Joko sinulla on oma islantilaisneule?
Taitaa alkaa olla kuuminta hottia, ensimmäinen sitten Anelmaisten jälkeen :)
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä sitten palelet siinä henkka-maukan venähtäneessä, vanuneessa, nukkaantuneessa keinokuituhirvityksessäsi :DDD Ei taida sulla riittää rahat kuin rytkyihin, kun noin otti sydämen päälle laadukkaat, lämpimät ja kauniit islantilaisneuleet?
Terveisin Neljästi Islannissa lomaillut
Hyi stna, mikä kuvotus olet
"Puolet suomalaisesta lampaanvillasta päätyy roskiin samalla, kun Suomeen tuodaan villaa ulkomailta
Lampureille maksetaan raakavillasta usein niin vähän, ettei se riitä kattamaan edes keritsemisen kustannuksia. Arviolta noin puolet suomalaisista lampaanvillasta päätyy hävitettäväksi. Samaan aikaan kutojakansalle rahdataan ulkomaista villaa, jotta villalankojen tarve saadaan täytetyksi."
En ole saanut päätettyä millaisen kaarokkeen neulon. En tiedä saanko ensimmäistä paitaani siis ikinä valmiiksi. Ahdistaa, vaikka onkin ollut helppoa neuloa. En ole siis koskenut työhön kahteen vuoteen.
Olisi kiva saada uusi paita päälle, mutta tämä nyt on tällaista. Sitä ajattelee, että neulon kun muutkin neuloo ja sitten taas kokee olevansa alistettu nainen, joka yrittää harrastaa halvalla jotain käytännön läheistä kotioloissa samalla, kun on lapsille saatavilla ja mies voi mennä omiin harrastuksiinsa. Ollakseni hyvä ihminen en ainakaan neuloa miehelle! Neulokoon itse! Minä lähden seikkailemaan paita päällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä tule. Tönkkö ja kuuma vaatekappale. Kirjoneulekaarrokkeesta on tosi hankalaa saada istuva. Ystävä toi kyllä Lopia Islannin-matkaltaan mutta tein siitä takin. Sopii päällysvaatteeksi syksyisin ja keväisin.
Kaarrokemalli tosiaan istuu vain pullohartiaisella. Mutta kai islanninlangasta voi kutoa normaalinkin puseron.
Kyllä kaarrokkeen voi saada istumaan "ladonovi"-mallisille hartioillekin. Pitää vain osata. Itse tosin en niistä kaarrokemallisista tykkää.
Persjalka älähti.
😁😂
Ei ole, koska en mene trendien perässä. Mielenkiintoinen seikka on myös se, ettei ns. "islantilaisneuleet" ole alkuperältään islantilaisia ollenkaan, eivätkä edes vanhaa perua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, koska en mene trendien perässä. Mielenkiintoinen seikka on myös se, ettei ns. "islantilaisneuleet" ole alkuperältään islantilaisia ollenkaan, eivätkä edes vanhaa perua.
No ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Islannissa, Norjassa, Färsaarilla, Skotlannissa ja Fair Islessa on mm. kaikkialla ollut ihan omanlaisensa neulekulttuuri.
Ei ole eikä tule,en voi pitää villavaatteita,en edes villasukkia :(
On. Ihan itse tein syksyllä. Ihan mahtava metsäretkillä sadetakin alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin väitetään että olisi muotia? Ostin sellaisen Islannista ja sen mukana olevassa etiketissä kerrottiin kutojan nimikin. Hyvä vaate syysaikaan kun välillä on tihkusadetta jne.
Facebookin neulontaryhmissä neulotaan riddaria melkein kilpaa.
Riddari? Norjalaisneuleet ovat kauniimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä tule. Tönkkö ja kuuma vaatekappale. Kirjoneulekaarrokkeesta on tosi hankalaa saada istuva. Ystävä toi kyllä Lopia Islannin-matkaltaan mutta tein siitä takin. Sopii päällysvaatteeksi syksyisin ja keväisin.
Kaarrokemalli tosiaan istuu vain pullohartiaisella. Mutta kai islanninlangasta voi kutoa normaalinkin puseron.
Kyllä kaarrokkeen voi saada istumaan "ladonovi"-mallisille hartioillekin. Pitää vain osata. Itse tosin en niistä kaarrokemallisista tykkää.
Persjalka älähti.
😁😂
Millä tavalla hartioiden malli ja jalkojen pituus liittyy toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persjalka älähti.
😁😂Millä tavalla hartioiden malli ja jalkojen pituus liittyy toisiinsa?
Etkö ole huomannut?
Lyhytselkäisillä on atleettinen ylävartalo ja siro alavartalo, lyhytjalkaisilla leveä perä ja paksut reidet ja kaidat hartiat.
Täähän on ihan perusasia, jota voi tutkia katsomalla vaikka aluksi peiliin.
Itse neuloin viime talvena kolme paitaa, yhden itselle ja muut lahjaksi. Langat ovat suhteellisen edullisia verrattuna kotimaisiin. Neulomisvimmaan vaikuttanee se että paksusta langasta valmistuu nopeasti ja mallit ovat helppoja neuloa. Islanninlampaan villa on erilaisempaa kuin suomenlampaan, siinä on pitkiä peitinkarvoja mukana. Paksut neuleet ovat loistavia ulkoiluun, ohuemmat hyviä sisäkäytössä ja kerrospukeutumisessa. Ylellä oli juuri juttua että lankoja on ostettu suomessa niin että nettikaupat ovat tyhjillään, joten kai korona-aikana kotona nyhjäävät ovat alkaneet neuloa.