Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun exä katoaa eron jälkeen? Mitä tehdä, kuinka saada yhteys?

Vierailija
21.02.2018 |

Olimme kaukosuhteessa ja asuimme eri maissa, välimatkaa noin 1500km. Molemmat aikuisia ihmisiä, minä 28 ja hän 26, ja suhdetta takana vähän vajaa vuosi.

Lyhyesti sen enempää sanomatta, hänen perheenjäsen kuoli yllättäen noin kuukausi sitten. Tuolloin hän oli luonani viimeisiä päiviä. Palatessaan kotimaahansa, päätin suhteemme, puhelimen välityksellä. Rakastan häntä syvästi, ja hän oli täydellinen, upea kumppani minulle, mutta minulla on omia ongelmia joista johtuen en pysty suhteeseen enää. Olen itsekin erosta vieläkin musertunut ja jollain tasolla kadun päätöstäni. Haluan silti pitää hänet elämässäni - kukaan ei ole koskaan tuottanut minulle niin paljon onnea. Hän auttoi minut omien ongelmieni läpi ja oli aina minun kallioni.

Exäni otti asian raskaasti, mutta eromme ei kuitenkaan ollut mikään ruma tai sotkuinen. Hän sanoi ymmärtävänsä ja toivovansa minulle pelkkää hyvää jatkoon.

Nyt hän on täysin kadonnut. Hän on tavallisesti hyvin aktiivinen sosiaalisessa mediassa - Facebook päivittyy lähes päivittäin ja Instagramissa hänellä on todella suuri seuraajamäärä. Hän on aktiivisesti mukana eräässä verkostossa ja tekee muun muassa vapaaehtoistyötä samaisessa yhteisössä. Olen lähes päivittäin katsellut hänen profiiliaan sosiaalisessa mediassa, vain nähdääkseni, miten hänellä menee. Nyt huomasin että hänen Facebook, Instagram, Whatsapp, kaikki, on poistettu. Soitotkaan ei mene läpi.

Tämä on todella epäluontaista hänelle - hän on todella aktiivinen ja menevä sosiaalisessa mediassa, ja välillä suhdettamme hiersikin hänen jatkuva somessa oleminen. Siksi on vaikea uskoa, että hän olisi poistanut kaikki, siis ihan kaikki profiilinsa tuosta noin vain.

Ajattelin ensin, että hän on estänyt minut kaikkialla. Tämäkin olisi ok, mutta kun asia ei näin ole. Meillä on yhteisiä ystäviä, joilta kysyin, näkevätkö he hänen profiiliaan. Kukaan ei näe, ja profiilit näkyvät olevan oikeasti kaikkialta poistettu. Sama juttu viestien ja puheluiden kanssa - ne eivät mene hänelle läpi.

Otin yhteyttä hänen ystäväänsä mutta hän ei ole vastannut mitään. Sama veljensä kanssa. Vanhempien yhteystietoja minulla ei ole. Minua erityisesti huolettaa tämä tilanne, sillä ex-tyttöystävälläni on ollut aika raju huumetausta, josta hän on kuitenkin noussut, selvittänyt tiensä yliopistoon ja hyvään työpaikkaan. Kuitenkin viimeisinä kahtena kuukautena hänen elämänsä on ollut henkisesti hyvin raskasta, ja pelkään, että hänen läheisensä kuolema, ja meidän eromme, on ajanut hänet taas huumeisiin. Mieli alkaa vaellella, onko hän mahdollisesti kuollut? Ja profiilit poistettu tämän vuoksi? Onko hänelle sattunut jotain? Hän on kadonnut kuin tuhka tuuleen, ja varsinkin tämän välimatkan vuoksi en voi oikein mennä hänen ovellekaan. Mitä voin tehdä?

Hän ei ole itsetuhoinen ihminen, eikä hän ole masentunut tai yrittänyt itsemurhaa, ei ole viiltelytaustaa, ei masennuslääkityksiä. Hän on erittäin herttainen ja elämäniloinen ihminen, jolla on ollut muutama vuosi sitten huumeongelma. Hän oli vieroituksessa pitkään ja on päässyt huumeista yli, ei tupakoinut, ei edes juonut alkoholia. Että periaatteessa olen "rauhallinen", mutta toisaalta... Niin kuin sanoin, viimeiset kaksi kuukautta oli hänelle helvettiä henkisesti; hänellä tapahtui suuria elämänmuutoksia, kun yksi perheenjäsenistä sairastui vakavasti ja toinen kuoli äkillisesti. Kun ottaa huomioon hänen historiansa, pelkään että hän on ratkennut käyttämään huumeita.

Otan tietysti hänen ystäviinsä yhteyttä minkä voi ja jatkan ympäriinsä kyselyä. Mutta voisiko joku täällä rauhoitella minua, tai vaikka keksiä jonkin järkeenkäypän syyn tähän outoon "katoamiseen" sosiaalisesta mediasta? Ylireagoinko?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt kiinni vaimolleen ja narsisti. Kyllä ne profiilit sieltä vielä pompsahtaa.

Vierailija
2/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät juuri silloin kun toisen läheinen on kuollut ja sitten ihmettelet miksi ei halua olla kanssasi tekemisissä?

Lopeta hänen läheistensä ahdistelu ja hyväksy että itse pilasit suhteenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät juuri silloin kun toisen läheinen on kuollut ja sitten ihmettelet miksi ei halua olla kanssasi tekemisissä?

Lopeta hänen läheistensä ahdistelu ja hyväksy että itse pilasit suhteenne.

Tämä niin helvetisti.

Vierailija
4/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluan silti pitää hänet elämässäni - kukaan ei ole koskaan tuottanut minulle niin paljon onnea. Hän auttoi minut omien ongelmieni läpi ja oli aina minun kallioni."

Jooh elikkäs. Haluat että hän on vieläkin sun tukenas, mutta kun hänen läheinen kuolee, ja hän tarvitsee tukea ja kallion, sä jätät hänet?

Ja sitten ihmetellään pitkin vauva-palstaa miksei sitä kiinnosta olla yhteyksissä...

Mistä näitä sikiää?

Vierailija
5/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on lopulta aika yksinkertainen. Hän ei halua enää olla tekemisissä kanssasi. Lakkaa siis jahtaamasta häntä. Merkityksellistä suhdetta ei kukaan koskaan lopeta puhelimitse, erityisesti silloin kun toisella vaikea tilanne käynnissä. Olet ollut liian itsekeskeinen ja nyt luulet vielä, että hän haluaisi rupatella ja kuunnella rakkaudentunnustuksiasi. Mene eteenpäin ja toimi ensi kerralla hieman fiksummin ja rakkaudellisemmin. 

Vierailija
6/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ymmärrän että tein aika paskaisesti mutta se ei selitä tätä täyttä katoamista? Some oli kuitenkin hänen työvälineensä. Miksi hän tekisi näin, menettäisi kaikki seuraajat, ei myöskään ole missään yhteyksissä ystäviinsä, estäisi samalla heidätkin? Tämä ei ole hänen tapaistaan. ap

Vierailija
7/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, ymmärrän että tein aika paskaisesti mutta se ei selitä tätä täyttä katoamista? Some oli kuitenkin hänen työvälineensä. Miksi hän tekisi näin, menettäisi kaikki seuraajat, ei myöskään ole missään yhteyksissä ystäviinsä, estäisi samalla heidätkin? Tämä ei ole hänen tapaistaan. ap

Kaksoiselämää, kenties agentti, vakooja, huijari, jakaantunut persoonallisuus ...

Vierailija
8/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäänyt kiinni vaimolleen ja narsisti. Kyllä ne profiilit sieltä vielä pompsahtaa.

Jotenkin ymmärsin aloituksesta että ex-tyttöystävästä oli kyse, eikä miehestä. Onneksi sait kuitenkin tuon pakollisen narsistin huudettua ilman että edes luit aloitusviestiä läpi.

Vierailija
9/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen läheinen kuollut ja kumppani jättää, tuskin some on millään tavalla merkityksellinen. Te muutamat olitte kenties merkityksellisiä hänelle. Ehkä hän suree, suruaika. Ja ns. "ystävät" voivat jäädä, hän panostaa jatkossa vain tosiystäviin. Miksi hän haluaisi näyttää itsestään enempää julkisesti. Ihmiset myös kuolevat jos ei ole tuloja tai omaisia, mutta kai hän hengissä on. Yhteydenottosi voisi pahentaa hänen oloaan koska ette ole palaamassa yhteen, luultavasti opiskelee tai toinen työ - ellei lomalla

Vierailija
10/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista on, että koko ongelma johtuu omalaatuisesta tavastasi raiskata kieltä.

Suorastaan harvinaista, että yhdestä aloituksesta löytyy näin paljon kielipuolisuutta, teinitekstarisuomea, mutta olettaisin suurimmaksi ongelmaksesi kouluttamattomuutta, lintsausta tai synnynnäistä vajaamielisyyttä.

Kuka tuollaista kielipuolipotilasta jaksaisi kuunnella tai lukea?

Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
11/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sniff sniff....täällä haisoo Terapeuttihullu.

Vierailija
12/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, varmaan makaa jossain ojassa kuolleena yliannostuksesta.

Vierailija
13/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis panopuun johon voit tarvittaessa tyhjentää pussisi. Oksennus.

Vierailija
14/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti opiskelee tai on töissä ja haluaa vain pitää matalampaa profiilia, keskittyä lähempiin ystäviinsä. Tuo on aika varma merkki että hän ei halua olla kanssasi tekemisissä, joten ole ap hyvä ja jätä hänet rauhaan. Anna hänelle suruaikaa, anna hänen tosiystävien pitää hänestä huoli. Älä myrkytä häntä lisää.

Vierailija
15/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko hei, ei kukaan jaksa sua. Jätä tyttöparka rauhaan.

Vierailija
16/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useammankin ihmisen joka on kadonnut somesta eron seurauksena kokonaan. Siinä on haluttu irrottautua kaikesta vanhasta.

Vierailija
17/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hän voinut vain estää minua kaikkialla sitten? Miksi myös kaverinsa? Työsovelluksensa, kaikki? Ap

Vierailija
18/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia nyt ei kuulu sinulle enää millään lailla. Itse sössit välisi häneen. Jätä toinen rauhaan, hän ei selvästikään halua olla sinun löydettävissäsi.

Hän haluaa pistää elämänsä uusiksi?

Vierailija
19/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei hän voinut vain estää minua kaikkialla sitten? Miksi myös kaverinsa? Työsovelluksensa, kaikki? Ap

Ei taida kuulua sulle, enää. Itehän jätit.

Vierailija
20/35 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulle on kahden sivun verran kirjoitettu: ei kuulu sulle. Jätä nainen rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan