Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
2421/3685 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet naapurit tuntuvat hoitavan piha-asfalttiaan paremmin kuin jotkut hoitavat lapsiaan. Kun taivaalta tulee vähänkin lunta ollaan pihaa jo auraamassa koko perheen voimin. Kerran kesällä kuvasivat vesilätäköitä vesi-imurilla. Sitä jo vähän tuli ihmeteltyä

Vierailija
2422/3685 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole säästämisestä sinänsä(kaukolämpö) vaan en pysty nukkumaan lämpimässä. Takaraivoon iskostettu kuitenkin, ettei ole järkeä pitää ikkunaa auki, jos patterin termostaatti on siinä samassa kohtaa säädetty täysille. Täällä säädetty "täysiä" on Max 20° ± 2°. Eli nukun n. 16° pussilakana peittona, koska kehon termostaatti on rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/3685 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet väärässä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Laitan patterin kiinni yöksi, koska nukun ikkuna auki ja avaan aamulla. Paitsi jos on pakkasta, en avaa ikkunaa, mutta laitan patterin kiinni. +14° olisi hyvä. Tuuletusikkuna kuitenkin termostaatin yllä, niin lämmittäisi vaan turhaan tienoota. Säästö alkaa ässällä.669

Et sinä tässä kyllä mitään säästä. Eikö kannattaisi laittaa se patteri tasaiselle lämmölle?

Nyt kun suljet sen kokonaan yöksi ja pidät peräti ikkunaa auki, lämpö siis laskee huoneessa alas. Kun aamulla panet patterin päälle, se joutuu todella pitkään "hehkuttamaan", että se saa ympäristön lämpenemään niin, että termostaatti sammuttaa sen. 

Tämä on totta. Nyt saa sähköyhtiöltä tuntikohtaisen seurannan netistä ja olemme alkaneet karsia tyhmiä juttuja, kun huomattiin, milloin sitä sähköä oikeasti kuluu

Toi ylempi kommentti vastaus tähän.

Vierailija
2424/3685 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä meidän talossa on tietysti poikkeuksellisen idioootteja kakaroita 🙄 Portaat hypitään molempiin suuntiin YHDELLÄ jalalla niin että koko talo tärisee ja koko matkalla 7. kerroksesta ja takaisin pitää tietysti kommunikoida kiljumalla. Vahingossa portaille pudonnut banaaninkuori voisi tehdä noiden touhusta vähän hilpeämpää meille muille asukkaille.

Asummeko samassa talossa? 

Muistelkaas omaa lapsuuttanne 🤦‍♀️

Vierailija
2425/3685 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kopla. Oikein pihayhteisön pahanilman linnut. Pihapoliisit ja kyylät. Mitään ei saa jäädä huomaamatta ja kuulematta niin ahkeraan vartioidaan pihaa, parkkipaikkaa, lasten leikkipaikkaa ja toisten tekemisiä. Siinä heidän päivien sisältö kun eivät ole työelämässä. Partiolla yksi henkilö aina kiertämässä taloja ja havannoimassa näkemisiään ja kuulemisiaan. Illalla kokoontuminen ainoan pöydän ääreen yhteiselle pihalle ( josta on moneen asuntoon pää sisäänkäynti ) kovaäänisesti " kahvittelemaan " ja pitämään palaveria. Kesällä mielellään pitää ikkunoita auki eikä yhtään olisi halukkuutta kuunnella naapureista paha puhetta, mitä on kukin kuullut tai nänyt. Harrastusta, viihdettä vai onko sairautta ? Asioille menemme naapureitten kanssa mieluusti kyllä tämän partion valvovien silmien ohitse takaovesta .

Vierailija
2426/3685 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen kopla. Oikein pihayhteisön pahanilman linnut. Pihapoliisit ja kyylät. Mitään ei saa jäädä huomaamatta ja kuulematta niin ahkeraan vartioidaan pihaa, parkkipaikkaa, lasten leikkipaikkaa ja toisten tekemisiä. Siinä heidän päivien sisältö kun eivät ole työelämässä. Partiolla yksi henkilö aina kiertämässä taloja ja havannoimassa näkemisiään ja kuulemisiaan. Illalla kokoontuminen ainoan pöydän ääreen yhteiselle pihalle ( josta on moneen asuntoon pää sisäänkäynti ) kovaäänisesti " kahvittelemaan " ja pitämään palaveria. Kesällä mielellään pitää ikkunoita auki eikä yhtään olisi halukkuutta kuunnella naapureista paha puhetta, mitä on kukin kuullut tai nänyt. Harrastusta, viihdettä vai onko sairautta ? Asioille menemme naapureitten kanssa mieluusti kyllä tämän partion valvovien silmien ohitse takaovesta .

Täällä yks riivinrauta, myrkkyhammas huutaa niin kovalla äänellä asunnossaan muitten tekemisiä, että ikkunoitten läpi kuuluu hyvin. Taas tuo on autonsa kimpussa!!!, kun olin autoa laittamassa töihin menon vuoksi tolppalämpöön. Joku aika sitten, sama henkilö huusi. Nyt se tyyppi on käynyt mtonetissa!!! ( ostoskassina minulla oli mtonetin pussukka ) Hansikaslokerossa on myös muidenkin liikkeiden pusseja kierrätykseeni. Seuraavaks kerraks käyn ostamassa alkon pusseja muutaman autoon varalle. Tiedän, mitä silloin huutona kuuluu. 🤭🥴

Vierailija
2427/3685 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hölmönä henkilöä, joka kyylää ja puuttuu yksityisen ihmisen olemassa olemiseen.

Vierailija
2428/3685 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku paiskaa vessanpöntön kannen aina raivokkaasti alas, todella ärsyttävän kuuloista kun tuo vielä ravaa vessassa vähän väliä 😡

Anteeksi se olen minä. En voi sille mitään, säikähdän sitä läväystä itsekin! Aina hävettää että mitä naapurit ajattelee, mutta vaan niin automaattisesti sen pudotan...

Vierailija
2429/3685 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku paiskaa vessanpöntön kannen aina raivokkaasti alas, todella ärsyttävän kuuloista kun tuo vielä ravaa vessassa vähän väliä 😡

Anteeksi se olen minä. En voi sille mitään, säikähdän sitä läväystä itsekin! Aina hävettää että mitä naapurit ajattelee, mutta vaan niin automaattisesti sen pudotan...

Tiedän tapauksen, jossa henkilöllä hirvittävä kakkahätä ja ei sytyttänyt vessaan valoa. Pudottanut nopeasti housut alas, istunut pytylle, mutta kansi oli alhaalla. Sitten vasta älynnyt, kun pskaa oli tirsunut kannikoiden alta lattialle. En tunnusta, en ollut minä.🤭🥴

Vierailija
2430/3685 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän hölmönä henkilöä, joka kyylää ja puuttuu yksityisen ihmisen olemassa olemiseen.

Minkäslainen henkilö on, joka katsoo toisiin postilaatikoihin, kun käy omaan laatikkoon kurkkimassa ? Näin viime kesänä, kun olin pesemässä asunnon tiilikatetta sammalesta. Hänellä oli kummallinen irvistysvirne naamallansa. Muihin laatikoihin katsominenhan rikkoo yksityisyyden suojaa.

Vierailija
2431/3685 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita tarrakiinnitteiset kumityynyt siihen kanteen?

Vierailija
2432/3685 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama naapuri - mies siellä oli ns. sirkkelinhalaaja. Takapihalla heillä oli sirkkeli jatkuvasti ja mies sahasi joka päivä jotain sirkkelillä, siis vuosikausia. Siitä sai lempinimen sirkkelinhalaaja, kun muutimme ok-taloon, niin löysimme (tai kuulimme) kyllä muitakin sirkkelinhalaajia. On selvästi olemassa miestyyppi joka sirkkelöi koko ajan jotain. 

Muuten kyllä ihan mukavat naapurit.

Omakotitalossa asutaan, ja ihmettelin joskus että mitä ihmettä, tuliko naapuri sirkkelöimään meidän pihalle. kun se katkaisuääni tuntui tulevan ihan läheltä.

Kiersin ikkunat ja näin terassilla fasaanin.

Vierailija
2433/3685 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joop kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita tarrakiinnitteiset kumityynyt siihen kanteen?

Sellainen kumityyny, joka pompsahuttaa kannen takaisin auki. Boing, boing, boing. Metallinen kierrejousi voi rikkoa vaatteet ja ihokasta 🙂😁

Vierailija
2434/3685 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi naapurin poika parille. Käytte ulko-ovella tupakalla ja toljotatte, kuin lehmät laitumella, sähkölangan takana. En katsele miespuolisia, enkä myöskään rumia ja vanhoja naisia. Teidän on turha lässyttää paskaa, ei kuulu toisten olemiset teille yhtään. 🖕🖕

Vierailija
2435/3685 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapuri alkaa siirtelemään painavia tavaroita illalla noin yhdeksän aikaa. Kuuluu hyvin kun työntää jotain lattiaa pitkin. ja kuulostaa siltä kuin isoa sohvaa, kaappia tms. liikuttaisi. Kiinnostaisi kyllä tietää mitä se siellä joka ilta noin vartin verran työntelee edestakaisin. 

Vierailija
2436/3685 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran naapuri alkaa siirtelemään painavia tavaroita illalla noin yhdeksän aikaa. Kuuluu hyvin kun työntää jotain lattiaa pitkin. ja kuulostaa siltä kuin isoa sohvaa, kaappia tms. liikuttaisi. Kiinnostaisi kyllä tietää mitä se siellä joka ilta noin vartin verran työntelee edestakaisin. 

Kuntopyörä tai kuntoiluun tarkoitettu monitoimi laite. Mulla on sellainen laite ja sillä voin nostaa kuntoani. Lisälaitteella saan nostettua huonoon happeen menneen autoni moottorin pois petiltään konepeiton alta.

Vierailija
2437/3685 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan aika yleinen, mutta aina siisti piha?!

Nyt, kun tuota lunta on tupruttanut urakalla niin naapurin miehellä aina liipattu piha, jopa aamuyöllä kun tulen itse töistä kotiin.

Mietin usein, että miten se on mahdollista, kyttääkö se kola tanassa jossain 24/7 vai onks sillä herätyskello 2h:n välein soimassa vai MITEN?! Sinne ei kerry senttiäkään lunta vaan aina on puhda, tarkkaan liipattu piha.

Vierailija
2438/3685 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös venäläinen perhe naapurissa. Lapset on niin hyväkäytöksisiä ja aina leikkivät ULKONA ja nätisti keskenään. Tämä perhe kokoontuu mummoja ja serkkuja myöten jatkuvasti, pallogrilli on iloisessa käytössä kesät talvet säästä viis. Aina on porukkaa patiolla pikku kaljoissaan, ei koskaan kaatokännissä. Kerran menin pummaamaan kaverille paria kaljaa ja tarjosin rahaa, kaljaa antoivat mutta raha piti äkkiä laittaa takaisin taskuun. Kerran olin pyörällä kiireessä lähdössä ja oli kumi tyhjennyt. Koputin venäläisillä mutta ketään ei kotona. Bongasin kuistilta pyörän pumpun ja lainasin sitä. Menin ilmoittamaan tästä kun seuraavan kerran patiolla istuivat, kiitin ja pyysin anteeksi omatoimisuutta. He sanoi että lainaa lainaa, naapurit käytännössä sama asia ku perhe. Ja perhe näyttäisi olevan älyttömän tärkeä!! Mukava kuunnella kieltä kun eivät mekasta eikä mitään itse ymmärrä. Kyllä on autio olo jos venäläisten ovet ja ikkunat kiinni eikä autoa pihassa.

Vierailija
2439/3685 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa rivitalon aidattomalla pihalla aurinko yläosattomissa, vaikka 10 metrin päässä kulkee kävelytie.

Mitäpäs outoa tuossa. Ei ne katselusta kulu joten sama kai tuo ottaako arskaa omalla pihalla vai meneekö jonnekin nudistirannalle.

Vierailija
2440/3685 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri on selvästi mielisairas. Hän on tullut kyselemään, josko olisin kokenut sähköistä häirintää ja kiusaamista. Ei verkossa tosin, vaan kotonaan.. häntä siis kiusataan alakerran asunnosta käsin sähköimpulsseilla jotka tuntuvat epämukavalta. Nainen on käärinyt itsensä folioon ja nukkunut mm. Rannassa pukukopissa. Yksi aamu oli ollut Bluetooth kännykässä päällä hänellä ja se kuulemma todistaa että häntä häiritään joillakin erikoislaitteilla alakerrasta. Tuli tätä asiaa puhumaan mun parvekkeelle (luhtitalo) ja pyysi jos itse olen kokenut samaa niin voisi yhdessä nostaa kanteen tms. Sanoin vain että kannattaisi puhua asiasta jollekkin ja etten ole kokenut sähköiskuja kotonani. Vuokranantaja ei kuulemma tee mitään. Ambulanssi ei nouda kun nainen on asiallinen ja ystävällinen. Hänellä vain silti sattuu olemaan päällä paha psykoosi.