Kuinka itsekkäitä miehiä teillä on?
Mieheni ilmoitti laittavansa omaan harrastukseensa 85 000 euroa (hankkii omilla rahoilla/ottaa omaa lainaa). Harrastukseen menee useampi viikonloppu illassa ja pari kesälomaviikkoa, vähintään.
Ja tämä oli ilmoitusluonteinen asia, koska hänen mielestään hänellä on oikeus omiin ratkaisuihin.
Meillä pieniä lapsia ja yhteinen aika muutenkin kortilla. En ymmärrä miehen itsekkyyttä.
Ja vastineeksi, mitä mun pitäisi saada että olisi edes lähestulkoon yhtä kallista ja aikaa vievää?
Ja etukäteen voin jo sanoa, että miehen harrastus on sellainen johon minä en voi enkä edes halua osallistua. Olen siis ne ajat lasten kanssa kun hän harrastaa. :(
Kommentit (62)
En tykkäsi oll parisuhteessa sellaisen kanssa, jolle selvästi merkitsee joku muka asia enemmän kuin perhe tai ainakin on supertärkeä. Siinä sitten joutuisi elämään sen toisen ihmisen ehdoilla, kun se sanelee, milloin haluaa sitä tärkeää asiaansa tehdä.
Miksei tuollainen mies olisi alun alkaen ottanut tasaveroista naistä. Sellaista, jonka kanssa pystyy harrastamaan tuota samaa asiaa tai sitten naisella olisi itsellään joku tärkeä harrastus
Nyt olette tilanteessa, että mies harrastaa ja sinä sopeudut hänen rytmiknsä ja itsekkääseen rahankäyttöönsä.
Jos olette aviossa , niin siinä pätee laki, että kumpikin osallistuu perheen elatukseen tulojensa mukaan. Jos hän tienaa enemmän, hänen täytyy stsata perheen elatukseen enemmän.
En viitsi sanoa harrastusta.
Niin, ei kai tässä auta kuin sitten keksiä joku yhtä kallis ja aikaavievä juttu. Mukavaksi menee tämä yhteinen perhe-elämä ;)
Onko muilla näin itsekkäitä miehiä ja jos on niin miten kestätte asian kanssa?
ap
Mun mies on täydellisen epäitsekäs tuossa suhteessa, eikä harrasta mitään sellaista johon koko perhe ei voisi osallistua. Itseasiassa me molemmat harrastetaan lasten harrastuksia l musiikkia, jääkiekkoa, ratsastusta, laskettelua, uintia jne.
Eihän se ole tulojen mukaan elämistä jos joutuu harrastuksen vuoksi lainaa ottamaan etenkään noin hirveästi! Toki voihan sitä omia rahojaan kuluttaa omaankin hyvään mutta pitää pystyä myös ottamaan muut perheen jäsenet huomioon.
En olisi tuommoisen miehen kanssa enää vaikka yleensä uskon yhteiseen tulevaisuuteen.
Epäilisin että ap mies on ostanut huvipurren ja purjehtii sillä.
Onko kellään muulla yhtä itsekästä aviomiestä?
ap
Montako viikonloppua iltaan mahtuu?
Moottoripyöräharrastus kääntyy pian voitolle, kun huumeraha alkaa virrata.
Meillä mies tekee pitkää työpäivää ja harrastaa siihen päälle useampana iltana viikossa useamman tunnin kerrallaan. Meillä ei kyllä ole kyse kuin muutamien kymppien, max. satojen eurojen harrastuksesta, mutta siis se ajankäyttö tässä ongelmana. Mies halusi niin ja niin monta lasta ja minä kilttinä tyttönä toteutin hänen toiveitaan !!!!! Sitten oltiinkin tilanteessa, jossa ei turvaverkkoja ollut ja mies tuli ja meni miten huvitti. Minä ahdistuin ja hain siihen apua. Lapset ja kodin hoidin hyvin lähestulkoon yksin. Sossut pyydettiin mukaan hoitoneuvotteluun ahdistukseni vuoksi ja ei kuulemma aihetta ls-ilmolle. Ihmettelin, miksi tällainen tapaaminen piti järjestää, sillä tästä aiheutui minulle ylimääräistä ahdistusta ja ei ollut mitään syytä epäillä selviytymistäni lasten kanssa. Meidän piti miehen kanssa yhdessä vielä eri kerralla mennä sossuja tapaamaan, kun selkeästi meidän ongelmamme on yhteisen ajan, kommunikoinnin ja kodinhoidon ja lastenhoidon jakaminen. Mies ei tullut mukaan tapaamiseen, ei harrastuksen vuoksi kuulemma ehtinyt. Menin yksin.
Eli mies on niin itsekäs ettei mitään rajaa. Hän aiheutti minulle ahdistuksen, ei tue sitten mitenkään ja hänen vuokseen jouduin yksinään tuollaiseen pyöritykseen apua haettuani. Miksi emme eroa? Mies ei tietenkään halua, onpa kummallista... Jos päättäisin kuitenkin erota, tulisi siitä todennäköisesti hyvin vaikeaa.
Ja olennaisin kysymys, miksi niin monella naisella on itsekäs mies?
Tai narsisti.
Ettei vain olisi kolikon toinen puoli naisten rakastamasta määrätietoisesta miehestä joka ottaa minkä haluaa?
Se on tuo aikamatkailun kehittäminen kallis harrastus, mutta ilmeisesti miehesi on kuitenkin jotain edistystä saanut alalla aikaan, kun pystyy käyttämään siihen "useamman viikonlopun illassa".
Kyllä on kalliit hutsut miehelläsi. Vetääkö se jotain kokkelia neitsyytensä myyneiden neitojen immenkalvoilta? Eikö se tiedä, että halvemmallakin voi mies "harrastaa"? Tonni kuussa on vielä kohtuullista, muu menee jo sikailuksi.
Ei ole ollenkaan itsekäs, missään asiassa. Ei juo, ei polta, mutta jos ulkomaille perheenä lähdetään hotellissa pitää olla hyvä kuntosali, AI, spa ja alle 5 tähteä ei kelpaa. Mies on siis urheiluhullu, tämä sallittakoon herralle.
Mä en kattelis. Miehissä on paljon noita tapauksia.
Mun mies ei ole itsekäs, mutta mietin että olenkohan itse. Mieheni osti pyynnöstäni meille pienen kesämökin ja hänellä menee siihen useampi viikonloppu illassa kun sinne pitää tehdä vähän remppaakin. En usko että mökki häntä edes kiinnostaa, osti sen minun mielikseni.
Jos joku aidosti oikeasti haluaa miellyttää niin ei se ole itsekkyyttä. Eri asia jos olet painostanut.
Mun ex oli tosi itsekäs, ja siksi onkin nyt ex. Häntä kiinnosti vain omat harrastukset ja menot, perheen kanssa ei kiinnostanut tehdä mitään eikä käyttää rahaa yhteisiin juttuihin. Joo, meillä todellakin oli omat rahat molemmilla ihan miehen piheyden takia. Oli itsekeskeinen maailman napa kaikissa asioissa muutenkin, koskaan ei halunnut auttaa muita ihmisiä millään lailla vaikka olisi siihen pystynyt. Onneksi on ex! Tilalle löysin ihanan hyväsydämisen ja epäitsekkään miehen ja nyt olen todella onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä harrastus? kiinnostaa.
Ja miehellä on oikeus omiin harrastuksiin.
Oletettavasti purjehdus.
Mikä harrastus? kiinnostaa.
Ja miehellä on oikeus omiin harrastuksiin.