Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Naapurissa asuu arviolta parikymppinen nainen. Hänen luonaan käy usein joku 50+ mies - harmaat ohimot on ainakin ja ajaa vanhalla Honda Civicilla (en oo semmosta nähny moneen vuoteen enää). Siellä kuuluu semmonen naisen ulina ja voihke kun mies siellä on. Usein mies lähtee 2-3 tunnin jatkuvan seksivoihkeen jälkeen autolla jonnekin ja on poissa puoli tuntia ja palaa muovikassi täynnä juomatölkkejä ja se sama saatanan voihke jatkuu heti sen jälkeen ainakin toiset 2-3 tuntia. Tätä tapahtuu jopa kahdesti viikossa.
Tuttavani asuu kapealla omakotitontilla kolmen häirikkönaapurin keskellä. Ihan vihoviimeinen paikka.Ei saa rauhassa liikkua omalla pihallaan, saati edes ikkunastaan kurkistaa, kun se jotakin näistä häiritsee. Näköesteitäkin oli laitettu, mutta naapureiden röyhkeä häiriköinti vaan näyttää jatkuvan. Lieneekö sitten tuttavaperheen pelkkä olemassaolokin näitä häiritsevän. Jos sattuu tekemään omalla pihallaan pakollisia huoltotöitä, esim. kukkien kastelua ja hoitoa, reagoi yksi näistä häiriköistä säikyttelemällä eri tavoin. Äkkinäisiä ääntelyjä yms ja yleensäkin radion jumputusta. Sitten tuijottavat terassiltaan moukkamaisesti tätä tuttavaperhettä tuntikaupalla. Toinen äksy naapuri kailottaa puhelunsa rajalla ja radio ikuisissa remonteissaan mukana. Tapana rämäyttää ikkunansa auki ja tuulettaa käryt ja savut naapurin puolelle, varsinkin, jos tuttava liikkuu sillä puolella. Tältä naapurilta sitä ääntä lähteekin, kun raakkuu kovaa niin sisällä kuin ulkona. Kolmatta naapuria vaan häiritsee tuttavan touhuaminen, vaikka tie ja pensasaidat välissä. Edes kukkapenkkiä ei voi katsella aamuvarhain, ettei naapuri siitäkin pahastu.Sitten radiohumppa täysillä tms. , jos tuttava ajaa nurmikkoaan keskellä päivää tai liikuskelee pihallaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lasketaanko tavaksi, mutta mun mielestä on outoa. Meidän kerrostalossa muutama samainen naapuri ei IKINÄ moikka takaisin. Vaikka kävelen heidän ohitseen ja katseet kohtaa, ja minä kohteliaana sanon moi, hei, huomenta, mitä ikinä. Niin koskaa ei saa tähän vastausta :D Musta on outoa, että miten kehtaat kävellä jonkun ohi sanomatta mitään, ja vaikka katsteet kohtaa ja ollaan selkeästi huomattu toisemme :D Voisivat sitten edes leikkiä etteivät nähny minua, sillä minä ainakin jatkossakin jatkan moikkaamista vaikka vastausta en saa. Ja parasta oli, kun tämä kyseinen naapurin täti käveli ohitseni lapsensa kanssa, varmaan noin 5-6 vuotias. Niin hän kyllä reippaasti vastasi takaisin moikkaukseeni.
Toinen naapuri käyttää mainoslehtiä verhoina (:
Itse olen tällainen moikkaamaton naapuri. Ties vaikka sama, josta puhuit (minulla on 6 v. tytär).
Syy moikkaamattomuudelle selittyy varmasti autismikirjon piirteilläni; en useinkaan tunnista ihmisiä, jotka kulkevat ohitseni, vaikka nuo "kohtaamiset" olisivatkin päivittäisiä. En ole yhtään kiinnostunut naapureistani, enkä koskaan katso ihmisten kasvoja esim. rapussa kulkiessani. En ehkä yksinkertaisesti tunnista sinua.
Toinen syy liittyy kuullun informaation käsittelyyn ja puheen tuottamiseen. Olen ollut lapsena koulukiusattu, ja joskus tuntemattoman moikkaus tuo esiin vanhat traumat. En ole varma moikkaatko minulle, vaiko jollekin toiselle, vai onko moikkaamisesi vain pelkkää vinoilua.
Joskus minulla voi olla myös huono päivä, enkä vain kykene kommunikoimaan spontaanisti kenenkään muun kuin perheeni kanssa. Yhtäkkinen naapuriin törmääminen ja sosiaalinen kanssakäyminen tuntuvat vain liian kuormittavilta. Enkä ole velvollinen kommunikoimaan kenenkään kanssa vasten tahtoani.
Nämä asiat voivat kuulostaa teistä neurotyypillisistä ihmisistä hyvin naurettavilta "tekosyiltä" olla moikkaamatta, mutta minulle ne on oikeasti isoja asioita. Ja toivon, että selitykseni edes hieman avasi syitä miksi joku ei kommunikoi teidän kanssanne.
Vierailija kirjoitti:
Tää on hyvällä tavalla omituista, mutta aina mennessäni omalle saunavuorolleni, edellinen saunoja on laittanut veden kiuluun valmiiksi. En edes tiedä, kuka tuo ystävällinen henkilö mahtaa olla.
Minua taas vituttaa, jos kiulu on valmiiksi täytetty ja se on kannettu lauteille.
Mikä tarkoittaa, että se siellä kuumassa kuivunut lähes tyhjäksi ja minun täytyy mennä ensin kuumaan saunaan, ja sitten tulla suihkuun täyttämään kiulu, ennen kuin pääsen löylyyn. Lisäksi jos vesi seisoo kiulussa kauan valmiina, niin se vesi alkaa mennä huonoksi bakteerimössöksi. Sellaista en halua heittää kiukaalle.
Kohteliainta on mielestäni aina laittaa tyhjä kiulu suihkuhuoneen penkille odottamaan niin, että uusi tulija voi sen heti täyttää siitä tuoreella vedellä täyteen.
Vierailija kirjoitti:
tekee musta poliisi ilmotuksia tana...
Amerikoissako asut? Suomessa ei taida olla yhtään mustaa poliisia.
Ehkä ei lasketa oudoksi tavaksi, mutta olemme muutosta saakka miettineet, mikä yläkerrassa vinkuu. Tai vitisee, mikä sana asiaa kuvaisi. Muuten melko hyvin äänieristetty talo, kenenekään muun naapurin luota ei ääniä kuulu. Paitsi yläkerrasta tämä vinkuna, aamuin illoin, korvia vihloo ja käytävään saakka kaikuu toki. Kuin narisevia oven saranoita vingutettaisiin liijoitellun hitaasti, edestakaisin, yhä uudelleen ja uudelleen. Ei tapahdu koko vuorokautta, mutta usein ja toistuvasti. Itselle ei tule mieleen mitään äänen lähdettä, mistä tämä voisi tulla, mutta jos meidän asunnossa korvia vihloo, niin ihmettelen miten ylhäällä pystytään elämään äänen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei lasketa oudoksi tavaksi, mutta olemme muutosta saakka miettineet, mikä yläkerrassa vinkuu. Tai vitisee, mikä sana asiaa kuvaisi. Muuten melko hyvin äänieristetty talo, kenenekään muun naapurin luota ei ääniä kuulu. Paitsi yläkerrasta tämä vinkuna, aamuin illoin, korvia vihloo ja käytävään saakka kaikuu toki. Kuin narisevia oven saranoita vingutettaisiin liijoitellun hitaasti, edestakaisin, yhä uudelleen ja uudelleen. Ei tapahdu koko vuorokautta, mutta usein ja toistuvasti. Itselle ei tule mieleen mitään äänen lähdettä, mistä tämä voisi tulla, mutta jos meidän asunnossa korvia vihloo, niin ihmettelen miten ylhäällä pystytään elämään äänen kanssa.
Käykö veto jostain raosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on hyvällä tavalla omituista, mutta aina mennessäni omalle saunavuorolleni, edellinen saunoja on laittanut veden kiuluun valmiiksi. En edes tiedä, kuka tuo ystävällinen henkilö mahtaa olla.
Minua taas vituttaa, jos kiulu on valmiiksi täytetty ja se on kannettu lauteille.
Mikä tarkoittaa, että se siellä kuumassa kuivunut lähes tyhjäksi ja minun täytyy mennä ensin kuumaan saunaan, ja sitten tulla suihkuun täyttämään kiulu, ennen kuin pääsen löylyyn. Lisäksi jos vesi seisoo kiulussa kauan valmiina, niin se vesi alkaa mennä huonoksi bakteerimössöksi. Sellaista en halua heittää kiukaalle.
Kohteliainta on mielestäni aina laittaa tyhjä kiulu suihkuhuoneen penkille odottamaan niin, että uusi tulija voi sen heti täyttää siitä tuoreella vedellä täyteen.
Siis viikon väleinkö teillä saunavuorot on? Vesi ei todellakaan parissa tunnissa haihdu mihinkään saati muutu miksikään bakteerimössöksi.
Joku oli unohtanut meidän pesutupaan ison mustan dildon..
Vierailija kirjoitti:
Joku oli unohtanut meidän pesutupaan ison mustan dildon..
Onkohan jonkun mies salaa käyttänyt? Kaappihomo tai bi.
Tai sitten jotain sairasta pilaa
Vierailija kirjoitti:
Vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihallamme on muutamia koirien kusettamisen/paskottamisen kieltäviä kylttejä nurmikoilla (koirankusi kun tappaa nurmikon, ellet tienyt). Naapurin lihava poika ulkoiluttaa uudehkoa koiraansa silti näillä nurmikoilla, kun ei jaksa itse kävellä metriä enempää. Asiasta huomautettiin ja tämän koiranomistajan vastaus hämmästytti: jaa, koskeeko noi kyltit muakin?
Ja sun oli pakko tunkea tuonne tuo ”lihava” ja oletus siitä, että lihavuus = ei jaksa? Entä jos poika ei jaksa (jos hänellä on jokin perussairaus vaikka) ja on lihava sen seurauksena? Tiedätkö, että paljastit just oman tyhmyytes oikomalla kaikki mutkat suoraksi ajatteluprosessissasi ja paljastit lisäksi oman läskifobiasi. Opettele ajattelemaan paremmin, niin teet kaikille tässä yhteiskunnassa palveluksen. Tai pidä suusi kiinni, ihan sama mulle, kumpikin käy.
Ja niin joku lihava menetti hermonsa ja ainoan aivosolunsa, joka räjähti kiukusta.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurit valvoo aina ainakin yhteen asti yöllä, myös perheen lapset. Tämän tiedän metelistä, joka seinän takaa kuuluu, kun me ollaan jo käyty yöpuulle. Hiljaisuus alkaa taloyhtiössämme klo 23, mutta naapurit eivät edes yritä hillitä elämisen ääniään. Aikuisten edestakaisin ravaamista ja tavaroiden paukutusta on kuulunut usein kolmenkin aikaan yöllä, siis ihan arki-iltoina. Olen pari kertaa ystävällisesti pyytänyt, että he olisivat hiljaisuuden aikana hiljempaa, mutta perheen isä totesi vain, että he ovat iltavirkkuja.
Voi kun menisivät iltakymmeneen mennessä nukkumaan, kuten kaikki normaalit lapsiperheet. Sitten kuitenkin lähtevät töihin ja kouluun ihan tavalliseen aikaan aamuisin.
Ja mikä oikeus sulla on vaatia muita muuttamaan biologista rytmiään? Mikä aamuvirkkujen märkä unityrannia tää muka oikein on? Tiedätkö edes mitä käsite ”normaali” tarkoittaa?
Minä aloittaisin saakelinmoisen mökin itse heti kun tämä möykkäävä perhe hiljenee, muutaman päivään kun eivät saa nukuttua niin ehkäpä oppivat. Möykkäisin hemmetisti ja jos huomauttaisivat niin iloisesti sanoisin, että kun me ollaan niin aamuvirkkuja.
Asutaan uudessa rivitaloyhtiössä ja naapurissa asuu perhe, jossa on kolme lasta ja iso koira. Outoa on, että asuvat vain kolmiossa (kaksi makuuhuonetta) ja ajavat melko vanhalla (noin 7 vuotiaalla) halvalla autolla, vaikka molemmat vanhemmat ovat suurituloisia. Nainen on korkeakoulutettu ja käsissä aina kultasormuksia, korkeakoulutetun miehen tulot olleet viime vuodet verotietojen mukaan lähes 200 000 euroa... Ja elävät kuin kerjäläiset. Ja ovat eläneet jo neljä vuotta. He ovat myös aina kotona, eikä heillä vaikuta koskaan käyvän vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Asutaan uudessa rivitaloyhtiössä ja naapurissa asuu perhe, jossa on kolme lasta ja iso koira. Outoa on, että asuvat vain kolmiossa (kaksi makuuhuonetta) ja ajavat melko vanhalla (noin 7 vuotiaalla) halvalla autolla, vaikka molemmat vanhemmat ovat suurituloisia. Nainen on korkeakoulutettu ja käsissä aina kultasormuksia, korkeakoulutetun miehen tulot olleet viime vuodet verotietojen mukaan lähes 200 000 euroa... Ja elävät kuin kerjäläiset. Ja ovat eläneet jo neljä vuotta. He ovat myös aina kotona, eikä heillä vaikuta koskaan käyvän vieraita.
Ja pakko lisätä, että mies käyttää aina koko kesän uimashortseja ja kuluneita Crocseja ja taitaa omistaa vain yhden mustan pitkähihaisen paidan.
Lisäksi perheen lapset ovat naisen sukunimellä, vaikka ovat naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa on tänään artikkeli, ettei lämmintä hanavettä tulisi juoda vaan kuuluisi juoksuttaa.
Olen samaa mieltä, opin tämän lapsena kotona, nin olen tehnyt.
Mutta.
Asun ylimmässä kerroksessa. Naapurit eivät juuri käytä vettä.
Vaadittu valutusaika on joka kerta 3-5 minuuttia, että hanasta tuleva vesi alkaa viilentyä.
Sitten naapurit jupisee, että mikä sillä on siellä kun lotraa koko ajan.
Tai mitä jos laittasit vettä juomakannuun, kannu jääkaappiin, niin johan saat viileetä vettä.
Jääkaapissa seissyt vesi maistuu hirveältä.
Ei maistu jos säilytät sitä esim. puhtaassa pullossa jossa on hyvin suljettu korkki. Et tietenkään sit juo suoraan pullosta vaan kaadat lasiin.
Tai sitten on jääkaapin siivoamisen aika jos se haisee niin pahalta että haju tarttuu kaikkialle. Myös säilytysaika ratkaisee.
Itse säilytin ihan avoimessa kannussa ja jos ei vuorokausikaupalla siellä seiso niin eipä siinä maussa mitään eroa ollut.
Kyllä on, sinä olet vain tottunut, et huomaa. Ja minä pesen jääkaapin viikottain ja kaikki ruoat ovat suljetuissa astioissa, ettei se ole ongelma, mutta vesi maistuu seisoneelle kun se jääkaapissa on tunninkin. Meillä aina töissä siivooja laittaa kannuun vettä jääkaappiin, vesi ei ole kannussa tuntiakaan kun kahvitauko alkaa mutta sitä ei juo kukaan vaan salaa valuuttamme uuden veden.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin luulin taloa hyvin eristetyksi, kun muutettiin 70-luvun tönöstä 2000-luvulla rakennettuun. Totuus selvisi, kun naapuriin muutti nuori jolppi, josta alkoi lähteä ääntä. Aiemmat naapurit olivat vaan kaikki hiljaista sorttia.
Voihan siellä olla taustalla, että vaikkapa miehen firma on tehnyt aikoinaan konkurssin ja jäänyt isot velat maksettaviksi.
Voi olla myös peliongelma yms tai sitten vain tykkäävät elää vaatimattomasti.
Vanhalla, tai miksei myös prameammalla autolla ajo nyt ei sinällään kerro mitään tulotasosta tai etenkään omaisuuden määrästä.
Saattaahan mies esimerkiksi olla innokas osakesijoittaja, eikä halua sijoittaa varojaan autolla elvistelyyn vaan pistää rahan poikimaan pörssissä.
Suurin osa omienkin tuutujeni uudehkoista premium autoista on todellisuudessa rahoitusyhtiöiden omistamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa on tänään artikkeli, ettei lämmintä hanavettä tulisi juoda vaan kuuluisi juoksuttaa.
Olen samaa mieltä, opin tämän lapsena kotona, nin olen tehnyt.
Mutta.
Asun ylimmässä kerroksessa. Naapurit eivät juuri käytä vettä.
Vaadittu valutusaika on joka kerta 3-5 minuuttia, että hanasta tuleva vesi alkaa viilentyä.
Sitten naapurit jupisee, että mikä sillä on siellä kun lotraa koko ajan.
Tai mitä jos laittasit vettä juomakannuun, kannu jääkaappiin, niin johan saat viileetä vettä.
Jääkaapissa seissyt vesi on hirveää litkua. 🤮
Jos se myy " ruohoa", tai jotain vahvempaa