G: Teetkö/teitkö vauvaikäisille lapsillesi ruoat itse, vai ostitko esim Bonaa tai Pilttiä?
Itse len aina tehnt itse ja jäin tässä miettimään, että onko se jotenkin harvinaista, kun tuntuu, että kaikki antaa Pilttiä..
Kommentit (13)
Ovat kalliita ostaa nuo lihapitoiset ja etenkin nyt allergisen kanssa aina niissä on jotain, mitä ei voi antaa.
Useimmiten perunat omasta kattilasta ja marjat pilttipurkista.
EN oikein " osaa" tehdä itse, vaikka tiedän että on varmaan helppoa. Vielä hepompaa on kuitenkin naksauttaa purkki auki.
Omatekoiset ei kelvanneet, olivat liian karkeita. Lapsi lakkasi syömästä ja yökki. Purkkiruoat kelpasi ja hyvä niin, kun paino oli jo lähtenyt putoamaan. Et ei tuo purkkruokien antaminen aina johdu vanhempien laiskuudesta, vaan ihan siitä, että lapsi jotain ravintoa saisi..
Vierailija:
EN oikein " osaa" tehdä itse, vaikka tiedän että on varmaan helppoa. Vielä hepompaa on kuitenkin naksauttaa purkki auki.
Osta kunnon kone millä saa tasaista siitä ruuasta. Maksaahan se kone tietty, mutta sit ainakin tietää mitä lapsi syö ja se varsinainen ruoka tulee halvemmaksi.
Hedelmä- ja marjasoseet annan pääasiassa purkista. Nyt olen kyllä antanut ihan tuoreita hedelmiä kun hampaita alkaa olla.
Sitten kyllä opettelin tekemään pehmeitä kiisseleitä tms joten tosi vähän jälkikäteen ajatellen kumpikaan lapsistani söi purkeista.
Yksi syy oli myös se, että mielestäni purkkisoseet (esim parsakaali tms) haisivat TODELLLA pahalta, kun taas itsetehdyt haisevat hyvältä, siis kunnon ruoalta, ja päätin ettei vauvani tarvitse syödä pahanhajuista ruokaa.
Puurotetrat oli käteviä reissussa, ja jogurtti/rahkasoseet oli myös herkku-välipaloja silloin tällöin.
vähäpätöisillä valinnoilla. Meillä käytettiin molempia tilanteen mukaan. Onneksi ei ollut allerginen lapsi niin kaikki käy.
Missään nimessä tarkoitukseni ei ollut arvostella jonkun tapaa ruokkia lastaanolen pahoillani, jos joku pahoitti mielensä.
Olen vaan miettinyt, että voisiko sitä välillä antaa purkistakin ja, että kuinka yleistä se on. Just esim noi kaupunkireissut menis helpommin, jos kävisi vasta siellä ostamassa kaupasta Pilttiä. Omatekoiset kun muhii sitten tuntitolkulla kassissa..
Itse keitän esim perunaa ja porkkanaa ja maissia, kaadan puolet keitinvedestä pois ja lisään esim avokadon. Sekaan vähän voita ja ihan tavallisella sauvasekoittimella sekaisin. Tulee sileetä. Niin ja lihasoseet teen yleensä perunaan.
Ostan kyllä niitä hedelmäpurkkeja. Ja bonan puurojauhetta.