Seurustelen miljonäärin kanssa ja elämäni on..
.. todella hankalaa. Luulisi että rikkaan puolison kanssa rahaa ei tarvitsisi miettiä, mutta olen suunnitellut vaihtavani sellaiseen mieheen, jolla on suht sama rahatilanne kuin itsellä. Olen siis opiskelija ja elän lähinnä lainalla, mies on suunnilleen samanikäinen mutta on rikkaasta suvusta ja omistaa jo miljoonien edestä omaisuutta. Mies on kamala kitupiikki ja jos joskus sattuu tarjoamaan minulle esim. ruoan, jaksaa muistutella ja kysellä, että koskas minä tarjoan hänelle. Olen luullut että näistä tarjoamiskerroista ei kerry mitään "velkaa", mutta ilmeisesti hän näin sen ajattelee, eikä minulla ole todellakaan varaa maksella ravintolaillallisia. En ole vaatinut mieheltä kertaakaan lahjoja/rahaa/matkoja, vaan ollaan eletty aivan normaalisti. Yksi kerta myös matkustin eri paikkakunnalle näkemään miestä, mutta hänelle tuli esteitä ja matkarahani meni täysin hukkaan. Oli vielä juhlapyhä ja en päässyt enää muualle viettämään tätä juhlaa, koska ei ollut rahaa. Mies ei tehnyt elettäkään että korvaisi tästä minulle aiheutuneet kustannukset, sanoi vaan jotain että "jos ei ole rahaa niin ei voi juhlia". Opiskeluni ovat loppusuoralla ja en todellakaan aio elää kenenkään kustannuksella, mutta ahdistaa se, että miehelle joku 50 euroa on todella pieni raha, mutta ei ole valmis sitä panostamaan minuun, jolla tuo summa kaataa koko kuukauden talouden. En tiedä voinko nähdä tulevaisuutta ihmisen kanssa, joka laittaa hinnan kaikelle ja pienikin ostos minulle tekee tiukkaa. Vaikea sanoa, mutta jos itse olisin kyseisessä tilanteessa, niin luultavasti nauttisin että voisin jollain tapaa joskus helpottaa rakkaan ihmisen elämää ja tehdä hänet iloiseksi. Kadehdin ystäviä joiden opiskelevat miesystävät käyvät kesätöissä ja haluavat heti tarjota naisilleen jonkun kivan pienenkään jutun oman tulotasonsa mukaan. Minusta se osoittaa välittämistä ja kunnioittamista. Sitten vielä vitsailevat miljonäärimiehestäni, että miten helppoa minulla on.. huhhuh.
Kommentit (46)
Hrrrr, inhottava ihmistyyppi. Jätä.
Voimia irtautumaan tuosta tyypistä. Naisten linjalla voi puhua taloudellisesta väkivallasta. Sinne on myös koottu tietoa siitä. Voit saada sitä kautta myös infoa siitä, mitä elämä tulisi olemaan... mielestäni voit hyvin soittaa sinne, vaikka suhteenne onkin vasta noin alussa.
Nostan vanhaa ketjua, aihe itselle nyt ajankohtainen.
Seurustelen siis miehen kanssa, joka miljonääri, itse olen keskituloinen. Emme asu yhdessö.
MInua on jotnekin alkanut vaivata, ettemme ole lähelläkään samaa tulotasoa. Tosiaan, mies ostelee itselleen ja aikuisille lapsilleen kaikkia luxus-juttuja ja minä muistan aikuisia lapsia pienesti lähinnä jouluna ja syntymäpäivinään.
Olen miettinyt, että olenko kateellinen miehelleni hänen hyvästä taloudellisesta tilanteestaan, samoin hänen lapsillee koska saavat kainen niin helpolla, minulle tämä ei kuitenkaan näy mitenkään. Joskus tarjoaa ravintolassa tai jonkun matkan, mutta niistäkin minulle tulee kiitollisuuden velka ja sitten esim. juuri matkalla tulee tunne, että pitää itsekin jotain maksaa ja niimpä sitten menee se parisataa yhteen ravintolaillalliseen.. Budjetti joka on mun kahden viikon ruokabudjetti. Eli vaikka kaverit varmaan luulee, että pääsen ihanille matkoille, tulevat ne todellisuudessa mulle tosi kalliiksi.
Mies ei siis esim. näillä matkoilla vaadi mitään maksuja mm. ravintoloista, mutta katson että se on kohteliaisuutta..
Olisi niin plajon helpompaa, jos olisimme saman tuloisia ja ravintoloiden ja muiden kulutustuotteiden vaatimukset eivät olisi niin korkeat.
Olemme siis jo aikuisia, emme asu yhdessä ja meillä ei ole yhteisiä lapsia.
Itse kävin joskus aikoinani treffeillä miljonäärisukuun kuuluvan heeben kanssa. Minulle oli ilman muuta selvää, että hoidetaan kaikki puoliksi ja itse sitä laskua tilatessa ehdotinkin. Oli sen päiväistä laskun tihrustamista ja jakolaskuja, että oksat pois. Juu ei nähty toiste.
Ja nyt kun on saanut avattua näitä asioita tänne, niin selkenee kyllä hyvin paljon se, että eihän tämä ole millään tavalla terve suhde, vaikka niitä hyviäkin hetkiä on. -AP