Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
3561/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastapäisessä talossa talossa kyttää yks Urho jatkuvasti. Täysin pervo. Oikea paikallispubi poika, oikeen videokamera on ikkunalaudalla. Ja kyläl on selvittänyt, et minä olen hänestä kiinnostunut. Yök! Kaikkia hulluja maailmaan mahtuu.

Toivottavasti otus löytää jonkun uuden harrastuksen. On varmasti tylsää...asuukin äidin maksamassa asunnossa.

Et ajatellut poliisille ilmoittaa? Salakatselu on rikos.

Vierailija
3562/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Römpsänperän buuma kirjoitti:

Naapurin Pena tuijottaa aidan takaa ja tumputtaa kun minä hyppelen nakuna trampoliinilla

Tuus nyt Jari puurolle, toivoo äitis. Ooksää taas siel netis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen!

Aamusta iltaan keskustellaan huutaen, niin että koko rappukäytävä raikaa.

Tiedämme tämän naapurin kaikki sairaudet ja myös lapsien päihdeongelmat, koska haluaa ne kailottaa koko talon asukkaille.

Vierailija
3564/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä vastapäätä asuu joku nainen, jolla on aina pipo päässä, vaikka olisi 30 astetta lämmintä. Muuten on sitten toppi päällä, mutta pipo pysyy päässä. Lisäksi hän ramppaa useamman kerran päivässä (joka päivä) parvekkeellaan ja katselee ylös ja sivuille. Tämä toistuu peräkkäin monia kertoja päivässä. Varmaan joku häiriö hänellä.

Meillä naapuri sairastui syöpään ja alkoi pitämään pipoa päässään sen tähden. 

Nyt on taas hiukset kasvanut takaisin päähän, mutta kauan se pipovaihe kesti. Onneksi parantui 

Niin ei tässä mitään kummallista, mutta kyllä sieltä pipon alta näkyy hiukset jotka osuu olkapäille.

Vierailija
3565/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päiväinen huonekalujen siirtäminen! Asumme luhtitalossa ja yläkerran naapuri siirtää ja jyrrää lattiaa vasten huonekaluja tms. JOKA IKINEN PÄIVÄ. Jos menen aamuvuoroon olen hereillä jo klo 5-6 välillä ja usein kuuluu tuota jyrinää yläkerrasta ensimmäisen kerran jo silloin. Olen miettinyt loputtomasti, että mitä ihmettä siellä yläkerrassa tapahtuu. Asunnossa asuu äiti leikki-ikäisen poikansa kanssa.  Toteamme nykyisin tyttäreni kanssa siirtelyn alkaessa, että "jaha, yläkerrassa vaihdetaan taas järjestystä". 

Entäpä jos sillä lapsella on lelu, jolla leikki ja se aiheuttaa äänen. Mopo, kärryt, auto tms.

Tämä on ihan semmoista "jyrisevää" huonekalun siirtämisen ääntä, jota vedetään pitkin lattiaa. Kuuluu ylhäältä leikinkin ääniä ja että lattiaa pitkin kolistellaan leluilla. Se ei mitenkään häiritse ja ajattelen normaaliksi asumisen ääneksi. Tämä on selkeää siirtämisestä lähtevää ääntä. Ja miten sitä voi kuulua jo klo 5-6...?!

se jurisevä ääni mitä luultavimmin kuuluu keittiön vetolaatikoista, tai vastaavista. Alkavat pitää ikääntyessään ääntä ja se ääni kyllä kantautuu helposti kerrostalon rakenteissa. Käsittämätöntä, että ihmiset oikeasti kuvittelevat, että joku naapuri alkaisi siirtelemään huonekalujaan joka ilta tai aamu samaan aikaan. EI kukaan niin sekaisin ole, että jaksaisi huonekalujaan siirrellä 365 päivää vuodessa....

Meillä siirrellään monta kertaa päivässä. Vedetään tuolit pois pöydän alta että sopii istumaan ja ruokailun jälkeen takaisin, vedetään liian isoa sohvapöytää pois edestä että kaikki mahtuu sohvalle istumaan, työnnetään sivupöytää kun kerätään leluja sen alta jne. Nykyään on kangastassut kaikkien usein siirrettävien huonekalujen jalkojen alla, toivottavasti ei häiritse naapureita. 

Vierailija
3566/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin mummo istuu ulkona alasti tuolissa lämpösinä päivinä

Vierailija
3567/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talossamme ei saisi pyykkejä kuivattaa parvekkeella mutta naapurin nainen pyörittää siellä jotain pesulaa. Parveke jatkuvasti kuin kirpputorin vaate osasto, jopa oven ja ikkunan välissä kuivaa vaatteita. Lisäksi parvekkeella on lapsen harrastusvälineet pyörästä skeittilautaan, petivaatteita ja silityslauta rautoineen. Kyseinen parveke loistaa karmeudessaa muista asunnoista.

Mihkähän tuo perustuu, että ei saa kuivata pyykkejä partsilla? Outo sääntö mielestäni.

Ei taatusti ole laillinen sääntö. Julkisivua koskevia sääntöjä voi määritellä ja kieltää pyykin kuivaaminen parvekkeen reunan yli roikkuen, mutta oman parvekkeen sisäpuolella saa kuivata pyykkiä minkä lystää. 

Vierailija
3568/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43702 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt mikä se adhani on?

Adhan on muslimien rukouskutsu.

Sitä hoidetaan Concertalla.

Vierailija
3569/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin täytyy aina repiä verhot kiinni aamuyöstä. Ei millään voi illalla vaikka on kotona.

3570/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit hankkii etuoven eteen jonkun nätin kukan (tällä hetkellä siinä on pelargoni). Sitten ne ei kastele niitä ikinä, vaan ne kuihtuu. Ja me muut naapurit joudumme tätä kukkien kärsimysnäytelmää seuraamaan sivusta. 

Vierailija
3571/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontti kestänyt 11 vuotta.

Miten on mahdollista?

Elämäntapa - olipa kerran naapurit (4) jotka joka jumalan viikonloppu hakkaili paikkoja VASARALLA.

Ihan sama mitä rakensivat, kaikki aina nauloilla - eivät varmaankaan tienneet ruuveista :D

No, minä sitten puuhasin etupihalle ja takapihalle aitaa. Virittelin jiirisirkkelin takapihan pöydälle.

Sillä kun lauantai aamupäivästä sahasin ensimmäisen laudan - niin oli naapuri takapihallamme heti.

"Mitä teet", kysy. Sanoin: "sahaan lautoja" ja jatkoin hommia - äijä jäi patsastelemaan, mutta lähti, kun ei saanut juttukaveria - ihmetelköön siinä kesän.

Vierailija
3572/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asuu perhe, jossa molemmat vanhemmat on korkeastikoulutettuja kasvatus- ja sosiaalialan ammattilaisia, ja tekevät töitä perheiden ja lasten kanssa. Ovat selvästi olemukseltaan ja puheiltaan ns. ylempää keskiluokkaa. Mä aina ihmettelen, kun ovat omille lapsilleen jotenkin niin tympeitä. Puhuvat tympeesti, olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan ja etenkin se isä on hämmentävän epäempaattinen mielestäni lapsilleen vaikka duuninsa puolesta pitäis olla jotain ihan muuta. Ovat kyllä erikoinen perhe.

Tääkin voi olla niin näkökulma-värittynyttä. Saatat olla itse se piloille paapova helikopterivanhempi, joka ei taas ymmärrä rajojen asettamisen perään.  

Vierailija
3573/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin täytyy aina repiä verhot kiinni aamuyöstä. Ei millään voi illalla vaikka on kotona.

Miten voi haitata verhojen ääni

Vierailija
3574/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutaminen!

Aamusta iltaan keskustellaan huutaen, niin että koko rappukäytävä raikaa.

Tiedämme tämän naapurin kaikki sairaudet ja myös lapsien päihdeongelmat, koska haluaa ne kailottaa koko talon asukkaille.

Huonokuuloiset, jotka eivät tiedä tai usko olevansa huonokuuloisia, usein huutavat.

3575/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3576/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyistä ripustimistahan kuuluu ihan karsea ääni. Kirskahdus. Ja joo siihen voi herätäkin. Ja silloin vtuttaa ihan kunnolla.

Vierailija
3577/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähörummut

Vierailija
3578/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asuu perhe, jossa molemmat vanhemmat on korkeastikoulutettuja kasvatus- ja sosiaalialan ammattilaisia, ja tekevät töitä perheiden ja lasten kanssa. Ovat selvästi olemukseltaan ja puheiltaan ns. ylempää keskiluokkaa. Mä aina ihmettelen, kun ovat omille lapsilleen jotenkin niin tympeitä. Puhuvat tympeesti, olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan ja etenkin se isä on hämmentävän epäempaattinen mielestäni lapsilleen vaikka duuninsa puolesta pitäis olla jotain ihan muuta. Ovat kyllä erikoinen perhe.

Tääkin voi olla niin näkökulma-värittynyttä. Saatat olla itse se piloille paapova helikopterivanhempi, joka ei taas ymmärrä rajojen asettamisen perään.  

Toisaalta kasvatusalan ammattilaiset ei välttämättä jaksa toimia kovin ammattimaisesti enää kotona.

Tiedän perheen, jossa äiti on erään lastenjärjestön puheenjohtaja ja lapset täysin hunningolla. Kun lapset hakee äidiltä huomiota, äiti on joko väsynyt tai meikkaa seuraavaa tapahtumaa varten ja pyytää lapsia kauemmaksi.

Toisessa perheessä lastentarhaopettajalla ei ollut kiinnostusta kasvattaa omia lapsiaan ja tiuski sekä huusi näille joka ikinen päivä.

Vierailija
3579/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babette kirjoitti:

Naapurit hankkii etuoven eteen jonkun nätin kukan (tällä hetkellä siinä on pelargoni). Sitten ne ei kastele niitä ikinä, vaan ne kuihtuu. Ja me muut naapurit joudumme tätä kukkien kärsimysnäytelmää seuraamaan sivusta. 

Kastele sinä, niin loppui murhenäytelmät.

Vierailija
3580/3685 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maltilliset naapurit, kun ärsyttävin asia on yläkerran varastoilla ilta-aikaan käyminen.

En ymmärrä, miksi sinne häkkivarastoon pitää päästä rymistelemään klo 22-00 välisenä aikana. Eikö se joku tavaran nouto tai haku voi odottaa seuraavaan päivään?

Tietysti myös uudet naapurit, jotka muuttavat taloon ja samana iltana hiljaisuuden paikkeilla innostutaan poraamaan tai vasaroimaan. Koska onhan se hylly saatava seinälle samana iltana, vaikkei siihen mitään tavaroita vielä laittaisikaan.

"Hesalaisten" ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä