Mitä täytyy vältellä/tehdä kun yrittää vauvaa?
Nyt mieheni kanssa olemme alkaneet suunnitella josko yrittäisi vauvaa. Mitä täytyy tietää? Eikö saa käyttää buranaa? Tupakointi ja alkoholinkäyttö ovat kiellettyjen listalla, entäs muita asioita?
Kommentit (13)
Lääkärini mukaan ruokavalio on yksipuolinen, jos on pienikin epäilys siitä ettei saa kaikkea tarpeeksi.
Nyt vasta tajusin, että kirjoitin otsikon hassusti :) Tottakai se itse aktiivinen puoli on hoidossa, en vaan tiennyt näistä muista jutuista.
Buranaa saa siis käyttää päänsärkyyn?
ap
Greippimehun sanotaan myös olevan hyväksi, ilmeisesti vaikuttaa jotenkin valkovuotoon tai limakalvojen kuntoon, en ole varma... Mutta olen kuullut, että mehulla olisi positiivisia vaikutuksia :) Stressiä ja liikaa yrittämistä kyllä pitäisi vältellä.
olla haittaa sikiölle?!!??!!?
Nyt ihan tosi järki käteen ja lopettakaa tuollainen ylihysteerinen käytös!
Elä ihan normaalisti, sitten kun saat plussan testiin voit vältellä jotain, mutta älä usko jos joku sanoo, ettet saa syödä maksamakkaraa tms, koska se on hölynpölyä! Kaikkea kohtuudella, ja jokainen tietää ettei huumeita kannata vetää tai juoda viinaa?
Eikö niin?
Mä käytän buranaa päänsärkyyn ja mietin että saako sitä käyttää silloin kun on raskaana. En usko että pää voi olla särkemättä sellaista 40 viikkoa.
ap
Taalla Hollannissa nita maaraa oma laakari heti kun on kaynyt vastaanotolla kertomassa etta alkaa yrittaa vauvaa.
Niita maaraa laakari ilmaiseksi koko yritysajan. Meille naytettiin kaavioita kuinka se on hyvaa niin monille riskitekijoille raskauden ALKUaikana. (aivojen kehitys, selkaranka, huulihalkio jne)
Siihen kun saattaa mennä melko pitkä aika, niin on aika julmaa olla ilman pieniä lääkkeitä, alkoholia, joitain ruokia yms..
Vierailija:
olla haittaa sikiölle?!!??!!?Nyt ihan tosi järki käteen ja lopettakaa tuollainen ylihysteerinen käytös!
Elä ihan normaalisti, sitten kun saat plussan testiin voit vältellä jotain, mutta älä usko jos joku sanoo, ettet saa syödä maksamakkaraa tms, koska se on hölynpölyä! Kaikkea kohtuudella, ja jokainen tietää ettei huumeita kannata vetää tai juoda viinaa?
Eikö niin?
mutta ohentaa limakalvoja jolloin kiinnittyminen voi olla vaikeampaa.
Ei varmaan siinä paketissa ihan huvikseen lue, että ei saa käyttää raskauden aikana tai jos yrittää raskautua...
Ennemmin vedä vaikka sitä viinaa. Tämä vaahtoava ihminen on just näitä jotka on mennyt ihan täysillä tähän holhousyhteiskunnan " alkoholi ja tupakka tappaa!" meininkiin eikä itse osaa ajatella omilla aivoillaan!
Tärkeintä on olla stressaamatta ja noi burana ja muut jututkin on varmaan vaikuttaa ihan " rajatapauksissa" .
Onnea yritykseen!!!
Me yritimme vauvaa vuoden päivät epätoivon partaalla... Luin että kannattaa syödä kalanmaksaölykapseleita ja nostaa jalat ylös hommailujen jälkeen noin 20-30 minuutiksi... ja arvaapas mitä? TULIN RASKAAKSI!!!
Ennen raskautta mulla särki päätä yleensä jopa kerran viikossa ja pänsäryt oli sellaisia, että niihin auttoi ainoastaan nukkuminen tai 600mg burana, mutta yllättäen nyt raskausaikana ei ole särkenyt päätä yhtä ainutta kertaa!
Sillä siihen sillä on vaikutusta. Ei raskaaksi tulemiseen.
*miettii*
kalanmaksaöljyä löytyy kotoa, greippiä syön usein aamupalaksi...
Mitään muuta ei tarvitse vältellä, edes alkoholia tai buranaa. Hyvä jos et tupakoi!
Onnea hankkeeseen!