Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Naapuri harjoitteli yhtä pianokappaletta varmaan viikkoja siinä lainkaan kehittymättä, sitä ennen tai sen jälkeen ei kuulunut pianoa, eli kai jäi soittelut siihen.
Kappale oli Für Elise (se mikä soi Burana-mainoksissa) ja ei juuri päässyt alkua pidemmälle. "tilu lilu... tilu lilu..." eikä melkein ikinä menty noista ekoista soinnusta eteenpäin. Alkoi oikein ärsyttämään, kun tietää miten se kappale jatkuu, teki mieli huutaa "soita nyt edes vähän pidemmälle!" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa mieleeni kun tulin kaupasta ja menin hissillä omaan kerrokseeni. Kun hissin ovi sitten ylhäällä avautui niin näin seinänaapurin laittavan oveaan hieman raolleen. Sieltä se vahtasi kun kauppakassien kanssa astuin hissistä :D ovi meni kiinni vasta sitten kun olin laittanut omankin oveni kiinni. Jotenkin hämmentävää, luuliko se että en huomaa vai mikä juttu.
Ehkä se oli lähdössä ulos, kerkesi avata ovensa mutta ei tullutkaan ulos kun sinä olit siellä. Odotti hiljaa että menet sisälle ja on sitten hiippaillut ulos. Näitä on paljon.
Ajattelin ihan samaa ja koska olen utelias niin halusin nähdä lähteekö naapuri ovesta ulos. Ei lähtenyt, veti vain oven hiljaa kiinni :D
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa asuu perhe, jossa molemmat vanhemmat on korkeastikoulutettuja kasvatus- ja sosiaalialan ammattilaisia, ja tekevät töitä perheiden ja lasten kanssa. Ovat selvästi olemukseltaan ja puheiltaan ns. ylempää keskiluokkaa. Mä aina ihmettelen, kun ovat omille lapsilleen jotenkin niin tympeitä. Puhuvat tympeesti, olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan ja etenkin se isä on hämmentävän epäempaattinen mielestäni lapsilleen vaikka duuninsa puolesta pitäis olla jotain ihan muuta. Ovat kyllä erikoinen perhe.
"olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan.
Ei ole tullut mieleen tehdä ls-ilmoitusta tuosta. Tiedä miten kohtelee kotona, jos julkisilla paikoillakin on jo tuollainen.
Ihmetyttää sun kaltaiset ihmiset, näkevät vääryyttä, mutta kääntävät katseensa pois ja jättävät lapset oman onnensa nojaan keskelle huonoja oloja.
Oletko koskaan ajatellut, jos itse tarvitset apua, miltä se tuntuisi, jos katseet vaan kääntyisivät pois. Hyi helvetti sun kaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa asuu perhe, jossa molemmat vanhemmat on korkeastikoulutettuja kasvatus- ja sosiaalialan ammattilaisia, ja tekevät töitä perheiden ja lasten kanssa. Ovat selvästi olemukseltaan ja puheiltaan ns. ylempää keskiluokkaa. Mä aina ihmettelen, kun ovat omille lapsilleen jotenkin niin tympeitä. Puhuvat tympeesti, olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan ja etenkin se isä on hämmentävän epäempaattinen mielestäni lapsilleen vaikka duuninsa puolesta pitäis olla jotain ihan muuta. Ovat kyllä erikoinen perhe.
"olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan.
Ei ole tullut mieleen tehdä ls-ilmoitusta tuosta. Tiedä miten kohtelee kotona, jos julkisilla paikoillakin on jo tuollainen.
Ihmetyttää sun kaltaiset ihmiset, näkevät vääryyttä, mutta kääntävät katseensa pois ja jättävät lapset oman onnensa nojaan keskelle huonoja oloja.
Oletko koskaan ajatellut, jos itse tarvitset apua, miltä se tuntuisi, jos katseet vaan kääntyisivät pois. Hyi helvetti sun kaltaisia.
Tämä!!
Vierailija kirjoitti:
Naapurin soittolista on täynnä kipaleita lukuisista täysin eri gentreistä. Saattaa tulla kasari/ysäri rappia, seuraavaksi progea, sitten jotain suomalaista jne. Ikinä ei tiedä mitä tulee seuraavaksi. Näyttää myös ilmeisesti muistavan lähes jokaisen biisin lyriikan kun tykkää laulaa niiden mukana. Hauskinta, ettei päältä päin ikinä uskoisi kuuntelevan noita gentrejä tai kappaleita.
Mikä ihme on gentre??
Mä olen varmaan outo naapuri jonkun mielestä, sillä vaihdan huonekalujeni paikkaa noin kerran kuukaudessa/parissa, ja siitä tietysti lähtee suhinoita kun itsekseni siirtelen :D Itselläni oli viime talossa mies jota alettiin kutsu sheriffiksi, sillä kirjoitteli talon fb-ryhmään milloin lasten levittämästä hiekasta rapussa (ei tietenkään siivonnut itse) tai siitä että jostain kuului kolinaa (ei tietenkään mennyt kertomaan naapurille itselleen). Yksi toinen naapuri oli luku sinänsä, kyseinen vanhempi herra ujuttautui aina samaa aikaa hissiin tai tuli sattumalta vastaan jostain kolosta ja koitti udella kaikenlaista työpaikasta vapaa-ajan viettoon. Kerran se tuli ovelle asti utelemaan, olinko kuullut yläkerrasta "jotain ääniä" ja kerran "kuuntelemaan pattereitani", kun niistä kuulemma kuului suhinaa ja huminaa :D Tosiasiassa halusi vain tarkastaa asuntoni, ei niistä pattereista mitään ääntä tullut.
Yläkerran kantakävelijä saa jostain syystä joka aamuyö kahden maissa hirveän tömistelykohtauksen, tömistelee kuumeisesti ympäriinsä noin tunnin verran ja hyvin usein herään tähän. Mitä ihmeen jatkuvaa eestaas-ramppaustarvetta voi olla aamuyöllä klo 2-3, ei kai kukaan silloin siivoakaan?
Yläkerrassa asuu venäläinen pariskunta, jonka rouva puhuu välillä puhelimeen niin kovaa, että kaikki kuuluu meille. Puhuu tosin aina venäjää, joten ei ymmärretä. Ne kuuntelee välillä myös venäläistä iskelmää ja laulaa erittäin kovaa mukana. Jostain syystä ei puolison kanssa edes ärsyynnytä tästä, huvittaa lähinnä :D
Vastapäätä asuu mies, joka säilyttää autossaan ties mitä romua: akkuja, varaosia, ämpäreitä, lehtiä... Kiiruhtaa aina rapussa ohi ja näyttää vähän pelokkaalta.
Kyttääminen ja havainnoistaan kirjoittaminen vauva.fi keskustelupalstalle.
Pan evat ikkunan edessä kaikkien nähtävillä
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran kantakävelijä saa jostain syystä joka aamuyö kahden maissa hirveän tömistelykohtauksen, tömistelee kuumeisesti ympäriinsä noin tunnin verran ja hyvin usein herään tähän. Mitä ihmeen jatkuvaa eestaas-ramppaustarvetta voi olla aamuyöllä klo 2-3, ei kai kukaan silloin siivoakaan?
Mun yläkerran naapurissa samaa...pari vuotta kuunnellut,paloi käämit,muutan pois. On se kumma kun ei isännöitsijän ilmoituksetkaan idiootti naapuria saa kuriin. Korvien välissä on pakko olla vikaa!
Yläkerran naapurin vessassa(?) lorotus kuulostaa ihan kun urinoisi suoraan lattialle.
Kuulin kun naapurissa asuva pariskunta, diakonissa ja poliisi, jyystivät niin että rappaus meinas seinistä pudota. Arkena ovat niin siveellisiä ettei kyllä olis uskonut kun kolina ja jytinä alkoi.
Naapurina on joku elefantti. Iltaisin, hiljaisuuden jälkeen, alkaa kantapää-astunta, jota kestää 2h. Edestakaisin tömistystä, joka tärisyttää kattoani. Ymmärrän kyllä, jos vuorotyötä tekevä tulee kotiin ( Itse teen vuorotöitä), käy suihkussa tms. Mutta miten joku tömistelee niin, että alakerrassa ei voi nukkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yläkerran naapurissa samaa...pari vuotta kuunnellut,paloi käämit,muutan pois. On se kumma kun ei isännöitsijän ilmoituksetkaan idiootti naapuria saa kuriin. Korvien välissä on pakko olla vikaa!
Voi olla, että esim. vetää suonta jalassa eli lihaskramppi. Se on tosi tuskallista ja on pakko painaa jalkaa lattiaan. varsinkin jos on iso reisilihas joka kramppaa. siihen ei aina löydy apua. magneesiumia voit tarjota ..
Meidän entinen naapuri ajoi autoa pyöräilykypärä päässä. Oli ammatiltaan vakuutusyhtiön vahinkotarkastaja, joten varovaisuus oli kai verissä...
Mies oli muuttanut Lapista pari vuotta aiemmin, mutta puhui vahvaa lounaismurretta. Oli siis opetellut paikallisen murteen ja alkanut puhua sitä. Todella outo tapaus.
ihme kyttääjiä onkin nämä vauvapalstan keskustelijat. hankkikaa oma elämä.
Tämä on vähän ohis, mutta en voi käsittää naapureitani jotka eivät millään tahtoisi moikata takaisin kun heitä moikkaan. Asumme siis omakotitalossa ja vieressä asuu pariskunta lapsineen. Tuntuu että se "moin" sanominen takaisin on älyttömän haastavaa katseesta ja äänensävystä päätellen, jos siis edes vastaavat..
Olin tänään aikaisemmin lähdössä asunnostani ulos, kun näin samassa taloyhtiössä, mutta eri rapussa, asuvan asukkaan puhuvan postiluukun kautta naapurini koiralle.
Yks vanhempi eläkeläisrouva pitää katutason pienessä ikkunassa pientä punaista lamppua aina päällä. Ohi kävellessäni hyräilen mielessäni: Roxanne, you don't have to put on the red light... Roxanne...