Miksi ateisteja ärsyttää niin paljon toisen usko?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ateistit hokevat kristinuskosta uskomisena satuolentoihin eli tuputtavat omia uskomuksiaan kuin uskovaiset tuputtavat omaa uskoaan
Höpö höpö. Valtaosa näistä avauksista on uskisten aloittamia. Kuten tämäkin ketju.
Mikä teitä uskovia haittaa siinä että joku ei usko, miten se on teidän uskostanne pois?
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että aina puhutaan uskonnon tuputtamisesta, mutta sitä ei koskaan näe missään.
????
Jopa opetusjärjestelmämme on valjastettu uskonnon tuputtamiseen ja sitä opetetaan kouluissa.
Ap, sen uskon julistaminen ja tuputtaminen on törkeää. Saat uskoa vaikka spagettihirviöön kunhan pidät sen omana tietonasi etkä koita käännyttää muita. Mikä tässä ylittää sun käsityskyvyn?
Vierailija kirjoitti:
Ap, sen uskon julistaminen ja tuputtaminen on törkeää. Saat uskoa vaikka spagettihirviöön kunhan pidät sen omana tietonasi etkä koita käännyttää muita. Mikä tässä ylittää sun käsityskyvyn?
Mahdotonta, koska heidän uskonsa velvoittaa lähetystyöhön. Siksi näistä uskovaisten avauksia satelee tällekkin palstalle alvariinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta, koska heidän uskonsa velvoittaa lähetystyöhön. Siksi näistä uskovaisten avauksia satelee tällekkin palstalle alvariinsa.
Jep! Kysyin palstakristityltä, että eikö sitä tuputusta voisi lopettaa, vastaus "ei voi, lähetyskäsky, sori vaan". Eli kyllä se on se lähetyskäskyn noudattaminen ateistin läsnä ollessa, joka ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Kysyin palstakristityltä, että eikö sitä tuputusta voisi lopettaa, vastaus "ei voi, lähetyskäsky, sori vaan". Eli kyllä se on se lähetyskäskyn noudattaminen ateistin läsnä ollessa, joka ärsyttää.
Tuputtaminen ärsyttää, ja itselläni on myös vaikeuksia sietää typeriä ihmisiä. Naamastani näkee, mitä ajattelen ihmisestä, joka ei käytä järkeään.
Uskovaisten mielestä normaalia arkipäivän logiikkaa ei voi soveltaa uskonasioihin. Mikä tahansa uskonnollinen on heidän mielestään intuitiivisesti totta ja pyhää.
Uskonnollisissa piireissä järjen käyttö ja uskonnollisten puheiden loogisuuden perään kysyminen on paheksuttavaa, koska näin uskonnolliset johtajat / uskonto menettää merkityksensä.
Moni on menettänyt uskonsa luettuaan raamatun. Jos siis uskaltaa vähän käyttää järkeään. Moni ei uskalla. Uskonto perustuu kuolemanpelon hallintaan.
Ap ja muut hih-hulit voisivat kysyä itseltään:
Miksi on tarve tehtailla tällaisia aloituksia ja muutenkin tuoda uskoaan esille joka käänteessä?
Miksi ei voi uskoa ja olla kertomatta siitä jokaiselle vastaantulijalle?
Miten paljon maailmassa on ateistivaltioita joissa uskominen on kielletty kuoleman uhalla? Entä toisinpäin?
Minusta kukin saa uskoa mitä huvittaa.
Se, mikä minua ihmetyttää, on uskovaisten hiljaisen torjuva henki niitä kohtaan, joiden luulevat olevan ateisteja. Esim. minun oletetaan olevan jumalankieltäjä, koska en kuulu kirkkoon. Näinhän ei ole, uskon johonkin korkeampaan voimaan, jota myös rukoilen, sanottakoon sitä vaikka sitten jumalaksi, jos se auttaa jotakuta asian määrittelyssä.
Mutta en usko kirkkoihin instituutioina. Minusta on ok, että kirkot järjestävät jäsenilleen ohjelmaa, harrastuksia ja palveluja, mutta mikään uskontokunta ei mielestäni voi omistaa jumalaa ja todeta esim., että kirkkoon kuulumaton tai ateisti tai pakana joutuu helvettiin mistään syystä.
Uskon, että elämässä on ratkaisevaa se, miten elää, ei se mihin uskontokuntaan kuuluu.
En tiedä olenko ateisti, koska en varmuudella voi sanoa onko mitään jumalaa olemassa.
Tiedän vain, että jos oveni taakse tulee vielä kerrankin jehova, mormoni tai mikä tahansa tuntematon henkilö lappujensa kanssa,en vastaa sanoistani.
Jos ihmiset antaisivat toisten miettiä rauhassa nämä asiat kukin omassa päässään ja antaisivat uskoa tai olla uskomatta mihin huvittaa, maailma olisi paljon parempi.
koska ateistit ovat perkeleessä
2. Kor. 4:4
niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
Trolli tai ei, aloitus on joka tapauksessa kysymyksen muotoon verhoiltu passiivisagressiivinen parkaisu.
Ateisteja ärsyttää se, että saman eläinlajin edustajat, joilla olisi kapasiteettia kriittiseen ajatteluun, ovat vapaaehtoisesti ulkoistaneet itsestään kehitykseen johtavat taipumukset.
Pitäisi olla todellinen ihmisvihaaja, jos toivoisi että maailman ihmiset olisivat kaikki uskovaisia eri jumalilleen ja toinen toistaan hölmömpiä jumaluskoja ei saisi kritisoida.
Saa olla uskova tai ateisti, mutta pitää kohdella toisia kanssaihmisiä hyvin. Uskovana minuun kohdistuu agressiivisuutta ateistien taholta, ja se on huonoa kohtelua. (Tähän ateisti yleensä sanoo, että uskontojen varjolla tapetaan ihmisiä. Kyllä, mutta se ei oikeuta kohtelemaan huonosti lähimmäistä täällä missä ei sodita)
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai ei, aloitus on joka tapauksessa kysymyksen muotoon verhoiltu passiivisagressiivinen parkaisu.
Ateisteja ärsyttää se, että saman eläinlajin edustajat, joilla olisi kapasiteettia kriittiseen ajatteluun, ovat vapaaehtoisesti ulkoistaneet itsestään kehitykseen johtavat taipumukset.
Pitäisi olla todellinen ihmisvihaaja, jos toivoisi että maailman ihmiset olisivat kaikki uskovaisia eri jumalilleen ja toinen toistaan hölmömpiä jumaluskoja ei saisi kritisoida.
Erittäin hyvin sanottu!
Ihan samasta syystä kuin uskovia ärsyttää ihan hirveästi kaikki muut paitsi se oma uskonto. Kun ne MUUT uskonnot on niin hölmöjä. Noh, tervetuloa hölmöläisten kerhoon.
Olin itse ollut nykyisellä työpaikallani 1,5 vuotta ja ystävystynyt erään naisen kanssa. Olimme sen verran läheisiä, etä kävimme lähes aina lounaalla yhdessä ja joskus kahvilla töiden jälkeen. Toisinaan nainen myös heitti minut kotiin (asuimme suht. lähekkäin), esim. talvella kun junat eivät kulkeneet ja korvaukseksi olin tarjonnut kakkukahvit. Meillä oli aina hauskaa yhdessä.
Kun nainen sitten kuuli että olen "uskis", puolentoista vuoden jälkeen, hän alkoi aivan kamalaksi. Heti alkuun kysyi, että manaanko häntä h*lvettiin, ja miksi edes puhun hänelle, kun hän ei itse usko. Sanoin, että minun tehtäväni ei ole jakaa taivaspaikkoja ja uskon, että jokainen elämässään hyvää tehnyt pelastuu kyllä, viitaten naisen vapaaehtoistyöhön. Olin valmis lopettamaan keskustelun, mutta nainen jatkoi jankutustaan, sanoi mm. että minulla täytyy olla päässä vikaa jos edes ajattelen että taivasta on olemassa. Seuraavana aamuna töihin tullessa tervehti minua sanomalla "Jumalan siunausta sinullekin, itsehän taidan olla Helvettiin kirottu". Valehteli pomolleni että olin haukkunut hänen vakaumustaan ja ateismiaan, vaikka todellisuudessa olimme olleet työkavereita 1,5 vuotta ja läheisiäkin, ennen kuin naiselle selvisi _palauttamistani kirjaston kirjoista_ että olen lukenut Jeesukseen ja Lähi-idän historiaan liittyvää kirjallisuutta, ja kysyi sitten vakaumuksestani. Pomo onneksi uskoi minua, kun selitin tilanteen.
Nainen halusi vaihtaa osastoa seuraavassa palaverissa "häirinnän" takia, mutta lähetteli minulle edelleen outoja tekstiviestejä ja puhui pahaa töissä.
En ole edes mikään kiihkouskovainen ja uskoni rajoittuu pitkälti omaan elämääni - rukoilen, luen kristinuskon historiaa ja seuraan tutkimuskeskustelua, joskus käyn kirkossa hiljentymässä. Sitten on joitain arkijuttuja, en esim. pidä avonaisia paitoja tai syö lihaa, mutta eivät nuokaan suoraan liity uskontoon. Yllätti todella, että nainen käänsi kelkkansa noin nopeasti, vaikka vastasin vain hänen kysymykseensä, että olenko kristitty ja käynkö kirkossa. Minun puolestani asiasta ei olisi tarvinnut sen enempää puhua, sillä en juuri juttele uskonasioista kenenkään kanssa.
Ai ateistitko ne kiertävät ovelta ovelle käännyttämässä toisin ajattelevia, koska heitä niin ärsyttää, kun kaikki eivät ole samoilla linjoilla? Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Ai ateistitko ne kiertävät ovelta ovelle käännyttämässä toisin ajattelevia, koska heitä niin ärsyttää, kun kaikki eivät ole samoilla linjoilla? Eiku...
Ei kristityistä tai kristillisperäisistäkään ole kuin murto-osa Jehovia tai mormoneja. Normikristittyjä harvemmin juuri kiinnostaa.
monet ateistit voivat olla entisiä uskovaisia, ja heillä voi olla epämiellyttäviä kokemuksia uskonnollisesta yhteisöstään.
Ja jälleen kerran tämän uskontojankutuksen aloitti kristitty.