Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Kaikille jeesustelijoille voi sanoa että ihmisen luonnossa on todella syvällä se, että äänet joiden alkuperää ei tunnista, koetaan stressaavana kotioloissa silloin kun pitäisi voida rentoutua. Vaarojen nopea tunnistaminen ääntenkin perusteella on ollut selviytymisen kannalta tärkeää. On automaattista toimintaa alkaa havainnoida ääniin liittyviä säännöllisyyksiä ja miettiä selitystä.
Koska äänille haluaa saada selityksen, todennäköisesti aika usein käy niin että keksitty selitys on ihan väärä. Minulla on esimerkiksi ollut monia eri asujia nykyisen asuntoni yläpuolella. Yksi heistä oli sellainen, että käytännöllisesti katsoen mitään muuta ääntä ei kuulunut kuin yksittäinen pieru harvakseltaan silloin tällöin. Olen vasta nyt alkanut epäillä, että ehkä se pieruna pitämäni ääni ei ollutkaan pieru, miksi kuulisin vain yhdeltä naapurilta pieruja kun en sellaista ole keneltäkään muulta koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Naapurin pariskunta, pienten lasten vanhemmat, ovat usein ulkona kyykkytupakalla. Siis slaavikyykyssä polttavat tupakkaa pihalla.
Spaddujoogaa
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurit on kivoja, mutta joskus ihmettelen, kun eivät tunnu viihtyvän yhtään kotona. Nelihenkinen perhe on aina jossain reissussa, ehkä kerran kuussa tai harvemmin ovat esimerkiksi viikonlopun kotona. Joka perjantai-iltapäivä viideltä starttaa auto ja lähtevät serkkulaan/mummolaan/ystäväperheen luo /kylpylään/sukulaisten mökille... Milloin mihinkin satojen kilometrien päähän. Reissusta palaavat aina vasta sunnuntaina myöhään illalla. Tätäkin vähän ihmettelen, että tosiaan tulevat vasta yhdeksän-kymmenen jälkeen illalla kotiin ja lapsilla kumminkin koulua seuraavana päivänä. Noh, kukin tyylillään. Kivoja ihmisiä ovat.
Tää siis on ihan kun mun kaveri 😊
Mulla on naapurina nuori pariskunta ja nainen ilmoittelee miehelle menkoistaan :D siis kirjaimellisesti huutaa asunnon toisessa päässä olevalle miehelle esim.”oho nyt on valunu siteen yli” ja tämän jälkeen kuuluu TODELLA kovaääninen siteen repäisy :D jotenki huvittavaa/ällöttävää. Ja tämä siis toistuu aina menkkojen aikaan eli kerran kuukaudessa ja nainen todellakin huutaa asiansa. Muuten ovat todella hiljaisia ja mukavia, joten tämä on mielestäni outoa.
Kerran kuulin myös ”pitäis varmaan ostaa uusia siteitä. Kirjotappas heti kauppalappuun” muutaman päivän päästä ”nonii näähän on hyviä ja ei enää valu yli. Osta näitä jatkossa jos käyt kaupassa” :D Hyvä, että on löytänyt itselleen sopivan merkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakerran naapuri (kahta kerrosta alempana) örisee ja mylvii kovaäänisesti. Mylvintä-äänet ovat sellaisia "MJÖÖÖ!", "ÖÖÖÖÖÖÖH!" ja "OIJOIJOI!" Joskus huudahduksia kuuluu pitkin iltaa ja satunnaisesti myöhään yölläkin. Alkoholia taitaa kulua melko runsaasti.
Ei se mitenkään hätäiseltä kuulosta, eikä muita ääniä juurikaan kuulu.
Epäilisin, että asut samassa talossa kuin minä, mutta täällä mylvijä asuu ylimmässä kerroksessa, joten kyseessä ei voi olla sama tyyppi. Mutta juuri tuollaisia mölähdyksiä kuuluu jatkuvasti yksinasuvan miehen asunnosta. Välillä hänellä on kavereita kylässä (kuulee kun käyvät parvekkeella tupakalla), mutta silloinkaan asunnosta sisältä ei kuulu kuin tämän yhden miehen mölähdykset. Omituisinta on, että ainoastaan silloin kun miehellä on kavereita kylässä hän "sarjakarjahtelee". ROAH! ROAAH!! RROAHH!! RROOAHHH!!!!
Tourette? Astma?
Mun naapurit pesee välillä pihassa hampaitaan klo 00.30. Asutaan kaupungin keskustassa kerrostalossa. Se siis lähtee ulos siihen aikaan hammaharja suussaan ja tulee takaisin.
Asutaan ok-talossa niin että meidän talo on keskellä ja naapurit ympärillä,kierretään myötäpäivään.
Vanha ukko jonka vaimo joutui jonnekin hoitolaan loppukesästä,symppistyyppi joka on varmaan vaan yksinäinen ja ikä alkaa painaa,mutta ärsyttää kun luuhaa nurkissa.
Sitten yrittäjä pariskunta millä lapsia,mutta niistä ei näy eikä kuulu muuta kuin joskus on jompikumpi postilaatikolla ja näkee että ajavat kotiin autolla.
Sitten vanha juoppo jonka vaimo kuoli muutama vuosi sitten.
Ja lopuksi naapuri joka on kunnon ky*pä,en ala sen enempää kertomaan,mutta asuvat 2krs ok-talossa,ei lapsia,ei kavereita,ei vieraita ikinä ,tuon talom pääty on meidän pihaa päin ja joka ikinen pe-la yö naapurin äijä on yläkerran ikkunan edessä täydet valot päällä läppäri nenän edessä runk*kaamassa,kerran sen akka oli tissit paljaana pyörimässä myös.
Tiedän tämän koska tulen usein pe iltana n:klo 24 kotiin.
Asun mutsin ja kissan kanssa. Olen tyttö ja 13wee, menen syksyllä ylä-asteelle asun 3 kerroksissessa talossa. Seinäni takana asuu 2 vanhempansa kanssa 2 lastaa toinen näyttää, 5 ja isompi on mua 2 vuotta nuorempi. Sitten kun klo lähestyy sellasta 20.00 alkaa sellanen messu, mitä te ette voi kuvitella joskus se loppuu klo 5.00 aamu-yöstä. Pahimmassa tapauksessa jopa arkena ne meluu, koko yön. Mutta kun on päivä ovat, kuin huopatossut jaloissa. Vähän voi kuulua äänii mutta, kun ilta tulee nii johan alkaa taas.
Asun hissikuilun vieressä ja äänistä päätellen alakerran naapuri on kehittänyt keinon jolla hissi tilataan omaan kerrokseen kolme kertaa peräkkäin ilman että se käy missään muussa kerroksessa välillä. Mielestäni se on melko outo tapa.
Vierailija kirjoitti:
Asun hissikuilun vieressä ja äänistä päätellen alakerran naapuri on kehittänyt keinon jolla hissi tilataan omaan kerrokseen kolme kertaa peräkkäin ilman että se käy missään muussa kerroksessa välillä. Mielestäni se on melko outo tapa.
En tajuu kyllä, että miten sä kestät tota. Ole hyvä ja mene oven taakse, ja sano suorat sanat siis jollri tehoo niin men ihmeessä hyvänen aika, vuokratloihin tai missä sitten asutkin niin, keskustelemaan asiasta. On myö sellainen että, netissä pystyy tekee häiriöstä ilmoituksen. Eli voit kokeilla, tehdä netissä. Minun kohdallani se auttoi, kyllä silti välillä sitten kuuluu messua mutta ei sillä tavalla. Mutta taas alkaa vaikuttaa siltä, että se ei auttanut. Tässä minun tapuksessani siis, minä aijon ja menisin ja niin teenkin että, menen keskustelemaan vuokrataloihin naamat vastakkain mutsini kanssa.
Sinuna en kyllä viittis kauaa tollasta kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa alkaa klo 23 paikkeilla laulua muistuttava naisen ulina bongorumpujen tai vastaavien paukkeen säestämänä. Tätä jatkuu yleensä klo 2.00 asti ja toistuu noin neljänä päivänä viikossa. Päivisin bongot korvataan raivokkaalla kantapääkävelyllä. Terkut sinne yläkertaan.
Kuuluisipa täälläkin säestys, että ymmärtäisin minun yläkerran asukkaan yrittävän musisoida tms. Yläkerrasta kantautuu 20-30v miehen hoilotusta. HOILOTUS kuvaa ihan täydellisesti sitä möykkää. Hän huutaa (!) tyylillä "LAAALAAAA LOOOOO LAAAAA", siis hoilotusta jossa muutama eri sävel. Huuto kestää useita minuutteja, oli sitten aamupäivä tai yö. Siis ei edes yritystäkään laulaa, ääni on vain teatraalista huutoa jossa ei ole mitään järkeä. Miksi?
Mietin, asuuko tämä mies jonkun kanssa. Jos olisin hänen tyttöystävänsä, jättäisin välittömästi moisen hoilottajan. Täällä on hyvä äänieristys, joten aika kovaa saa äännellä. Voisiko joku kertoa minulle, mikä saa ihmisen tekemään tällaista toistuvasti? Itse en nyt vuoden aikana ole sitä keksinyt.
Joku pakko-oireinen häiriö tulee mulla mieleen?
Viereisessä rapussa asuva nainen kyttää autoaan sivulta, edestä, takaa AINA kun tulee jostain kotiin. Kurkkii takalaseista sisään, kiertää auton ja sama juttu. Usein törmännyt rouvaan parkkipaikalla. Muuttaessani taloon ihmettelin onko sillä joku hukassa kun minuuttitolkulla kyttäsi. Pikkuisen huvittavan näköistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa alkaa klo 23 paikkeilla laulua muistuttava naisen ulina bongorumpujen tai vastaavien paukkeen säestämänä. Tätä jatkuu yleensä klo 2.00 asti ja toistuu noin neljänä päivänä viikossa. Päivisin bongot korvataan raivokkaalla kantapääkävelyllä. Terkut sinne yläkertaan.
Kuuluisipa täälläkin säestys, että ymmärtäisin minun yläkerran asukkaan yrittävän musisoida tms. Yläkerrasta kantautuu 20-30v miehen hoilotusta. HOILOTUS kuvaa ihan täydellisesti sitä möykkää. Hän huutaa (!) tyylillä "LAAALAAAA LOOOOO LAAAAA", siis hoilotusta jossa muutama eri sävel. Huuto kestää useita minuutteja, oli sitten aamupäivä tai yö. Siis ei edes yritystäkään laulaa, ääni on vain teatraalista huutoa jossa ei ole mitään järkeä. Miksi?
Mietin, asuuko tämä mies jonkun kanssa. Jos olisin hänen tyttöystävänsä, jättäisin välittömästi moisen hoilottajan. Täällä on hyvä äänieristys, joten aika kovaa saa äännellä. Voisiko joku kertoa minulle, mikä saa ihmisen tekemään tällaista toistuvasti? Itse en nyt vuoden aikana ole sitä keksinyt.
Joku pakko-oireinen häiriö tulee mulla mieleen?
Tai tourette
Naapurin teini lapset baari reissun jälkeen kysyvät vähän väliä iltaisin miksen ole nukkumassa? Kun parvekkeella katson kuuta.
Kun parvekkaalla kesällä otan aurinkoa, pyytää viereisen parvekkeen vaimo laittaa paidan päälle ja sitten miehensä kertoo etten ole hyvän näköinen....
Naapurin lapset heittää roskat roskiskatoksen eteen, olettaen et joku muu heittää ne roskiin tai roskisauto nostaa ne.
Lähes jokainen naapuri on kysynyt eikö perheellämme ole sukulaisia tai kavereita ja miksei osallistuta talkoisiin. Miksi ostamme niin paljon ruokaa?
Syy on hyvin yksinkertainen: ei ole sukulaisia ja ei ole kavereita, eikä absoluuttisena tahdo osallistua talkoisiin kun ei koskaan pihalla käy ja suurin osa naapureista juoppoja. Lisäksi en ymmärrä mitä muille kuuluu mitä teen....
Ennen moikkasin naapureita, kunnes tajusin etteivät he mielellään moikkaa... Nyt osa naapureista mulkoilee vihaisesti kun en moikkaa, vaikka nimen omaan painotti etten saa moikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä asuu vanhempi mies, joka käy monta kertaa päivässä tarkistamassa autonsa parkkipaikalla. Hetken kiertelee sitä, ehkä avaa oven ja puuhastelee jotain sisällä, mutta ei lähde mihinkään. Sitten menee takaisin sisälle. Tätä olen nähnyt hänen tekevän jatkuvasti useamman kerran päivässä (olen paljon pihalla lapsen ja koiran kanssa, joten tulee nähtyä häntä usein). Auto on ihan tavallinen, ei uusi eikä kalliskaan.
Joko näitä on useampi tai sitten asut samassa paikassa kun minä ennen :)
Näitä on varmasti paljon, koska meilläkin on ihan samanlainen. Emme varmaan samasta taloyhtiöstä ole kaikki :D
Kai se on jotain nostalgiaa ja nuoruuden muisteloa. Autosta ei niin vain luovuta. Täällä on tullut jo juttuakin, että parkkipaikka pitäisi luovuttaa, kun mies ei sitä enää aja eikä kukaan mukaan.
Auto symbolisoi vapautta ja menemistä. Se on nyt ainakin tällä mennyttä, kahden kepin kanssa pääsee juuri ja juuri siihen autolleen. Sitä käy haikailemassa... Ei ole mitenkään säälittävä tapaus noin muuten ollenkaan. Kirjailija ja pää pelaa täysin.
Kuulostaa tutulta, ootko Oulusta? :D
Minulla asui aikoinaan yläkerran naapurina alkoholisoitunut mies, joka kävi lainaamassa säännöllisesti lauantaiaamuisin kolme pulloa keskiolutta krapulaansa. Palautti ne aina maanantaisin ja haki jälleen launtaina. Harmiton kaveri, mutta huvitti hänen täsmällisyys tuossa pullojutussa. Kerran kysyin häneltä, että mitä hän tekisi, jos en oliskaan joku lauantai kotona? Hän vastasi, että älä perkeleessä tai ainakin ilmoita hyvissä ajoin... :-)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa asuu vanhempi naishenkilö, epäilen että eläkkeellä. Talvella häntä ei juurikaan näy, mutta muina vuodenaikoina hänet voi bongata joka ikinen päivä kupsuttelemasta taloyhtiön "kukkapenkkejä". Kukkapenkit lainausmerkeissä, koska eihän niissä mitään kukkia kasva, vaan pari ankeaa puskaa, jotka on istutettu varmaan talon rakentamisen yhteydessä. Tämä rouva on kuitenkin ottanut tehtäväkseen pitää nämä penkit järjestyksessä. Joskus näissä näkyy kasvavan muutamia narsisseja ja tulppaaneja, ties vaikka rouva olisi käynyt näitä viereiseltä puutarhalta dyykkailemassa :D hän on puuhineen jotenkin hellyyttävä, ja mikäs siinä, tuskin niitä rikkaruohoja kukaan muu sieltä nyppisikään :)
Ehkä hän ostaa kukkasipuleita ja istuttaa niitä teidän kerrostalonne pihalle?
Kaikki eivät ole varkaita.
No eihän tuossa kukaan syyttänytkään ketään varkaaksi, vaikkei sipuleita ostaisikaan.
Kun muutettiin tälle paikkakunnalle, seinän tuolla puolen oli joka yö karmeat orgiat. Mies oli kuin kone. Tavallinen, harmaa perhe, jolla oli 2 pientä lasta joista toinen oli vielä vauva. Miten ne jaksoi??
Nyt vastapäätä asuu suomalais-virolainen vanhempi pariskunta, jonka mies on täysin tollo. On usein pihatöissä hankalan mallisella pihalla EIKÄ VÄISTÄ, vaikka pitäisi päästä autolla ylämäestä kääntymään. Kitisee ja haukkuu muita. Muut ajaa ja liikkuu väärin. Just.