Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Naapurini, ilmeisesti eläkkeellä oleva pariskunta, purjaa porraskäytävässä eli he tulevat ja menevät asuntoonsa kymmeniä kertoja päivässä. Olen tällä hetkellä työtön ja vietän paljon aikaa kotona, joten en ole voinut välttyä huomaamasta asiaa. Asun kerrostalossa, porraskäytävän päässä, missä on lähekkäin kolme huoneiston ovea. Yksi niistä on minun, yksi seinänaapurini ja kolmas näiden purjaajien.
Purjaajien ovi käy koko ajan tiettyinä aikoina päivästä. Välillä kuulostaa siltä, että jompikumpi heistä lähtee huoneistosta ja sulkee oven, mutta hetken käytävässä mietittyään palaakin takaisin huoneistoon vain lähteäkseen sieltä muutaman minuutin kuluttua uudestaan ulos. Kohta taas tullaan takaisin sisään ja rumba alkaa uudestaan. Pahimmat purjaus ajat ovat iltapäivän ja alkuillan tunnit.
Purjaajien oven avaus ja sulkeminen kuuluvat selvästi asuntooni, puhumattakaan siitä, että välillä ovi lyödään kiinni sen verran vauhdikkaasti, että postiluukkuni läpsähtää ikään kuin minulle olisi tulossa postia. Kummallista kyllä, purjaaminen käytävässä näyttäisi loppuvan kuin seinään, kun seinänaapurini tulee asuntoonsa. Seinänaapurini on valitettavasti vain harvoin kotonaan, ilmeisesti hän viettää aikaa naisystävänsä luona. Niinä harvoina iltapäivinä, jolloin seinänaapurini on ollut asunnossaan, pariskunta ei juurikaan purjaa käytävässä eikä paisko oveaan.
Olenkin miettinyt, miksi tämä pariskunta toimii näin. Pyrkivätkö he jollakin tavoin osoittamaan mieltään minua kohtaan, vai mistä ihmeestä on kyse? Onko muilla kokemusta tällaisista naapureista?
Mitä h elvettiä tarkoittaa "purjata" ?
En ole koskaan kuullut sanaa.
Joku uusi savolainen ilmaisu ?
Ei tuo mistään muualtakaan päin Suomea voi olla - tuo p u r j a t a...
Naapurin ukkeli hakee postin mikroshortseissa ja eripari villasukissa.
Tää ei nyt oo oudimmasta päästä, mutta siis...
Meillä on vasta päätä toinen talo, ja se ei oo kovin kaukan. Saman korkune, jne. Harvoin pidän makuuhuneeni verhoja auki tai mitään, enkä ole kyylä mutta olen vasn pistänyt erään asian mieleen. Samalla tasolla uusi oerhe joka ei ole montaa kk tuossa vastapäätä asunut, pitäävt aika plajon verhoja auki ja joskus ki. Ei se mitän en mäkään aina laita verhoja auki, vaan ovat yleensä kiinni. noh, sen harvoin kun siivoan ja tuuletan ikkuna auki huonett, tai kuuten vaan laitan ikkunan auki tälleen keväällä ja kesällä ikkunan ja verhot auki niin he laittavat joka ikinen kerta omat verhonsa kii. Ok, en mäkään pidä, että joku kyylä kyttäisi jossain. Eikä tässäkään mitään, mutta itse usein ottaa aurinkoa parvekkeellaan ja kyylää välillä yhden kahden muksunsa ksnssa munnhuoneeseen. Saatan olla lapsellinen ja oon dit vaan mut seen laittaa aina kylmästi mun verhotnkii. Sitten ei mee kauaa, nii he lähtee pois parvekkeelta ja vielä illaksi laittaa verhonsa auki kun omani eivät ole auki vaikka en ole smanlainen jyylä kun hän.
Ei tämä ole jokapäivästä, koska oon omalta osalta lopettanu tän pelleilyn joka on ihan lapsellista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Eriskummallinen iskelmäharrastus. Viereisen rapun (rappuja erottaa palo-ovi) naapuri luukuttaa satunnaisesti iskelmää täysillä muutaman minuutin ajan mitä ihmeellisimpiin aikoihin - tavallisesti kuitenkin yöaikaan tai kun talossa pitäisi olla hiljaisuus. Olen muutamaan kertaan herännyt iltayöstä yhden aikoihin tai aamuyöstä ennen kuutta siihen, että rakenteiden läpi kuluu muutaman minuutin pätkä iskelmää.
Kolmivuorotyöläisen tai aamuvuorolaisen puhelinherätys. Itsekin joutunut ilahduttamaan naapureita herätyksillä omituisiin aikoihin työvuorojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vasta päätä toinen talo, ja se ei oo kovin kaukan. Saman korkune, jne. Harvoin pidän makuuhuneeni verhoja auki tai mitään, enkä ole kyylä mutta olen vasn pistänyt erään asian mieleen. Samalla tasolla uusi oerhe joka ei ole montaa kk tuossa vastapäätä asunut, pitäävt aika plajon verhoja auki ja joskus ki. Ei se mitän en mäkään aina laita verhoja auki, vaan ovat yleensä kiinni. noh, sen harvoin kun siivoan ja tuuletan ikkuna auki huonett, tai kuuten vaan laitan ikkunan auki tälleen keväällä ja kesällä ikkunan ja verhot auki niin he laittavat joka ikinen kerta omat verhonsa kii. Ok, en mäkään pidä, että joku kyylä kyttäisi jossain. Eikä tässäkään mitään, mutta itse usein ottaa aurinkoa parvekkeellaan ja kyylää välillä yhden kahden muksunsa ksnssa munnhuoneeseen. Saatan olla lapsellinen ja oon dit vaan mut seen laittaa aina kylmästi mun verhotnkii. Sitten ei mee kauaa, nii he lähtee pois parvekkeelta ja vielä illaksi laittaa verhonsa auki kun omani eivät ole auki vaikka en ole smanlainen jyylä kun hän.
Ei tämä ole jokapäivästä, koska oon omalta osalta lopettanu tän pelleilyn joka on ihan lapsellista touhua.
En ole varma, ymmärsinkö selostustasi. Mutta kyse voi olla siitäkin, että kesähelteellä pidetään päivisin verhot kiinni, jottei tuu kuuma, ja illalla ne taas avataan. Ei välttämättä mitään sen dramaattisempaa.
Hei,
Joskus kauan sitten olen törmännyt kerrostalossa hieman samanlaiseen ilmiöön, siis tuollaiseen kovaan paukahteluun.
Tuolloin osoittautui, että patteriverkostoon oli joskus ajettu liian kuumaa, liki tulista, vettä --> patteriverkoston eristeet olivat irronneet putkista ja putkisto alkoi ns. paukkua.
Itselläni on ollut aika normaaleja naapureita, oikeastaan vain yhdet ärsyttivät. Asuivat samassa kerroksessa niin, että asuntojemme ulko-ovet olivat vastakkain (ei kuitenkaan oltu seinänaapureita). Heillä oli neljä kuritonta keskikokoista koiraa, jotka haukkuivat ja ulvoivat pitkin päivää ilmeisesti tyhjässä asunnossa. Sanoin siitä naapurille välillä tavatessani, sanoi tietävänsä asian, mutta tilanne ei muuttunut. Teen töitä kotoa, joten ulina häiritsi jonkin verran, vaikka ääni ei kovin kova ollutkaan. Koirat haisivat myös niin pahalta, että oksetti, jos käytti hissiä heti niiden jälkeen. Rappukäytävässä meinasivat käydä päälle (ilmeisesti ystävällisesti tutustumaan, mutta pelkään vähän koiria enkä olisi pitänyt siitäkään), mutta onneksi tassut luistivat liukkaalla lattialla. Lisäksi tuhosivat ilmeisesti paikkoja kämpässä aika tehokkaasti, koska siellä pistettiin pinnat uusiksi kaksi kertaa viiden vuoden aikana. Lopulta naapuriin murtauduttiin, ja pian sen jälkeen muuttivat pois. Tosin uusillakin asukkailla on ollut siellä välillä koira, joka haukkuu päivisin, mutta onneksi vain yksi ja se on kuulemma heillä vain hoidossa eikä siis asu siellä aina.
Alakerrassa asuu nuori nainen, uskomattoman kaunis, joka soittaa hyvin taitavasti pianoa ja laulaa. Yritän kuunnella sitä paremmin korva lattiaan painettuna,
Vierailija kirjoitti:
Alakerrassa asuu nuori nainen, uskomattoman kaunis, joka soittaa hyvin taitavasti pianoa ja laulaa. Yritän kuunnella sitä paremmin korva lattiaan painettuna,
Mainitsitko tähän nyt oman oudon tapasi? :D
Mukava jos naapurin laulu ja soitto sentään miellyttää. Omana seinänaapurina lapsuudenkodissani naapurin tyttö lauloin nuotin vierestä ja pianon soitto alkoi aina nukkumaanmenoaikaan. Välillä koirat säestivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole jokapäivästä, koska oon omalta osalta lopettanu tän pelleilyn joka on ihan lapsellista touhua.En ole varma, ymmärsinkö selostustasi. Mutta kyse voi olla siitäkin, että kesähelteellä pidetään päivisin verhot kiinni, jottei tuu kuuma, ja illalla ne taas avataan. Ei välttämättä mitään sen dramaattisempaa.
No sori kirjoitusvirheistä, mugta selostin silti ihan selvästi. Ööö, siis ehkä, mutta miksi sitten täytyy omalla parvekkeella olla kyyläämässä mun huonetta ja heti kun itse laitan omat verhot kii jossain vaiheessa päivällä hän itse avaa? Ja kun itse piruuttani avaan, niin hän laittaa taas kii? Eihän sillon oo kyse siitä, että kesähelteestä ja siitä miten päiväksi laitetaan kii ja illal avataan. Ja en oo väittäny, et tää ois mitään dramaattista eikä dramaattinen ole oikea sana tälle asialle. Nämä talot missä asumme ovat 3 kerroksisia, ja molrmmat meidtä asuvat juuri siinä ylimmässä 3 kerroksessa. Joten väkisinhän siinä kattopellit tietysti lämpenemät, enkä käsitä miten he pystyvät olemaan siellä edes parvekkeen pvea tai ikkunaa pitämättä auki, vaikka tuuletin ois täysillä. Pitäöhän sen ilman kuitenkin väkisin vaihtua, että illallakin on hyvä mennä viileässä huoneessa nukkumaan ja saa paremmin untakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole jokapäivästä, koska oon omalta osalta lopettanu tän pelleilyn joka on ihan lapsellista touhua.En ole varma, ymmärsinkö selostustasi. Mutta kyse voi olla siitäkin, että kesähelteellä pidetään päivisin verhot kiinni, jottei tuu kuuma, ja illalla ne taas avataan. Ei välttämättä mitään sen dramaattisempaa.
No sori kirjoitusvirheistä, mugta selostin silti ihan selvästi. Ööö, siis ehkä, mutta miksi sitten täytyy omalla parvekkeella olla kyyläämässä mun huonetta ja heti kun itse laitan omat verhot kii jossain vaiheessa päivällä hän itse avaa? Ja kun itse piruuttani avaan, niin hän laittaa taas kii? Eihän sillon oo kyse siitä, että kesähelteestä ja siitä miten päiväksi laitetaan kii ja illal avataan. Ja en oo väittäny, et tää ois mitään dramaattista eikä dramaattinen ole oikea sana tälle asialle. Nämä talot missä asumme ovat 3 kerroksisia, ja molrmmat meidtä asuvat juuri siinä ylimmässä 3 kerroksessa. Joten väkisinhän siinä kattopellit tietysti lämpenemät, enkä käsitä miten he pystyvät olemaan siellä edes parvekkeen pvea tai ikkunaa pitämättä auki, vaikka tuuletin ois täysillä. Pitäöhän sen ilman kuitenkin väkisin vaihtua, että illallakin on hyvä mennä viileässä huoneessa nukkumaan ja saa paremmin untakin.
Oletkohan vähän liian kiinnostunut naapuriesi verhonavailusta. Itse en varmaan edes huomaisi tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Purjaa?
Tyhjänpäiväistä juoksentelua. Äiti aina sanoi meille että "lopettakaa se purjaaminen!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan vähän liian kiinnostunut naapuriesi verhonavailusta. Itse en varmaan edes huomaisi tuollaista.
Huomautan jälleen, että en ole mikään kyylä enkä jaksa tästä asiasta enää puhua. Jos sua häirittee, että kerron oman asiani voit ystävällisesti poistua tästä koko ketjusta, olla välittämättä mun kommentista ja olla mulle kommentoimatta. Ei oo sen vaikeampaa. siis tottakai jokanen tekee mitä tekee, ja silleen. Ei silti luulisi sinua noin paljon haittaavan, että kommentoin jotain sellaista jota sä et koe oudoksi, turhaksi ihan miten vaan. Sä ootki vwrmaa sellane ihminen, joka ei varmaan risua edessään huomaisi ja komastuisi siihen ja vastaisit vaan, että kappas voi voi kun en huomannut kun menin niin nokka pystyssä taas. Siis haloo, oo vastaamatta mun juttuun jos häirittee tai pura typerät lausees muualle. Ei oo mun vika, jos mun kommentti ei sun silmääs miellytä. Eli enää en puhu tästä asiasta, suutuit tai et moikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen eläkeläisrouva seinänaapuri kurkki postiluukusta sisään jos ei kuullut naapureistaan mitään, kommentoi rappukäytävän puolelta postiluukkua aukoessaan "kyllä siellä ainakin valoa näkyy".
Sama naapuri sanoi kirjoittavan lumipäiväkirjaa jossa tarkat ajat ja alueet joissa lumiauraukset hoidettu että tietää koska valittaa.
Jos minulle tuli vieraita kylään meni alta tunti kun hän rimputti vain nähdäkseen vieraani ja samalla halusi juoruta koko taloyhtiön kaikista naapureista joita en edes tuntenutTaisi olla 70-lukua,kun vanhempi nainen oli katsellut avaimenreiästä salaa nuorten puuhailuja.Kerran oli joku nuorista ampunut ilmakiväärillä silmään.Uutisissa sanottiin,että silmä oli sokeutunut.Jos ase olisi ollut ruutiase,niin vahingot vakavia.
olisi poikapuolinen "heittänyt vettä" avaimenreiästä,päin tollottavaa silmää.olisi voinut sanoa,sitä kus***n silmään.
Naapurin soittolista on täynnä kipaleita lukuisista täysin eri gentreistä. Saattaa tulla kasari/ysäri rappia, seuraavaksi progea, sitten jotain suomalaista jne. Ikinä ei tiedä mitä tulee seuraavaksi. Näyttää myös ilmeisesti muistavan lähes jokaisen biisin lyriikan kun tykkää laulaa niiden mukana. Hauskinta, ettei päältä päin ikinä uskoisi kuuntelevan noita gentrejä tai kappaleita.
Minä olen luullut, että purjaaminen tarkoittaa valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläispariskunta kuuntelee aina aamuviideltä radiouutiset. Sen jälkeen ei kuulu mitään, esim. että laittaisivat kahvin tippumaan.
Eli jatkavat ilmeisesti unia tämän rituaalin jälkeen. Tätä ennen kuuluu herätyskello, joten varta vasten heräävät näihin uutisiin.
Ei häiritse mitenkään enkä edes herää, jos nukun. Kuitenkin, jos olen valveilla niin aina tämä.
Outo tapa?
Yksinkertaista! Heillä on lääkitys, jonka lääkärit/itse ovat katsoneet parhaaksi ottaa tuohon aikaan.
Minun mieheni herää aina 7.30 tai just sitä ennen, ja radio menee päälle, tulee paikallisuutiset. Mutta ei hän niistä uutisista välitä, ottaa lääkkeensä ja rupeaa taas nukkumaan.
Saksassa asuessani kerrostalon alakerran mummo puhkoi pyöristä kumeja, koska ei tykännyt ulkomaalaisista, tai pyörätelineestä, joka oli hänen parvekkeen edessä. Porvoon asunnossa rivitalon toisen pään asukkaat olivat ihmetelleet kovasti, miten me lähdemme jonnekin joka lauantai samaan aikaan aamusta. No, veimme tyttäremme satubalettiin ja samalla kävimme ostaa viikonlopun ruo'at. Minä taas ihmettelin, miten joku voi moista ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purjaa?
Tyhjänpäiväistä juoksentelua. Äiti aina sanoi meille että "lopettakaa se purjaaminen!"
Ei, kyllä "purjaaminen" on run**kaamista.
Mun iäkäs naapuri on tällainen myös. Käy joka aamu tuulettamassa vuodevaatteet, vie roskia/kierrätettävää/käy kaupassa tai autolla ja jotain muutakin puuhaa, mutta ovi tosiaan käy monta kertaa päivässä. Teen töitä kotona niin kuulen...