Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Tiiviisti rakennetulla omakotitaloalueella yksi naapurimme ei osaa/välitä sulkea sälekaihtimiaan ja kotinsa on kuin akvaario, johon ohikulkijoilla esteetön näkyvyys. Ruokatila ja olohuone ovat kadullepäin ja iltalenkillä kaikille tulee selväksi mitä telkkarista katselevat tai millä kokoonpanolla tänään syövät. Näillä naapureilla on vielä tapana moikkailla tuttuja ohikulkijoita sisältä. He taitavat oikeasti tykätä olla esillä...
Naapurin nuori nainen oksentaa melkein joka päivä vähän eri aikoihin, yleensä keskellä yötä. Välillä on päivien tai korkeintaan parin viikon tauko ja sitten alkaa taas. Onkohan bulimia vai mitä. Joskus ollaan tultu samoihin aikoihin kotiin ja sen kauppakassista on pullottanut jotain sipsipusseja yms. ja sitten on taas sinä iltana kuulunut oksentelua. Ei niin kovasti häiritse, käy enimmäkseen vaan sääliksi, jos olen oikeassa.
Yksi ketjupolttaja on koko ajan pihallaan, mutta jos sitä yrittää ystävällisesti moikata, hän kääntää selkänsä ja menee sisälle. Aina sama juttu. Ollaan asuttu tässä 7 vuotta.
Entisessä kodissamme alakerran nainen tuli raivoamaan pyjama päällä ovelle aina kun mies meni yövuoron jälkee suihkuun, kerran myös soitti poliisit jotka kuuluivat selittävän rouvalle että ihmisellä on oikeus peseytyä. Onneksi muutimme pois ennenkuin saimme lapsia, en edes uskalla ajatella millaiset raivarit olisi vetänyt yöllisistä niskakakan pesuista!
Olen aika vasta muuttanut uuteen asuntoon, ja talossa asuva mies on mielestäni outo. En usko, että hän on mitenkään ihastunut minuun, mutta minulla on tunne, että hän seurailee minua - ilmiintyy (oikeasti, ilmiintyy :D) pesutupaan tai varastoon toimittelemaan jotakin, kun minä olen siellä. Jos olen pihassa puuhailemassa vaikkapa autollani, hän putkahtaa jostakin jotakin asiaa toimittamaan ja selittämään. Ehkä hän pitää minua jotenkin hämäräperäisenä ja epäluotettavana tyyppinä, jota on syytä tarkkailla. Olen keski-ikäinen nainen, joten epäluuloissa voi olla perääkin :D Tämä mies on arviolta 10 - 15 vuotta minua nuorempi, ei ole ammatiltaan poliisi.
Naapurin nuorimies vie silloin tällöin viikonloppuiltaisin/öisin roskia naiseksi pukeutuneena.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika vasta muuttanut uuteen asuntoon, ja talossa asuva mies on mielestäni outo. En usko, että hän on mitenkään ihastunut minuun, mutta minulla on tunne, että hän seurailee minua - ilmiintyy (oikeasti, ilmiintyy :D) pesutupaan tai varastoon toimittelemaan jotakin, kun minä olen siellä. Jos olen pihassa puuhailemassa vaikkapa autollani, hän putkahtaa jostakin jotakin asiaa toimittamaan ja selittämään. Ehkä hän pitää minua jotenkin hämäräperäisenä ja epäluotettavana tyyppinä, jota on syytä tarkkailla. Olen keski-ikäinen nainen, joten epäluuloissa voi olla perääkin :D Tämä mies on arviolta 10 - 15 vuotta minua nuorempi, ei ole ammatiltaan poliisi.
Minkä paikan/alueen murretta on ilmiintyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä paikan/alueen murretta on ilmiintyy?
Tylypahkan :D Harry Pottereissa tyyppejä ilmiintyy - Ilmiintyminen (engl. Apparition) on velhokansan käyttämä matkustuskeino. Ilmiintyminen tarkoittaa yhdestä paikasta katoamista ja toiseen paikkaan ilmestymistä, eräänlaista teleporttautumista.
Eli tämä tyyppi oletukseni mukaan katoaa omasta asunnostaan ja ilmestyy yhtäkkiä sinne, missä minä olen.
Alakerran asukas hakkaa mattonsa rappumme tuuletusparvekkeella joka perjantai noin klo 7.00.
Vierailija kirjoitti:
Velhoko se on? :D
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on niin sanottu Yksinäinen Velho.
Ollut niin kauan kolossaan ettei huomaa käytöstään, luulee olevansa netissä vaklaamassa mutta onkin livenä.
Nämä on hassuja ja outoja naapureita jotka päivisin ovat hiljaa mutta kun ilta tulee niin alkaa kolinat, ovien paiskomiset, tavaroiden siirtelyä, pauke ja rytinä, kavereiden tuonti klo 21.00 jälkeen, kamala torikokous joka saattaa kestää reilusti yli puolen yön, toiset kuten minä joutuvat aamulla heräämään aikaisin töihin
Isännöitsijä on kädetön ja munaton, naapuri valehdellut ettei muka metelöi, mua uhkasi poliisilla jos muka aiheettomasti ilmoitan vielä kerran...
Nyt kostoksi paukuttaa iltaisin lattiaan.... Saa nähdä rauhoittuuko, joudun pitämään radiota öisin auki et saisin nukuttua
Ihan vain vinkkinä, laittaa nyt hyvät ihmiset kirjelappunen naapurin postilaatikkoon, että hei teillä melutaan ja kolistellaan yöllä ja me muuten kuullan ne teidän kiljahtelut ja häpyhoureet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain vinkkinä, laittaa nyt hyvät ihmiset kirjelappunen naapurin postilaatikkoon, että hei teillä melutaan ja kolistellaan yöllä ja me muuten kuullan ne teidän kiljahtelut ja häpyhoureet.
Olen laitellut, ja tehnyt isännöitsijälle ilmoitusta, vastauksena tuli perinteinen ettei myö meluta... Ja uhkailua perään
Jep, ei niin meluta, muuten vaan välillä yläpuolelta kuuluu töminää, kolinaa, pauketta
Isännöitsijä nyt ei saa mitään aikaiseksi
Puhua ei uskalla naapurille kun en tiedä miten käy jos menee sanomaan suoraan
Puhdistaa ja tamppaa mattoja parvekkeellaan niin että roskat kulkeutuu minun alapuolen parvekkeelle (avonnainen parveke)
Harkitkaatarkkaankunmuutattekerrostaloon kirjoitti:
Nämä on hassuja ja outoja naapureita jotka päivisin ovat hiljaa mutta kun ilta tulee niin alkaa kolinat, ovien paiskomiset, tavaroiden siirtelyä, pauke ja rytinä, kavereiden tuonti klo 21.00 jälkeen, kamala torikokous joka saattaa kestää reilusti yli puolen yön, toiset kuten minä joutuvat aamulla heräämään aikaisin töihin
Isännöitsijä on kädetön ja munaton, naapuri valehdellut ettei muka metelöi, mua uhkasi poliisilla jos muka aiheettomasti ilmoitan vielä kerran...
Nyt kostoksi paukuttaa iltaisin lattiaan.... Saa nähdä rauhoittuuko, joudun pitämään radiota öisin auki et saisin nukuttua
Se on niin vaikeaa laittaa mattoja lattialle, vaan ei, pakko on neljä tuntia yömyöhälle paukuttaa niitä kantapäitään laminaattilattiian ja häiritä muita. Mitä se siellä pikkukämpässään astelee? Mania päällä. Itsekin joudun pitää teeveetä täysillä, mutta ei silti poista tuota vimmattua pauketta.
Naapurimme rivistelee kissan karkotusainetta raja-aitansa juurelle meidän nähden ja puhuu kovaa ettei kissat pääse tänne. Meidän kissa karkaa joskus kakkimaan niitten kasvimaalle.
Ne jotka sanoo et kuuluu kerrostaloon elämisen äänet voisivat tutustua kerrostalo sääntöihin
Jotkut joutuu aamulla nousemaan töihin, naapuri joka ei äänistä päätellen käy ikinä, ei siis ikinä missään voisi miettiä yöllistä käyttäytymistään
"normaalien" elämisen äänet ei saa kuulua naapuri asuntoihin 22.00 jälkeen, mielellään jo klo 21.00 pitäisi osata rauhoittua
Olen asunut monessa eri osoitteissa ja itse otan mieluummin riesakseni sellaiset mummelit ja papat jotka on riesaksi asti tarkkoja kuin yö metelöivät vasta omilleen muuttavat nuoret, bilettäjät jotka bilettää myös keskellä arkea, ja jotka ei piittaa kuin itsestään ja omasta vuorokausi rytmistään
Naapuri harrastaa kuntojumppaa juoksemalla rappusia edestakaisin KAUAN per jumppakerta.
Naapurin setä käy panemassa toista naapuria, nuorta yh:ta, iltaisin kun lapset ovat jo nukahtaneet. Ja luulevat ettei kukaan huomaa tai arvaa heidän puuhiaan, mutta minä tiedän ja aion kertoa sen seuraavassa yhtiökokouksessa kaikille.