Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
2401/3685 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän uudet naapurit ovat asuneet talossaan nyt vuoden verran. Outoa tai ei, koronan aiheuttamaa tai ei, mutta kertaakaan en muista että heillä olisi ollut ns. kämppä pimeänä vaan ovat aina kotona. Isä, äiti ja n. 20- ja 14v lapset.

Eivät myöskään osaa käyttää verhoja tai sälekaihtimia vaan aina ovat kuin kalat akvaariossa kaikkien ohikulkijoiden pällisteltävinä. 

Meidän naapuripariskunta on myös aina kotona, asumme siis kerrostalossa. Sälekaihtimet apposen auki yöt päivät, yleensä. Emme tiedä kaikkea, mutta he ovat vain kerran meidän paikallaolon aikana olleet yhden yön pois. Muuten kotona, aina :D Itse olemme muutaman kerran vuodessa viikon, kaksi pois omilla menoillamme.

Vierailija
2402/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa asuva tyttönen (mun ikään verraten) täräyttää semmosia pieruja keskellä yötä että säpsähdän. Onneks uni tulee kuitenki nopeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siksi kun joutuu ottamaan kuulolaitteen pois että ei kastu

Vierailija
2404/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on heidän elämän rytmi ja sulla oma.

Vierailija
2405/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontti kestänyt 11 vuotta.

hahah! Joo, luulin pitkään että naapurissa rempataan kunnes tajusin  että siellä vaan nikkaroidaan. Jänniä ääniä, sahataan ja porataan ja hupsista tippui 15 000 ruuvia lattialle.

Onneksi välillä harjoitellaan kitaransoittoa! Soitetaan sitä samaa tilulilua about 10 minuuttia.

Sitten on taas hiljaista, paitsi saunassa pitää keskustella huutamalla (epäilen syylliseksi saunakaljaa).

Sauna huutaminen johtuu ehkä siitä että saunaan mennessä joutuu ottamaan kuulolaitteen pois. Ovat arkoja kosteudelle. 

Vierailija
2406/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä meidän talossa on tietysti poikkeuksellisen idioootteja kakaroita 🙄 Portaat hypitään molempiin suuntiin YHDELLÄ jalalla niin että koko talo tärisee ja koko matkalla 7. kerroksesta ja takaisin pitää tietysti kommunikoida kiljumalla. Vahingossa portaille pudonnut banaaninkuori voisi tehdä noiden touhusta vähän hilpeämpää meille muille asukkaille.

Asummeko samassa talossa? 

Vierailija
2407/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme aikoinaan rivitalossa, jossa seinänaapuri joka ilta siirteli huonekaluja. Asunnot olivat 2 kerroksessa ja makuuhuoneet kummassakin alakerrassa. Tiesin, että naapurissa asuu vanhempi pariskunta kolmiossa ihan kahdestaan, mutta aina iltasin n. klo 22 alkoi sieltä kuulumaan ikäänkuin huonekaluja siirreltäisiin, se kesti aina n. 10 min. 

Kerran kävimme naapurissa sisällä ja mieheni kanssa molemmat tuijottelimme asuntoa siihen tyyliin, että mitä tällä pitää siirrellä kun on menossa nukkumaan. Mieheni kävi jopa alakerrassa ja kertoi, että ihan normi sängyt siellä oli. Emme siis keksineet, että mitä pitää siirtää nukkumaan mennessä.

Sama naapuri - mies siellä oli ns. sirkkelinhalaaja. Takapihalla heillä oli sirkkeli jatkuvasti ja mies sahasi joka päivä jotain sirkkelillä, siis vuosikausia. Siitä sai lempinimen sirkkelinhalaaja, kun muutimme ok-taloon, niin löysimme (tai kuulimme) kyllä muitakin sirkkelinhalaajia. On selvästi olemassa miestyyppi joka sirkkelöi koko ajan jotain. 

Muuten kyllä ihan mukavat naapurit.

Vierailija
2408/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan rivitalossa ja meillä on kehitysvammainen lapsi. Se ei siis potki/hypi/hakkaa seinää jne eikä satuta sisaruksia mutta välillä huutaa kovaa ja mitä sattuu stressitilanteissa (jos vaikka ymmärs jotain väärin tai ei halua tehdä läksyjä...), potkii ovea tai hakkaa tyynyä (psykologin suositus). Välillä joutuu ihan kantamaan se omaan huoneeseen rauhoittumaan kun mikään muu ei auta. :( :( Naapurit laittaa ls-ilmoituksia jatkuvasti, eikä niitä ees tutkita enää. Saisivat mun puolesta muuttaa pois. Sisarukset taas käyttäytyy hyvin, ei tod ole kasvatuksesta kii

Meillä on kaikki maailman terapiat ja tunnehallintalappuset, parhaamme tehdään.

Vierailija
2409/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerran perhe vaeltelee ympäri kämppää vielä pitkään hiljaisuuden jälkeen, kantapääastumalla tietysti. Lapset myös juoksevat eteiskäytävää edes takaisin. Kiva meille, jotka haluttais mennä viimeistään kymmeneltä nukkumaan. Joskus kävin huomauttamassa asiasta, ja perheen isä selitti, että "meillä kestää pienten lasten kanssa niin pitkään tuo nukkumaan valmistautuminen" - ehkä se olisi helpompaa, jos niitä lapsia alettaisiin ajoissa rauhoitella, eikä antaa niiden riehua puoleen yöhön asti? Sanoi myös, että "kolina voi johtua myös siitä, että lapset kääntyilevät paljon sängyssään" - no, melkoisia hulkkeja saavat olla, että kyljen kääntämisestä kuuluu sellainen pauke ja rytinä. Tottakai tuossa asunnossa tuon lisäksi siirrellään huonekaluja iltamyöhään, eikös se ole äänekkäiden kerrostaloasujien elinehto?

Koska huomautuksestani ei ollut apua, olen alkanut jylinän kohotessa äärimmilleen toimia niin, että kopautan makuuhuoneen seinään oikein kovaa pari-kolme kertaa. Olen huomannut, että se yleensä laskee volyymia.

Vierailija
2410/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja niminen nainen Venäjältä näpistelee kaikkialta kaikkea kantaa tavaraa paikasta toiseen sitä varastettua. Päiväkodista varastettuja maitoja juustoja kenkiä leluja. Takkeja jakelee niitä . Huumehörhöt on yleensä näin sekaisin. Älkää päästäkö outoja yöksi vaikka pyytää . He varastaa mitä tahansa . Kasseja reppuja kenkiä lusikoita ,lusikoita käyttää myös narkomaanit.

Vierailija
2411/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää kirjoitti:

Katja niminen nainen Venäjältä näpistelee kaikkialta kaikkea kantaa tavaraa paikasta toiseen sitä varastettua. Päiväkodista varastettuja maitoja juustoja kenkiä leluja. Takkeja jakelee niitä . Huumehörhöt on yleensä näin sekaisin. Älkää päästäkö outoja yöksi vaikka pyytää . He varastaa mitä tahansa . Kasseja reppuja kenkiä lusikoita ,lusikoita käyttää myös narkomaanit.

Minä jo luulin, että olet joutunut suljetulle, kun ei sinua palstalla ole pitkään aikaan näkynyt. Sinulle on niin mukavaa nauraa sydämen kyllyydestä.

Vierailija
2412/3685 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän uudet naapurit ovat asuneet talossaan nyt vuoden verran. Outoa tai ei, koronan aiheuttamaa tai ei, mutta kertaakaan en muista että heillä olisi ollut ns. kämppä pimeänä vaan ovat aina kotona. Isä, äiti ja n. 20- ja 14v lapset.

Eivät myöskään osaa käyttää verhoja tai sälekaihtimia vaan aina ovat kuin kalat akvaariossa kaikkien ohikulkijoiden pällisteltävinä. 

Meidän naapuripariskunta on myös aina kotona, asumme siis kerrostalossa. Sälekaihtimet apposen auki yöt päivät, yleensä. Emme tiedä kaikkea, mutta he ovat vain kerran meidän paikallaolon aikana olleet yhden yön pois. Muuten kotona, aina :D Itse olemme muutaman kerran vuodessa viikon, kaksi pois omilla menoillamme.

Mä en ymmärrä, miksi säkekaihtimien pitäisi olla kiinni. Miksi illalla pitäisi ne sulkea? Ehkä kaikki eivät välitä, jos joku naapureista välttämättä haluaa tuijotella sisään.

Vierailija
2413/3685 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontti kestänyt 11 vuotta.

Miten on mahdollista?

Kun tekee itse remonttia ja näkee, että ei ole ajasta kiinni. Jos itse taitaa, niin ei tartte maksaa veroja, alvia, pelviä ja muita kuluja tuloistaan kahteen kertaan. Esim. Autooni murtauduttiin eräänä yönä ja siitä meni rikki & rikottu. Virtalukko, sivu takalasi ja oven kahva. Vahinkotarkastaja sanoi, että auto korjataan vakuutuksesta, mutta omavastuu osa menee vahingon kärsineeltä. Kysyin, että voisinko korjata auton vahingot itse, kun taitoa on. Vahinkotarkastaja sanoi, että se onnistuu, mutta korjauksen kuluista vähennetään pois korjaamon suorittamia työntekijä maksuja. Tililleni rapsahti könttäsumma ja olin päätökseen erttäin tyytyväinen.

Vierailija
2414/3685 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

buuu kirjoitti:

Asutaan rivitalossa ja meillä on kehitysvammainen lapsi. Se ei siis potki/hypi/hakkaa seinää jne eikä satuta sisaruksia mutta välillä huutaa kovaa ja mitä sattuu stressitilanteissa (jos vaikka ymmärs jotain väärin tai ei halua tehdä läksyjä...), potkii ovea tai hakkaa tyynyä (psykologin suositus). Välillä joutuu ihan kantamaan se omaan huoneeseen rauhoittumaan kun mikään muu ei auta. :( :( Naapurit laittaa ls-ilmoituksia jatkuvasti, eikä niitä ees tutkita enää. Saisivat mun puolesta muuttaa pois. Sisarukset taas käyttäytyy hyvin, ei tod ole kasvatuksesta kii

muuttakaa omaan taloon. Ei naapureiden tarvi kärsiä tuommoisesta.

Itse olisin oven takana jatkuvasti jos tuommoista,ja sarjalla tekisin ilmoituksia joka taholle.

Vierailija
2415/3685 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi säkekaihtimien pitäisi olla kiinni. Miksi illalla pitäisi ne sulkea? Ehkä kaikki eivät välitä, jos joku naapureista välttämättä haluaa tuijotella sisään.

koska he ja heidän kaverit mulkoilevat tänne.

Vierailija
2416/3685 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

buuu kirjoitti:

Meillä on kaikki maailman terapiat ja tunnehallintalappuset, parhaamme tehdään.

Eli siis TE olette tässä niitä outoja naapureita.

Vierailija
2417/3685 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerran perhe vaeltelee ympäri kämppää vielä pitkään hiljaisuuden jälkeen, kantapääastumalla tietysti. Lapset myös juoksevat eteiskäytävää edes takaisin. Kiva meille, jotka haluttais mennä viimeistään kymmeneltä nukkumaan. Joskus kävin huomauttamassa asiasta, ja perheen isä selitti, että "meillä kestää pienten lasten kanssa niin pitkään tuo nukkumaan valmistautuminen" - ehkä se olisi helpompaa, jos niitä lapsia alettaisiin ajoissa rauhoitella, eikä antaa niiden riehua puoleen yöhön asti? Sanoi myös, että "kolina voi johtua myös siitä, että lapset kääntyilevät paljon sängyssään" - no, melkoisia hulkkeja saavat olla, että kyljen kääntämisestä kuuluu sellainen pauke ja rytinä. Tottakai tuossa asunnossa tuon lisäksi siirrellään huonekaluja iltamyöhään, eikös se ole äänekkäiden kerrostaloasujien elinehto?

Koska huomautuksestani ei ollut apua, olen alkanut jylinän kohotessa äärimmilleen toimia niin, että kopautan makuuhuoneen seinään oikein kovaa pari-kolme kertaa. Olen huomannut, että se yleensä laskee volyymia.

Ai sinäkö se minun seinääni koputtelet? Kiitoksia herätyksistä kesken unieni. Hakkaa seuraavan kerran kattoosi, kun yläkerran äänet häiritsevät ja anna minun nukkua! Menen myös nukkumaan klo 22.

Vierailija
2418/3685 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sulje kaihtimia muualta kuin makkarissa. Toki rivarikotini on sellaisella paikalla, ettei ikkunoiden ohi kuljeta koko aikaa. Tukehtuisin jos pitäisi tuijotella kiinni laitettuja kaihtimia. Hyi!

Vierailija
2419/3685 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku paiskaa vessanpöntön kannen aina raivokkaasti alas, todella ärsyttävän kuuloista kun tuo vielä ravaa vessassa vähän väliä 😡

Vierailija
2420/3685 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ainakin ns pihapoliisit.Kyttäävät ja tuntuvat tietävän naapureiden asioista.Kaikista valittavat isännötsijälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän