Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun naapuri pitää välilä kaihtimet auki yötäpäivää..joskus yötäpäivää kiini..joskus aamula auki ja illaal kii...ja illal auki aamul kii.
Asuin kerrostalon alimmassa kerroksessa, ulkorapun vieressä olevassa asunnossa. Ulkoa näki asuntoni sisälle kaikki ohikulkijatat ja asukkaat, kun tulivat rappuun. Pidin aina sälekaihtimet kiinni ikkunoissa. ( näkösuoja )
Tuuletusikkunan pinnassa oli musta auringonsuojakalvo. Kesäkuumalla luukku oli hakasella kiinni raollaan, jotta ilma vaihtuisi. Rapussa olija sanoi kaverilleen, että tuossa asunnossa on aina ikkunat pimeenä, miksiköhän. R*nkkaakohan se siellä. No,No! Asunnossa olija on komee, erittäin komee mies ja tiedän, missä hän on töissä
Niin no, nykyaikana on näitä stalkkereita aika monen ikkunan takana - ”tiedän missä olet töissä” - jne, eli on ihana aihettakin pitää ne verhot kiinni.
Tuntuu, että erityisesti mainitsemasi nkomeat/ kauniit ihmiset on tämän käytöksen kohteita. Juuri lehdessä oli juttu Sara Chafakin perhettä ahdistelevat stalkkerista.
Tarviiko siinä enää ihmetellä, miksi ne verhot on kiinni, jos siellä ulkopuolella tuntuu olevan ihan jonkun verran sitä kuhinaa ja uteliaita ihmisiä ottamassa selvää ”mitä siellä oikein puuhataan”.
Vierailija kirjoitti:
mun naapuri pitää välilä kaihtimet auki yötäpäivää..joskus yötäpäivää kiini..joskus aamula auki ja illaal kii...ja illal auki aamul kii.
- vuorotyö?
- välillä muuten vaan jossain muualla?
- sairastaa migreeniä, tai muusta syystä ei siedä/ pidä suorasta auringonpaisteesta?
Entinen naapurissani asunut perhe ei kestänyt rappukäytävässä liikkuneita asukkaita. Muutaman kuukauden asumisen jälkeen kyseinen perhe muutti toiseen taloyhtiöön. Rappukäytävä on muutenkin hiljainen ja sen takia rupesin ihmettelemään kyseisen perheen käytöstä
Vastapäisen talon asukas, alasti keittiössä jatkuvasti, oli sitten yö tai päivä kirkkaat valot päällä. Ei mitään verhoja ole. xD Suora näkyvyys minun parvekkeelle ja olohuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa aamu alkaa lasten huutamisella joka aamu. Sitten yh raahaa niitä huutavia lapsia tarhaan. Illalla sama huuto jatkuu n. klo 22 asti.
Ihmisparka.Auttaisit lastenhoidossa joskus?
Minun yksi naapuri ilmeisesti piereskelee mikrofoniin ja toistaa sitä kaiuttimien kautta, kun kuuluu jatkuvasti hirveätä pärinää jostain. En ole keksinyt muuta selitystä.
Maanisesti kaiken vapaa-ajan ja lomat naapurin mies rakentaa jotain.Aamusta iltaan sahaamista,sirkkelöintiä,hiomista,naputusta,kottikärryjen kolinaa,kaivamista.Siis AINA kun on kotona!Eli arki-illat,vkonloput ja pitkät lomat.
Piha on täynnä terasseja,puisia kulkuväyliä,katoksia,portteja,sermejä,itserakentamiaan kukkalaatikoita,roskiskatos,linnunpönttöjä ym.ym.
Kerran kuulin kun vieraansa huusi,että mistä täällä kuljetaan,kun niin paljon kaikkea:D
Välillä vituttaa,koska metelitöntä päivää ei ole koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin eukko ravaa postilaatikolla jatkuvasti.Postilaatikkorivistö on talomme edessä.
Ensimmäisen kerran käy laatikolla töistä tullessaan ja ottaa postit.Sen jälkeen käy vielä kolmisen kertaa kurkkaamassa postilaatikkoon ja aina uudelleen jos esim.tulee jostain.
Eräänä päivänä kuulin kun miehensä sanoi jo hakeneensa postit,tuli silti taas postilaatikolle.
Käy laatikolla myös lauantaisin ja sunnuntaisin useasti,vaikkei postia jaeta :D
Ehkä odottaa jotain,joka ei koskaan saapunut:DTäällä avaa henkilö muittenkin postilaatikoita. Joskus laittaa niitä uskovaisten lehtiä, mitä itte on kerännyt vuosien saatossa. ( herätkää ja vartio torni ) Ihan vtuttaa ja sylettää tollainen meininki.
Kiellä kohteliaasti, sano ettet halua kyseisiä lehtiä.
Laita sen postilaatikoiden kurkkijan omaan laatikkoon kortsupaketti ja tampax pakkaus.
Tilaa Jelly jortikka, liukuvoide ja laita sellainen postilooraan. Oman laatikkoni vaihdoin lukolla varustettuun metalliseen laatikkoon.
Naapuri käy töissä. Mä vaan kelan rahoilla kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelen päivästä toiseen, kun naapurit vetää tuolejaan pitkin laminaattilattiaa, siis parantavat tuolinsa asentoa, ilm lähemmäs pöytää. Kriits, kraats. Onneksi eivät yöllä. Eivät ole kai kuulleet huopatarroista, jotka voi kiinnittää tuolien jalkoihin. Asumme rivarissa ja nämä äänet kuuluvat selkeästi.
En jaksa enää mennä sanomaan. Tavallaan olen jo tottunut.
Olen heidän kohdallaan joutunut valittamaan siitä, että toivat koiransa pihatielle ikkunani eteen kuselle. Tätä väännettiin jonkin aikaa ja vihdoin ymmärsivät. Aikuinen poikani vielä täällä asuessaan meni hiljentämään naapurit klo 23.30, kun hänellä oli aikainen aamuvuoro. Pitivät jotain kekkeriä. Itse jouduin menemään hiljentämään heidät vähän tämän jälkeen klo 03.15, kun tulivat kapakasta keskustelemaan neljän hengen voimin.
Aiempi juhla nimittäin kesti 6.30 asti ja tästä saivat jo ilmeisesti muistutuksen melkein heti muuttonsa jälkeen.
Helvetin juntit!
Kesällä pitivät takaovea auki ja huutelivat pihaltaan sisälle ja päinvastoin. Eivät vain osaa ymmärtää kai että muutkin asukkaat pitäisi ottaa huomioon. Aika usein oli pakko hakea kuulokkeet ja kuunnella musaa. Toissakesänä siellä terassilla kuunneltiin radiota niin, että muutkin kuulevat ohjelman samasta toosasta. Tuolloin viritin omat musiikkini soimaan myös kovalla pihallani.
Kun ei jaksaisi olla oikomassa näiden käsityksiä. Rivari ei ole omakotitalo!
No mutta kai sitä nyt päivällä saa silti pihallaan radiota kuunnella tai *herranjestas* huutaa sisälle vaikkei omakotitalossa asuisikaan? Eri asia, jos tekisivät niin hiljaisuuden aikaan. Etkä ole voinut mainita heidän häiritsevistä tavoistaan vaan siellä kyräilet passiivisaggressioissasi sen sijaan, että pyytäisit laittamaan radiosta volyymia vähän pienemmälle? Teillä ei onneksi taida olla esim. pienlapsiperhettä naapurina, nehän ne vasta saattaisivatkin huutaa kesällä pihallaan.
Seinänaapurini, mun ikäinen, eli nelikymppinen mies kuuntelee oven takana aika usein. Mun lemmikit kuulee/vaistoaa tämän, ja menevät ovelle. Kun avaan välioven ja kurkkaan ovisilmästä, mies vähän äkkiä kipittää portaikkoon.
Aluksi ärsytti, ja ajattelinkin kumauttaa häntä joskus 'vahingossa" ovella kupoliin.
Nykyisin lähinnä tulee surku miehen puolesta, on sellainen peräkammarin poika.
T. Nainen
Siis kun näitä lukee, niin tulee sellainen olo että onneksi naapurit ovat ihan normaaleja ihmisiä (vaikka elämisen ääniä päästelevätkin, se on kuitenkin ihan _normaalia_) eivätkä varmaan myöskään pohdi miksi emme ole huopatarroittaneet huonekalujamme tai miksi välillä pidämme verhoja auki tai kiinni. Onneksi ei oikeastaan edes näy naapureita ikkunasta, vaikka rivitalo onkin.
Ensimmäisessä asunnossamme oli yläkerran naapurina joku pariskunta, jonka miesosapuoli oli aina erittäin pahalla tuulella. Huusi ja raivosi kotonaan ja kiroili joskus kaupan kassajonossakin. Kerran odotti vaimoineen ambulanssia käytävässä kun vaimo oli ilmeisesti kaatunut ja kirosi sitä kovaan ääneen ambulanssimiehillekin ja vaimolleen tietysti. Meidän koirasta se ilmeisesti tosin tykkäsi, koska jäi välillä pihalla juttelemaan (sille koiralle siis), tosin sekin kääntyi kerran pyykkitupaa käyttävien ulkomaalaisten kiroamiseksi. Ihan hauska tapaus loppujen lopuksi. Siinä talossa oli muutenkin paljon erityisiä naapureita, kuten yläkerran nuorempi mies, joka harrasti kännilaulamista ja kitaransoittoa joskus ihan aamuyölläkin. Ne konsertit oli aika mieleenpainuvia, sellaista onnellista humalaista hoilaamista ja rämpytystä säestämään. Ja sitten oli bilettäjänaapurit, jotka tosin olivat muuten oikein mukavia, ja ei niin mukavat seinänaapurit, jonka miesosapuolesta oli juuri tullut isä, mutta joka yritti silti mm. kerran kaupitella meille jotain lääkkeitä. Pihapiirissä oli vielä lisää lähiöhelmiä, mutta ei niistä sen enempää.
Sitten muutettiin lähemmäs kaupungin keskustaa vähän "paremmalle" kerrostaloalueelle ja saatiin ensimmäinen kyylävalittajanaapuri. Valitti ensiksi meidän koiran haukunnasta. Meillä kyllä oli koira, mutta oltiin itse sen kanssa kotona joten oli selvää, ettei se hauku. Jonkun toisen naapurin koira kyllä haukkui päivät. Tämän jälkeen meille valitettiin lapsista, meidän lapset olivat mm. tuhrineet talon julkisivua liiduilla. Meillä ei ollut lapsia. Valitti myös kosteusvauriosta, joka oli kuulemma lähtöisin meidän asunnosta ja tulvinut siis alakertaan hänen asuntoonsa. Epäili että meillä on joku kasvatuslaitos sisällä. Tuli sitten huoltomies tutkimaan meidän asunnon ja totesi ettei siellä mitään kosteusvauriota ole ollut. Joku siinä rapussa myös ilmeisesti järjesti jotain lasten juoksukisoja joka päivä usean tunnin ajan, kun joka päivä alkoi juoksutömistely ja kiljunta joka kesti suunnilleen saman ajan.
Nykyään on niin rauhallista, että olin jo ihan unohtanut nämä kaikki naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Maanisesti kaiken vapaa-ajan ja lomat naapurin mies rakentaa jotain.Aamusta iltaan sahaamista,sirkkelöintiä,hiomista,naputusta,kottikärryjen kolinaa,kaivamista.Siis AINA kun on kotona!Eli arki-illat,vkonloput ja pitkät lomat.
Piha on täynnä terasseja,puisia kulkuväyliä,katoksia,portteja,sermejä,itserakentamiaan kukkalaatikoita,roskiskatos,linnunpönttöjä ym.ym.
Kerran kuulin kun vieraansa huusi,että mistä täällä kuljetaan,kun niin paljon kaikkea:D
Välillä vituttaa,koska metelitöntä päivää ei ole koskaan.
Me muutettiin omakotitaloalueelle,että saataisiin olla rauhassa,niin mitä vielä!
Päivät pitkät laulaa sirkkelit,trimmerit,leikkurit,rälläkät ym.ym.Meteli on päivästä toiseen helvetillinen!
Kun käydään anopilla kerrostaloalueella kylässä,on täysin hiljaista,koska ihmiset könöttävät luukuissaan.Absurdia!
Muutto korpeen mielessä päivittäin.
Laita sen postilaatikoiden kurkkijan omaan laatikkoon kortsupaketti ja tampax pakkaus.