HUOMENNA INSSI!!! JÄNNITTÄÄ
ÄÄÄÄÄÄ Huomenna inssi-ajo, itseasiassa uusinta, jännittää ihan perkeleesti .... jos en pääse läpi ni seuraava uusinta pitää maksaa itte, tästäki maksoin jo suurimman osan :(
Onko kellään vinkkejä miten voisin rentoutua tänään tai aamulla ennen inssiä ( Inssi siis klo 10)
T. perkeleen hermostunut 18.v N
Kommentit (22)
Et tule pääsemään läpi
T. Tutkinnon vastaanottaja
Mun iskä sanoi mulle aikanaan "niin kauan kun se inssin vastaanottaja ei syö rautaa ja pasko kettinkiä niin ota löysin rantein." Näillä sanoilla onnenpotku sulle. Eikä ole maailmanloppu ellei mee ekalla kerralla läpi.
N42
Hyvin se menee! Katso mielenterveystalo.fi omahoito. Siellä on ahdistuksenhallinnan ja tietoisen läsnäolon harjoituksia.
Ajattele yleisö alasti. Ajattele että muut auton on alastomia possuja
Olisiko ollut mahdollista saada ajotunti ensin ja siitä inssiin?
Tunnin ajelet oman opettajan kanssa niin kynnys inssiin pienenee huomattavasti kun alkujännitys on jo mennyt ratin takana.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele yleisö alasti. Ajattele että muut auton on alastomia possuja
Eikö possut olekaan aina alasti?? D:
paras ottaa joku 4-5 olutta nopsaan ennen inssiä, niin jännitys lievenee.
Viimeksi inssin läpipääsy jäi kiinni havannoinista ja tilannenopeudesta (Menin 35, 30 alueella),
inssi setä määräs 2 h lisää ajoa, toinen hoidettu eilen ja vika huomen aamulla ennen inssiä ...
eniten jännittää varmaan jos on ruuhkaa, tai että näänkö kaiken tarvittavan :(
T. alottaja
Ajattele että se autokoulunope on siinä vieressä alasti ja runkkaa. Se helpottaa ja rauhoittaa oloasi, lupaan.
Vaikka jännittää, muista syödä ja juoda, älä mene nälkäisenä inssiä ajamaan, koska keskittyminen heikkenee.
No ei kai siinä mitään. Anna jännityksen tulla kunnolla. Älä estele niin se laimenee. Toivota se tervetulleeks ja sano että etkö jännitys pysty parempaan. Minäkin ajoin Inssin ja ensimmäiset 10 minuuttia motarilla jalka tärisi niin että auto hyppi. Luuli että autossa on jotain vikaa vaikka meikä vaan hermostunut. No loppu meni sitten ihan ok.
Sano että annat sille tutkintosedälle, jos päästää läpi. Yleensä ne on puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi inssin läpipääsy jäi kiinni havannoinista ja tilannenopeudesta (Menin 35, 30 alueella),
inssi setä määräs 2 h lisää ajoa, toinen hoidettu eilen ja vika huomen aamulla ennen inssiä ...
eniten jännittää varmaan jos on ruuhkaa, tai että näänkö kaiken tarvittavan :(
T. alottaja
Ruuhkassa tulee voi tulla tunne, että pakko olla nopea ja näppärä ettei hidasta muita, mutta liian hätäisenä tekee virheitä, joten älä keskity liikaa muihin autoihin. Muista hengittää (:D oikeasti). Joskus liikenteessä voi olla myös idiootteja, jotka autokoulunauton nähdessään tööttäilee perässä ihan piruuttaan.
Kiitos hyvistä vastauksista ja ihan huumori vastauksistakin näemmä :)
Koitan ottaa rennosti tän illan, jos onnistuu.. syödä jotain hyvää tai kattoo joku leffa tai jotain, eiköhän se läpi mee jos muillaki on menny.
T. Alottaja
Itse pääsin läpi vasta kolmannella yrityksellä, mutta sattuuhan sitä, ei se niin vaarallista ole.
Voin tullaa nuolee sun pilluu ennen ajoa. Se helpottaa.
T.Mies
Mulla meni vasta kolmannella läpi. Jännitys on se pahin, ei pysty keskittymään. Pieni univaje auttoi itseäni, ei vaan jaksanut enää hermoilla. Mietin jopa yhden siiderin ottamista, mutta en sitten viitsinyt.
Itselläni meni ekalla läpi mutta muistan vielä liiankin hyvin kuinka kauhuissani ja jännittynyt olin päivät ennen inssiä. Loppujen lopuksi on suurimmalta osin tuurista kiinni millainen liikenne, millainen tutvo jne. Olin ihan pöllämystynyt kun tutvo sanoi et hyväksytty, olin kuitenkin tehnyt monta virhettä. Eli muista että jokainen tekee virheitä ja inssissäkin saa tehdä virheitä, kunhan ei liikaa eikä liian vakavia. Tsemppiä!
Älä huoli, ei se mene kuitenkaan läpi. Varsinkaan jos ajat inssin Helsingissä. Johonkin bussikaistan ajoo se kosahtaa, kun et näe tarpeeksi kaukaa siristää oikeaa kellonaikaa, milloin kaistalla saa ajaa. Jos ajaiset sen jossain Keravalla tms. niin kortti olisi jo takataskussa. No omapa on valintasi.