Lidlin halvassakin on fruktoosisiirappia!
Yhtään mitään ne ei pysty valmistamaan ilman myrkkyjä.
Kommentit (7)
No voi kauheata! Mulle on aika yksi lysti, mitä jossain sellaisessa ruuassa on, jota syödään vähän.
En koskaan osta sieltä mitään, sillä en jaksa seurata uutisia mitä myrkkyä taas on mistäkin tuotteesta löytynyt. Kierrän muutenkin roskapaikat korttelin päästä.
Saakeli! Minä boikotoin systemaattisesti noita siirappeja koska minulta löydettiin ihan sattumalta rasvamaksa. Söin aiemmin jäätelöä ja karkkia sekä valmisruokaa. Olin todella järkyttynyt kun jopa valmisperunasalaattiinkin on ängetty fruktoosisiirappia. Vain S-ketjun halvimmassa perunasalaatissa ei ole sitä.
Hyvä puoli tässä rasvamaksadieetissä on se, että ainakin säästyy rahaa ja olen alkanut syödä huomattavasti terveellisemmin kuin aiemmin. Teen itse ennemmän kotiruokaa ja syön makeanhimon taateleita vaikka niissäkin on tosin fruktoosia. Jäätelön olen korvannut soseutetusta kypsästä banaanista tehdyllä jäätelönkorvikkeella. Ostan kaupasta niitä halvempia mustapilkullisia banaaneja, soseutan, lisään pari tippaa steviaa ja kanelia sekä laitan pyörimään jäätelökoneeseen. Minulla on halpa jäätelökone mutta se tekee hyvää jäätelöä banaanisoseesta.
Vierailija kirjoitti:
No voi kauheata! Mulle on aika yksi lysti, mitä jossain sellaisessa ruuassa on, jota syödään vähän.
Fruktoosi- ja glukoosisiirappeja on melkein kaikissa valmiruoissa ja ne aiheuttavat rasvamaksaa. Minä olen suhtkoht hoikka ihminen mutta niinpä vain minulta löydettiin rasvamaksa vaikken käytä alkoholia muulloin kuin joissain juhlissa kuohuvaa skoolatessa kerran tai pari vuodessa. Nyt stressaa käydä kontrollikokeissa. Eikä se maksan ultraäänikoekaan ollut mikään hellävarainen käsittely ainakaan minun kohdallani. En kuitenkaan valita siitä sen enempää koska en tiedä kuinka kovaa muut röntgenlääkärit painavat anturia kun ultraavat maksaa. Itse olisin huutanut kivusta jos olisin iljennnyt.
Sääliksi käy niitä lapsia, jotka saavat kokoonsa nähden suurempia annoksia noita myrkkyjä koska parinkymmenen vuoden päästä tapellaan elinsiirtojonoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mutku minä ja lapseni syö vain porkkanaa ja kanafileitä emme koskaan lankea kiusauksiin ja säästämme 1300 euron palkasta joka kk tonnin!
Yritätkö olla ironinen? Hyvää ruokaa pystyy valmistamaan vaikka käyttäen hyväksi kaupan pakastevihanneksia ja -marjoja jos haluaa. Kaikkien ei tarvi ryhtyä viljelemään omaa ruokaansa. Kannattaa tosiaankin lukea niiden ruokien pakkausselosteet.
Meidät on toteutettu siihen, että kaipaamme makeutta milteinpä kaikkeen suuhun laitettavaan.
Lidlin halvassa missä? Eikö Lidlin kalliissa vastaavassa sitten ole?
Mutku minä ja lapseni syö vain porkkanaa ja kanafileitä emme koskaan lankea kiusauksiin ja säästämme 1300 euron palkasta joka kk tonnin!