Kysy teini-ikäiseltä
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverillasi olisi päihdeongelma eivätkä useat keskustelut hänen kanssaan auttaisi, kertoisitko päihdeongelmasta hänen vanhemmilleen?
No en mä ehkä sit kertois jos ois tupakast, nuuskast ja alkoholist kyse mut jos kaveri käyttäis huumeita ni sit kyl mun ois pakko kertoo sen vanhemmille.
Ap
Kyllä noistakin kannattaisi jollain tavalla kertoa, vaikka lähettämällä koneella kirjoitettu nimetön kirje vanhemmille. Jos monet tietäisivät kaverisi päihteiden käytöstä, niin tuskin juuri sinä jäisit kiinni "käräyttämisestä". Teet kaverille karhunpalveluksen, jos vain annat ongelman kasvaa ja olet mukana salailussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverillasi olisi päihdeongelma eivätkä useat keskustelut hänen kanssaan auttaisi, kertoisitko päihdeongelmasta hänen vanhemmilleen?
No en mä ehkä sit kertois jos ois tupakast, nuuskast ja alkoholist kyse mut jos kaveri käyttäis huumeita ni sit kyl mun ois pakko kertoo sen vanhemmille.
Ap
Kyllä noistakin kannattaisi jollain tavalla kertoa, vaikka lähettämällä koneella kirjoitettu nimetön kirje vanhemmille. Jos monet tietäisivät kaverisi päihteiden käytöstä, niin tuskin juuri sinä jäisit kiinni "käräyttämisestä". Teet kaverille karhunpalveluksen, jos vain annat ongelman kasvaa ja olet mukana salailussa.
Et voi sanoa että olen "mukana salailussa"!! Ei se mun asia oo raportoida sen vanhemmille sen päihteistä (paitsi huumeista)!! Että ei se mun tehtävä oo enkä oo siitä vastuussa!!
Ap
Laittakaa lisää hyviä kysymyksiä! :)
Käytätkö paskaista kånken-reppua? Kuljetko talvella nilkat paljaana? Käytätkö converse-kenkiä? Ajatko jopolla? Mitä mieltä olet edellä mainituista?
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö paskaista kånken-reppua? Kuljetko talvella nilkat paljaana? Käytätkö converse-kenkiä? Ajatko jopolla? Mitä mieltä olet edellä mainituista?
Niinkuin olen jo tässä monta kertaa sanonut ni en käytä paskasta kånkenia enkä kulje nilkat paljaana. Mulla oli converset ja ajan jopolla.
Ja no mun mielest kaikki noi edellä mainitut on must jo nii viimekautisia, paitsi jopo.
Ap
Jos olisit perheesi toinen tai kolmas tyttölapsi ja sinun jälkeesi vanhempasi saisivat pojan ja sanoisivat, että tekivät neljännen lapsen vielä kun ovat kovasti yrittäneet ja toivoneet poikaa, niin tuntuisiko sinusta pahalta? Tuntisitko olevasi ei-toivottu lapsi, jos vanhempasi siis olisivat koko ajan toivoneet poikaa ensimmäisen tytön jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin olen jo tässä monta kertaa sanonut ni en käytä paskasta kånkenia enkä kulje nilkat paljaana. Mulla oli converset ja ajan jopolla.
Ja no mun mielest kaikki noi edellä mainitut on must jo nii viimekautisia, paitsi jopo.
Ap
Mikä nyt on sitten noiden tilalle tullut in juttu?
Tykkäätkö koulussa enenmmän opiskeltavista asioista vai kavereista?
Oletko kiinnostunut eläinten oikeuksista ja luonnonsuojelusta?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit perheesi toinen tai kolmas tyttölapsi ja sinun jälkeesi vanhempasi saisivat pojan ja sanoisivat, että tekivät neljännen lapsen vielä kun ovat kovasti yrittäneet ja toivoneet poikaa, niin tuntuisiko sinusta pahalta? Tuntisitko olevasi ei-toivottu lapsi, jos vanhempasi siis olisivat koko ajan toivoneet poikaa ensimmäisen tytön jälkeen?
hyvä kysymys!
No... toki se pistäis miettimään ja saattaisi tuntuakkin pahalta. En oo koskaa oikee miettiny tällast koska oon ainoo lapsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö koulussa enenmmän opiskeltavista asioista vai kavereista?
En kummastakaan.
Ap
Oletko kiinnostunut ihmisoikeusasioista?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen!! Ja ne on mulle tärkeitä asioita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kiinnostunut ihmisoikeusasioista?
Kyllä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No nykyää on muotii kaikki nicen pussit ja kengät yms..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Niken*
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen!! Ja ne on mulle tärkeitä asioita. <3
Ap
Voisitko kuvitella että nämä eivät olisi sinulle joskus niin tärkeitä asioita? Mitä pitäisi tapahtua, tai mikä asia voisi mennä noiden edelle niin, etteivät enää olisi kovin tärkeitä?
Kysyn kun itse nuorena puhuin aina näistä arvoista, mutta nyt 20 vuotta myöhemmin tilanne toinen ja mietin usein mitä tapahtui..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Muodin syklit vissiin nopeutuneet, ennen oli 20 vuotta, nyt 10. ohis :)
Mun luokkalainen on just tää. Ja suhtaudutaan ihan neutraalisti ja mukavasti :)
Ap