SInä, joka inhoat talven kylmyyttä tai palelet pakkasella. Miksi et pukeudu paremmin?
Pakkanen on aina pukeutumiskysymys. En tajua näitä valittajia laisinkaan.
Kommentit (29)
Huiveja ja villatakkeja - helppo aukoa ja riisua, jos tulee kuuma, nopea pukea takaisin kun alkaa palella.
Ripeää liikkumista paikasta toiseen niin lämpiää pian. Paikallaan ollessa alkaa paleltaa.
Minulla on krooninen sydänsairaus ja siihen lääkitys, joka aiheuttaa varsinkin käsien ja jalkojen palelua. Nukun kesähelteelläkin villasukat jalassa, joten talvella mikään vaatemäärä ei riitä pitämään minua lämpimänä ulkona.
Jaa.. mikään ei vaan riitä.. puen yleensä kolmet sukkahousut, sukat, villasukat, paksummat "farkut", t-paidan, kaksi pitkähihaista puseroa, pitkän paksun talvitakin, talvikengät, sormikkaat+lapaset ja se kaulahuivi ja pipo. Silti palelen.
Kovalla pakkasella on ongelma tulee jos pukeudut riittävän lämpimästi ulkona oloon niin hiki valuu kun käväisetkin sisällä. Mitä kenkiin tulee niin eivät mitkään tavalliset talvikengät oikeasti riitä ulkona oloon vaan pitäisi olla 1cm paksuisella huopavuorella olevat saappaat joita mm. armeijassa käytetään talvella.
En palele, mutta inhoan kylmää talvi-ilmaa silti. On ihan luonnollista kaivata luonnon lämpöä ja auringonvaloa, ihan kuin muutkin eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia vaatteita ei olekaan, joilla tuon kylmän viiman saisi pois suljettua. Kilppariarvot ovat lääkärin mukaan viitearvojen sisällä, mutta itse uskon, että ovat kaukana optimaalisesta. Kärsin kylmästä ihan valtavasti. Kesäkuussakin tarvitsen kunnon untuvatakin.
Naapurit katsoo oudosti kun kesälläkin pesen, tai siis kuivatan pyykkinarulla paksuja talvivaatteita, fleece kerrastoja, villasukkia yms.
Töissä pakkasvarastossa...Eikö siellä tuu kylymä?
Sinkkumies
Ei, vaan usein päinvastoin on lämmin.
Hyvin harvoin on kylmä
Hoi te, joilla paleltuu naama. Mulla on sellainen kevyt ja pörröinen kolmiopitsihuivi jonka kietaisen pakkasella hupun ympäri ja nenän + poskien päälle niin että vain silmät näkyy. Huurtuu ja kostuuhan se huivi jossain vaiheessa kun hengittää, mutta huonossakin tapauksessa on taatusti lämpimämpi kuin kokonaan ilman.
Naama jäätyy, se on pahinta, vaikka on lämpimät vaatteet päällä. Aurinkoiset talvipäivät näin alkukeväästä onkin kivoja ja kunhan ei tuule. Muuten kyllä mielummin pysyn sisällä.
Minulla on alaleuan suojana paksu huivi ja päässä leveälippainen karvalakki. Silti paleltaa. Eikä tuollainen toppaaminen tunnu mukavalta.
Joten ei, en tykkää kylmästä enkä talvesta. Sinä saat viihtyä talvisäässä ihan niin paljon kuin haluat, mutta koeta luopua tuosta besserwisserointiasenteestasi. Kyllä me palelevat osaamme pukeutua ihan ilman sinun itsestäänselvyyksiäsikin, eikä se muuta mielipidettämme miksikään.