Triptyl unilääkkeenä?
Olen käyttänyt Triptyliä monta vuotta, mutta nyt on alkanut tuntumaa, että tarttisin isomman annoksen. Käytössä on 30 mg.
Onko muilla millaisia annoksia?
Kommentit (25)
Mulla oli Triptyl + tavallinen melatoniini + pitkävaikutteinen melatoniini. Suosittelen kyllä, että yrität hoitaa pitkäaikaista unettomuutta jotenkin muuten kuin lääkkeillä.
Mulla 40mg, 50.mg:aan nostan jossain vaiheessa.
Kauhee lääke. Kuivattaa suuta niin ettei voi puhua.
Onpas sulla erikoinen annos, ap, siis 25 mg ja lisäksi puolikas 10 mg?
Hyviä halluja näkee kun viinan kanssa ottaa!
Triptylhän ei ole mikään unilääke, vaan mielialaan vaikuttava ns. masennuslääke. se on lähinnä alkuun esiintyvä sivuvaikutus tuo väsymys.
suuremmilla annoksilla lääke aiheuttaa kivoja sivuvaikutuksia, kuten joskus jopa pysyvää seksuaalista kyvyttömyyttä ja haluttomuutta. ja tosiaan tuota suun kuivumista.
unettomuuden hoito ei muutenkaan ole mielestäni ikinä lääkkeet. ilman lääkkeitä nukuttu 2h on paljon parempi kuin lääkkeillä vedetty 10 tunnin yöunet. tämä siis ihan omasta kokemuksesta. imovanea ja tuota triptyliä tuli vedettyä, kun uni ei lainkaan tullut useampana yönä peräkkäin. onneksi luovuin noista ja luotin siihen, että keho ei sentään itseään tapa unettomuuteen.
ja niinhän siinä kävi. tai ei siis käynyt. välillä ihan vaan hetkiä torkuin, mutta ensimmäinen yli kahden tunnin mittainen, yhtäjaksoinen yöuni oli sellaisen juhlan aihe, ettei paremmasta väliä. ja ihan ilman lääkkeitä! siitä se hiljalleen lähti paranemaan ja nykyään nukun järjestään yli 5 tunnin yöunia. ihanaa!
Minulla vain 5 mg, joka riittää. 10 mg tulee ikävät sivuvaikutukset ja olen aamupäivän aivan tokkurassa, tunnekylmyyttä jne. On vähän vaihtelevasti käytössä silloin kun on stressiä tai muuta. Sain lääkityksen työuupumuksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vain 5 mg, joka riittää. 10 mg tulee ikävät sivuvaikutukset ja olen aamupäivän aivan tokkurassa, tunnekylmyyttä jne. On vähän vaihtelevasti käytössä silloin kun on stressiä tai muuta. Sain lääkityksen työuupumuksen yhteydessä.
Tarkennus tähän, että ei siis ole määrätty unilääkkeeksi, mutta auttaa nukkumaan myös.
Oikaistaanko nyt väärinkäsityksiä? Triptyl on vanha masennuslääke, jota masennusindikaatiolla ei nykyään enää käytetä. Pieninä annoksina on hyvä kroonisen kivun lääke (10-50 mg iltaisin). Haittavaikutuksena väsymys, joten käytetään myös unilääkkeenä. Tosin unilääkkeenä taidetaan nykyisin ennemmin suosia melatoniinia ja mirtatsapiinia.
Minulla ollut lähes 10 vuotta, annostus 75 mg. Nyt ehkä vuoden verran olen alkanut taas heräämään jo aamuyöllä 2-4 välillä eli toimi enää minulla. Suuta kuivattaa aamulla, mutta se menee ohi yhdellä vesihörpyllä. Ei mitään muita sivuvaikutuksia.
Käytän säännöllisesti melatoniinia ja yövuoroaamuina otan 10mg puolikkaan tai 1/4 tbl. Tuo on varmaan psykologinen vaikutus mikä tulee, en sitten stressaa saako nukuttua tarpeeksi.
Triptyl ja Mirtazapin ei auttanut mulla mitään.
Siis Triptyl 10mg puolikkaan tai 1/4!
Triptyl kuuluu niiden lääkkeiden joukkoon, joita kenenkään ei kannattaisi syödä. Voi tulla kyvyttömäksi tuntea tunteita.
jaaha taas tuli disinformaatiota oikein kunnolla. Älkää ihmiset uskoko näitä juttuja.
Mikä juttu tuo on että voi tulla kyvyttömäksi tuntea tunteita? Mulla on migreeninestolääkkeenä.
Mulla fibromyalgian hoitoon yöksi 25mg. Ei tosiaan tuota tunnekyvyttömyyttä, tän tunteellisempaa ihmistä saa hakea. Tekee uneni normaalin syväksi, kun muuten olisi koiranunta. Oikein kelpo lääke omaan vaivaani.
Ajoittain käytössä 5-10 mg. Suuta kuivattaa jo tuo 10 mg ja parin viikon jälkeen tarvitsisi isomman annoksen.
Siis se poistuu elimistöstä hitaasti ehkä vuorokausi kun alkaa poistua riippuu koosta.Ne on kemikaaleja joilla on tapettu ihmisiä samaan tahtiin kuin induliinilla huumeilla. Nythän on kyse teidän omasta tunnosta saatana syyttää yleensä niistä mitä ei ole tehnyt tai vääristää niitä mutta oikeasti ne kannattaa kirjoittaa paperille mitä on pettänyt huijannut väärin tehnyt ryöstellyt varastellut tappanut tai vienyt toisen vaatteita kasseja rahaa varastanut kortteja kelloja kenkiä. Autoja pyöriä veneitä. Koruja. Ne synnit mitä on kaikilla vähän voi kirjoittaa toiselle paperille ne saat anteeksi ja voit palautella niitä mutta ne pahimmat taas voit kirjoittaa toiselle paperille ja jos oikein pahaa kerrotte poliisille niin että siitä selviää missä koska ketä vastaan on rikottu ja miten. Tää on tie sielun pelastumiseen ja ahdistus helpottaa.Usein raha on sellainen missä töpeksitään.
Mulla vain 10 mg, sattunnaisesti esim vkonloppuna 20 mg.. en voi ottaa kahta arkena, en pääsis mullään aamulla ylös.