Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole vaatimuslistaa elämänkumppanilleni, mutta tiedän mitä EN HALUA.

Vierailija
22.02.2018 |

Ihan käytännös kokemusten kautta ei-listasta on tullut pitkä. Siihen kuuluu

- tupakointi
- liiallinen alkoholin käyttö
- sairaalloinen mustasukkaisuus
- erilaiset seksimieltymykset
- liika pihiys tai tuhlailu
- toisen haukkuminen riitojen yhteydessä
- väkivaltaisuus
- riidanhaluisuus
- jatkuva arvostelu, määräily ja kontrollointi
- pettäminen
- valehtelu
- itsekkyys ja ylimielisyys
- tyhmyys
- pitkävihaisuus
- joustamattomuus
- vaikea ylipaino
- huonot hampaat
- huono hygienia

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Liika piheys tai tuhlailu" heh heh käytät äijä rahat siihen, mihin minä sanon.

Käytän ihan vain omia rahojani omiin henkilökohtaisiin menoihini. Yhteiset rahat yhteisiin menoihin, kuten asumiseen ja lapsiin. ap

Ei sun rahoista ollut kysekään, vaan miehen, ja mihin miehen tulee ne käyttää.

Onko mielestäsi siis liikaa edellytetty, että mies maksaa omista rahoistaan puolet yhteisistä menoista? ap

ei siitä tule riitaa ettei maksa puolia, vaan ne yhteiset menot ovat usein naisen mielestä yhteisiä menoja ja miehen mielestä täysin turhaa rahan tuhlausta, kuten joku monen tonnin sisustussohva.

Olisitko tajunnut paremmin, jos olisin lisännyt sanan PAKOLLISET yhteiset menot? Sinun kanssasi en juttua kehittelisi, koska kuulut selvästikin sarjaan tyhmä tai ainakin sellaiseksi tekeytyvä. ap

Tuskinpa ihan tyhmäksi tekeytyi. Meitä on niin moneen junaan, että jonkun mielestä moni asia on pakollisia yhteisiä menoja, jotka toisen mielestä ovat aivan turhuutta. Kaipa oon ittekin ihan saapas, kun en tee kovin pitkälle meneviä olettamia siitä miten toinen ajattelee.

Vierailija
42/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän ihan vain omia rahojani omiin henkilökohtaisiin menoihini. Yhteiset rahat yhteisiin menoihin, kuten asumiseen ja lapsiin. ap

No mitäs ne rajat ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita koska minulla on pitkä jono miehiä odottamassa treffeille pääsyä.

Vierailija
44/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä lista, mutta vaatimuslistahan tuo on. Ei ole eri asia vaatia kumppanilta tupakoimattomuutta kuin sanoa ettei huoli tupakoivaa.

Miksi pitäisi huolia tupakoiva, kun ei itsekään tupakoi, eikä halua altistua passiiviselle tupakoinnille, eikä halua kumppaninsa sairastuvan nuorena tupakoinnin seurauksena. ap

En niin väittänytkään. Nillitin vain siitä että sanot ettei sinulla ole vaatimuslistaa jonka jälkeen esittelet sellaisen.

Jokaisella täysjärkisellä on jonkinlainen vaatimuslista ja sinun omasi on oikein fiksu.

Vaatimuslista on se, jollainen haluaa kumppaninsa olevan. Tyyliin 'rehellinen, huumorintajuinen, hoikka, tumma, musikaalinen, sporttinen, hyvä ruoanlaittaja, lapsirakas jne.' Minulla ei tällaisia kriteerejä ole. ap

- savuton (tupakointi)

- alkoholin kohtuukäyttäjä/raitis (liiallinen alkoholin käyttö)

- henkisesti terve (sairaalloinen mustasukkaisuus)

- samanlaiset seksimieltymykset (erilaiset seksimieltymykset)

- normaali rahankäyttö (liika pihiys tai tuhlailu)

- ei turvaudu riitatilanteessa haukkumiseen (toisen haukkuminen riitojen yhteydessä)

- väkivallaton (väkivaltaisuus)

- epäriitaisa (riidanhaluisuus)

-  hyväksyy sellaisena kuin on (jatkuva arvostelu, määräily ja kontrollointi)

- uskollinen (pettäminen)

-  rehellinen (valehtelu)

-  maan tasalla oleva (itsekkyys ja ylimielisyys)

- vähintään normaaliälyinen (tyhmyys)

- normaalisti leppyvä (pitkävihaisuus)

- joustava (joustamattomuus)

- korkeintaan lievästi ylipainoinen (vaikea ylipaino)

- hyväkuntoiset hampaat (huonot hampaat)

- pitää huolta hygieniastaan (huono hygienia)

Tämä lista tarkoittaa samaa. Muuttamalla sanamuotoa sisältö ei muutu.

Vierailija
45/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään: 

- rasittavuus

- jankuttaminen

Näitä on tässä ketjussa aivan liikaa.

Vierailija
46/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lista kuulostaa melko joustamalla. Jos itse olet joustamaton voi olla vaikea löytää kumppania joka joustaa sinun mieltymystensä mukaan.

Mistä tämän listan asioista sinä olet valmis joustamaan? ap

Esimerkiksi tuosta joustavuudesta. En itsekään ole läheskään kaikissa asioissa joustava mutta en edellytä että puolison sitä olisi oltava. Monissa minulle tärkeissä asioissa puoliso on silti oppinut joustamaan samoin minä niissä joista hän ei ole valmis luopumaan, esim. hän tupakoi satunnaisesti eikä meidän seksimieltymyksetkään täysin kohtaa, mutta tärkeämpää onkin että me hyväksymme ne toistemme mieltymykset. Mitenkään täydellinen en ole itsekään eikä myöskään puoliso mutta näillä on menty reilusti yli kaksikymmentä vuotta.

Sitä paitsi sen verran epämääräisiä määritelmiä nuo liian mustasukkainen tai liian tuhlaileva on että niihin voi lähes aina vedota jos haluaa ja on tarvetta.

Eli miehesi on joustava. 

Seksimieltymysten pitää kohdata pääosin. Et selvästikään ole tavannut sellaista sänkykumppania, joka pitää täysin päinvastaisista asioista kuin sinä, eli asioista, joista et nauti lainkaan, vaan ne tuovat ennemmin pahaa mieltä. ap

No ei häntä nyt voi kovin joustavaksi monessakaan asiassa kutsua, eikä se ole ollut vaatimus listalla koskaan. Ehdoton vaatimus on se että hän hyväksyy minut sellaisena kuin olen eikä yritä muuttaa minua. Sen suhteen asia on molemmille ollut suht selvä alusta saakka. Puolison ei tarvitse olla kopioni, meillä voi hyvin olla erilaisia mieltymyksiä. Toisen hyväksyminen on toki jonkinlaista joustavuutta, mutta ei edellytä sitä että täytyisi yleisesti olla joustava ja toisen mieltymyksiä mukautuva.

Tuohan on juuri joustavuutta, että hyväksyy toisen sellaisena kuin on, eikä yritä muuttaa sitä. Samoin se, että hyväksyy, että molemmilla on erilaiset mielenkiinnon kohteet. ap

Mielenkiintoista toki että haluat määritellä puolisoni joustavaksi, mutta... onko sillä jotakin merkitystä aloituksen kannalta?

Vierailija
47/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tupakointi

- väkivaltaisuus

- riidanhaluisuus

- pettäminen

- valehtelu

- tyhmyys

- pitkävihaisuus

- joustamattomuus

- vaikea ylipaino

- huonot hampaat

- huono hygienia

Määrittele vaikea ylipaino, huonot hampaat tai huono hyg?

Jokainen normaalit terveet elämäntavat omaava henkilö tietää, mitä näillä tarkoitetaan.

Vierailija
48/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli myös tuollainen lista, tupakointi oli kanssa ehdoton turn-off. Tietenkin päädyin yhteen tupakoitsijan kanssa.

Samoin, mutta asia häiritsi kyllä päivittäin. "Onneksi" juttu ei muutenkaan toiminut, en vain voi olla kovan tupakoijan kanssa ja ehkä ensi kerralla muistan tämän.

Vierailija
49/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tupakointi

- väkivaltaisuus

- riidanhaluisuus

- pettäminen

- valehtelu

- tyhmyys

- pitkävihaisuus

- joustamattomuus

- vaikea ylipaino

- huonot hampaat

- huono hygienia

Mikä näissä on vaikeasti ymmärrettävää?

Huono hygienia on jos ei peseydy kunnolla tai tarpeeksi usein ja haisee, vaikea ylipaino on paljon ylipainoa, huonot hampaat on huonosti hoidetut ja huono suuhygienia.

Vierailija
50/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuvailit mun entisen miehen. Paitsi ei oo mustasukkanen, ei väkivaltanen eikä kontrolloi. Ei toisten tekemisiä eikä rahojaan. Huonohampainen, isomahainen, hygieniassa hiomista. Se oli yksinkertaisesti sanottuna tosielämän Homer Simpson.

Vierailija
51/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli myös tuollainen lista, tupakointi oli kanssa ehdoton turn-off. Tietenkin päädyin yhteen tupakoitsijan kanssa.

Samoin, mutta asia häiritsi kyllä päivittäin. "Onneksi" juttu ei muutenkaan toiminut, en vain voi olla kovan tupakoijan kanssa ja ehkä ensi kerralla muistan tämän.

Samoin minä olen erehtynyt menemään yksiin tupakoitsijan kanssa ja asia on todella häiritsevä ja siitä on saatu monta riitaa aikaiseksi pelkästään hajun, rahan menon ja terveydellisten seikkojen takia. Enää en samaa virhettä tule tekemään.

Vierailija
52/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävijä 1651 kirjoitti:

Melkein kuvailit mun entisen miehen. Paitsi ei oo mustasukkanen, ei väkivaltanen eikä kontrolloi. Ei toisten tekemisiä eikä rahojaan. Huonohampainen, isomahainen, hygieniassa hiomista. Se oli yksinkertaisesti sanottuna tosielämän Homer Simpson.

Mihin suhde karahti?

Vierailija
53/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minun kirjoittama! Ja nyt olen onnellisesti naimisissa täydellisen mieheni kanssa. Lisäksi hän on mahtava sängyssä, ihana isä lapsillemme ja urheilullinen. Kyllä tuollaisia miehiä on olemassa.

Vierailija
54/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tupakointi

- väkivaltaisuus

- riidanhaluisuus

- pettäminen

- valehtelu

- tyhmyys

- pitkävihaisuus

- joustamattomuus

- vaikea ylipaino

- huonot hampaat

- huono hygienia

Huono hygienia on jos ei peseydy kunnolla tai tarpeeksi usein ja haisee, vaikea ylipaino on paljon ylipainoa, huonot hampaat on huonosti hoidetut ja huono suuhygienia.

Mä määrittelisin itseni huonohampaiseksi, koska mulla oli aiemmin huono suuhygienia, minkä vuoksi poskihampaita poistettu, jäljellä olevista hampaista monet juurihoidettu, ja paikkoja oikeastaan kaikissa hampaissa. Nykyään hoidan hampaani täysin hammaslääkärin ohjeiden mukaan, joten hygieniassa ei ole vikaa, ja hampaat näyttää esim. hymyillessä suht keskiverroilta, mutta silti mulla on selvästikin huonot hampaat.

Vierailija
55/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi siis liikaa edellytetty, että mies maksaa omista rahoistaan puolet yhteisistä menoista? ap

Noin listassasi ei lukenut.

Vierailija
56/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin minun kirjoittama! Ja nyt olen onnellisesti naimisissa täydellisen mieheni kanssa. Lisäksi hän on mahtava sängyssä, ihana isä lapsillemme ja urheilullinen. Kyllä tuollaisia miehiä on olemassa.

Mielestäni tuossa ei-listassa oli vasta minimivaatimukset elämänkumppanille. Täydellisyydestä se ei vielä kerro, mutta en minä täydellistä miestä tavoittelekaan. ap

Vierailija
57/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin listassasi ei lukenut.

Sisältyy kohtaan 'Lliallinen pihiys tai tuhlailu'. ap

Vierailija
58/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin mieheni, hän tupakoi. En itse oikein lämpene röökaamiselle, mutta en antanut sen olla esteenä lähempään tuttavuuteen. Myöhemmin hän lopetti tupakoinnin. Vaikka pidän nykyään huolen hammashygieniastani, itselläni on huonot hampaat johtuen siitä että koin lapsena paljon heitteillejättöä. Tämä ei onneksi ollut este miehelleni, jolla itsellään on leegot luonnostaan kuin jenkkimainoksesta (vaikka tupakoi monta vuotta!).

Tämän kerroin siksi, että joustamattomuutta on se ettei näe ihmisen olevan 'muovautuva ruukku' kun tämä tapaa ihmisen jolle tahtoo antautua. On mielestäni hieman eri asia olla väkivaltainen narsisti kuin nikotinisti ja aika julmaa vaatia toiselta täydellisyyttä kaikessa.

Vierailija
59/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tupakointi

- väkivaltaisuus

- riidanhaluisuus

- pettäminen

- valehtelu

- tyhmyys

- pitkävihaisuus

- joustamattomuus

- vaikea ylipaino

- huonot hampaat

- huono hygienia

Jokainen normaalit terveet elämäntavat omaava henkilö tietää, mitä näillä tarkoitetaan.

Eli painoindeksi alle 35?

Vierailija
60/76 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tupakointi

- väkivaltaisuus

- riidanhaluisuus

- pettäminen

- valehtelu

- tyhmyys

- pitkävihaisuus

- joustamattomuus

- vaikea ylipaino

- huonot hampaat

- huono hygienia

Mä määrittelisin itseni huonohampaiseksi, koska mulla oli aiemmin huono suuhygienia, minkä vuoksi poskihampaita poistettu, jäljellä olevista hampaista monet juurihoidettu, ja paikkoja oikeastaan kaikissa hampaissa. Nykyään hoidan hampaani täysin hammaslääkärin ohjeiden mukaan, joten hygieniassa ei ole vikaa, ja hampaat näyttää esim. hymyillessä suht keskiverroilta, mutta silti mulla on selvästikin huonot hampaat.

Sinähän olet hoidattanut hampaasi. Itse miellän huonohampaisen niin, että hampaissa on lohjenneita paikkoja ja reikiä, mutta hammaslääkäriin ei vain mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä