Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät laita baariin pukua kuten Jenkeissä?

Vierailija
23.02.2018 |

Baarit oli Amerikassa paljon asiallisempia ja tyylikkäämpiä oaikkoja. En ymmärrä että miksi sitten täällä Suomessa miehet viitsivät pyöriä vain revityissä pillifarkuissa ja risaisissa farkkutakeissa, kalliit kengät jalassa ja lippis päässä.

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nyt ehkä Kämpin baariin puku päällä menisin , mutta en mä mihinkään räkälään pukua laita. Nehän naurais mut ulos sieltä, kuka sä luulet olevas, joku maanomistaja hä.

Vierailija
22/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pukupellejä ei kaivata! Jos sitä haluat, mene Kokoomuksen nuorisoleirille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli onnistunut provo. Toimitus antoi kruunun :)

Vierailija
24/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no ei täällä jenkeissä mitään pukuja baareissa näy, ehkä jossain Manhattanin bisnesbaareissa töiden jälkeen. Muuten pukeutuminen on mitä sattuu, lippiksissä ja varvassandaaleissa paremmissa ruokaravintoloissakin. Ja eipä naisetkaan kummosesti pukeudu, tuntuu että itse on ylipukeutunut kun laittaa tavismekonkin päälle.

Nykissä näkee tosiaan korostetun kasuaalia pukeutumista. Sanoisin että jopa tyylittömyyteen asti alipukeutumista.

Sama koskee omaa kotikaupunkiani, joka on menestyneiden ihmisten suurkaupunki. Miljonääri kulkee vapaa-ajalla risaisissa lenkkareissa. Se vaan kuuluu kulttuuriin. Töissä sitten eri asia.

Vierailija
25/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu paikasta kirjoitti:

Kyllä mä nyt ehkä Kämpin baariin puku päällä menisin , mutta en mä mihinkään räkälään pukua laita. Nehän naurais mut ulos sieltä, kuka sä luulet olevas, joku maanomistaja hä.

Amerikkalainen ei laittaisi sinnekään, ellei olisi työasioissa liikkeellä.

Vierailija
26/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Missähän päin Yhdysvaltoja ja millaisissa baareissa olet käynyt? Vai oletko vain katsellut elokuvia?

Eipä muuten tartte lähtee ees USAan asti huomatakseen, että tosiaan Suomen ulkopuolella on pääsääntöisesti tapana pukeutua aika hienosti juhlimaan mennessä. Ihan riittää vaikka pikkurapakon taakse Ruotsiin lähteminen, eikä tartte ees olla Tukholma. Ystävä asuu pikkukaupungissa Etelä-Ruotsissa, ja kyllä siellä on miehet fiineissään baarissa. Yökerhossa on poikkeuksetta pikkutakkia ja kauluspaitaa päällä, isolla osalla jopa rusetit kaulassa. Toki ne on värikkäitä ja siten vähän rennompia versioita, yleensä yhdistettynä tummiin farkkuihin tai chinoksiin, mutta silti. 

No eiväthän he silloin ole baarissa puku päällä, jos kerran on sen pikkutakin kanssa farkut tai chinot. Puku tarkoittaa miesten kaksi- tai kolmiosaista asua, johon kuuluvat samasta kankaasta valmistetut takki ja housut, joskus myös liivi. Ei se pelkkä pikkutakki ja kauluspaita ole puku.

Vierailija
27/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän päin Yhdysvaltoja ja millaisissa baareissa olet käynyt? Vai oletko vain katsellut elokuvia?

Eipä muuten tartte lähtee ees USAan asti huomatakseen, että tosiaan Suomen ulkopuolella on pääsääntöisesti tapana pukeutua aika hienosti juhlimaan mennessä. Ihan riittää vaikka pikkurapakon taakse Ruotsiin lähteminen, eikä tartte ees olla Tukholma. Ystävä asuu pikkukaupungissa Etelä-Ruotsissa, ja kyllä siellä on miehet fiineissään baarissa. Yökerhossa on poikkeuksetta pikkutakkia ja kauluspaitaa päällä, isolla osalla jopa rusetit kaulassa. Toki ne on värikkäitä ja siten vähän rennompia versioita, yleensä yhdistettynä tummiin farkkuihin tai chinoksiin, mutta silti. 

Onhan niitä aina joillain. Itse olen asunut Lontossa. Siellä työpaikoilla on paljon tiukempi pukukoodi kuin Suomessa. Niinpä pubien edustoilla näkyy paljon pukumiehiä yhdellä töiden jälkeen. Sen sijaan minun pikkutakkiani ihmeteltiin yökerhossa, joten jätin sen seuraavalla kerralla kotiin.

Vierailija
28/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään HS Nyt- liitteessä oli juttu yökerhoista. Siinä kyllä kuvailtiin Kalleakin, että miehillä on puvut. 

(Kalle = Kaarle **, Helsinki, Kaartinkaupunki. En muista numeroita tuohon Kaarlen perään).

Vierailija
29/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina pukuhaalarin päälle, eli mun perinteisen pilkkihaalarin. Se on lämmin jos sattuu vaikka sammumaan ulos.

Vierailija
30/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi junttia laittaa puku päälle vapaa-ajalla. Puku kuuluu edustustehtäviin esim. töissä, tai hieman parempiin juhliin. Toki siistimmin saisi porukka pukeutua baareihin.

Et tainnut nyt hoksata että ei tarkoitettu tummaa pukua.

Vierailija
31/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään HS Nyt- liitteessä oli juttu yökerhoista. Siinä kyllä kuvailtiin Kalleakin, että miehillä on puvut. 

(Kalle = Kaarle **, Helsinki, Kaartinkaupunki. En muista numeroita tuohon Kaarlen perään).

Torstai-Kalle on täynnä pukumiehiä. Lauantaina sen sijaan vain 50-60-vuotiailla gubeilla on puvut, nuoremmat on rennommalla linjalla.

Vierailija
32/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä aina joillain. Itse olen asunut Lontossa. Siellä työpaikoilla on paljon tiukempi pukukoodi kuin Suomessa. Niinpä pubien edustoilla näkyy paljon pukumiehiä yhdellä töiden jälkeen. Sen sijaan minun pikkutakkiani ihmeteltiin yökerhossa, joten jätin sen seuraavalla kerralla kotiin.

Mä työskentelin vuosia eräässä korttelikapakassa Helsingissä ja naapurustossa oli isoja liikelaitoksia ja pankkeja yms. Sieltä ne pukumiehet tuli oluelle töiden jälkeen ja perjantaisin  lähtivät jonnekin yökerhoon jatkamaan.

Vierailija
33/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan taas tätä telkusta nähtyä. Usassa dress code töihin mennessä on tarkempaa, jos on asiakas- tai toimistotöitä. Sieltähän ne tv:ssa aina poikkeavat baariin kotimatkalla. Muuten pukeutuminen on mitä sattuu, joihinkin baareihin ei saa mennä shortseissa tai sandaaleissa.

Vierailija
34/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja feikki Rolexi käteen. Onks tukka hyvin, näkyyx kello. :D

Vierailija
35/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiväthän he silloin ole baarissa puku päällä, jos kerran on sen pikkutakin kanssa farkut tai chinot. Puku tarkoittaa miesten kaksi- tai kolmiosaista asua, johon kuuluvat samasta kankaasta valmistetut takki ja housut, joskus myös liivi. Ei se pelkkä pikkutakki ja kauluspaita ole puku.

90% suomalaista ei erota irtotakki + housut yhdistelmää, pukua ja tummaa pukua toisistaan, vaan kaikki menee samaan kategoriaan eli "pukuihin".

Kumma juttu sinänsä, koska ennen wanhaan täälläkin oli pukeutuminen huomattavasti konservatiivisempaa. Halpojen tekokuitujen (tuulipukujen) vallankumous tuhosi kansan tyylitajun?

Vierailija
36/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan ovat aina voineet ilmaista itseään erilaisilla hääpuvuilla ja milloin milläkin; mies taas ei "saisi" käyttää edes hihatonta paitaa saati hametta, kun taas nainen saa käyttää housuja.

Rennompi pukeutuminen auttaa ihmisiä hakeutumaan kaltaistensa pariin ja auttaa ilmaisemaan omaa persoonallisuutta ja arvoja.

Vierailija
37/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa te parempituloiset vaan niitä pikkutakkejanne ja jakkujanne päälle. Itse en tykkää käyttää niitä. En tunne itseäni "kotoisaksi" pikkutakki päällä. Ei kuulu tyyliini.

Vierailija
38/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka puku tai edes pikkutakki olisi hieno laittaa päälle yökerhoon, on se myös turkasen kuuma ja epäkäytännöllinen tanssilattialla. Naisten kepoisissa bilemekoissaan on vähän vaikea tätä tajuta. Hikisen puvun pesulaan vienti ei ole halpaa.

Vierailija
39/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei sakettia päälle jos joku muija haluais vaikka samalla naimisiin. Kannatan naisille käytettäväksi häämekkoja vaalealla hunnulla/kärpäsverkolla baarissa.

Vierailija
40/175 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lippiksen pitämistä en kyllä tajua baareissa tai ravintoloissa, oli sitten Suomessa tai Usassa. Ellei sitten ole 15-vuotias koulupoika tai ulkosalla aurinkoisella säällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan