Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungin omistamassa kerrostalossa, naapureina on vanha pariskunta, tietääkseni venäjältä muuttaneita jotain suomen sukuisia. Ovat omatoimisesti alkaneet talon puutarhuriksi ja talonmieheksi, nainen istuttelee pihalle itse ostamiaan kukkia ja mies haravoi ja tekee lumitöitä, omaksi ja muiden iloksi varmaan :) Naisen olen myös nähnyt siivoavan rappukäytävää useamman kerran. Jotenkin suloisia :)
Minun rapussa asuu yli 90v Katri(nimi muutettu) joka laittaa joka kesä pihaan nättejä kukkia ja kitkee ja haravoi.
Ja roskakatoksen laatikoitakin joskus vuosia sitten näin pesevän.
Puhuu karjalanmurretta, on varmasti teininä joutunut evakkoon.
Mukava teräsmummo. Ontuu mutta itse hoitaa kauppaketjut ja muut asioinnit rollaattorin kanssa.
Minä olen huonompikuntoisempi ja tilaan ruuat kotiin.
Outouksia ja yksikertaisuuksia on ihan v tuttamiseen asti. Kun ajan autoni oveni eteen purkaakseni ostokset sisälle asuntoon. Naapuri, jos sattuu olemaan ulkona ja sanomaan siinä, että taas se autoosa rassaa. Saakutin tympeetä, kun puututaan toisten tekemisiin kyyläämällä heitä. Se on ymmärrettävää, kun vanhat käppänät ei muuta tekemistä keksi - osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa aamu alkaa lasten huutamisella joka aamu. Sitten yh raahaa niitä huutavia lapsia tarhaan. Illalla sama huuto jatkuu n. klo 22 asti.
Ihmisparka.Auttaisit lastenhoidossa joskus?
No en, ihan itse on pentunsa tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa rivitalon aidattomalla pihalla aurinko yläosattomissa, vaikka 10 metrin päässä kulkee kävelytie.
Kyseessä lienee naisnaapuri, jos tämä vastauksena "outoihin" tapoihin. Mieshän voi olla ilman paitaa toki näköjään.
Meidän naapurit on sairaita. Ihmettelen, kun eivät tunnu viihtyvän yhtään kotona. Kuusitoistahenkinen perhe on aina jossain reissussa, ehkä kerran kuussa tai harvemmin ovat esimerkiksi viikonlopun kotona. Joka perjantai-iltapäivä viideltä starttaa linja-auto ja lähtevät serkkulaan/mummolaan/ystäväperheen luo /kylpylään/sukulaisten mökille... Milloin mihinkin satojen kilometrien päähän. Reissusta palaavat aina vasta sunnuntaina myöhään illalla. Tätäkin vähän ihmettelen, että tosiaan tulevat vasta klo 23.45 kotiin ja lapsilla kumminkin koulua seuraavana päivänä. Noh, kukin tyylillään. Sairaita ihmisiä ovat.
Yksi naapuri ei vastaa ikinä moikkaukseen, mutta ei myöskään esitä, ettei muka huomaa meitä, vaan marssii vain ohi ja tuijottaa tiiviisti kohti koko ohimarssin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vastapäisen talon asukas, alasti keittiössä jatkuvasti, oli sitten yö tai päivä kirkkaat valot päällä. Ei mitään verhoja ole. xD Suora näkyvyys minun parvekkeelle ja olohuoneeseen.
Naked ugly guy? niinkuin Frendeissä
Kerrostalossa naapuri vie tyhjät tölkit ja pullot (pussissa toki) ja jopa roskia asuntonsa vieressä olevalle tuuletusparvekkeelle eikä suoraan pihan roskakatokseen. Hetken tätä katseltuamme haettiin pullot ja vietiin kauppaan, tuli pari kymppiä rahaa.
Yläpuolellani asuva naapuri kerrostalossa siivoaa yksiötään monta kertaa viikossa ja kolinasta päätellen hakkaa imurilla kalusteita ja siirtelee kalusteita vetäen lattiaa pitkin. Kuulostaa myös sille että kävelee ympäri asuntoaan hakkamaalla kantapäitään lattiaan. Karsea mekkala jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöömme kolmisen viikkoa sitten muuttanut asukas on tehnyt muuttoa reilun viikon. Itse muutto kesti viitisen päivää (useita tunteja per ilta), nyt asukas on alkanut siirrellä tavaroitaan edes takaisin varaston ja huoneistonsa väliä. Välillä porraskäytävästä kuuluu voimakasta pauketta ja jyskettä, välillä taas rullakko rämisee. Saa nähdä, milloin kaveri saa urakan päätökseen. Toivottavasti mahdollisimman pian.
Eikös tuokin ole ihan normaalia, jos hänellä ei ole kovin paljon apuvoimia? Monella voi mennä kuukausi-parikin siinä, että saa kaiken järjestykseen.
Yläkertaani (kerrostalossa) muutti nainen joka ensin siivosi yksiötään ehkä 3 viikkoa ja sitten vielä aseteltiin huonekaluja ja tavaroita toiset samanmoiset. Ei saakeli sitä mekkalaa ja kolinaa.
Naapuri soittelee varhain aamulla jotain metallikippoja ja noitarumpua terassilla. Sitten siellä on jotain alttarin tapaista rakennelmaa. Kesällä oli leiponut jotain, joka näytti ihan lehmän läjältä ja toi sen siihen "alttarille". Orava yritti syödä sitä leipomusta, mutta jätti sikseen... Olikohan niin kovaa vai pahaa, ettei kelvannut luontokappaleellekaan.
Mun naapuri, n. 35-vuotias nainen, laulaa suihkussa. Vakiohittejä ovat mm. Family Guyn tunnari ja MacGyverin suomi-versio joka pyörii Foxilla mainostauoilla.
Johtaja Pekka Haavisto kirjoitti:
Meidän naapurit on sairaita. Ihmettelen, kun eivät tunnu viihtyvän yhtään kotona. Kuusitoistahenkinen perhe on aina jossain reissussa, ehkä kerran kuussa tai harvemmin ovat esimerkiksi viikonlopun kotona. Joka perjantai-iltapäivä viideltä starttaa linja-auto ja lähtevät serkkulaan/mummolaan/ystäväperheen luo /kylpylään/sukulaisten mökille... Milloin mihinkin satojen kilometrien päähän. Reissusta palaavat aina vasta sunnuntaina myöhään illalla. Tätäkin vähän ihmettelen, että tosiaan tulevat vasta klo 23.45 kotiin ja lapsilla kumminkin koulua seuraavana päivänä. Noh, kukin tyylillään. Sairaita ihmisiä ovat.
No mikäs siinä jos on sukurakasta porukkaa?
Miksi roskapussia pitää säilöä jossakin (vessassa, kaapissa, rappukäytävässä), eikö sen voi vaan viedä ulos jätelaatikkoon?
Kerrostalossa naapuritalossa vaimon lähdettyä töihin ilmestyi keittiön ruokapöydälle tuolit. Tuolit aina aseteltu niinkuin olisi katsomo ulos...
Samassa rapussa asuu mystinen mies, jolle en ole koskaan joutunut heitä tai moita sanomaan, sillä hän aina odottaa sen aikaa ettei missään näy ketään, ja juoksee autostaan suoraan sisään, tai sitten juoksee rapusta suoraan autolleen.
Ymmärrän tätä miestä, sillä olen itsekin ihmisarka ja tarkastan aina ettei pihalla tai rapussa ole ketään kun lähden, mutta silti tässä 8 vuoden aikana tunnistan ja moikkaan kaikille rapussa asuville, paitsi tolle aralle miehelle joka on onnistunut aina minut(kin) välttämään, ei olla edes vahingossa lähdetty/tultu samaan aikaan tai menty rapussa/ovella ristiin.
Miten onkin kaksi ihmispelkoista sattunut samaan taloon, saati vielä rappuun.
En ole koskaan nähnyt että juokseva mies veisi roskapussia tai mitään muutakaan kuin juoksee isoin liikun autokatokseen ja kurvaa vauhdilla pihasta pois tai sitten juoksee autokatoksesta äkkiä sisälle taloon.