Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
381/3685 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin filippiiniläisrouva ei osaa puhua normaaliäänellä. Hän vain HUUTAA. Koko ajan. Lasten ääni ei niinkään kuulu, suomalainen mies on hiljainen, mutta pyylevän rouvan metakka kaikuu naapureihin puolesta päivästä puoleen yöhön. Ja karaoke. Aika usein on muutakin sukua huutamassa. Voi mies parkaa, hän näyttää aika väsyneeltä. Naapurit ollaan myös

Oliskohan mahdollista jotenkin ystävällisesti tutustua häneen? Jos saisi jonkinlaisen keskusteluyhteyden, voisi kertoa että suomalaiseen kulttuuriin ja kerrostalomeininkiin tuo ei oikein sovi. Luulisi hänenkin tajuavan vähän rajoittaa tuota huutamista, kun tajuaisi että siitä kärsii useampikin ihminen.

Vierailija
382/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri (ilmeisesti) kylvettää vauvansa monta kertaa päivässä, mikä lienee täysin normaalia, mutta:

Pesuhuoneissamme on ilmeisesti poikkeuksellisen ohuet seinät, koska aina samalla kun vesi lirisee, tämä äiti toistaa robottimaisella monotonisella lähes huutoäänellä "TAAS PES-TÄÄN TAAS PES-TÄÄN TAAS PES-TÄÄN- TAAS PES- TÄÄN" selkeästi tavuttaen.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset rivitalo-naapurimme tapasivat kesäisin syödä pihallaan, tai siis pariskunnan mies söi. Nainen kattoi pöytään mitään sanomatta salaatit, leivät ja juomat, mies grillasi lihat. Sitten nainen kattoi miehen puolelle yhden lautasen, lasin ja yhdet ruokailuvälineet. Nainen istui vastapäätä miestä ja ainakun mies murahti (kommentointi oli sellaisia "Mrrh" äänteitä) niin nainen tiesi kaataa lisää juomaa, tai salaattia.

Tämä nainen ei koskaan syönyt itse samalla mitään.

Toki en tiedä taustoja, mutta vaikutti väkivaltaiselta suhteelta, sisältä kuului mekkalaa, miehen huutoa ja naisen avunhuutoja, useasti tuli soitettua tuonne poliisit. Eli ilmeisesti tuo naisen käskyttäminen oli jokinnlaista henkistä väkivaltaa.

Vierailija
384/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin vanha herttainen pappa menee pihalleen joka aamu klo 6.30 (tiedän tästä koska haen samaan aikaan laatikosta aamulehden) vislaa, ja paikalle lennähtää varis joka ottaa papan kädeltä ruokaa. Kerran ihmettelin ääneen että onpas kesy varis ja pappa sanoi, että hän on ystävä yli kymmenen vuoden takaa, löysi pesästä pudonneen loukkaantuneen poikasen ja piti siitä huolta kunnes se oli terve vapautettavaksi luontoon :,) Ja sen jälkeen se on käynyt päivittäin tervehtimässä.

Vierailija
385/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri valittaa kun toisen naapurin lumet valuvat (alamäkeen) hänen tontilleen. Mut minkäs teet.

Vierailija
386/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri (ilmeisesti) kylvettää vauvansa monta kertaa päivässä, mikä lienee täysin normaalia, mutta:

Pesuhuoneissamme on ilmeisesti poikkeuksellisen ohuet seinät, koska aina samalla kun vesi lirisee, tämä äiti toistaa robottimaisella monotonisella lähes huutoäänellä "TAAS PES-TÄÄN TAAS PES-TÄÄN TAAS PES-TÄÄN- TAAS PES- TÄÄN" selkeästi tavuttaen.

:D

Jos se pesee vaan vauvan peppua lavuaarissa vaipan vaihdon yhteydessä.

Vierailija
387/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylää naapureitaan, ei tervehdi varsinkaan nuoria ihmisiä - meitä keski-ikäisiä kyllä, jos itse tervehtii ensin. Jos sillä on jotain asiaa, tulee ovelle ja alkaa suoraan rääkyä (sananmukaisesti sen ääni on kuin metallisirkkelissä) sanottavansa tervehtimättä ensin. Seuraavan kerran kehotan opettelemaan kotonaan käytöstavat ja sitten tulemaan ovelle. Kyseessä on keski-ikäinen nainen. 

Vierailija
388/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollutkaan naapurin taholta outoa, kuten pitkään kuvittelin, mutta tuli tämä mieleen siitä, kun joku kertoi saaneensa naapurista kuuluvan äänen lähteen selville väännettyään itse patterin termostaattia. Ihmettelin siis varmaan puoli vuotta, että miksi naapurissa sahataan tosi usein. Kuvittelin jo mielessäni, että naapurin sedällä on verstas kerrostaloasunnossaan, ja pohdin miksei setä ikinä naulaa mitään. Mutta sitten yhtenä päivänä raastoin porkkanaa ja tajusin, että eihän se ääni olekaan saha vaan raastin :D

Vierailija
389/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimmässä kerroksessa, tietysti just meidän asunnon yläpuolella, asuu n. 40v alkoholisoitunut mies, joka oksentaa kunnon huutoyrjöt kellonajasta riippumatta monta kertaa vuorokauden aikana. Joskus kun olen yöllä mennyt vessaan 3 tai 4 aikaan niin siellä se taas huutokarjuyrjöää. Tuo oksentaminen kuuluu kaikkiin asuntomme huoneisiin, mutta vessassa kuulostaa kun hän oksentaisi samassa huoneessa. Ja karjuu/kakoo samalla kovaan ääneen. Aamuisin yrjöää siinä klo.8-8.30 aikavälillä n.10min sessiot. Inhottavaa, eikä asialle kai oikein voi tehdä muuta kuin toivoa että joisi itsensä hengiltä pian. Joskus osunut samaan aikaan rappukäytävään ja tuo ukko haisee vanhalle viinalle ja tupakalle aivan älyttömän paljon. Vituttaa koska asumme ns. "hyvällä alueella" ja on käynyt näin huono tuuri että yksi mätäpaise pilaa asumismukavuuden. Vinkkejä mitä sanon lapselle kun hän alkaa ymmärtää että yläkerrasta kuuluu tuollaista? Poika nyt 1v..."Sedällä on yläkerrassa vähän huono olo.....joka päivä........monta kertaa päivässä.....aamuin,illoin,öisin....."

Meidän talossa on myös aamuoksentaja. Miespuolinen. Kuulostaa krapulaiselta oksentamiselta. JOKA aamu.

Miten oksentamisen äänestä erotat, että on krapula? Mä oksennan joka aamu kun pesen hampaita. Ja juu, olen käynyt lääkärillä mutta toisilla se reflexi vaan herkempi, ei sille mitään voi.

Joo, minulla myös tulee tuo yökkäys-refleksi helposti. Varsinkin aamuinen hampaiden pesu on usein sellaista yökkimistä, että vesi valuu silmistä.

Vierailija
390/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seinänaapurissa asuu nuori mies. Hän on kovin mieltynyt yhteen hajusteeseen.

Huvittavaa tässä on se, että hänen hajujälkeään pystyy seuraamaan puolikin tuntia siitä, kun on poistunut kotoa. Tiedän siis, onko hän mennyt ylä- vai alakautta, onko käynyt roskiksella mennessään jne.

On kyllä komea mies, mutta kuinka ihmeessä hänen kanssaihmisensä sietävät tuota hajusteen määrää? Välillä ihan silmiä kirvelee, jos sattuu heti itse ulos, kun hän on poistunut kotoa.

Edellisen kerrostaloasuntoni vastapäisessä talossa asui kolmoskerroksessa nuori nainen. Hän ei varmaan tajunnut, että ylempää näki oikein hyvin hänen asuntoonsa. Mun talossa oli paksut erkkerit, joten meidän talon asuntoihin ei varmaan nähnyt ihan yhtä hyvin. No, tällä naikkosella oli sänky tuupattu vasten ikkunaa ja hän omisti isoimman, mustimman dildon mitä olen ikinä nähnyt. Käytti sitä myös usein.  (En myöskään kyttäämällä kytännyt, vaan kävin spaddulla ikkunassa, siksi katselin usein ulos.)

Vierailija
391/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Myös jotkut vanhat mummot saattavat katsoa keittiön ikkunastaan ulos ei kytätäkseen nuoria, vaan katsoakseen luontoa, taivasta, ihmisiä. Jos on vaikka liikuntavamma, niin kyllä se katon ja seinien tuijottaminen alkaa kypsyttää.

Olen vain huomannut, että jotkut nuoret naiset kuvittelevat, että heidän miessuhteitaan siellä seurataan. Ehkä pitävät itseään kiinnostavampina kuin ovatkaan.

Ja jos joku mummo tsekkaakin jonkun naisen yövieraita, niin so what? Nuorilla on vielä elämä ja mahdollisuudet edessä, vanhuksella elämä melkein takana.  Nuorten elämän seuraaminen voi olla tällaiselle mummolle virkistys. 

Vierailija
392/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt ollut muutaman kuukauden kissanpentu ja mietin, että mitä naapurit mahtaa ajatella. ..

Aamuyöstä se aloittaa rumban ja mä räyhään sille mm. että helvetin paskaperse, lopeta pureminen, älä huuda, ai kun sattuu IRTI jne.

Meillä on tosi hiljainen talo ja tuntuu, että nuo äänet vain korostuu hiljaiseen aikaan.

No, ehkä ovat huomanneet kun oveen on ilmestynyt tarra "täällä kotieläimiä ".

Käy sääliksi tuotakin kissaa... Kamalaa millaiset ihmiset ottaa eläimiä. Olisit vittu varautunut etukäteen.

Ihan vaan huumorilla yritin kirjoittaa.

Missään ei varmasti kissaa lellitä ja hemmotella niin paljon kuin meillä. Sattuu vaan aina aamuyölle nuo villimmät leikit.

Vierailija
393/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän seinänaapurissa asuu nuori mies. Hän on kovin mieltynyt yhteen hajusteeseen.

Huvittavaa tässä on se, että hänen hajujälkeään pystyy seuraamaan puolikin tuntia siitä, kun on poistunut kotoa. Tiedän siis, onko hän mennyt ylä- vai alakautta, onko käynyt roskiksella mennessään jne.

On kyllä komea mies, mutta kuinka ihmeessä hänen kanssaihmisensä sietävät tuota hajusteen määrää? Välillä ihan silmiä kirvelee, jos sattuu heti itse ulos, kun hän on poistunut kotoa.

Ihmettelen itsekin noita hajusteessa uineita ihmisiä, seinänaapurini esiteinipojalla on tyttöystävä, joka käyttää aina jotain vaniljatuoksua. Kuulen usein iltaisin kun poika saattaa tytön alaovelle (symppistä <3), ja kun lähden noin puolitoista tuntia myöhemmin iltalenkille, hissi haisee vieläkin siltä kuin sinne olisi sulanut kymmenen litraa vaniljajäätelöä. Yäk.

Mutta tässä talossa vierailee usein hyväntuoksuinen mysteerimies, jonka tuoksusta voi aina joskus tuntea aavistuksen hississä. En ole kahdessa vuodessakaan saanut selville kuka tuo mies on, mutta ah sitä tuoksua! Jos joskus törmään häneen rapussa, polveni varmaan pettävät ihastuksesta vaikka hän olisi kaksisataakiloinen mursuviiksekäs peräkammarinpoika :D

Vierailija
394/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa oli ärsy perhe, jonka vanhempi poika oli kova vahtimaan muita lapsia ja valittamaan kaikesta.

Kerran ne ei päässeet kesällä mihinkään, ja päälle päin hienonpieru äiti huusi, räyhäsi ja kiroili koko lomansa niin että kuului makuuhuoneeseemme asti. Kostoksi natisutettiin joustinpatjaa kolmesti päivässä ja yössä.

Myöhemmin sama muija roikkui laivalla jonkun karmean kraateri-ihoisen äijän kainalossa. Sen oma mies oli tyyliä Remontti-Reiska, mutta parempi sekin.

Mitähän lisäinfoa kraateri-iho tähän tuo? Miehellä ollut joskus paha akne? Entä sitten?

Vierailija
395/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin filippiiniläisrouva ei osaa puhua normaaliäänellä. Hän vain HUUTAA. Koko ajan. Lasten ääni ei niinkään kuulu, suomalainen mies on hiljainen, mutta pyylevän rouvan metakka kaikuu naapureihin puolesta päivästä puoleen yöhön. Ja karaoke. Aika usein on muutakin sukua huutamassa. Voi mies parkaa, hän näyttää aika väsyneeltä. Naapurit ollaan myös

Oliskohan mahdollista jotenkin ystävällisesti tutustua häneen? Jos saisi jonkinlaisen keskusteluyhteyden, voisi kertoa että suomalaiseen kulttuuriin ja kerrostalomeininkiin tuo ei oikein sovi. Luulisi hänenkin tajuavan vähän rajoittaa tuota huutamista, kun tajuaisi että siitä kärsii useampikin ihminen.

Naapurit ovat laittaneet heille postia ja yrittäneet kertoa asiasta, osa on vuorotyöläisiä eivätkä saa nukkua päivällä. Hän vastaa kirjoittamalla faceen että sille ei voi mitään että kaikki eivät pidä meistä, mutta Jumala rakastaa kaikkia.

Ja tämä nainen sukulaisineen huutaa niille naapureille jotka polttavat parvekkeella.

Joillekin asioille ei voi mitään, toivottavasti joskus muuttavat pois...

Vierailija
396/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimmässä kerroksessa, tietysti just meidän asunnon yläpuolella, asuu n. 40v alkoholisoitunut mies, joka oksentaa kunnon huutoyrjöt kellonajasta riippumatta monta kertaa vuorokauden aikana. Joskus kun olen yöllä mennyt vessaan 3 tai 4 aikaan niin siellä se taas huutokarjuyrjöää. Tuo oksentaminen kuuluu kaikkiin asuntomme huoneisiin, mutta vessassa kuulostaa kun hän oksentaisi samassa huoneessa. Ja karjuu/kakoo samalla kovaan ääneen. Aamuisin yrjöää siinä klo.8-8.30 aikavälillä n.10min sessiot. Inhottavaa, eikä asialle kai oikein voi tehdä muuta kuin toivoa että joisi itsensä hengiltä pian. Joskus osunut samaan aikaan rappukäytävään ja tuo ukko haisee vanhalle viinalle ja tupakalle aivan älyttömän paljon. Vituttaa koska asumme ns. "hyvällä alueella" ja on käynyt näin huono tuuri että yksi mätäpaise pilaa asumismukavuuden. Vinkkejä mitä sanon lapselle kun hän alkaa ymmärtää että yläkerrasta kuuluu tuollaista? Poika nyt 1v..."Sedällä on yläkerrassa vähän huono olo.....joka päivä........monta kertaa päivässä.....aamuin,illoin,öisin....."

Meidän talossa on myös aamuoksentaja. Miespuolinen. Kuulostaa krapulaiselta oksentamiselta. JOKA aamu.

Miten oksentamisen äänestä erotat, että on krapula? Mä oksennan joka aamu kun pesen hampaita. Ja juu, olen käynyt lääkärillä mutta toisilla se reflexi vaan herkempi, ei sille mitään voi.

Joo, minulla myös tulee tuo yökkäys-refleksi helposti. Varsinkin aamuinen hampaiden pesu on usein sellaista yökkimistä, että vesi valuu silmistä.

Mä pesen hampaiden pesun yhteydessä harjalla aina kielen, koska siihen kertyy inhottavaa katetta. Ja yökin aina.

Vierailija
397/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin yökkään jos harja osuu liian taakse. Usein osuu, ja se yökkäys on sellainen palleankääntävä ja äänekäs, joka takuulla kuuluu naapuriin.

Vierailija
398/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassa asuu yksin nainen, joka dokaa ensin perjantai-iltana ja kärsii sitte krapulaa lauantain. 

Perjantaina alkaa vessassa ramppaaminen iltasella, kun juoma alkaa poistua ulos. Kännin noustessa tömistetään olohuoneesta keittiöön - juomaa jääkaapista ?. Ja vessaan, tv:n ääni kuuluu ja kuuluu ja jatkuu semmoiseen 02- 03 saakka. Sitten loppuu kaikki ääni ja tulee hiljaista.

Seuraavana päivänä vedetään vessaa ja sitten oksennetaan. Se onneksi ei kestä koko päivää , vaan laantuu siinä iltapäivällä. Sinä päivänä on hyvin hiljaista, eikä ovi käy, eikä ulos mennä, tv:n äänikään ei kuulu ja kun käyn koiran kanssa ulkona  vielä iltalenkillä, niin klo 22 on kämppä pimeenä. Varmaan koittaa nukkua olotiloja pois. 

Eihän tämä oikeesti ole edes mikään kummallinen tapa, vaan varmasti normi meininkiä todella monessa asunnossa suomessa. 

Itse oleskelen kotona tätä sairauttani hoitamassa, niin herkistyy korva kuuntelemaan asioita ja tekemään selkeät johtopäätökset. Voin olla väärässäkin. 

Mutta todella säännöllistä on yläkerran pe-la vietto, suorastaan ylisäännöllistä. JOKA viikonloppu siis... En ite jaksais..

Vierailija
399/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta vähän aikaa tässä asunut, ja kyllä mä oon se jolla on oudot tavat, eli kun jotain tavallisesta poikkeavaa ääntä kuuluu pihalta..kärppänä ikkunassa hän, naapurikyylä  :D

Vierailija
400/3685 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sun naapuri onkin IRL Mallu-Jasmiina? Möi möi vois selittyä sillä ;)

Vierailija kirjoitti:

Alakerran naapuri (kahta kerrosta alempana) örisee ja mylvii kovaäänisesti. Mylvintä-äänet ovat sellaisia "MJÖÖÖ!", "ÖÖÖÖÖÖÖH!" ja "OIJOIJOI!" Joskus huudahduksia kuuluu pitkin iltaa ja satunnaisesti myöhään yölläkin. Alkoholia taitaa kulua melko runsaasti. 

Ei se mitenkään hätäiseltä kuulosta, eikä muita ääniä juurikaan kuulu.