Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Kerrostalonaapuri raplaa asuntonsa oven aina myös turvalukkoon vaikka roskiksen vaan veisi. Tuskin on mitään picassoja seinillä sillä miehellä !
Vierailija kirjoitti:
Naapurin parikymppinen mies paiskaa (????) jokaikinen kerta hanan kiinni. En ole eläessäni edes ajatellut, että hanan voisi PAISKATA kiinni. Tuosta lähtee todella ärsyttävä ja kova ääni asuntooni. Olen alkanut toimia samoin ja paiskaan nykyään aina hanan kiinni. Eipä tuo urpo ole mitään tajunnut, vaan sama jatkuu...
Kyse on varmaan ns. vesivasaraefektistä: https://hmn.wiki/fi/Water_hammer
Meidän kadulla asuu pienessä puutalossa yksin vanha mies, naapuri tiesi kertoa että on asunut siinä todella kauan, ehkä koko elämänsä. Asui aiemmin vanhan äitinsä kanssa, jota työnsi pihalla pyörätuolissa. Talvisin mies ei käytä kolaa lumen poistossa, vaan harjaa aina polun postilaatikoille - kuulemma harjasi aina sille äidin pyörätuolillekin "kaistan". Talon piha on ehkä 700 neliötä ja täysin luonnontilassa, tielle päin oleva kuusiaita on varmaan 20 -metrinen mutta harva, niin että pihalle näkee esteettömästi. En ole koskaan nähnyt talossa valoja. Ehkä siellä ei ole sähköjä, tai sitten mies säästää sähköä eikä käytä valoja? Joka päivä mies lähtee pyörällä kauppaan, kauhtuneen vanhan takin selässä on likarantu. Miehellä on lippis päässä ja maski naamalla. Kerran satuin kauppaan samaan aikaan ja kävelin miehen ohi, haju oli kauhea, sellainen että ei ollut peseydytty aikoihin. Aluksi moikkailin kun törmättiin kadulla, mutta mies ei koskaan vastannut. Nykyään en tervehdi.
Siivoaa kotinsa hammasharjalla ja pyytää uuden naapurin kylään. Jos uusi naapuri kehuu maasta taivaisiin. Käyttää tätä tolla hyväkseen. Jos uusi naapuri on kauhusta kankea. Haukkuu tämän juoksuapinoilleen. Väittämällä tuota ensin sokeaksi ja seuraava väite on et sokea kyttää ikkunasta kokoajan vaikkei puitteita kauemmas näekkään. Roolittaa ja pelaa. Maailma on näyttämö vaikka hassu sellainen. Koska vain juoksuapinat uskovat sen mitä muut yrittävät arvata mitä se esittää.
Mut jos se onkin se mies joka ulisee??
Käy parvekkeellan tupakalla ja räkii parvekkeen lattialle
Ne tyhmät käy töissä ja maksaa itse elämisensä. Muut talon asukkaat vaan elelee lokoisasti sossun rahoilla.
Mun naapuri on ihan suomalaisen oloinen, mutta silti se aloittaa joka helv...aamu jonkun ihme rukousjoikaamisen.
Illalla sama juttu.
Tämän saman muijan jäljiltä rappukäytävä haisee usein voimakkaalle parfyymille/suitsukkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri on ihan suomalaisen oloinen, mutta silti se aloittaa joka helv...aamu jonkun ihme rukousjoikaamisen.
Illalla sama juttu.
Tämän saman muijan jäljiltä rappukäytävä haisee usein voimakkaalle parfyymille/suitsukkeelle.
Akka on eheytynyt ja löytänyt itsensä.
Naapurissa intialaistaustainen perhe ja he paiskovat ulko-oveaan niin jytisee. Pienimmästä, n. 4-5v, on varsinkin mukavaa avata ja sulkea ovea vähän väliä.
Yleensä asunnosta ei juurikaan kuulu häiritseviä ääniä mutta kun klo tulee 22 niin johan alkaa kuulumaan. Lapset alkaa kiljumaan ja hyppimään/ravaamaan portaissa eestaas. Tätä jatkuu vähintään keskiyöhön.
Joskus herää kamalaan huutoon 2-3 aikoihin kun perheen isä riitelee vanhimman poikansa kanssa ja poika häipyy taas, yllätys, ovet paukkuen.
Ihmetyttää tuon pienimmän uniajat, kun keskellä yötä pidetään hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran rouva ottaa joka ilta klo 21 jälkeen suihkun ja joskus äänekkäät iltaorkut jollakin vibralla
Ei tiedä että kaikki kuuluu tosi selvästi
Mitäs teiltä alakerrasta kuuluu yläkertaan?
Vierailija kirjoitti:
Entiset naapurit kävi joka päivä monta kertaa päivässä autolla piipahtamassa jossain, mutta hyvin harvoin oli pihaan tullessa esim. ostoskassia tai muutakaan mukana. Ihmettelen vaan missä ne jatkuvasti oikein ravasivat suht lyhyitä aikoja.
Itse käyn toisinaan grillillä syömässä.
Jos heillä on autottomia kavereita tai lähisukulaisia, jotka tarvitsevat välillä autokyytiä tai käyvät moikkaamassa heitä tupakkatauon tai kahvikupposen merkeissä.
Sori kun paljastin...
Meillä naapurissa vanhempi pariskunta, ei lapsia, lapsenlapsia
Ei sinänsä mitään erikoista, mutta todella tiukat aikataulut ja järjestykset vaikka ovat eläkkeellä. Joka päivä kello viiden tee, sen jälkeen sikari. Käyvät alasti uimassa, 2 keittiötä ja sisustavat antiikkisesti ehkä hieman englantilaiseen tyyliin; kokolattiamatot yms. Ovat herttaisia mutta välillä outoa tuo tarkkuus ja järjestys joka kantautuu myös naapurustoon.
Rivitaloyhtiössä naapuri puhuu 'meistä' ja vaimostaan mutta ikinä en ole sitä vaimoa nähnyt vaikka ollaan asuttu jo 18 v tässä. Kertoo että vaimo on sairaanhoitaja ja käy vuorotyössä, silloinhan pitäisi kyllä näkyä eri aikoina liikkumassa töihin tai kotiin mutta ei. Olen kysellyt muilta naapureilta asiasta ja sanovat että kyllä sillä joku tuntuu puheitten mukaan olevan mutteivat ole nähneet.
Mielikuvitusvaimo vaiko kotiin kytketty vaimo?
Vierailija kirjoitti:
Rivitaloyhtiössä naapuri puhuu 'meistä' ja vaimostaan mutta ikinä en ole sitä vaimoa nähnyt vaikka ollaan asuttu jo 18 v tässä. Kertoo että vaimo on sairaanhoitaja ja käy vuorotyössä, silloinhan pitäisi kyllä näkyä eri aikoina liikkumassa töihin tai kotiin mutta ei. Olen kysellyt muilta naapureilta asiasta ja sanovat että kyllä sillä joku tuntuu puheitten mukaan olevan mutteivat ole nähneet.
Mielikuvitusvaimo vaiko kotiin kytketty vaimo?
Asuvat eri osoitteissa (paikkakunnilla?) ? - ei mitenkään harvinaista nykyään - - varsinkin, jos on vuorotyö ja /tai työpaikka sijaitsee pidemmällä.
Kaikki pariskunnat/ avioparit eivät asu yhdessä.
Muiden naapureiden kyttäys. Tälläkin palstalla näkyy monta sellaista olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remontti kestänyt 11 vuotta.
Miten on mahdollista?
Helposti - joillekin remontointi ja nikkarointi on elämäntapa.
Iskä korjaa kaiken useamman kerran tai sitten talossa asuu tikka :D
Meillä remontoidaan 24/7 jo vuodesta 2017, jolloin talo valmistui.
Ehkäpä nykytalot on tehty huonosti, kun vasaraa tarvitaan vieläkin.
JOku naapuri soittaa aina pe ja la iltaisin tietynlaista rauhallista musaa vähän kovemmalla. Siis kuuntelee.. ei soita itse.
En tiedä miksi vain noina iltoina.
Meidän rivitalonaapuri, mies. Eläkkeelle jäänyt jo. Kokoajan on vain sisällä, poistuu vaan kauppaan. Välillä kuuluu ihmeellisiä äännähdyksiä, huutoja tuuletusikkunan läpi. Itse ollaan paljon takapihallamme niin äänet kuuluu hyvin. Sitten myöskin hokee aamusta iltaan haisee haisee, haissi..??!! Tätä ollu ainaki 11 vuotta. Avopuolisokin hänellä on mutta asuu osan ajasta myös toisella paikkakunnalla. En ymmärrä kuinka jaksaa tommosta miestä. Nainen itse puuhailee pihalla usein ja mies istua kököttää sisällä.
Truman Show?