Puolisoni tyhjentää jääkaapin.
Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.
Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.
Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.
Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.
Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.
Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.
Kommentit (1186)
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa joskus vaikka Prismassa minkälaista kanssakulkijaa siellä lyllertää. Ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä reippaasti ylipainoisia ja keski-ikäisistä suurempi osa.
Tässä on aika iso ero, kun Citymarketissa näkyy paljon vähemmän ylipainoisia, kuin Prismassa.
Laita lappu jääkaappiin: älä sika syö tätä jauhelihapakettia.
4 kpl raakoja kananmunia aamupalaksi. Kiitos ja röyh!
Eikö nämä ahmatti miehet käy itse kaupassa ja maksa ruokaansa?
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa joskus vaikka Prismassa minkälaista kanssakulkijaa siellä lyllertää. Ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä reippaasti ylipainoisia ja keski-ikäisistä suurempi osa. En tarkoitaa "pientä pyöreyttä" vaan sitä, että se crockseissa, shortseissa ja T-paidassa lyllertävä isäntä näyttää kuin pystyyn nostetulta possulta valtavan pallomahansa kanssa. Siihen sitten persvaon paljastavat farkut. Toki myös se kananpersetukkainen kouvolarouva vieressä samaa osastoa. Ruokakori täynnä makkaraa ja leikkeleitä sekä valmisruokaa, limsaa, sipsejä, suklaata. Jostain taitaa johtua se, että Suomessa myydään aivan järkyttävän kokoisia karkki- ja sipsipusseja. Mahtavaa kun lähipizzakebabmättömestasta saa tarjouksessa 2 jättipitsaa yhden hinnalla ja ne kebabit ovat annoskooltaan Suomessa ainakin 4 kertaa suurempia kuin Lähi-idässä. Suomalainen tykkää kun saa laipida, ahmia vatsan pinkeäksi ja sitten makoillaan sohvalla puolikulleina kun syöminen otti niin voimille.
Kyllä meillä on vielä monessa perheessä voimissaan sellainen pula-ajan ja maataloustyöntekijän asenne ruokailuun. Mitä halvemmalla ja mitä enemmän, sen parempi. Santsata pitää aina, koska eihän yksi täysi lautasellinen nyt kunnon miehelle riitä. Uskomattoman paljon myös ihmisiä, joille ruokailu on kuuluvaa mässyttelyä ja ahmimista ja ruokaa lapataan napaan kuin se loppuisi maailmasta huomenna.
Ihan tuo viimeinen kappale olisi riittänyt, siinä on totuuspohjaa. Tuo vuodatus taas oli ihan vain sun huonon asenteen, suvaitsemattomuuden ja huonojen käytöstapojen tuotos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa joskus vaikka Prismassa minkälaista kanssakulkijaa siellä lyllertää. Ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä reippaasti ylipainoisia ja keski-ikäisistä suurempi osa. En tarkoitaa "pientä pyöreyttä" vaan sitä, että se crockseissa, shortseissa ja T-paidassa lyllertävä isäntä näyttää kuin pystyyn nostetulta possulta valtavan pallomahansa kanssa. Siihen sitten persvaon paljastavat farkut. Toki myös se kananpersetukkainen kouvolarouva vieressä samaa osastoa. Ruokakori täynnä makkaraa ja leikkeleitä sekä valmisruokaa, limsaa, sipsejä, suklaata. Jostain taitaa johtua se, että Suomessa myydään aivan järkyttävän kokoisia karkki- ja sipsipusseja. Mahtavaa kun lähipizzakebabmättömestasta saa tarjouksessa 2 jättipitsaa yhden hinnalla ja ne kebabit ovat annoskooltaan Suomessa ainakin 4 kertaa suurempia kuin Lähi-idässä. Suomalainen tykkää kun saa laipida, ahmia vatsan pinkeäksi ja sitten makoillaan sohvalla puolikulleina kun syöminen otti niin voimille.
Kyllä meillä on vielä monessa perheessä voimissaan sellainen pula-ajan ja maataloustyöntekijän asenne ruokailuun. Mitä halvemmalla ja mitä enemmän, sen parempi. Santsata pitää aina, koska eihän yksi täysi lautasellinen nyt kunnon miehelle riitä. Uskomattoman paljon myös ihmisiä, joille ruokailu on kuuluvaa mässyttelyä ja ahmimista ja ruokaa lapataan napaan kuin se loppuisi maailmasta huomenna.
Ihan tuo viimeinen kappale olisi riittänyt, siinä on totuuspohjaa. Tuo vuodatus taas oli ihan vain sun huonon asenteen, suvaitsemattomuuden ja huonojen käytöstapojen tuotos.
Mukana tulevaisuusajattelu!
Miehellä on syömishäiriö. Sitä pitää ruveta hoitamaan, eli suhde ruokaan terveemmäksi. Ehkä voisi aloittaa laajalla terveyskartoituksella joskus terveydenhuollon ammattilaisten sanat pysähdyttää. Vierestä nähty, kun toivottomalta tuntunut imuripersoona muuttunut ja laihduttanut, kun lääkäri on sanonut sanat, haluatko nähdä lastesi kasvavan.....
Käsittämätöntä. En osaa edes kuvitella, että oma mieheni käyttäytyisi noin. Tosin sitten taas kun isääni muistelen, niin se itsekeskeinen juoppo olisi hyvinkin voinut syödä lasten vanukkaat, jos olisi makeasta tykännyt. Seuraavan päivän ruoat, jotka äiti tietysti osti, tarjosi juoppokavereilleen monesti ja vuokrarahatkin valui kurkusta alas. Läheisriippuvainen, nuorena käsittämättömän naiivi äitini jaksoi katsella moista vuosia. Oman lapsuuteni jäljiltä olen niin hirmuakka, että jos meillä asuisi joku aikuinen, syyntakeinen ihminen joka toistuvasti söisi lasten ruoat ja herkut, vaikka asiasta on sanottu, heittäisin sen niskaperseotteella varmaan ikkunasta ulos.
Meilläkin mies on melkein kaksimetrinen ja itse olen tämmöinen hobitti, niin tietysti mies syö enemmän, kun kuluttaakin enemmän. Mutta on kyllä niin kiltti ja vastuuntuntoinen, että itse ajattelee, että minun pitäisi saada yhtä paljon, tasailee monesti ruokia. Ja minä tasaan sitten hänelle päin. Lasten vanukkaita voidaan syödä silloin, kun lapset jättää ne kesken.
Monet tuntemistani miehistä kyllä syövät paljon, mutta osaavat ennakoida asian ja sopeuttaa kulutustaan niin, ettei tarvitse syödä muiden ruokia. Kyllä tällaisella lapsen herkut ahmivalla on vaikeahko syömishäiriö ja sen lisäksi myös ihan kusipäinen luonnekin, kun toistuvasti syö muiden ruoat ja jättää lapsensa mieluummin nälkään, kuin että menisi hakemaan sen mättönsä jostain muualta. ABCt on yötä myöten auki, sieltä voi hakea juustoa ja leikkelettä ja karkkia kuorman, jos pitää lihottaa itsestään Jabba the Hutt. Luulisi, että mieluummin tekisi asialle jtn, mutta ketään aikuista ihmistähän ei voi riippuvuudesta väkisin pelastaa. Kuulostaa vaan niin sietämättömälle itsekeskeisyydelle, etten itse voisi sietää vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä. En osaa edes kuvitella, että oma mieheni käyttäytyisi noin. Tosin sitten taas kun isääni muistelen, niin se itsekeskeinen juoppo olisi hyvinkin voinut syödä lasten vanukkaat, jos olisi makeasta tykännyt. Seuraavan päivän ruoat, jotka äiti tietysti osti, tarjosi juoppokavereilleen monesti ja vuokrarahatkin valui kurkusta alas. Läheisriippuvainen, nuorena käsittämättömän naiivi äitini jaksoi katsella moista vuosia. Oman lapsuuteni jäljiltä olen niin hirmuakka, että jos meillä asuisi joku aikuinen, syyntakeinen ihminen joka toistuvasti söisi lasten ruoat ja herkut, vaikka asiasta on sanottu, heittäisin sen niskaperseotteella varmaan ikkunasta ulos.
Meilläkin mies on melkein kaksimetrinen ja itse olen tämmöinen hobitti, niin tietysti mies syö enemmän, kun kuluttaakin enemmän. Mutta on kyllä niin kiltti ja vastuuntuntoinen, että itse ajattelee, että minun pitäisi saada yhtä paljon, tasailee monesti ruokia. Ja minä tasaan sitten hänelle päin. Lasten vanukkaita voidaan syödä silloin, kun lapset jättää ne kesken.
Monet tuntemistani miehistä kyllä syövät paljon, mutta osaavat ennakoida asian ja sopeuttaa kulutustaan niin, ettei tarvitse syödä muiden ruokia. Kyllä tällaisella lapsen herkut ahmivalla on vaikeahko syömishäiriö ja sen lisäksi myös ihan kusipäinen luonnekin, kun toistuvasti syö muiden ruoat ja jättää lapsensa mieluummin nälkään, kuin että menisi hakemaan sen mättönsä jostain muualta. ABCt on yötä myöten auki, sieltä voi hakea juustoa ja leikkelettä ja karkkia kuorman, jos pitää lihottaa itsestään Jabba the Hutt. Luulisi, että mieluummin tekisi asialle jtn, mutta ketään aikuista ihmistähän ei voi riippuvuudesta väkisin pelastaa. Kuulostaa vaan niin sietämättömälle itsekeskeisyydelle, etten itse voisi sietää vastaavaa.
Hih, mulla sama asenne itsekeskeisiin miehiin, ja myös samasta syystä. Tosin omassa tapauksessa se syy ei ollut oma isä vaan äidin hartaasti paapoma juoppo miesystävä. En kyllä tajua miten kukaan viitsii katsella tuollaista ja vielä menee kauppaan ostamaan sitten lisää ruokaa kun äijä on hotkinut entiset, ja lastenkin annokset.
Tunnesyöppöjä. Jotain mielihyvää tuossa ahmimisessa usein haetaan. Ja vähän lohtua. Siellä on taustalla jotain tunteita nyt, joita ei uskalla tai voida tai ymmärretä käsitellä ja sitten ahmitaan, kun ruoasta ja syömisestä saa mielihyvää. Sairaus se on jos ei osaa lopettaa. Itse olen tunnesyöjä myös.
Miehesi pitäisi oppia syömään säännöllisesti 4-5 kertaa päivässä pieniä aterioita, niin verensokeri pysyy tasaisena eikä tee mieli iltamässäillä. Ja kunnon ruokaa sekä täysjyväviljaa ja kasviksia. Näin minulla loppui iltamässäily, kun keho sai tasaisesti ravintoa koko päivän ja painokin alkoi tippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti miesten nälkä katoaa, kun ilmoitat, että haluat 200 e/vko miehen ruokaostoksia varten. Kun mies sen maksaa, niin saa syödä jääkaapista ihan mitä tahansa, omaansa kun syö.
Lisäksi lapsille voi kertoa, että tänään ette saa ruokaa, kun isä söi nakit/juuston/lihapullat tms. Sama kerrotaan anopille, omalle äidille, miehen kavereille jne. eli tehdään koko lähipiirille tiettäväksi, että meidän lapset ei saa kunnon ruokaa, kun mies syö raaka-aineet ja jäljelle jää pelkkä peruna. Kyläpaikassa voi lapsille sanoa, että nyt syödään kunnon ruokaa ennen kuin isä ahnehtii kaiken.
Jos se mies ei kerran usko sanaa, niin kuunnelkoot sitten nälvimistä.
Jos mies olisi diabeetikko, varmaan vittuilisit kyläpaikassa, että syödäänpä lapset nyt masut täyteen makeita herkkuja?
Onpa outo vertaus. Onko sinusta kusipäistä olla diabeetikko?
Kyseinen mies kärsii ahmimishäiriöstä ja on siis sairas. Mutta ilmeisesti SUN mielestä toisia sairaita on sopivaa haukkua kusipäiksi?
Ahmimishäiriöinen ihminen menisi ostamaan uudet ruoat syömiensä tilalle, jotta muukin perhe saa ruokaa. Sen sijaan kusipäistä ihmistä ei kiinnosta, vaikka omat lapset olisivat päiviä nälässä, kunhan itselle riittää mässytettävää, jonka eteen ei tarvitse nähdä vaivaa.
Pistä äijä tekemään ruokaa, tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tällainen ruokavaras työllistyy joskus? Miten duunissa, yhteiset jääkaapit jne? Sehän on helv...tti irti duunissa heti kun äijä vetää työkamujen ruuat.
Mites jos ruokarosmolla on esim. Keliakia ja muulla perheellä ei? Syökö rosvo normaalijauhoiset esim. leivät ja saa kovat oireet ja pilaa näin terveytensä?
En edelläänkään tajua mistä te näitä ongelmatapauksia löydätte. Jos mies elää siivellä tai edes yritä etsiä töiä ja ostaa omia ruokiaan, mies pellolle. Muuten se maksaa ruuat kellä on rahaa, olettaen että syötte about saman verran. jos mies syö enempi, se maksaa enempi. Myös nainen ostaa omat ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tällainen ruokavaras työllistyy joskus? Miten duunissa, yhteiset jääkaapit jne? Sehän on helv...tti irti duunissa heti kun äijä vetää työkamujen ruuat.
Mites jos ruokarosmolla on esim. Keliakia ja muulla perheellä ei? Syökö rosvo normaalijauhoiset esim. leivät ja saa kovat oireet ja pilaa näin terveytensä?
Selittää paljon. Meillä taisi olla toimistossa joku tunnesyöppö. Eväät katos jääkaapista kuin pieru saharaan, ja useammalta ihmiseltä saman päivän aikana. Ei saatu syyllistä koskaan kiinni mutta julmia suunnitelmia sen pään menoksi punottiin kun oli jumalaton nälkä eikä lähellä mitään paikkaa mistä saisi nopeasti ruokatunnin aikana lisää ruokaa. Ihmiset alkoi turvautua termoksiin ja kylmäkalleihin kun jääkaappiin ei voinut jättää jos meinas jotain päivän aikana syödä.
Ihan kuin mun isä. Ei lapsena (60-luvulla) saanut juurikaan herkkuja, joten nyt hänellä on ahnimishäiriö ja on niin lihava, että sängystä ylöspääseminenkin on vaikeaa. Itse hän ei syömishäiriötään tunnista, koska omasta mielestään ”ei niin välitä makeasta”. Kuitenkin kaikki vierasvarat häviää minuuteissa. Ikuisesti muistan erään joulun kun olin juuri tullut Belgiasta ja tuonut mukanani käsintehtyjä konvehteja, jotka maksoi aivan hirveästi. Ajattelin, että voitaisiin sukulaisten kesken maistella niitä kahvin kanssa, mutta noin 10 minuuttia saapumisestani oli konvehtirasian avattu ja puolet niitä oli jo isä mättänyt. Kehtasi sitten vielä sanoa, että ”olipas hirveän makeita. Ei noita tarvii enempää kuin yhden.”
Yritä saada se vaihtamaan fistaamiseen.
Mulla on vähän samantyylinen ongelma kuin ap:n miehellä. Oon tosin nainen ja asun yksin, mutta syön kaiken "valmiin" minkä kaapista löydän vaikkei olisi nälkä.
En voi ostaa leipää, koska söisin koko pussin päivässä. En voi tehdä isoa vuokaa ruokaa valmiiksi (josta riittäisi pariksi päiväksi lounaat ja päivälliset) koska söisin siitä niin paljon kunnes tulee huono olo.
Oon ratkaissut tän sillä, että aamupalaksi mulla on kananmunia ja kaurahiutaleita puuroon (ne säilyvät ahmimiselta turvassa) ja lounaat ja päivälliset kokkaan pieninä annoksina.
Jos mulla ois lapsia, uskon kyllä, etten söisi heidän ruokia.