Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Naapurimme on hyvin innokas pihansa hoitaja. Ei siinä mitään, mutta lehtipuhaltimen käyttö on herralla mennyt täysin överiksi. Kesä tai talvi, mikä tahansa sää, ja kone huutaa. Viimeksi nyt heinäkuun helteillä havahduimme tuttuun vonkunaan. Ehkä hän halusi virkistää nurmikkoaan tuulettamalla sitä, en ainakaan keksi mitä siellä oli keskikesän läkähelteellä pois puhallettavaa? Kone on polttmoottoriversio, eli bensaa täytyy mennä litrakaupalla vuodessa. Muuten ei haittaisi, mutta se ääni on sellainen ujeltava ja kuuluu häiritsevästi sisällekin, vaikka on ovet ja ikkunat kiinni. Tässä muutamia herran sovelluksia laitteelle:
-syksyllä lehdet pois (obvious), mutta tarvisko päivittäin kuitenkaan? Myös kadulta oman tontin lisäksi.
-talvella lumi pois pihasta ja auton päältä. Ja myös kadulta talon edestä.
-keväällä heräilevän nurmikon ja tontin takana olevan metsän puhaltaminen (tätä en tiedä miksi?)
- ja nyt myös siis keskikesän seisovassa helteessä nurmikon puhallus (tuuletus?) lähes päivittäin.
Hmm.
Naapurit eivät ikinä tervehdi ensin. Aina saa itse sanoa ensin "Moro" ja sitten sieltä hätäisesti vastataan "hei" ja äkkiä luikitaan omaan rivitalopihaan ja ovesta sisään. Minä ja mieheni ei edes muuten jäädä juttelemaan, kunhan moikataan ystävällisesti hymyillen, kun naapureita näkyy. Ja kyseessä siis parit lähimmät naapurit: nuoripari seinän takaa ja vastapäisen asunnon rouva. Miehensä kyllä tervehtii.
Tänä kesänä lopetin naapurinnaisten moikkaamisen juhannuksen jälkeen. Vitutti. Olkoon urpoja. Ihan sama minulle.
Vierailija kirjoitti:
Naapurit eivät ikinä tervehdi ensin. Aina saa itse sanoa ensin "Moro" ja sitten sieltä hätäisesti vastataan "hei" ja äkkiä luikitaan omaan rivitalopihaan ja ovesta sisään. Minä ja mieheni ei edes muuten jäädä juttelemaan, kunhan moikataan ystävällisesti hymyillen, kun naapureita näkyy. Ja kyseessä siis parit lähimmät naapurit: nuoripari seinän takaa ja vastapäisen asunnon rouva. Miehensä kyllä tervehtii.
Tänä kesänä lopetin naapurinnaisten moikkaamisen juhannuksen jälkeen. Vitutti. Olkoon urpoja. Ihan sama minulle.
Teidän sängynpääty osuu patteriin? Se voi olla pelottavan kuuloista naapureille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on hyvällä tavalla omituista, mutta aina mennessäni omalle saunavuorolleni, edellinen saunoja on laittanut veden kiuluun valmiiksi. En edes tiedä, kuka tuo ystävällinen henkilö mahtaa olla.
Minua taas vituttaa, jos kiulu on valmiiksi täytetty ja se on kannettu lauteille.
Mikä tarkoittaa, että se siellä kuumassa kuivunut lähes tyhjäksi ja minun täytyy mennä ensin kuumaan saunaan, ja sitten tulla suihkuun täyttämään kiulu, ennen kuin pääsen löylyyn. Lisäksi jos vesi seisoo kiulussa kauan valmiina, niin se vesi alkaa mennä huonoksi bakteerimössöksi. Sellaista en halua heittää kiukaalle.
Kohteliainta on mielestäni aina laittaa tyhjä kiulu suihkuhuoneen penkille odottamaan niin, että uusi tulija voi sen heti täyttää siitä tuoreella vedellä täyteen.
Siis viikon väleinkö teillä saunavuorot on? Vesi ei todellakaan parissa tunnissa haihdu mihinkään saati muutu miksikään bakteerimössöksi.
No viikon välein ne täällä pruukkaa olemaan, kyllä. Sunnuntaina klo 17.
Keskiviikkona on muutama yksityisvuoro, mutta siinä ne on. Käsittääkseni viikko on ihan normaali lenkkisaunaväli.
Sairaanhoitaja naapurini..kyttää ja kertoo kaiken kaikista naapureista..itse en edes kaikkia tunne.vaatii valvontakameraa ja takaoven poistoa koska näkee vain etuovelle...itse myös hoitajana ja ihmettelin miten tämän energia ja aika riittää kaiken kyyläämiseen ja pahan puhumiseen..kehotti minun hankkimaan silmälasit koska sanoin etten ole kuullut tai nähnyt mitään...olisiko pitänyt kehottaa häntä hankkimaan elämä..tai mies..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan uudessa rivitaloyhtiössä ja naapurissa asuu perhe, jossa on kolme lasta ja iso koira. Outoa on, että asuvat vain kolmiossa (kaksi makuuhuonetta) ja ajavat melko vanhalla (noin 7 vuotiaalla) halvalla autolla, vaikka molemmat vanhemmat ovat suurituloisia. Nainen on korkeakoulutettu ja käsissä aina kultasormuksia, korkeakoulutetun miehen tulot olleet viime vuodet verotietojen mukaan lähes 200 000 euroa... Ja elävät kuin kerjäläiset. Ja ovat eläneet jo neljä vuotta. He ovat myös aina kotona, eikä heillä vaikuta koskaan käyvän vieraita.
Ja pakko lisätä, että mies käyttää aina koko kesän uimashortseja ja kuluneita Crocseja ja taitaa omistaa vain yhden mustan pitkähihaisen paidan.
Lisäksi perheen lapset ovat naisen sukunimellä, vaikka ovat naimisissa.
🤔Herran jumala sentään! Tosi outoja naapureita!!!!
Ei naapuri, mutta lähellä olevan rivitalon vanhempi rouva-asukas on pakkomielteinen haravoija. Raesateen jälkeenkin ryntäsi haravoimaan rakeita pihalle. Ukko oli myös pakotettu apuvoimiksi. Herää kysymys, mikä kontrollintarve tuollaiseen ajaa.
Edellinen naapurini ramppasi joka päivä autolla jossakin, monta kertaa päivässä sellaisia 20-30 min reissuja. Meidän ovet olivat vierekkäin, joten kuulin aina kun muija lähti ulos ja minun keittiöstä oli näkymä parkkipaikalle, joten usein näin muikkelin kipittävän autolleen, lähtevän jonnekin ja kohta taas palaavan takaisin. Mikä idea on käydä joka ilta 3-4 kertaa autolla erikseen jossain, voisiko ne menot hoitaa yhdellä kertaa?
Nykyinen naapuri on haisuli. Suihkuttaa voimakasta hajuvettä asuntoonsa 2-3 kertaa joka päivä. Ei siis itseensä, ei lähde ulos, vaan asuntoonsa. Hirveä hajupilvi rapussa ja muissa asunnoissa, jotka jakavat saman ilmanvaihtoputken.
Ostin kiinteistön maalta. Löysin naapurin, joka tyhjentää kylpytynnyrinsä tontilleni maanpäällisen muoviputken kautta, vaikka hänen kiinteistönsä on liitetty kunnalliseen jätevesijärjestelmään. Hänelle ei edes kannata huomauttaa.
Outoja on sellaiset, jotka eivät tervehdi. Tyhmät, moukkamaiset ihmiset. Ja varsinkin ne ketkä luikkivat "karkuun" seinien vierustaa ettei vaan tarvitse tervehtiä. Ei haittaa, mutta lähinnä huvittaa, että mikähän fobia on jos naapuri tulee vastaan ja joutuu sanomaan ihan HEI!?:D:D:D Luulevatko nämä ihmiset joko a) olevansa kovastikin muiden yläpuolella vai b) luulevatko, että naapuria mahtaa kiinnostaa mihin hän on menossa, kenen kanssa ja monelta tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen naapuri on haisuli. Suihkuttaa voimakasta hajuvettä asuntoonsa 2-3 kertaa joka päivä. Ei siis itseensä, ei lähde ulos, vaan asuntoonsa. Hirveä hajupilvi rapussa ja muissa asunnoissa, jotka jakavat saman ilmanvaihtoputken.
Parfyymit eivät ole haisuja, koska tuoksuvat hyvältä.
Outoja on sellaiset,jotka naureskelevat ivallisesti kun kävelee ohi tai tekoyskii pihalla,kun näkee naapurin.
Miksi tervehtiä tuntematonta.Ei mun elämä kaadu,jos joku ei tervehdi.
Nykyinen naapuri hinkkaa verhojaan. Repii auki-kiinni-auki-kiinni pari kertaa päivässä. Verhojen sulkeminen illalla esimerkiksi kestää häneltä monta minuuttia. Kiinni, vähän auki, kiinni, auki, kiinni, jne.
Ei nyt älyttömästi ärsytä mutta ihmettelen vain että mikä tolkku touhussa on. Koronastressiä?
Maaseudulle kirjoitti:
Ostin kiinteistön maalta. Löysin naapurin, joka tyhjentää kylpytynnyrinsä tontilleni maanpäällisen muoviputken kautta, vaikka hänen kiinteistönsä on liitetty kunnalliseen jätevesijärjestelmään. Hänelle ei edes kannata huomauttaa.
Maanpäällinen muoviputki on helppo siirtä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen naapuri hinkkaa verhojaan. Repii auki-kiinni-auki-kiinni pari kertaa päivässä. Verhojen sulkeminen illalla esimerkiksi kestää häneltä monta minuuttia. Kiinni, vähän auki, kiinni, auki, kiinni, jne.
Ei nyt älyttömästi ärsytä mutta ihmettelen vain että mikä tolkku touhussa on. Koronastressiä?
Jos hän katsoo telkkua? Välillä on liian valoissa katsella sitä kunnolla ja sitten kun tekee muuta niin on liian pimeää? Sitten hän vaihtaa vaatteita, eikä halua riskeerata, että joku näkee sisään ja välillä ottaa päiväunet jne. Minusta voi olla paljonkin syitä milloin valon määrää voi haluat vaihdella. Ja mikäs niitä on vedellessä, jos liukuvat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän katsoo telkkua? Välillä on liian valoissa katsella sitä kunnolla ja sitten kun tekee muuta niin on liian pimeää? Sitten hän vaihtaa vaatteita, eikä halua riskeerata, että joku näkee sisään ja välillä ottaa päiväunet jne. Minusta voi olla paljonkin syitä milloin valon määrää voi haluat vaihdella. Ja mikäs niitä on vedellessä, jos liukuvat hyvin.
Luehan nyt ensin mitä kirjoitin ennen kuin vastaat. Olen niin kyllästynyt netissä vastauksiin joista näkee heti ettei kirjoitusta ole luettu.
Kyse on siis yhdestä-kahdesta minuutista päivässä, jonka aikana verhot avataan ja suljetaan todella monta kertaa. Siis viiden sekunnin välein.
Nyt oli sen verran sekava selitys, että kusin vahingossa kenkäkaappiin.