Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissamme asuu kissa yksinään :D
Hänen omistajansa kuoli ja (jo aikuiset) lapset ym sukulaiset käyvät nyt vuorotellen ruokkimassa ja ulkoiluttamassa kissaa
Ai kerrostaloasunnossa kissa yksin?
Ihme, ettei kerrostalossa jo tuollaiseen ole puututtu.
Vierailija kirjoitti:
Alakerran naapuri (kahta kerrosta alempana) örisee ja mylvii kovaäänisesti. Mylvintä-äänet ovat sellaisia "MJÖÖÖ!", "ÖÖÖÖÖÖÖH!" ja "OIJOIJOI!" Joskus huudahduksia kuuluu pitkin iltaa ja satunnaisesti myöhään yölläkin. Alkoholia taitaa kulua melko runsaasti.
Ei se mitenkään hätäiseltä kuulosta, eikä muita ääniä juurikaan kuulu.
Taidat asua mun anopin kanssa samassa talossa.
Joka hiton ilta yhdeksän aikaan rymistelevät rappukäytävään, 2-3v napero huutaa kurkkusuorana väsymystään. Ääni kuuluu vielä hetken aikaa heidän päästyään sisälle asuntoonsa.
Vuorotylläinen? Aamulla ei nimittäin kuulu mitään elämää rapusta.
Odottelin kerrostaloyksiön näyttöä alaovella, kun siihen paikalle ennätti talon asukas. Tämä setä ennätti udella ummet ja lammet ja vielä haukkua nykyajan nuoret alimpaan helvettiin. Nuori kai minäkin olin sedän näkökulmasta, alle 3-kymppinen, niin oletan hänen laskeneen minutkin näihin nykyajan nuoriin.
Olin ehkä enimmäkseen tuon naapurin vuoksi ihan tyytyväinen, etten saanutkaan sitä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissamme asuu kissa yksinään :D
Hänen omistajansa kuoli ja (jo aikuiset) lapset ym sukulaiset käyvät nyt vuorotellen ruokkimassa ja ulkoiluttamassa kissaa
Ai kerrostaloasunnossa kissa yksin?
Ihme, ettei kerrostalossa jo tuollaiseen ole puututtu.
Sais kyllä kerrostalo hävetä!
Tunnustan, olin ilkeä sunnuntai-aamuna:
Olin taas kerran aamuyöhön kuunnellut akakerrasta kovaäänistä korkojen kopinaa edestakaisin, kilinää ja kolinaa ja ties mitä. Lopulta nukahdin vain herätäkseni klo 2:30 äänekkääseen seksiin, jota kuuntelin puolen tunnin ajan. Jos tämä kaikki tapahtuisikin vain silloin tällöin, mutta kun se toistuu harva se yö.
No, minullapa oli sattuneesta syystä kello herättämässä jo seitsemältä ja annoin sen sitten soida ihan rauhassa viitisen minuuttia täydellä volyymilla. Nousin ylös, panin radion kovalle joka huoneeseen, kävin ovia ja wc-pytyn kantta paukuttaen vessassa, laitoin kovapohjaiset korkokengät jalkaan ja aloin imuroida, siirtelin tietysti kaikkia huonekaluja lattioita pitkin vetäen ja imuroin vielä kaapitkin ja jostain syystä niiden ovet sulkeutuivat läimähtäen.
Avasin ja suljin liukuikkunat moneen kertaan tuulettaessani. Laitoinpa vielä lakanatkin pyykkikoneeseen.
Tein aamiaisen, surautin smoothien kunnon masiinalla ja kuljetin jokaisen astian erikseen keittiöstä ruokailutilaan kiertäen makuuhuoneen kautta edelleen korkkarit jaloissani, voi olla, että askeleeni olivat tavallista raskaammat.
8:45 paukautin lähteissäni ulko-oven kiinni, mutta unohdin jotain, joten se ikävä kyllä toistui.
Meillä ei tällä hetkellä asu ketään seinänaapureina eikä myöskään yläkerrassa, joten vain alakerran naapurit saattoivat häiriintyä.
Toukokuun puolivälissä pääsemme muuttamaan omakotitaloon, onneksi!
Soittaa pieruillaan joka ilta "jänis istui maassa". Insinöörimies.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, olin ilkeä sunnuntai-aamuna:
Olin taas kerran aamuyöhön kuunnellut akakerrasta kovaäänistä korkojen kopinaa edestakaisin, kilinää ja kolinaa ja ties mitä. Lopulta nukahdin vain herätäkseni klo 2:30 äänekkääseen seksiin, jota kuuntelin puolen tunnin ajan. Jos tämä kaikki tapahtuisikin vain silloin tällöin, mutta kun se toistuu harva se yö.
No, minullapa oli sattuneesta syystä kello herättämässä jo seitsemältä ja annoin sen sitten soida ihan rauhassa viitisen minuuttia täydellä volyymilla. Nousin ylös, panin radion kovalle joka huoneeseen, kävin ovia ja wc-pytyn kantta paukuttaen vessassa, laitoin kovapohjaiset korkokengät jalkaan ja aloin imuroida, siirtelin tietysti kaikkia huonekaluja lattioita pitkin vetäen ja imuroin vielä kaapitkin ja jostain syystä niiden ovet sulkeutuivat läimähtäen.
Avasin ja suljin liukuikkunat moneen kertaan tuulettaessani. Laitoinpa vielä lakanatkin pyykkikoneeseen.Tein aamiaisen, surautin smoothien kunnon masiinalla ja kuljetin jokaisen astian erikseen keittiöstä ruokailutilaan kiertäen makuuhuoneen kautta edelleen korkkarit jaloissani, voi olla, että askeleeni olivat tavallista raskaammat.
8:45 paukautin lähteissäni ulko-oven kiinni, mutta unohdin jotain, joten se ikävä kyllä toistui.Meillä ei tällä hetkellä asu ketään seinänaapureina eikä myöskään yläkerrassa, joten vain alakerran naapurit saattoivat häiriintyä.
Toukokuun puolivälissä pääsemme muuttamaan omakotitaloon, onneksi!
Onneksi olkoon, seinänaapurisi ja yläkerta ovat ilmeisesti päätyneet samaan ratkaisuun.
Meidän naapuri juoksee aina vessaansa, kun minä olen omassa vessassa asioimassa. On se niin mukava jakaa elämänsä onnistumiset naapurin kanssa!
Edellisessä kämpässäni asuessani alakerran asunnossa oli yksi kaheli, joka 3kk välein perjantai-iltana sai ilmeisesti viinaa ja alkoi kailottaa jumalan sanaa. Puhui ettei aika ole todellista ja merestä nousee hirviöitä. Ja että hän on ollut linnassa eikä tässä talossa kenenkään kuulu pelätä.
Ja tosiaan tätä ei kuulunut kuin aina kolmen kuukauden välein joku perjantai, enkä koskaan parin vuoden aikana nähnyt tätä ks ihmistä kuin vasta päivänä kun muutin pois. Vaikutti hieman yksinkertaiselle kaverille.
Yläkerran nuori mies istuu usein läppäri sylissä portaissa ja sanoo antavansa emännälle tilaa. Tuntuu ihan tyytyväiseltä ratkaisuun, joten mikäs siinä sitten,
Meillä asuu alakerrassa mies jolla on tourette. Todella mukava nuorempi mies ja itse rappukäytävässä joskus ilmoitti että on pahoillaan aiheutuvasta melusta ja selitti syynkin. Hyppii kattoon ja välillä kuuluu riemun kiljaisuja kuten "JIIHAA MAHTAVAA". Rappukäytävässä kuuluu kun taputtelee kaidetta rytmikkäästi. Ei ole koskaan häirinnyt kyllä omaa eloa.
Vierailija kirjoitti:
Entinen hienohelma-naapuri pisti aina täyden roskapussin asunnosta ulos oven viereen. Jos ei itse tykkää haistella täyttä roskista, en ymmärrä, miksi muiden pitäisi rappukäytävässä.
Nyt pari kerrosta alempana asuu möykkäävä perhe. Lapset huutaa, aikuiset huutaa, kaikki huutaa ja kivitalossa seinät raikaa. Välillä ottaa hermoille. Huuto on sellaista päätöntä möö-möö-hyyyy-ääääää.
Tästä tuli mielee ku asuin luhtitalossa ja alakerran perhe piti sietämätöntä ääntä 😂
Nainen huusi kurkku suorana kolmelle kersalle, yks itki, toinen oli hiljaa ja kolmas riehu, välillä kuulosti (ja tuntuikin siltä) niiku joku olisi saanut vedettyä kokonaisen hyllyn nurin 😂
Asuin siinä vain 2kk koska melu oli jatkuvaa, vanhin poika ei ilmeisesti totellut.
Huuto alkoi aamulla tarhaan valmistautuessa, jatkui tarhan jälkeen ja illalla nukkumaan mennessä, harvoin yöllä 😂
Vierailija kirjoitti:
Naapuri toisinaan viikonloppuisin kun on käynyt koiran kanssa kävelyllä kertoo että koira halusi tulla kyselemään olisko isännälle tarjota yläkaapista ihan pikkiriikkinen lasillinen viskiä. Yleensä on.
Ihana koira! Kiva että pidät viskiä naapurille!
Hotellissa (en muista maata, kaukana) naapurihuoneessa kai kulttuuriin liittyvän asian takia lapset laitettiin tosi myöhään sänkyyn, yleensä puolenyöaikoihin. Sänky oli seinän takana omaa sänkyäni vasten. Lapset huusivat kurkku suorana ainakin tunnin, vanhemmat reagoivat laittamalla telkkaria kovempaa. Olin pari iltaa ihan hermoraunio, kunnes aloin koputtelemaan seinään. Huuto loppui kuin veitsellä leikaten ja telkkari meni pienemmälle. Lapset ei ihan pienimmästä päästä, n 3ja 5 vuotiaat. Naurattaa kun ajattelen niiden ilmeitä, mitä ihmettä tapahtuu? Koputtelin joka ilta ja sain lapset hiljaiseksi.
Voikukka on niin kaunis kevään kukka,että kaikki korkeastikoulutetutkaan eivät "tunnista"sitä rikkaruohoksi.
Onko teillä pakko pitää kaikki pihat samannäköisinä.
Keltainen kukkamatto vihreällä nurmella on upea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurini varmistelee ulko oveaan monet kerrat, ei siinä varmistan itsekin, mutta hän tekee sitä myös sisällä ollessaan ilman että on poistunut ulos. Aluksi ihmettelin ääntä mistä se tulee, kun varmistelee myös yöllä.
Varmaan minä. Minun kotiin on kerran murtauduttu (entisessä kodissa) ja minä kokeilen siksi välillä ovea, että onhan se varmasti lukossa. Etenkin ennen nukkumaanmenoa on pakko kokeilla tai en voi nukahtaa.
Minä kans varmistan aina että ovi on varmasti lukossa kotoa lähtiessä ja illalla nukkumaan mennessä. Ehkä joidenkin mielestä outoa pakko-oireilua mutta minusta on parempi katsoa kuin katua :)
Kyllä minä ainakin pesen ulko-oven ulkopuolelta,jos se on likainen.
Sensijaan naapurini alakerrasta (asumme luhtitalossa) ei koskaan siivonnut ikkunastaan rikkoontuneen kananmunan jälkiä.Ne ovat olleet siinä varmaan kuus vuotta.Kakaroiden tekosia.
Naapurini sanoo vaan,että hän ei ole omiinsa eikä muidenkaan ikkunoihin elämänsä aikana mitään heitellyt,niin ei varmasti pese niitä sokuja.Ymmärrän näkökannan,mutta itse en kyllä kehtais pitää.
Etenkin kun on siisti ja fiksu mies.
mitä lapsia vanhalla pariskunnalla on? Ihmettelen myös roskahuoneen siivousta, mitä mahtaa peitellä? En ole kyylä mutta alkaisin kyllä seuraamaan.. onkohan lapset kunnossa?