Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KANNUSTALOISTA

18.04.2006 |

Onko kokemuksia?Olen kuullut että olisivat kalliita,mutta mikä muiden kaokemus?tarkoitus olisi rakentaa 1 krs talo,vajaa 130m2.Kannustaloilla harmonia 125 olisi sopiva malli.Onko kokemuksia,paljonko talopaketti maksoi,paljonko talon lopullinen hinta?Mikä oli oman työn osuus?Tuliko yllättäviä menoja?Meillä vuokratontti,tasainen sellanen,tuttu kirvesmies tulee,lvi työt ulkopuolisella teetätetään.Mahollisimman paljon ollaan ite apuna.Budjetti max180t.Miltä kuulostaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä kannustalon harmonia, kokoa125m2, oma malli sisätiloiltaan! Talopaketti maksoi muistaakseni 54th e käyttöullakon kanssa. väliovia ei otettu kannustalolta. Kokonaan taloon on menny just toi 180th e sisältäen tontin 2300e paalutuksen 7.500e (paalutuksen hinta on varmasti 1.5 vuodessa noussu)ja autotallin tavarat on hinnassa mutta työ on tarkoitus tehdä itse. Talo on jo kutakuinkin valmis. Asumme varsinais-suomessa 22km turusta. Sähkötöissä säästettiin kun mieheni oli alaa tuntevana itse vetämässä johtoja yms sähkömiehen kanssa. Ja kaikki sisustustyöt tehtiin itse sekä osa suurin osa ulokotöistä esim kaikki koristelaudoitukset, maalaukset etc... eli todella paljon itse! Ja aika pienellä sisusutus budjetilla muutenkin esim keittiöön ei mennyt kun vajaa 4th e, se on ikeasta! Seinät on pääosin tasoitettu ja maalattu! Mutta lopputulos on parempi kuin hyvä kun vaan jaksaa suunnitella tarkkaan mihin rahansa laittaa.=)

Vierailija
2/2 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että talo vaatii todella paljon kirvesmiestyötunteja. Pystytyksen jäljiltä talo on vielä todella keskeneräinen. Meillä on 1½ kerroksinen talo, Rauhala malliltaan. Yllättäviä kuluja tuli ja budjetti ylittyi jonkin verran, kaikkein suurin ylitys tuli juuri kirvesmiestöiden määrässä.

Me kyllä teimme itse aika vähän, sisämaalaukset osittain ja ulkomaalaukset kokonaan. Lisäksi vain satunnaisia päiviä kirvesmiesten apuna.

Kannattaa muistaa että esim. ulkoverhouksen loppuun saattaminen on todella todella työlästä, mm. harmoniassa ja rauhalassa jokainen pylväs ensin koolataan ja sitten laudoitetaan, koristehatut vaativat tarkkuutta ja erikoista sirkkeliä jne. Monissa kohdissa voi varmasti hiukan oikoa, me teimme ehkä liiankin tarkkaa työtä koristeiden kanssa muttaq lopputulos on kyllä onnistunut ja viimeistelty.

Harmonia on varmasti halvempi rakentaa kuin 1½ kerroksinen Rauhala jossa mm. parveke on varsinainen murheen kryyni. Pitäisin 180.000 max. budjettia erittäin tiukkana mutta yllä olevan kirjoituksen valossa tietenkin mahdollisena. Lipsumisia ei tuohon rahaan saa tulla :) Sisustusmateriaaleissa ja koneissa voi säästää mutta vain rajallisen summan, suurin kustannuserä on kuitenkin työn teettäminen ja perustaminen.

Sikäli Kannustaloja on helppo kehua että palvelu totisesti pelaa ja esim. puutteet ja reklamaatiot käsitellään tosi nopsasti ja usein uusi tuote viallisen tilalle tuli jo seuraavana päivänä. Pikkuasioista ei niuhotettu vaan toiminta oli hyvin asiakaslähtöistä. Puutavara oli laadukasta ja sitä tuli taatusti riittävästi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi