Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
161/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan yks mun kaveri. Ja sit ihmettelee, kun on uupunut.

Niin kuka on varmaan yks sun kaveri?

Vierailija
162/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen parvekkeelleni samaan aikaan kun naapurini on omallaan, hän rykäisee kerran todella kovaan ääneen. Joka kerta. Minua edelleen naurattaa tämä ilmoitustapa vaikka asunut tässä jo kauan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa rapussa mua vastapäätä asuu vanhempi rouva, joka on kuin jostain romaanista tai elokuvasta. Hyvin hillitty ja tyylikkäästi pukeutunut, aivan käsittämättömän hiljainen ja varautuneen oloinen, rapussa kun tullaan vastaan niin nyökkää arvokkaasti ja kääntää sitten katseensa pois. Ei koskaan puhu mitään, asunnosta ei koskaan kuulu mitään, en ole ikinä näiden vuosien aikana nähnyt häntä kenenkään seurassa, eikä hänellä koskaan käy vieraita. Vaikuttaa hyvin yksinäiseltä, hiljaista elämää viettävältä ladylta. Usein mietin, että mikähän on tarina hänen taustallaan.

Juuri nyt olen naimisissa ja vietän mukavaa elämää mieheni kanssa matkustellen ja sosiaalisista tilanteista nauttien, käymme paljon ulkona ja järjestämme juhlia.

Mutta: jos jäisin yksin, voisin hyvin kuvitella olevani kuvailemasi kaltainen rouvashenkilö. Olen pohjimmiltani erakkoluonne ja viihdyn hyvin yksikseni. Kävisin tyylikkäänä silloin tällöin lounaalla, kahvilla, teatterissa, taidenäyttelyssä jne., mutten todellakaan kaipaisi liiemmälti seuraa.

Vierailija
164/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa asuu vanhempi naishenkilö, epäilen että eläkkeellä. Talvella häntä ei juurikaan näy, mutta muina vuodenaikoina hänet voi bongata joka ikinen päivä kupsuttelemasta taloyhtiön "kukkapenkkejä". Kukkapenkit lainausmerkeissä, koska eihän niissä mitään kukkia kasva, vaan pari ankeaa puskaa, jotka on istutettu varmaan talon rakentamisen yhteydessä. Tämä rouva on kuitenkin ottanut tehtäväkseen pitää nämä penkit järjestyksessä. Joskus näissä näkyy kasvavan muutamia narsisseja ja tulppaaneja, ties vaikka rouva olisi käynyt näitä viereiseltä puutarhalta dyykkailemassa :D hän on puuhineen jotenkin hellyyttävä, ja mikäs siinä, tuskin niitä rikkaruohoja kukaan muu sieltä nyppisikään :)

Ehkä hän ostaa kukkasipuleita ja istuttaa niitä teidän kerrostalonne pihalle?

Kaikki eivät ole varkaita. 

Vierailija
165/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä hauskoja suurin osa! :D Meillä entisessä kodissa ei seinänaapurilta kuulunut muuten mitään mutta 3-5 kertana viikossa jotain ihme naputtelua jota kesti ehkä vartin. (Täällä jollain muulla oli samantapainen tilanne). Se kuului olohuoneeseen sohvalle ja joskus sohvalla ollessani (olin siis äitiyslomalla ja sitten hoitovapaalla niin aika paljon kotona) laitoin ihan korvan kiinni seinään että kuulisin paremmin mistä se ääni lähtee. Mietin että ei ne kokoajan voi hyllyjä tai tauluja seinään kiinnitellä. Ehkä jotain ruoanvalmistusta? Kun luin tätä ketjua niin kyllä taas kävi häiritsemään etten saanut asialle koskaan selitystä :D Ja tosiaan ei sen kummemmin häirinnyt oli vaan outoa kun sieltä ei koskaan kuulunut mitään muuta ääniä.

Paistaisiko jauhelihaa? Tiedätkö kun sitä pitää sillei "paloitella pannulla? Itse multa naapuri kerran kyseli mun asunnosta kuuluvasta samanlaisesta äänestä ja ajoista pystyttiin päättelemään että sitähän se oli. Siis ihan mielenkiinnosta tuli kyselemään, oltiin tuttuja. Itse en tajunnut että se kuuluu niin hyvin naapuriin :D

Oho, mulla taas on riivattu pakastinjääkaappi, sieltä kuuluu kompressorista koputusta. Meinasin saada sydänkohtauksen ekaa kertaa yksin pimeässä kämpässä, kun kuului viisi koputusta ja tauon jälkeen vielä yksi. En tiedä miksi ääntelee noin, ääni kuuluu kun kompressori sammuu. En ole vielä yrittänyt manata henkiä siitä, mutta sentään uhrannut sille grillikanaa ja olutta. Ääneen ei päivällä kiinnitä huomiota, mutta hyvin selvä koputus hiljaisuudessa. Ei sentään kurluta tai röyhtäile vielä, joten olen antanut olla rauhassa.

Vierailija
166/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies aina kiiruhtaa avaamaan minulle oven ja talvellakin ottaa lakin päästä kun pitelee ovea. Eikä siis ole itse edes kulkemassa vaan odottelee siinä pihalla vaimoaan ja aukoo ovea muille asukkaille. Minulle on tullut tavaksi niiata, kun tuo tilanne tuntuu aina niin hassun ylikohteliaalta. Niin hellyyttävä herrasmies

Oi miten ihanaa. :-) 

Vierailija
167/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä hauskoja suurin osa! :D Meillä entisessä kodissa ei seinänaapurilta kuulunut muuten mitään mutta 3-5 kertana viikossa jotain ihme naputtelua jota kesti ehkä vartin. (Täällä jollain muulla oli samantapainen tilanne). Se kuului olohuoneeseen sohvalle ja joskus sohvalla ollessani (olin siis äitiyslomalla ja sitten hoitovapaalla niin aika paljon kotona) laitoin ihan korvan kiinni seinään että kuulisin paremmin mistä se ääni lähtee. Mietin että ei ne kokoajan voi hyllyjä tai tauluja seinään kiinnitellä. Ehkä jotain ruoanvalmistusta? Kun luin tätä ketjua niin kyllä taas kävi häiritsemään etten saanut asialle koskaan selitystä :D Ja tosiaan ei sen kummemmin häirinnyt oli vaan outoa kun sieltä ei koskaan kuulunut mitään muuta ääniä.

Paistaisiko jauhelihaa? Tiedätkö kun sitä pitää sillei "paloitella pannulla? Itse multa naapuri kerran kyseli mun asunnosta kuuluvasta samanlaisesta äänestä ja ajoista pystyttiin päättelemään että sitähän se oli. Siis ihan mielenkiinnosta tuli kyselemään, oltiin tuttuja. Itse en tajunnut että se kuuluu niin hyvin naapuriin :D

Oho, mulla taas on riivattu pakastinjääkaappi, sieltä kuuluu kompressorista koputusta. Meinasin saada sydänkohtauksen ekaa kertaa yksin pimeässä kämpässä, kun kuului viisi koputusta ja tauon jälkeen vielä yksi. En tiedä miksi ääntelee noin, ääni kuuluu kun kompressori sammuu. En ole vielä yrittänyt manata henkiä siitä, mutta sentään uhrannut sille grillikanaa ja olutta. Ääneen ei päivällä kiinnitä huomiota, mutta hyvin selvä koputus hiljaisuudessa. Ei sentään kurluta tai röyhtäile vielä, joten olen antanut olla rauhassa.

Tähän vielä lisäyksenä, että pelkään naapurien luulevan minun hakkaavan ja koputtelevan itse seiniin. Se ääni kuulostaa juuri siltä. 😓

Vierailija
168/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo joidenkin mainitsemat vanhat miehet, jotka kuupailevat pihalla, tuskin tekevät sitä ilkeyttään tai kytätäkseen ketään. Luultavasti tekemistä ei elämässä paljoa ole, eikä aika tahdo kulua. Ne miehet on ehkä oppineet kotoaan tai omasta aiemmasta elämästään, että miesväki touhuaa päivän ulkohommissa. Muuta eivät sitten kerrostalossa keksi kuin auton puunaamisen. Ja voihan olla että välit puolisonkin kanssa käyvät hermoille, pakko välillä päästä pihalle. Omakotitalo sopisi tuollaisille hyvin asumismuodoksi.

Minusta ne on liikuttavia ja vähän riipaisevia, ei outoja tai epäilyttäviä.

Näin minäkin ajattelen. Aika käy heillä pitkäksi. Jotkut paheksuvat ja pitävät kyttääjina mummoja tai pappoja, jotka pitävät tapanaan istuskella kerrostalon pihalla. Syynä heillä on varmaan se, että elämänsä on kovin hiljaista ja tapahtumaköyhää ja haluavat edes hetkeksi pois asuntojensa yksinäisyydestä näkemään muita ihmisiä ja joskus tuurilla tulee tilaisuus vaihtaa jonkun kanssa pari sanaakin.

Eikö ne mummat ja papat voi mennä johonkin muualle viettämään aikaa kun pihalle kytikselle? Edes bingoon, uimaan, kirjastoon?

Oletko tullut ajatelleeksi, että he eivät ehkä ole "kytiksellä", kunhan istuskelevat, vähän niinkuin ihmiset istuskelevat katukahviloissa, kuten varmaan itsekin teet. Huvikseen. Monet tosin uskovat heidän kyttäävän, taitaa olla turhan suuret luulot oman persoonansa ainutlaatuisuudesta ja mielenkiintoisuudesta. Kaupunkimaisessa elämänmuodossa nyt vaan täytyy tottua, että kerrostalon pihalla vietetään aikaa, se kun on yhteistä tilaa.

Vierailija
169/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asuu ilmeisesti taulukauppias.

Joka ikinen ilta klo. 21.30-22.10 välillä alkaa usean minuutin kestävä paukutus.

Joudun itse heräämään jo klo 4.00 aamulla töihin joten tämä paukutus herättää joka ainoa kerta kun olen nukkumassa.

Vierailija
170/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontti kestänyt 11 vuotta.

Meilläpäs on 22 vuotta :D Eikä loppua näy...

Vierailija
171/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asuu ilmeisesti taulukauppias.

Joka ikinen ilta klo. 21.30-22.10 välillä alkaa usean minuutin kestävä paukutus.

Joudun itse heräämään jo klo 4.00 aamulla töihin joten tämä paukutus herättää joka ainoa kerta kun olen nukkumassa.

Naapurin ahkera nuori kokooomus-isi naulasi ja naputti öisin. Se oli kaupungin uusi vuokrarivitalo, mihin se teki sitä remppaansa ja nikkarointia. Sitten ne muutti pois.

Vielä kun perhe asui seinän takana, vanhemmat nukkuivat yläkerran makuuhuoneessa ja vauva alakerrassa ulko- oven viereisessä huoneessa. Kämppä oli käytännössä 3 kerroksessa. Lapsi itki joka yö ja vanhemmat ravasi rappuset ylös alas. Porvarisadistit.

Vierailija
172/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo joidenkin mainitsemat vanhat miehet, jotka kuupailevat pihalla, tuskin tekevät sitä ilkeyttään tai kytätäkseen ketään. Luultavasti tekemistä ei elämässä paljoa ole, eikä aika tahdo kulua. Ne miehet on ehkä oppineet kotoaan tai omasta aiemmasta elämästään, että miesväki touhuaa päivän ulkohommissa. Muuta eivät sitten kerrostalossa keksi kuin auton puunaamisen. Ja voihan olla että välit puolisonkin kanssa käyvät hermoille, pakko välillä päästä pihalle. Omakotitalo sopisi tuollaisille hyvin asumismuodoksi.

Näin minäkin ajattelen. Aika käy heillä pitkäksi. Jotkut paheksuvat ja pitävät kyttääjina mummoja tai pappoja, jotka pitävät tapanaan istuskella kerrostalon pihalla. Syynä heillä on varmaan se, että elämänsä on kovin hiljaista ja tapahtumaköyhää ja haluavat edes hetkeksi pois asuntojensa yksinäisyydestä näkemään muita ihmisiä ja joskus tuurilla tulee tilaisuus vaihtaa jonkun kanssa pari sanaakin.

Eikö ne mummat ja papat voi mennä johonkin muualle viettämään aikaa kun pihalle kytikselle? Edes bingoon, uimaan, kirjastoon?

Ehkä sinä voit muuttaa jonnekin syrjäseudulle jossa ei ole muita ihmisiä? Kyllä Suomi on vieläkin täynnä ihan metsäläisporukkaa..

Vierailija
173/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pariskunta, pienten lasten vanhemmat, ovat usein ulkona kyykkytupakalla. Siis slaavikyykyssä polttavat tupakkaa pihalla.

Vierailija
174/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapureistamme odottaa esim jos menen hakemaan postia nurkan takana ja vasta sen jälkeen hakee postin ettei tarvitsisi vaan puhua mitään toisilla naapureilla ei ole ollenkaan verhoja ja taloon näkee koko perheen esimerksiksi vanhempien ilta juopottelut..

Vierailija
175/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa oli ärsy perhe, jonka vanhempi poika oli kova vahtimaan muita lapsia ja valittamaan kaikesta.

Kerran ne ei päässeet kesällä mihinkään, ja päälle päin hienonpieru äiti huusi, räyhäsi ja kiroili koko lomansa niin että kuului makuuhuoneeseemme asti. Kostoksi natisutettiin joustinpatjaa kolmesti päivässä ja yössä.

Myöhemmin sama muija roikkui laivalla jonkun karmean kraateri-ihoisen äijän kainalossa. Sen oma mies oli tyyliä Remontti-Reiska, mutta parempi sekin.

Vierailija
176/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapuriin muutti pari kuukautta sitten uusi pariskunta, jotka riitelevät joka päivä. Herään vähintään kolme kertaa viikossa ennen herätyskelloa siihen huutoon ja öisin huuto jatkuu 22-01 välille.

Outoa on se, että eivät ymmärrä erota tai hoitaa asioitaan kuntoon.

Vierailija
177/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinä voit muuttaa jonnekin syrjäseudulle jossa ei ole muita ihmisiä? Kyllä Suomi on vieläkin täynnä ihan metsäläisporukkaa..

Totta. Aika oudolta vaikuttaisi kieltotaulu, joka kieltäisi istuskelun pihalla. Monissa kerrostaloissa istuu kesäiltaisin porukkaa grillikatoksessa. Aikamoista meluakin  pitävät. Mummojen ja pappojen istuskelu sensijaan on hiljaista puuhaa, josta ei luulisi kenenkään häiriintyvän.

Vierailija
178/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungin omistamassa kerrostalossa, naapureina on vanha pariskunta, tietääkseni venäjältä muuttaneita jotain suomen sukuisia. Ovat omatoimisesti alkaneet talon puutarhuriksi ja talonmieheksi, nainen istuttelee pihalle itse ostamiaan kukkia ja mies haravoi ja tekee lumitöitä, omaksi ja muiden iloksi varmaan :) Naisen olen myös nähnyt siivoavan rappukäytävää useamman kerran. Jotenkin suloisia :)

Ihania. ♡

Inkerin suomalaisia paluumuuttajia.

Kaverin talossa asuu samanlainen pariskunta mutta ovat puolalaisia.

Vierailija
179/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin lapsi soittaa jotain huilua. Ei siinä mitään, mutta ärsyttää välillä saman kappaleen harjoittelu. Vasta meillä soi yötä päivää "Can you feel the love tonight". Samaisen perheen yksinhuoltajaäiti pesee pyykkiä joka ilta. Ei kai 3 ihmisen vaatteet likaannu noin nopeasti?

Meillä akka ei suostu laittamaan lapselle tarhaan samoja vaatteita 2 päivänä peräjälkeen,kotona lapsi voi olla pari päivää samoissa vaatteissa,lapsi pitää myös pestä joka ilta.

Vierailija
180/3685 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinänaapuri kuuntelee musiikkia kovalla ja laulaa mukana, oikein tulkitsee milloin mitäkin. Yleensä jotain rokkia.

Meille kuuluu vain kova, epävireinen laulu, iskelmää. Hopeinen kuu, tuhannen yötä yms on tullut tutuiksi. Kuuluu siis sanoja myöten. Jätin heippalapun joku viikko sitten ja sen jälkeen oli pitkään hiljaista, toissapäivänä kuului taas.

Missä sitä ihminen saa laulaa jos ei kotonaan? Kadulla, kaupassa? Eri asia jos tämä tapahtuu yöaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi