Puolisoni tyhjentää jääkaapin.
Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.
Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.
Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.
Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.
Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.
Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.
Kommentit (1186)
Onko se aina ollut tuollainen vai milloin ahmiminen alkoi?
Sama vika meillä. Tai saman kaltainen. Ennen kun tein ruokaa, mies otti ensin, eli 50% ruoasta jota tein.Me loput neljä, minä ja lapset jaettiin loppu keskenämme. Samoin pizzat, ukolle puolet.Jos osti kaks pizzaa, ukolle toinen, meille toinen. Pullapitko,puolet hälle. Jäätelölitra, puolet hälle. Sitten kun lapset kasvoi ja tarvitsi enempi ruokaa, sanoin,että kuule lapset ottaa ensin, sitten minä joka ruoan teen ja myös maksan ja katson, että saat varmasti enempi kuin minä.Emme ole rikkaita,j oten tahdon, että lapset saa ensin, että saavat tarpeeksi.Nykyään mies ottaa viimeisenä, eikä rohmua enää niin paljon.Karkeilla kyllä käy ja on ensimmäisenä leivonnaisilla yms.Vaikka kuulemma ei syö paljon karkkia, tai pullaa.Silti valittaa mulle, että...kun rahaa menee sulla niin paljon kaikkeen hyvään.....Niin ja ne on MUN omia rahoja...
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies 39v kirjoitti:
Tämä viestiketju on pelkkää palstamammojen miesvihaa. Keksimällä toinen toistaan älyttömiä juttuja siitä kuinka mies syö kaiken ruoan minkä näkee tai yksin koko 10 litran kattilallisen nakkikeittoa mammat pääsevät haukkumaan miehiä ja vertailemaan kuinka kauheita ja muiden tarpeista välittämättömiä hirviöitä me miehet muka olemme kun me muka syömme koko perheen ruoat että muille ei jää mitään. Vaikka lapsetkin jäisivät ilman ruokaa mies muka syö kaiken mitä kaapeista löytyy.
Kappas uli saapui paikalle. Mutta älä huoli, kyllä sun äiti antaa sulle tänäänkin ruokaa.
20 vuotta olen itse ruokani hankkinut, maksanut ja valmistanut.
Miehellä vaikuttaa olevan ahmimishäiriö, mutta haukkukaa toki siaksi tms. ja jos vielä voisitte yleistää, että "kaikki miehet" ja "aina" niin tulisi vielä parempi ketju.
Jos tällaiset rohmuajat lähtisivät kaveriporukassa vaikka viikon vaellukselle, purjehtimaan tms. jossa ruokavarat ovat rajalliset ja kaupat kaukana, veisivätkö sielläkin kaikkien osuudet. Ei porukat kauaa kyllä kattelisi. Täytyy olla jotenkin sairaaloista tuollainen toiminta ettei voi lopettaa syömistä kun aloittaa. Tunsin aikoinaan itsekin samanlaisen miehen, joka söi myös valtavia annoksia kerrallaan, esim jos tavallinen ihminen laittoi lusikallisen creme fraichea marjojen päälle, hän imaisi kerrallaan koko purkillisen. Jos oli tertullinen banaaneja, ja itse söin yhden, mies söi vaikka 4 kpl samantein. Joskus käytiin ravintolassa, ja huolimatta mitä lautasella oli, gourmet herkkuja tai ihan mitä vaan, lautanen oli tyhjä alle 5min, se oli jonkinlaista lapiointia, ei ruokailua, itse olin hädin tuskin maistanut ensimmäisen haarukallisen. En pystynyt katselemaan tuollaista, muuten oli mukava ja hauska mies. Kuoli sitten hiukan päälle 50v sydänvaivoihin, en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta itse laittaisin esille kassikaupalla karkkia ja johonkin houkutusruokaan laksatiivia. Sitten saa opetuksen kunnolla :D
Tein ton töissä. Joku joi aina mun kahvimaidot. Pian selvisi kuka. Suosittelen. Sen jälkeen maidot sai olla rauhassa. Tölkissäni nimenomaan luki "Outin maito. "
Työkaverin kahvimaito hävisi aina luvatta muiden kahviin. Kerran työkaveri laittoi muutaman munanvalkuaisen maitopurkkiin. Kerran vielä oli maitopurkilla käyty mutta sen jälkeen sai kahvimaito olla rauhassa. Oli varmaan varkaan mukava havaita kun epämääräinen lima valahti kahvikupposeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käy ihan itse kaupassa ja ostaa ruoat ja itselleen mättöruoan.
Perheen ruoat ovat erikseen, lukitussa laatikossa.
Mystistä käytöstä. Oikeasti.
Ei halua mennä kauppaan, ei tykkää ja kun omasta mielestään ei tarvitse mitään.
Olen miettinyt mitähän tuumaisi jos ostaisin lukitun laatikon jääkaappiin, alkaisikohan kiukutteleen. Todennäköisesti alkaisi ja en jaksaisi riidellä. Voisin ostaa prkl vie kaupasta kaiken mitä haluaisi mutta aina vaan ei eiei ei halua mitään ja sitten tyhjentää kaiken minkä pystyy.
Ap
Tuollainen ihminen on sairas ja tarvitsee ehdottomasti apua
Vierailija kirjoitti:
Kummasti miesten nälkä katoaa, kun ilmoitat, että haluat 200 e/vko miehen ruokaostoksia varten. Kun mies sen maksaa, niin saa syödä jääkaapista ihan mitä tahansa, omaansa kun syö.
Lisäksi lapsille voi kertoa, että tänään ette saa ruokaa, kun isä söi nakit/juuston/lihapullat tms. Sama kerrotaan anopille, omalle äidille, miehen kavereille jne. eli tehdään koko lähipiirille tiettäväksi, että meidän lapset ei saa kunnon ruokaa, kun mies syö raaka-aineet ja jäljelle jää pelkkä peruna. Kyläpaikassa voi lapsille sanoa, että nyt syödään kunnon ruokaa ennen kuin isä ahnehtii kaiken.
Jos se mies ei kerran usko sanaa, niin kuunnelkoot sitten nälvimistä.
Jos mies olisi diabeetikko, varmaan vittuilisit kyläpaikassa, että syödäänpä lapset nyt masut täyteen makeita herkkuja?
Meilläkin asuu jääkaapin tyhjentäjä! Tosin onneksi jättää raaka-aineet rauhaan, jos erikseen kerron mitä niistä on suunnitelmissa tehdä. Jos jääkaapissa on 400g jauhelihaa eikä miehelle oo sanottu tarkasti mihin se on tarkoitettu, niin aivan varmasti paistaa sen, ja syö yksin sen pelkän jauhelihan. "No mä luulin että sä olisit menos käymään tänään kaupassa..."
Välipalaksi ei tietenkään jaksa tehdä leipää, vaan tutkii jääkaappia samalla, kun napsii kinkkupaketista puolet. Sitte ehkä päättää ettei olekkaan niin nälkä, että jaksaisi tehdä leipää, mutta sama kuvio toistuu taas tunnin sisällä. Jos paistan vaikka kanafileitä 6kpl, ja teen kunnon lisukkeet, niin mies silti ottaa kerralla vähintään kolme filettä, samalla kun mä syön yhden. Ja kun on saanut ne syötyä, niin lautastaan viedessään saattaa halutakkin santsata, mutta syö sitten suoraan pannulta pelkkää kanaa. Joskus mulle jää se yksi file seuraavalle päivälle.
Joskus huomaan, että mun eväsvärkiksi tarkoitetut leivät on syöty, joten ostan sitte leipää enemmän. Sitte tulee huutoa kun menee leivät huonoksi, kun hän yhtäkkiä päättääkin, ettei syö leipää. Nykyään on onneksi alkanut oppia sanomaan etukäteen, että hän ei tartte sitten esim. Banaania tai leipää, että ostan vaan itselleni.
Tämäkin vaihtelee aika paljon, välillä mies syö kuin sika, ja taas yhtäkkiä alkaa tarkkailemaan syömisiään ja yrittää sitä kontrolloida juurikin sillä, että kertoo mulle etukäteen mitä EI aijo syödä, etten sitten osta turhaan/houkuttimeksi. Sitten taas tulee se mässyvaihe päälle, ja huomaan että täytyy alkaa ilmeisesti ostaan enemmän esim sitä leipää, kun sitä ei yhtäkkiä riitä mun tarpeisiin. Mutta tästä syöpöttelyvaiheestaan hän ei toki kerro etukäteen, että "osta enemmän leipää, voisin alkaa taas syömään", koska varmaan itse toivoo, että en kasvata sitä ostoksien määrää, vaan katson silloin tällöin sormien lävitse, jos yhtäkkiä vklopun aikana syökin mun viikon eväsleivät..
Leipä tässä nyt vaan on esimerkki, ja pätee kaikkeen muuhunkin "nopeesti syötävään", oli se sitten hedelmät, rahkat, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti miesten nälkä katoaa, kun ilmoitat, että haluat 200 e/vko miehen ruokaostoksia varten. Kun mies sen maksaa, niin saa syödä jääkaapista ihan mitä tahansa, omaansa kun syö.
Lisäksi lapsille voi kertoa, että tänään ette saa ruokaa, kun isä söi nakit/juuston/lihapullat tms. Sama kerrotaan anopille, omalle äidille, miehen kavereille jne. eli tehdään koko lähipiirille tiettäväksi, että meidän lapset ei saa kunnon ruokaa, kun mies syö raaka-aineet ja jäljelle jää pelkkä peruna. Kyläpaikassa voi lapsille sanoa, että nyt syödään kunnon ruokaa ennen kuin isä ahnehtii kaiken.
Jos mies olisi diabeetikko, varmaan vittuilisit kyläpaikassa, että syödäänpä lapset nyt masut täyteen makeita herkkuja?
Onpa outo vertaus. Onko sinusta kusipäistä olla diabeetikko?
Jatkan vielä edellistä sen verran, että jos huomaan että mies syö ihan sikana, niin saatan sitten valmistaa oikeasti vaikka 12kpl niitä kanafileitä, jos aattelen että tästä molemmat nyt saa AINAKIN pariksi päiväksi, vaikka mies kuinka söisi. Mutta sitten saattaa päättääkin seuraavana päivänä, että ei syökkään kun yhden fileen, seuraavana päivänä ostaa itselleen alennusjauhelihaa ja paistaa sen heti. Sitten mun on syötävä seuraavat 5päivää samaa ruokaa, ettei tartte heittää menemään. Pakastimeen en viitti laittaa ylimääräisiä, kun en taas tie syökö kolmantena päivänä mies sieltä taas sen 4filettä kerrallaan vai ei. Ja pakastimestahan ei lihaa voi syödä, kun "sen rakenne muuttuu hyi yökkö hyi hyi ja täytyisi muutenkin odotella sulattamista ku ei oo mikroa"
Vierailija kirjoitti:
Jos mies vetää lasten ruuat ja välipalat niin että lapset itkee nälissään, niin miksi ihmeessä se on naisen velvollisuus käydä kaupassa ja korjata tilanne? Eihän se mies-syöppö opi silloin mitään vaan jatkaa tyytyväisenä toimintaansa. Mutta jos joutuisi aina syöpöteltyään kohtaamaan lasten itkut ja hankkimaan uudet ruuat, niin eiköhän alkaisi muutosta tapahtua. Älkää nössöilkö niiden miestenne kanssa!
Tää ketju on karmeeta luettavaa. Oikeesti, miks te naiset kattelette, mikä siinä miehessä on niin hyvää että sillä kuitataan tää sikailu? Tuokin jossa ukko oli syönyt juhlatarjoilut, oksentanut olkan ja vaimo siivos ja paikkasi tilanteen?
Ja nää ohjeet, että älkää ostako houkuttimia (juusto, kinkku, suklaa, jäde, karkit,
nugetit, nakit, lihat, lihapullat leivomnaiset, pähkinät, jugurtti, mehu, vanukas....) että mies ei söisi niitä. Haloo, mitä vajaa älyisiä ukkoja naisilla on, vieläpä lisääntyneet. Eikö naiset pelkää että nää geenit menee lapsille?
Mitään esim. hyvää juustoa ei koskaan kotiin kun ukko syö kaikki!!?
Kuin sää semmosen miehen kanssa viel kimpassa olet. Vai oletteko niinku ” vakka ja kansi ja lupsaus päälle”
Raavas miäs tarttee ruokaa, syön puoli kiloa raakaa jauhelihaa ja raa.an kananmunan päälle, pieraisen jälkiruoaksi.
Meillä oli pakko hankkia lukollinen kaappi keksille ja pullalle ja muulle makealle, kun mies söi muuten kaikki. Usein sai puoli tuntia ennen vieraiden saapumista huomata, että kaikki tarjottavat on syöty.
Laita jääkaapin oveen iso ja vahva lukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outo vertaus. Onko sinusta kusipäistä olla diabeetikko?
Kyseinen mies kärsii ahmimishäiriöstä ja on siis sairas. Mutta ilmeisesti SUN mielestä toisia sairaita on sopivaa haukkua kusipäiksi?
Meillä mies hoitaa ruoanlaiton ja enemmän myös maksaa talouden sapuskoista. Iltaisin (ei nyt joka ilta, mutta kausiluonteisesti) naahii kaikenlaista ja käy useaan kertaan jääkaapilla, mutta siinä menee raja, ettei kyllä koske lasten tai mun juttuihin. On sanonutkin ihan suoraan, että parempi ostaa esim. omat karkkipussit, koska jos ostetaan yhteinen niin minä en siitä pussista ehdi syömään kuin karkin tai kaks. Mut jos meillä on omat pussit, mä saan hillota omaani keittiön pöydällä vaikka viikon eikä mies siihen koske. Onneksi, on hänellä sentään itsesuojeluvaistoa tallella.
Nam, jääkaapissa on litra kermaaaaa. Juon sen iltapalaksi, Rröyh....
Paitsi että jääkaapin tyhjennys on äärettömän itsekästä ja huonoa käytöstä, se voi myös kieliä jostain puutostilasta. ”Nälkä” mukamas jatkuu vaan, jos elimistö yrittää haalia tarvitsemiaan ravintoaineita. Kannattaisi kokeilla syöpölle kunnon monivitamiini- ja hivenainelisää tabletteina ja jos vielä sittenkin jatkuu, on psykiatri tarpeen.
Jos syöppö ei suostu hakemaan apua, se on moro sit vaan - ei tuollaista käytöstä kenenkään tarvitse sietää.