Kuinka itsekkäitä miehiä teillä on?
Mieheni ilmoitti laittavansa omaan harrastukseensa 85 000 euroa (hankkii omilla rahoilla/ottaa omaa lainaa). Harrastukseen menee useampi viikonloppu illassa ja pari kesälomaviikkoa, vähintään.
Ja tämä oli ilmoitusluonteinen asia, koska hänen mielestään hänellä on oikeus omiin ratkaisuihin.
Meillä pieniä lapsia ja yhteinen aika muutenkin kortilla. En ymmärrä miehen itsekkyyttä.
Ja vastineeksi, mitä mun pitäisi saada että olisi edes lähestulkoon yhtä kallista ja aikaa vievää?
Ja etukäteen voin jo sanoa, että miehen harrastus on sellainen johon minä en voi enkä edes halua osallistua. Olen siis ne ajat lasten kanssa kun hän harrastaa. :(
Kommentit (62)
Päästä nyt se miehesi ja lapsesi (jotka myös viihtyvät veneessä) merelle seilaamaan. Saavat hiukan happea ja jaksavat loput 300+ päivää sun ikuista ahdistusta ja masennusta jota täytyy purkaa täällä foorumeillakin.
Perheelliset purjehtijamiehet voi jakaa suurinpiirtein kahteen luokkaan. Niihin jotka raatavat yksin joka kevät veneen kuntoon ja vaimo (ja lapset) nauttivat sitten muutamana päivänä vuodessa tai viikon kahden kesälomareissun ajan miehen raadannan tuloksista. Loput vapaa-ajasta mies purjehtii joko yksin tai sitten kavereidensa kanssa. Toisen puolen muodostavat perheet joissa purjehdus on yhteinen harrastus ja nämä perheet viettävät suurinpiirtein kaikki liikenevät vapaa-aikansa kesällä vesillä. Jotenkin näitä ensinmainittuja käy joskus sääliksi, koska yleensä he joutuvat laistamaan siitä kivasti eli purjehtimisesta ja silti joutuvat tekemään kaikki samat kevät- ja syyskunnostukset ja sitten se vene seisoo kesän laiturissa. En kyllä tiedä millainen sairaus estää purjehtimisen, sillä olen nähnyt esimerkiksi alaraajahalvaantuneen ja MS-potilaan purjeveneen omistajana.