Kysy teini-ikäiseltä
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kiinnostunut eläinten oikeuksista ja luonnonsuojelusta?
Kyllä olen!! Ja ne on mulle tärkeitä asioita. <3
Ap
Voisitko kuvitella että nämä eivät olisi sinulle joskus niin tärkeitä asioita? Mitä pitäisi tapahtua, tai mikä asia voisi mennä noiden edelle niin, etteivät enää olisi kovin tärkeitä?
Kysyn kun itse nuorena puhuin aina näistä arvoista, mutta nyt 20 vuotta myöhemmin tilanne toinen ja mietin usein mitä tapahtui..
En voisi kuvitella. Koska voi toki tulla uusia tärkeitä asioita noiden rinnalle mutta en kyllä ikinä lakkaa puolustamasta eläinten oikeuksia.
Ja ehkä sulla vaa muuttu elämänarvot eikä ne ollu sulle enää nii tärkeitä asioita emt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Omistatko jo nappi-verkkarit?
Anteeks mitkä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks mitkä?
Ap
Haha. Kävin googlettamassa enkä tollasist viel tiennykkään. Aika pellet mun mielest eikä sovi mun tyylii joten en aijo ees hommata niitä! XD
Ap
Mistä aineesta tykkäät koulussa eniten ja mistä vähiten?
Onko sulla mitään unelma-ammattia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks mitkä?
Ap
Taitaa olla sitten ensimmäinen 90-luvun muotihitti mitä ei vielä nuoriso ole löytänyt. :D On otettu uustuotantoon, mietinkin miten ei nuorilla vielä näkynyt, kohta ovat kuuminta hottia.. Vink ;)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet vegaaneista?
No vegaani on vegaani. Eläimiä ajatellen se on hyvä asia. Mutta kun tunnen nii monta vegaania jotka on vegaaneja vaan oman kropan takia eikä niiden eläinten. Joten niillä on väärät lähtökohdat. Ja ärsyttää kun vegaanit aina vouhottaa ja toitottaa siitä niiden vegaaniuudesta ja se alkaa vähä ärsyttämään.
Mutta siis monet ovat ihan vegaaneja eläinten takia ja arvostan heitä
Ite syön lihaa koska en pysty vastustamaan sitä. Mut siks pyrinki aina syömään luomua koska tiedän että luomuliha on aina hyvin kasvatettua
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks mitkä?
Ap
Haha. Kävin googlettamassa enkä tollasist viel tiennykkään. Aika pellet mun mielest eikä sovi mun tyylii joten en aijo ees hommata niitä! XD
Ap
Ootapa vaan :D vielä lämpenet, on nää niin kuumat :D
Mitkä olisivat hyviä tapoja puuttua koulukiusaamiseen?
Miksi nuorilla niin överit meikit? Onko sinulla jäätävät tummat maalatut kulmat?
Vierailija kirjoitti:
Mistä aineesta tykkäät koulussa eniten ja mistä vähiten?
En tykkää oikee mistää aineesta. Hissa ja ussa on iha mielenkiintosia aineita. Vähiten tykkään matikasta ja ruotsista yök.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuorilla niin överit meikit? Onko sinulla jäätävät tummat maalatut kulmat?
No hyi ei v*tussa ole! En siedä sellasii meikkei yhtään. Itse meikkaan luonnollisesti ja välillä en ollenkaa :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitkä olisivat hyviä tapoja puuttua koulukiusaamiseen?
Itse olen puuttunut kiusaamisiin menemällä väliin ja kertomalla sitten opettajille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks mitkä?
Ap
Ap
Ootapa vaan :D vielä lämpenet, on nää niin kuumat :D
Haha en usko että lämpenem :D ku ne ei oikee sovi mun tyyliin :))
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mitään unelma-ammattia?
On
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet vegaaneista?
No vegaani on vegaani. Eläimiä ajatellen se on hyvä asia. Mutta kun tunnen nii monta vegaania jotka on vegaaneja vaan oman kropan takia eikä niiden eläinten. Joten niillä on väärät lähtökohdat. Ja ärsyttää kun vegaanit aina vouhottaa ja toitottaa siitä niiden vegaaniuudesta ja se alkaa vähä ärsyttämään.
Mutta siis monet ovat ihan vegaaneja eläinten takia ja arvostan heitä <3
Ite syön lihaa koska en pysty vastustamaan sitä. Mut siks pyrinki aina syömään luomua koska tiedän että luomuliha on aina hyvin kasvatettua <3
Ap
Luomutiloilla kasvatetut eläimet teurastetaan samoissa teurastamoissa kuin tehotuotantoeläimetkin. Ne myös kuljetetaan samalla tavalla teurastamoille erittäin stressaavissa oloissa. Luomulihaa on vielä hyvin vähän kaupoissa myynnissä eli suurin osa sekasyöjän syömästä lihasta on tehotuotettua lihaa. Myös luomutiloilla on epäkohtia eläinten kohtelussa ja kasvatuksessa.
Kannattaa katsoa seuraava silmiä avaava dokumetti "Kidu ensin, kuole sitten", joka kertoo siitä, minkälaista suomalaisilla teurastamoilla on todellisuudessa:
Onko vahvaa mielipidettä lukio/amis tyypeistä? Halveksitko toisia?