Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Kun asukas siivoaa, niin naapuri hakkaa seinään tai kattoon. Toiset ei kestä enää normaaleja ääniä talossa. Tämä ihmetyttää.
Mistä tiedät minkälainen koti naapurilla on, jos et ole siellä käynyt. Käytkö rosvoomassa naapureita? Siksikö kyttäät heidän menojaan, elämän tapojaan, tavaroita, ostoksiaan puolisoa ja vieraitaan. Yritä keksiä jotain sisältöä elämään, aloita vaikka uusi harrastus ja paneudu siihen. Luuletko olevasi parempi kuin naapurisi.
Vierailija kirjoitti:
Entiset naapurit kävi joka päivä monta kertaa päivässä autolla piipahtamassa jossain, mutta hyvin harvoin oli pihaan tullessa esim. ostoskassia tai muutakaan mukana. Ihmettelen vaan missä ne jatkuvasti oikein ravasivat suht lyhyitä aikoja.
Tämmösillä kyylillä ei oleomaa elämää. Mitä se sulle kuuluu missä käyvät. Ihan sinun kiusalla ajelevat jotta menisit nupistasi sekaisin. Muistan kun yks imuija aikoinana painoi lasin seinää vasten ja kuunteli ja ilmoitti että kyllä siellä melutaan taas naapurissa. Diu diu sanoi psykoosi.
Vierailija kirjoitti:
Joka arkipäivä lähtevät jonnekin kukonlaulun aikaan ja iltasella tulevat takaisin. En ole uskaltanut kysyä missä päivänsä viettävät. Miksi rakentaa kallis omakotitalo, jos päivät luuhataan jossain muualla?
Käyn töissä autolla ja tulin kotiini. Naapuri oli ulkosalla ja sattui siinä olemaan muutama muukin henkilö. Kun olin naapurin selän takana, niin hän sanoi ihan kuuluvalla äänellä muille, että ilman taitaa tuo mies ajella. Jos olisi ollut lunta, niin olisin nakannut sanojaa lumipallolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräässä naapurissa asui henkilö, joka todella usein lähtiessäni kotoa tai tullessani kotiin avasi oman asuntonsa oven ja huuteli sieltä oven raosta, että "Mihin sinä menet" tai "Mistä sinä olet tulossa". Samaa hän teki myös muille samassa rapussa asuville ihmisille ja kun ilmeisesti juuri kukaan ei vastannut siihen, niin hän huusi perään, että "Kerro nyt, että mihin menet / mistä tulet. Hei, kerro nyt, kyllä sinä voit minulle kertoa. Liittyykö se jotenkin minuun". Kyseessä oli miespuolinen henkilö, joka oli ilmeisesti lähes koko ajan kotona ja ilmeisesti vain tuijiotti oven silmästä ulos kaikki päivät, kun tiesi olla avaamassa oven heti kun rappukäytävässä näkyi liikettä. Ilmeisesti häntä huoletti myös kovasti, että kaikkien naapurien menot liittyvät jotenkin häneen ja että koko kerrostalon kaikkien asukkaiden elämä pyörii siis hänen ympärillään.
Muutin asumaan vuokralle rivitaloon ja puol vuotta meni. Naapuri ryhtyi huutelemaan ulkona ollessaan, että ala mennä sinne lataamoon. Luulin, että hän huuteli jollekin toiselle, kun matkaa oli muutama kymmenen metriä. Viikonloppuna kävin ostoksilla ja takaisin tullessa, huutelia oli autonsa siirtänyt minun asunnon parkkipaikalle, josta maksan kesät-talvet. Näin, että hän oli tunkannut takapyörän ylös. Sanoin kylmän viileästi, että siirrä autosi pois omalle paikallesi. ( autopaikka oli tyhjä ) Hän sanoi, että tarvii tätä paikkaa nyt auton jarrujen tarkastamista varten. Vastasin, että auto pois vaan heti, miksi edes
ajoit paikalleni. Sitten hän laittoi kimpsunsa kasaan ja paikka autolleni vapaaksi. Huutelu yltyi, että ala mennä sinne lataamoon ja hän soittaa poliisit hakemaan. Ala soitella, jos siltä tuntuu. Katsotaan sitten, kuka lähtee ja viranomainen saa selvittää, syyllistyitkö jonkinlaiseen uhkailuun. Hän poistui asuntoonsa ja murahteli, että turpaasiko haluat. Auto, jota hän laitteli, oli alle vuoden ikäinen ja liikkeen omistama osamaksu kiesi. Meinasin ottaa kuvan ja lähettää sen autokauppiaalle. Sillä olisi mennyt kaikki osamaksuerät kerralla perintään ja auton takuu rauennut siihen paikkaan. Sama henkilö ryhtyi myöhemmin huutelemaan tuuletusikkunasta minulle, että hullu, hullu, hullu. Loppukaneettina, että kaikkee se työtyömyys ja muu sellainen teetättää.Silleen, että ala mennä takaisin sinne lataamoon ja hän kutsuu poliisin hakemaan. Muutaman kerran kuuntelin samaa ja kysyin, että mitä ja mihin lataamoon. Hän vastasi, että sinä olet ollut hoidossa laitoksessa kuulemma. Kysyin, että mistä tällainen jutska lähtenyt ilmoille. Ei vastannut ja paljastui ajan kuluessa, että työpaikaltani joiltain henkilöiltä perättömänä juttuna. Sanoin levitteliälle, että todista juttusi ja jos jatkuu paskasi jauhanta muista, niin haastan käräjille.
Paskan puhuja jää toiseksi ihan väkisin. Eräästä rekisteristä löytyy todisteet, missä on oltu ja tultu aivan tarkkaan ja osoitteita myöten.
Antaa lastensa pissattaa koiransa tontillamme.
Piruuttaan nytkyttävät jollain hetekalla ja naputtelevat lattiaan, joka on minun makkarin kattoni. Parikymppinen nuoripari.
Vierailija kirjoitti:
Kun asukas siivoaa, niin naapuri hakkaa seinään tai kattoon. Toiset ei kestä enää normaaleja ääniä talossa. Tämä ihmetyttää.
Miten ihmiset jaksaa asua koko elämänsä talossa, jossa normaalit elämän äänet kuuluu naapuriin? Hyi hemmetti, tulisin hulluksi tunnissa, jos pitäisi noin elää elämänsä.
Ostin eläkkeelle jäätyäni rivariokolmion, täällä saa vaikka rälläkkää huudattaa, eikä ääni kuulu naapuriin, asia on testattu rakennusaikaan. Ennen tätä olen aina asunut omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri käy leikkaamassa kyntensä ulkona (omakotitaloalue). Ekoja kertoja kun pihalla ollessani huomasin, ihmettelin klipsutteluääniä kun en ensin nähnyt koko naapuria pihalla. Kun hoksasin mitä tekee, enpä muuta ajatellut kuin että tuohan on ihan fiksu veto, ei tarvii siivota kynnenpaloja lattioilta. Vähän hassu tapa jotenkin, ei ole tullut itselle mieleenkään aiemmin että noin voisi tehdä, mutta miksi ei :)
Minäkin teen niin. Onneksi mainitsit omakotitaloalueen, melkein jo luulin, että minusta on täällä puhuttu.
Itse asun 1. krs:ssa kerrostalossa ja klipsin sormenkynnet parvekkeen kaiteen ulkopuolella. Siellä ei ole kuin puita, ei vastapäisiä naapureitakaan, joten ei haittaa ketään. Ääni voi kyllä kuulua, jos joku on parvekkeellaan samaan aikaan. En ole koskaan vilkaissut ylöspäin.
Asuin joskus rivarissa, jossa totuin ulkona klipismään kynnet ja kesti hetken, että tajusin, että sen voi kerrostalossa tehdä kaiteen yli. Ainakin sormenkynsissä ja jos kukaan ei saa kynsiä niskaansa.
jormakka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin vuosi sitten ja kesäloman aikana olen parvekkeella ollessani kiinnittänyt huomiota vastapäisen kerrostalon pariskuntaan. On lasi- ikkunat porraskäytävällä niin näen hyvin käytäville. Mies tulee ensin ulos ja odottaa oven vieressä n.10-15min. Kunnes nainen tulee ulos. Kun he palaavat ilmeisesti kaupasta sama toistuu,nainen menee ensin sisään ja mies odottaa oven takana,joskus avaa oven jotain kysyen ja jää odottamaan. Tämä tapahtuu päivittäin. Ihmettelin tätä niin että katsoin kiikareilla tarkemmin nähdäkseni ja kun mies meni sisään huomasin että nainen siivoaa kontallaan eteisen lattiaa jonkun rätin kanssa hyvin tarkkaan. Olisiko joku pakkomielle kyseessä,en tiedä mutta ei tuo normaalia ole. Ja sama tapahtuu todellakin joka päivä.
Kissa kusee kengille eteisessä. Alfaukko laittaa rouvan siivoamaan lemmikkiensä jätökset. Voisi toimia täälläkin.
Luulisin, että koiranpentu paremminkin kuin kissa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurikerrostalosta tulee illalla pimeällä vanhempi mies ja alkaa tarkastaan ja putsaan meidän roskiksia. Putsaa lumesta talvella mutta kesällä käy jotain duunaamassa siinä.
Tonkii roskapusseja ja toivoo löytävänsä vanhoja pikkuhousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset jaksaa asua koko elämänsä talossa, jossa normaalit elämän äänet kuuluu naapuriin? Hyi hemmetti, tulisin hulluksi tunnissa, jos pitäisi noin elää elämänsä.
Ostin eläkkeelle jäätyäni rivariokolmion, täällä saa vaikka rälläkkää huudattaa, eikä ääni kuulu naapuriin, asia on testattu rakennusaikaan. Ennen tätä olen aina asunut omakotitalossa.
Etköhän nyt liioittele. Sellaista kämppää ole tehtykään, mistä ei rälläkän ääni kuulu. Katsos siinä ei seinien paksuus ja eristys yksin auta, kun yleensä asunnossa on ikkunatkin.
Turhanpäiväistä lätinää. Viranomaiset +hinurikuskit Ovat sitä varten.
Naapurin vieraat täyttivät pihan tunniksi ja tukkivat samalla pelastustien aamuin illoin ja autot kävi koko ajan tyhjäkäyntiä. Pakokaasut tuoksahtelivat asunnoissa koneellisen ilmanvaihdon myötä. Sitten roskiksia ei tyhjennetty, varastooni kerääntyi kasapäin jätepaperia ym. Kun roskikset tyhjennettiin lastasin roskistavarat autoon ja menin lajittelemaan ne jätekatokseen. Hetken päästä porhalsi paikalle henkilö kuulema töistä ja alkoi mekastaa,vie Autos pois, toisti varmaan tusinan kertaa. Sama henkilö jonka vieraat myrkyttivät aamuin illoin asukkaita pakokaasuillaan. Ajeli itse työpäivän jälkeen Edestakaisin kuin vitosen ratikka.
Vierailija kirjoitti:
Muutin vuosi sitten ja kesäloman aikana olen parvekkeella ollessani kiinnittänyt huomiota vastapäisen kerrostalon pariskuntaan. On lasi- ikkunat porraskäytävällä niin näen hyvin käytäville. Mies tulee ensin ulos ja odottaa oven vieressä n.10-15min. Kunnes nainen tulee ulos. Kun he palaavat ilmeisesti kaupasta sama toistuu,nainen menee ensin sisään ja mies odottaa oven takana,joskus avaa oven jotain kysyen ja jää odottamaan. Tämä tapahtuu päivittäin. Ihmettelin tätä niin että katsoin kiikareilla tarkemmin nähdäkseni ja kun mies meni sisään huomasin että nainen siivoaa kontallaan eteisen lattiaa jonkun rätin kanssa hyvin tarkkaan. Olisiko joku pakkomielle kyseessä,en tiedä mutta ei tuo normaalia ole. Ja sama tapahtuu todellakin joka päivä.
ehkä bakteerikammo. Jos sama tehdään mennentullen joka kerta niin on jo vakavaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri käy leikkaamassa kyntensä ulkona (omakotitaloalue). Ekoja kertoja kun pihalla ollessani huomasin, ihmettelin klipsutteluääniä kun en ensin nähnyt koko naapuria pihalla. Kun hoksasin mitä tekee, enpä muuta ajatellut kuin että tuohan on ihan fiksu veto, ei tarvii siivota kynnenpaloja lattioilta. Vähän hassu tapa jotenkin, ei ole tullut itselle mieleenkään aiemmin että noin voisi tehdä, mutta miksi ei :)
Ei kai siinä mitään outoa ole, jos naapuri leikkaa kynsiään omalla pihallaan eikä ole julkeasti näkyvilläkään. Niin minäkin tekisin, jos voisin. Oudompaa on se, jos naapurin toimia pitää noin kovasti vahtia ja tirkistellä. Tuntuu vähän siltä, että kommenteista päätellen ärsytyskynnys on kovasti laskenut, kun porukkaa on nyt etätöissä. Miksi sen naapurin olemassaolo niin paljon häiritsee?
Huutonaiminen, heillä ikkunat ja parvekkenovet auki. Koko piha ja rappu raikaa.
Naapurissa asuu nuorimies, joka muutti tuossa keväällä On varmaan joku amerikkalaisen jalkapallon pelaaja, kun parvekkeella roikkuu pelikamat kuivumassa. Ihmettelen miten pitää bileitä viikonloppuisin ja levotonta porukkaa kappas sisään. Kämpästä tulee selvä kannabiksen lemu. Onkohan ihan laillista tuommoinen meno?
Ihmettelen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen hienohelma-naapuri pisti aina täyden roskapussin asunnosta ulos oven viereen. Jos ei itse tykkää haistella täyttä roskista, en ymmärrä, miksi muiden pitäisi rappukäytävässä..
En ole hienohelma mutta tein ennen noin. Syy: koira, joka tykkäsi tonkia roskapussia. Nyt kun koiraa ei enää ole, pussi odottaa sisäpuolella ulosvientiä.
Ei ole vaikka vessaa, mihin laittaa roskapussi siksi ajaksi?
Mulla kans kissa repii pussin auki, laitan vessaan odottamaan, kunnes vien roskat.
Olen aina ihmetellyt tuota tapaa, jättää roskapussi odottamaan pois vientiä.
Miksi sitä roskpussia voi vain heti roskiin.
No ite kun siivoan ja samalla vaihdan uuden pussin roskikseen, niin olen yleensä joku kotiriepu päällä ja tukka likaisena, tarkotus mennä suihkuun siivouksen jälkeen. Jätän ok talon oven viereen terassille, koska jos otan askeleenkin ovelta, niin joku prkl innokas naapuri alkaa kävellä kohti meidän roskakatosta aikomuksena jutella mukavia. Ei kiitos! Siitä syystä todella harvoin vien pussin samalla kun sen vaihdan.
Että mitä?