Onko akateemisia, jotka eivät ole saaneet alansa töitä? Mitä teette?
Pelottaa, että joudun siivoamaan, kun oman alan töitä ei ole. Ymmärrettävästi ei juuri kiinnosta heittää 6 vuoden opiskelua hukkaan. On tuota opintolainaakin...
Kommentit (4)
Otsikko:
Apua - ei työpaikkaa sitten millään!
Itselläni olisi akateemista työtä riittänyt, mutta omasta tahdostani vaihdoin duunarihommiin unelmieni työhön :-) Hetkeäkään ei ole kaduttanut.
Olen kanssa akateemisesti koulutettu, ja minulla on kokemusta yli 5 vuoden ajan työnhakuruljanssista. Sitä ennen tein alan töitä tutkijana. Kun ne hommat loppuivat, eipä löytynytkään tilalle muuta. Oli opiskeltava lisää, mutta ne hommat eivät oikein kiinnosta. Mutta muutakaan ei ole...
Haen aina kiinnostavia työpaikkoja, ja niihin saattaa olla kevyesti yli 150 hakemusta. Ei ole lasten kanssa mahkuja moisessa joukossa.
Tiedän paljon ystäviäni, jotka eivät ole päässeet tekemään alansa töitä.
Mielestäni akateemisuus ei tänäpäivänä kannata, lukuunottamatta selvästi ammattiin johtavia aloja (opettaja, lääkäri, juristi...). Muu on pelkkä yleissivistystä, ja oikeita töitä varten pitää mennä ammattikouluun tai ammattikorkeaan!
En olisi koskaan opiskellut näin paljoa, jos olisin totuuden tiennyt. Mutta kun kotona oli aina opetettu, että koulutus kannattaa, niin minä hölmö uskoin..
juttua aiheesta otsikon hallintotyö alla. Siellä oli jossain ketjussa monia akateemisia, jotka tekevät jotain muuta kuin oman alan työtä. Keskustelun otsikko taisi olla jotain tyyliin: Ei työtä millään/ hirveä homma tuo työhaku.