Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka itsekkäitä miehiä teillä on?

Vierailija
22.02.2018 |

Mieheni ilmoitti laittavansa omaan harrastukseensa 85 000 euroa (hankkii omilla rahoilla/ottaa omaa lainaa). Harrastukseen menee useampi viikonloppu illassa ja pari kesälomaviikkoa, vähintään.
Ja tämä oli ilmoitusluonteinen asia, koska hänen mielestään hänellä on oikeus omiin ratkaisuihin.
Meillä pieniä lapsia ja yhteinen aika muutenkin kortilla. En ymmärrä miehen itsekkyyttä.
Ja vastineeksi, mitä mun pitäisi saada että olisi edes lähestulkoon yhtä kallista ja aikaa vievää?

Ja etukäteen voin jo sanoa, että miehen harrastus on sellainen johon minä en voi enkä edes halua osallistua. Olen siis ne ajat lasten kanssa kun hän harrastaa. :(

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti isyyslomaviikoksi kavereiden kanssa Espanjaan golfaamaan.

Vierailija
42/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulle ok? Meneekö mies lomat ja viikonloput muutenkin ihan kuten itse lystää ja perhe ei ole mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä en tässä ollenkaan ymmärrä, on tuo ap:n kilpaileminen miehen kanssa ns. Omasta ajasta. Miksi te hankitte lapsia jos kumpikaan ei halua viettää niiden kanssa aikaa?

Itse olen älynnyt jättäytyä vapaaehtoisesti lapsettomaksi, koska en halua äidiksi ja isäksi en voi ryhtyä. Olen itselleni täydellisessä osassa ns. Kolmantena vanhempana mieheni ja hänen exänsä nyt jo aikuisille lapsille.

Vierailija
44/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jokaisen joka tätä puolustaa omasta puolesta ok, että olisi vaimo, jonka pitäisi 10 kevät-kesä-syksy viikonloppua viettää harrastuksessaan ja kesälomastakin vähintään puolet? Olisi sinulle mies ihan ok, että hoitaisit sen ajan lapsia etkä vaatisi itsellesi vastineeksi mitään?

Homma toimisi varmaan jotenkin vielä ilman lapsia, mutta useamman lapsen kanssa edelleen ok?

Olisi ok. Mä olen tuollaiset 10 viikonloppua vuodesta lasten kanssa harrastamassa, jolloin vaimo voi tehdä mitä haluaa. Ja voittehan te lähteä lomalla mukaan purjehtimaan. Se on todella mukavaa!

Vaimosi saa 10 viikonloppua vuodessa tehdä mitä huvittaa (ja käyttää siihen rahaa miten paljon vaan?). Mitä sinä mies saat itsellesi vastaavasti?

Omilla rahoillaan tekee mitä haluaa. Niin teen minäkin. Ja juurihan sanoin että olen suunnilleen tuon 10 viikonloppua vuodesta poissa kotoa lasten kanssa harrastamassa. Vaimo tekee silloin mitä haluaa.

Vierailija
45/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulle ok? Meneekö mies lomat ja viikonloput muutenkin ihan kuten itse lystää ja perhe ei ole mukana?

Poikien lomat on ok. Käynhän minäkin tyttöjen kanssa lomilla.

Vierailija
46/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös kun miehenne on kiukkuisia kun ei edes harrastaa saa kun heti haukutaan.

Vierailija
47/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä en tässä ollenkaan ymmärrä, on tuo ap:n kilpaileminen miehen kanssa ns. Omasta ajasta. Miksi te hankitte lapsia jos kumpikaan ei halua viettää niiden kanssa aikaa?

Itse olen älynnyt jättäytyä vapaaehtoisesti lapsettomaksi, koska en halua äidiksi ja isäksi en voi ryhtyä. Olen itselleni täydellisessä osassa ns. Kolmantena vanhempana mieheni ja hänen exänsä nyt jo aikuisille lapsille.

Koska usein naisella on kuvitelma, että kun mies haluaa lapsia, niin mies myös ymmärtää mitä se tarkoittaa ja että lapset ovat yhteinen asia. Ei niin, että lapset ovat joku naisen lahja miehelle, jotta mies voi aina käydä kotona ihastelemassa jälkikasvua ja katsoa seinälle teipattua piirustusta, johon lapsi on tuhertanut isin ja itsensä.

Vierailija
48/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa molemmat harrastaa, mutta lapsen hoito on jaettava fifty/fifty. Monet miehet eivät oikein sitä tajua ennenkuin sen heille kertoo ja siitä tarpeeksi muistuttaa. Olisin itse mieluummin yh tai yhteishuoltaja kuin itsekkään miehen kanssa.

Vierailija
49/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia pointteja miehen näkökulmasta.

1) Purjevene on rahallisesti enemmän asunto kuin auto siinä mielessä että sen arvo ei juurikaan vähene jos siitä pitää huolta. Riippuen toki veneestä ja purjeista ja ostaako sen uutena vai käytettynä.

2) Miettisin myös sitä että jos mies luopuu harrastuksistaan ja "viettää laatuaikaa" kotona, niin onko hän pitemmän päälle onnellinen. Näin sinkkuna tommonen pakottaminen on hirveä turn-off ja siksi en haluakaan mitään kotihiirtä vaan naisella tulee olla omia harrastuksia, sillä en halua tulla syyllistämällä kahlituksi sohvan ja television väliin.

Olet ilmeisesti ap:n miehen kaltainen itsekäs tyyppi, joka ei tajua mitä avioituminen ja lasten hankkiminen tarkoittaa.

a) Ap ei sanonut että kyseessä on purjehdus, mutta vaikka olisi, niin kaikki raha menee miehen nimelle eikä hyödytä perhettä, koska mieshän ei edes ota heitä mukaan harrastukseen. Ainoastaan jos mies kuolisi, silloin lapset perisivät veneen.

b) Tässähän ei ole kyse siitä ettekö mies saisi harrastaa vaan siitä että hänen kaikki vapaa-aikansa menee harrastukseen, samoin ilmeisesti ylimääräinen raha, ja harrastukseen vievä aika on pois yhteisestä parisuhdeajasta sekä ajasta lasten kanssa. Lisäksi miehen intensiivinen harrastus pakottaa naisen hylkäämään oman vapaa-aikansa, koska mies nakittaa vaimonsa kotiorjaksi.

Vierailija
50/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jokaisen joka tätä puolustaa omasta puolesta ok, että olisi vaimo, jonka pitäisi 10 kevät-kesä-syksy viikonloppua viettää harrastuksessaan ja kesälomastakin vähintään puolet? Olisi sinulle mies ihan ok, että hoitaisit sen ajan lapsia etkä vaatisi itsellesi vastineeksi mitään?

Homma toimisi varmaan jotenkin vielä ilman lapsia, mutta useamman lapsen kanssa edelleen ok?

Olisi ok. Mä olen tuollaiset 10 viikonloppua vuodesta lasten kanssa harrastamassa, jolloin vaimo voi tehdä mitä haluaa. Ja voittehan te lähteä lomalla mukaan purjehtimaan. Se on todella mukavaa!

Vaimosi saa 10 viikonloppua vuodessa tehdä mitä huvittaa (ja käyttää siihen rahaa miten paljon vaan?). Mitä sinä mies saat itsellesi vastaavasti?

Omilla rahoillaan tekee mitä haluaa. Niin teen minäkin. Ja juurihan sanoin että olen suunnilleen tuon 10 viikonloppua vuodesta poissa kotoa lasten kanssa harrastamassa. Vaimo tekee silloin mitä haluaa.

Ok, en vaan käsittänyt että tuo 10 viikonloppua vuodessa lasten kanssa on sinulle se oma harrastus, joka riittää sinulle. Mutta hienoa jos nautit lasten kanssa ja teillä löytyy yhteinen harrastus, jossa sinulla on myös roolia. Vaikuttaa siis oikeasti siltä että suhteenne on tasapainossa ja molemmat saa mitä haluaa. Ap:n tilanteessa käsittääkseni on niin, että mies saa harrastaa mitä haluaa mutta vaimo ei.

Vierailija
51/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu ap:n tilanteeseen ei käy tunteiden kautta, koska mies selvästi rakasta itseään enemmän kuin vaimoaan ja lapsiaan. Mieheltä on myös hukassa käsitys tasa-arvosta.

Ap:n pitää siis esittää tasa-arvoon perustuva rautalanka-malli, jossa vaimon ja miehen velvollisuudet esitetään selkeästi (miel graafisesti ja värein). Idea on että 1) lastenhoito ja kotityöt jaetaan tasan puolisojen kesken, aikaa varataan 2) perheen yhteiselle ajalle, 3) parisuhdeajalle ja 4) kummankin(!) omalle vapaa-ajalle.

Jos ap tekee rautalankamallin josta näkyy miten nuo oikeudet ja velvollisuudet jakautuvat tällä hetkellä, niin pitäisi miehenkin konkreettisesti nähdä, että hän käyttää valtaosan ajastaan kohdalle 4, mutta luistaa suuresta osasta velvollisuuksiaan kohdissa 1-3, ja silti ei ole varannut tilalle mitään ratkaisua vaan peräti kaatanut omat velvollisuutensa vaimonsa niskaan.

Ap pitää kieltäytyä jatkamasta tällä mallilla ja neuvotella miehen kanssa uusi malli, joka on tasa-arvoinen ja sopii kummallekin.

Mies voi toki käyttää sen oman vapaa-aikaansa kuten haluaa, mutta jos haluaa käyttää enemmän aikaa kuin on tasa-arvoista, sitten miehen pitää ratkaista asia jollain tavoin: maksaa kodinhoitaja, tai yrittää tiivistää harrastuksena tiettyyn ajanjaksoon, jonka jälkeen vaimo saa omaa vapaata (myös kotihommista) samanmoisen jakson tai jotain vastaavaa.

Jos raha-asiat ovat todella niin ookoo, että mies voi satsata noin valtavia määriä itseensä (se lainanotto kyllä arveluttaa), niin pitäisikö miehen ruveta tekemään lyhyempää työpäivää, että pystyisi huolehtimaan harrastuksen lisäksi myös kohdista 1-3.

Aikaa parisuhteelle ja lapsille eli kohtia 2 ja 3 ei kuitenkaan voisi korvata millään muulla, koska nehän perustuvat miehen henkilökohtaiseen läsnäoloon. Avioliitossa ja perhe-elämässä kun ei ole mitään järkeä ellei niitä hoida ja niistä nauti.

Vaimolla tässä neuvottelussa on valttikortti, koska hänhän voi mainita, että erotilanteessa jos tulisi viikko-viikko -systeemi niin tilanne tasaantuisi automaattisesti. He toki silloin menettäisivät parisuhteen.

Vierailija
52/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että 85,000 euroa ei ole iso summa. Leikin nyt että kyseessä oli aito mielipide ja vastaan: 85,000 euroa on ihan hirveästi rahaa, jolla saa ostettua kodin tai jopa jätettyä työn tekemisen kokonaan useiksi vuosiksi.

Keskustelussa on paljon käsitelty ajankäyttöä, ja käytännössä perheen kohdalla kummankin vanhemman pitää käytännössä tinkiä siitä, mitä voivat harrastella ja miten usein. Käytännössä alussa sovittu saattaa myös muuttua, sillä omaa perhe-elämää käynnistellessä sovittiin, että voin käydä salilla silloin tällöin. Kaveritapaamisista en sopinut, koska minulla on aika rajoittunut sosiaalinen elämä. Käytännössä välillä satunnainen liikuntaharrastukseni aiheuttaa marttyyrikommentteja, jotka liittyvät myös vaimon kyvyttömyyteen harrastaa itsenäisesti sillä aikaa kun minä hoidan kotona lapsia. 

Minusta olisi kuitenkin aiheellista todeta, että 85,000 euroa maksava harrastus on liian kallis harrastus, jos se ei ole koko perheen harrastus. Erityisen perheen kohdalla kyse on tuloista; entä jos tuleekin jostain syystä krooninen rahapula, ja toinen aikuisista on pistänyt säästönsä haisemaan johonkin harrastukseen? Minusta kyse on siitä, miten kantaa vastuuta erilaisista tilanteista, niin ajan- kuin rahankäytön suhteen.

Vierailija
53/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex ei vienyt mua koskaan ulkomaille vaikka halusin . Osti kyllä itselleen auton.  Mutta jälkikäteen aateltuna se oli täys narsisti.

Vierailija
54/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kertoa entisen mieheni joka oli todella luonnehäiriöinen ihminen, itsekkyydestä. Ehkä räikentä itsekkyyttä edusti hänen käsityksensä rahankäytöstä ja siitä mitkä rahat olivat yhteisiä (minun) ja mitkä hänen (minun ja hänen). Minähän en olisi hänen mukaansa tarvinnut lainkaan rahaa itseeni eikä minulla saanut olla minkäänlaisia menoja. Uusiin housuihin jouduin säästämään pitkään, samalla kun hän saattoi hankkia parit kolmet housut kuukaudessa.

Hän osti 10 000 eurolla valokuvaustarvikkeita aloittaessaan valokuvausharrastuksen. Samaan aikaan kun minä sinnittelin äitiyspäivärahalla ja jouduin laskemaan jokaisen euron. Minulla ei siis yhteisten kulujen jälkeen ollut varaa edes kahvilla käymiseen, mutta mies osteli linssejä ja kameroita tuon tuostakin. Reissasi myös valokuvausmatkoilla joita varten otti lainaa, jota sitten yritti ujuttaa minun maksettavaksi. Mies siis alunperin oli sitä mieltä että minä maksaisin pienestä äitiyspäivärahastani kaikki yhteiset laskut ja sitten hän antaisi "tarvittaessa" minulle rahaa. No, koskaan sitä rahaa ei ollut minulle antaa, kun pyysin, sillä kaikki rahat meni aina omaan harrastukseen. Muutaman kuukauden jaksoi tuota valokuvausta, kunnes keksi alkaa sukeltaa, ja sitä varten taas piti hankkia samantien viimeisen päälle kaikki varusteet, perheen kustannuksella. Mies ei olisi halunnut maksaa lapsen kuluista penniäkään, sillä sainhan minä lapsilisää, (ruhtinaalliset 100 e) jonka olisi pitänyt riittää kustantamaan aivan kaikki. 

Lohdullista on että olemme eronneet, minä olen noussut urallani niin että tienaan reilusti yli suomalaisen mediaanipalkan, hän taas on korviaanmyöten veloissa ja työtön. Kyllä häntä korpeaa suunnattomasti tämä roolien muuttuminen, ja purkaa sitten pahaa oloaan aina kun vaan voi, minuun. 

Vierailija
55/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Ja olennaisin kysymys, miksi niin monella naisella on itsekäs mies?

Tai narsisti.

Ettei vain olisi kolikon toinen puoli naisten rakastamasta määrätietoisesta miehestä joka ottaa minkä haluaa?

Minun mieheni on määrätietoinen ja "ottaa minkä haluaa" mutta ei tee sitä muiden, etenkään perheen, kustannuksella.

Ei nyt taida itsekkyys ja nuo ominaisuudet mennä käsi kädessä.

rajallisten resurssien maailmassa ottamalla jotain se on toiselta pois. Näin se maailma vain toimii ja niin kuuluukin toimia.

Vierailija
56/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Ja olennaisin kysymys, miksi niin monella naisella on itsekäs mies?

Tai narsisti.

Ettei vain olisi kolikon toinen puoli naisten rakastamasta määrätietoisesta miehestä joka ottaa minkä haluaa?

Minun mieheni on määrätietoinen ja "ottaa minkä haluaa" mutta ei tee sitä muiden, etenkään perheen, kustannuksella.

Ei nyt taida itsekkyys ja nuo ominaisuudet mennä käsi kädessä.

rajallisten resurssien maailmassa ottamalla jotain se on toiselta pois. Näin se maailma vain toimii ja niin kuuluukin toimia.

Todellako? Pohjois-Koreassako elät?

Missä demokratia, tasa-arvo ja yhdenvertaisuus, jotka kaikki ovat yhteiskuntamme perustat? Et ole kuullutkaan?

Vierailija
57/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia pointteja miehen näkökulmasta.

1) Purjevene on rahallisesti enemmän asunto kuin auto siinä mielessä että sen arvo ei juurikaan vähene jos siitä pitää huolta. Riippuen toki veneestä ja purjeista ja ostaako sen uutena vai käytettynä.

2) Miettisin myös sitä että jos mies luopuu harrastuksistaan ja "viettää laatuaikaa" kotona, niin onko hän pitemmän päälle onnellinen. Näin sinkkuna tommonen pakottaminen on hirveä turn-off ja siksi en haluakaan mitään kotihiirtä vaan naisella tulee olla omia harrastuksia, sillä en halua tulla syyllistämällä kahlituksi sohvan ja television väliin.

No tätä miehen olisi pitänyt ajatella ennen kuin hankki lapsia. En mä esim. voi nyt 2 lasta hankittuani keksiä, että mulle on tosi tärkeetä päästä joka vuosia 4 kuukaudeksi reppureissaamaan ja jos en pääse, niin en kyllä ole pitemmän päälle onnellinen joten perheen on vaan sopeuduttava siihen.

Vierailija
58/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

snowyday kirjoitti:

Mun ex ei vienyt mua koskaan ulkomaille vaikka halusin . Osti kyllä itselleen auton.  Mutta jälkikäteen aateltuna se oli täys narsisti.

”Ei vienyt mua ulkomaille” 😂 Että olis pitänyt maksaa sulle reissu? Miks ihmeessä?

Vierailija
59/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taas näitä. Isyysloma on lapsen oikeus, ei isän.

Vierailija
60/62 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekki oli pakko tulla kommentoimaa et 99% varmuudel kyse purjehduksesta vaikka en oo ite koskaa purjehtinu :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän