Millainen ihminen kannustaa läheisiään lääkärin ammattiin muttei itse kuitenkaan haluaisi kyseistä ammattia harjoittaa?
Tsemppaa esim. lapsiaan lukemaan lääkäriksi muttei itse voisi sitä työtä harkitakaan tekevänsä.
Kommentit (6)
Toivoo lapsellensa statusammattia ja suvullensa omaa lääkäriä, mutta itse ei ole kyennyt, viitsinyt tai pystynyt lukemaan lääkäriksi
Minä. Itse tajusin vasta aikuisen, miten tärkeää on, että on työllistävä ammatti. Toivon, että lapsestani ei tule väliinputoaja ja yrittää parhaansa. Tosin aika vitsillä lastani siihen ammattiin kannustan, koska tiedän, että valitsee kuitenkin sen mikä itseä lopulta kiinnostaa :D
Alankin tästä lähtien suositella ihmisille vain omaa ammattiani, huolimatta siitä, sopiiko se heille alkuunsakaan.
Minä voisin niin tehdä. En toki mitenkään painostaa. Itse en pysty lääkärin hommia tekemään, kun pyörryttää niin helposti (veri, sairaskertomukset ym.).
Jos minun lapseni olisivat älykkäitä ja motivoituneita lukemaan lääkäriksi, niin tottakai kannustaisin siihen. Itseni taas tunnen sen verran hyvin tietääkseni etten todellakaan kestäisi lääkärintyön tuomia paineita ja vastuuta. T.Hermoheikko
Miten voi tulla mieleen kysyä jotain näin omituista?
Vastaus: 178 cm pitkä, 78 kg painava, korkeaotsainen, sinisilmäinen, marjastusta harrastava Opelilla ajava kolmen lapsen vanhempi ja pastori.