Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni tyhjentää jääkaapin.

Vierailija
20.02.2018 |

Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.

Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.

Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.

Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.

Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.

Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.

Kommentit (1186)

Vierailija
1001/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies syö? Siinäpä kysymys, no ainakin omasta kokemuksesta tiedän että sinne jääkaapille "eksyy" helposti iltaisin, mikä johtuu suurelta osin, helposti puolet.... juurikin siitä puolisosta, ainakin minulla se on ainoa valopilkku, se jääkaappi minun illassa, yritän keskustella puolison kanssa illalla, viettää aikaa yhdessä, tehdä jotain yhdessä, katsoa telkkaria yhdessä, mutta ei, se sosiaalinen media on parempi ja huomattavasti tärkeämpi kuin mikään muu.

Some vie lähes kaiken ajan, mikä voitaisiin olla yhdessä, ymmärrän kyllä somen merkityksen, ystävät ja sukulaiset on myös siellä, hyvä kanava yhteyden pitämiseen kuvien jakamiseen, mutta mitä minulle jää kun toinen on somessa kaiken vapaa-ajan, no se jääkaappi tietysti, se ei koskaan valita kun käyn sitä katsomassa ja siinä vaiheessa kun on taas jääkaappi se illan valopilkku, on ihan sama kenen herkkuja ja nakkeja syö, sillä syömisellä täytetään puolison jättämää tyhjää tilaa.

Vierailija
1002/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa rotanmyrkkyä tai vaikka risiiniöljyä syöttiruokaan niin eiköhän touhu lopu.. vitsi vitsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa yhteinen aika terapiaan. Tuohan on koko perheen ongelma. Jos sekään ei auta, eroa tai muuttakaa erilleen. Onpa ihme terroristi. Narsisti?

Vierailija
1004/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä keskusteluja lukiessa ei voi kuin nauraa millaisia taunoja naiset kelpuuttavat kumppaneikseen :D Miten voi olla noin vajaaälyinen mies, että syö kaiken mitä kaapista löytyy - jopa lasten karkit - eikä tajua sen olevan väärin vaikka asiasta on sanottu monta kertaa. Vaikea kuvitella, että mies olisi muissakaan asioissa sen fiksumpi.

Vierailija
1005/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 1987, tein joka viikonloppu perjantai töistä palatessa.jääkaapin sisältö 2-kylmä laukuun,kylmälaukut parvekeelle. Mies ystäväni tuli viikonlopuksi helsinkiin luoksemme. syksystä 1974-1987 .Avasi ensimäisenä jääkaapin oven.Se ei riitänyt lankapuhelimet silloin ,viikon loppunut,soitti työkeikosta ulkopuolelle pääkaupunki seutu,useammat puhelut..Maksoiko koskaan puhelin laskua ei. Saatto olla myös omat limut ja karkit.Ei tarjonut edes 2-lapselle,tokaisi ostakaa omanne.Rakkaus on sokea. Jos antaa tilaisuuden käytää toista hyväksi,toinen käyttää.Tieni päähän pääsin vasta 1987. Lähti muuten,kun ruokaa ei talossa, hetken siinä istuttua,Ymmärtämättä kaikki maksaa.Miehen tili on aina suurempi kuin naisen. Lisäksi kun teki keikka-työ.Ajopalkat ymm. Mut sai asua vanhempiensa koti ilmaskisi. Tuli ravinto,puhtaus,vaatetus vanhemmilta!Silloin ei nähdä lähelle!Älkää kukaan suostuko elätämään toista henkilöä.Niin suuri ei pidä olla rakaus,että itse käristte puute kun toiset syö taskunne!( en tie liitykö loppu peleissä koko aiheeseen esim.minun tapaus,jos jotain ärsytää kirjotus virheeni,anteeksi en näe ne.lukihäiriöisenä.)

Vierailija
1006/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsen paikka ei ole aviomiehenä. Kannattaa opettaa omia lapsia olemaan viisaampia sekä ruokien luvatta syömisessä että kumppaninvalinnassa.

Vierailija
1007/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin vaimoni kun lihoi 15 kg vuodessa, illassa saaattoi mennä litra jäätelöä, joskus makeaa siideriä 8 tölkkiä,

Fazerin sininen levy 5 minuutissa.  Psykosyöppö.

Söi suruunsa koska asui sun kanssa?

Ihmeellistä kun sekä miehen että naisen lihavuus on yksin miehen syytä.

Todennäköisesti syö ja ryyppää enemmän yksinään. 

Vierailija
1008/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen iso orava meilläkin. Saan piilotettua tarvitsemani sillä että meidän isäntä on niin laiska ettei esim. pakkasesta jaksa kaivaa mitään ja jos jääkaapissa on jotenkin hankalasti pinottu asioita vihanneslaatikkoon niin ei jaksa sitä vetää auki ja kaivella. Mutta jos kättä vaan ojentamalla saa jotakin niin sellaset kaikki kyllä häviää.

Vierailija
1009/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tainnut palata kertomaan miten heidän avioliittonsa kävi?

Vierailija
1010/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki tuota. Varsinkin lasten katkeista kävi närppimässä ja veteli lopulta koko pussin. Ostin lapsille ne sellaiset jääkaappiin laitettavat lukolliset laatikot. Jääkaappiin sellaiseen lapsille ostetut jugurtit ja vanukkaat ja ruuan laittoon tarkoitetut asiat lukkojen taakse ja lapsille kummallekin vielä omat joihin saa karkit omassa huoneessaan. Mies siis saattoi karkinnälässään käydä lasten huoneista asti hakemassa pussit, koska tiesi missä lapset niitä pitää, aikoa ostaa uudet ennen karkkipäivää ja "unohtaa". Sitten lapset lauantaina totesi että "isi söi taas mun karkit". Loppui niillä laatikoilla ja nykyään niitä ei enää tarvita, koska miestä alkoi hävettää niin paljon se, että oikeasti lapset joutuu lukitsemaan karkkinsa, kun aikuinen mies ei pysty hillitsemään itseään. Tein tarkoituksella ison numeron, että tämmöiset piti ostaa, että lapset sais edes joskus pitää herkkunsa. Toimi.

Vierailija
1011/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oikeus syödä ja juoda miten paljon hän haluaa ja perheen talossa olevat ruoat ja juomat ovat yksin miehen omaisuutta.

Vierailija
1012/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se elämänhallintaan kyvytön sika.   

- M43  

Vierailija
1013/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni oli samanlainen kuin aloittajan puoliso. Jouduin lapsuudenkodissa useasti piilottamaan ruokaa, jotta olisin sitä saanut silloin kun halusin. Aikuisena mulle on selvinnyt hänen olleen koko lapsuus- ja nuoruusaikani psyykkisesti erittäin sairas, mutta hän ei koskaan hakeutunut hoitokontaktiin.

Vierailija
1014/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat keittäkää sitä ruokaa kerralla paljon 10 kg perunoita, lihaa, hedelmiä, vihanneksia, maitoa , piimää joka päivä. eikä mitään karkkeja.

joka päivä sama satsi niin eiköhän ukon maha täyty.

moni ei saa lapsena mitään herkkuja ja sitten syödään kuin hevonen, aikuisena.

meidän ukko oli ihan hullu syömään karkkeja ja kaikkia herkkuja, mutta ei kelvannut tavallinen ruoka.

pistin ukon ojennukseen.  sanoin nyt syöt ensin ruokaa ja sitten saat herkkuja.

oli ukko vähän ihmeissään, kun latasin hänen eteensä kymmenen kääretorttua ja sanoin ala poika pistelemään. söi ahneesti. 

joka päivä sama. oli pullaa, kääretorttuja, kakkuja, jäätelöä jne.

3kk söi ja sanoi, ettei pysty enää syömään makeita.

sen jälkeen on saanut penskojen karkit ja herkut olla rauhassa.

kertoi, ettei kotonaan ollut koskaan saanut mitään herkkuja.

ap on tietty porvoosta taasen ollut. 

Vierailija
1015/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian karvainen kirjoitti:

Miksi mies syö? Siinäpä kysymys, no ainakin omasta kokemuksesta tiedän että sinne jääkaapille "eksyy" helposti iltaisin, mikä johtuu suurelta osin, helposti puolet.... juurikin siitä puolisosta, ainakin minulla se on ainoa valopilkku, se jääkaappi minun illassa, yritän keskustella puolison kanssa illalla, viettää aikaa yhdessä, tehdä jotain yhdessä, katsoa telkkaria yhdessä, mutta ei, se sosiaalinen media on parempi ja huomattavasti tärkeämpi kuin mikään muu.

Some vie lähes kaiken ajan, mikä voitaisiin olla yhdessä, ymmärrän kyllä somen merkityksen, ystävät ja sukulaiset on myös siellä, hyvä kanava yhteyden pitämiseen kuvien jakamiseen, mutta mitä minulle jää kun toinen on somessa kaiken vapaa-ajan, no se jääkaappi tietysti, se ei koskaan valita kun käyn sitä katsomassa ja siinä vaiheessa kun on taas jääkaappi se illan valopilkku, on ihan sama kenen herkkuja ja nakkeja syö, sillä syömisellä täytetään puolison jättämää tyhjää tilaa.

Ikävää, että olet huonossa ja epätyydyttävässä suhteessa. Sinä olet kuitenkin aikuinen ihminen, on ihan sinun omalla vastuullasi etsiä elämääsi muuta sisältöä kuin etäinen puoliso ja nakkipaketti. Tuossa tilanteessa voit joko erota suhteesta ja etsiä mielekkäämpää suhdetta elämääsi, tai pysyä suhteessa ja etsiä mässyttämisen sijaan muuta mielenkiintoa elämääsi, maailmassa on aika paljon muutakin kuin kotona kiehnääminen, telkkari, sometus ja mässytys. Ja tämä koskee itsestäänselvästi niin miehiä kuin naisia. Jollekin hyvin primitiiviselle tasolle on jääty tai vajottu, jos kerta toisensa jälkeen jääkaappi ja ruoan suuhun lappaminen on "illan valopilkku". 

Vierailija
1016/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mammat keittäkää sitä ruokaa kerralla paljon 10 kg perunoita, lihaa, hedelmiä, vihanneksia, maitoa , piimää joka päivä. eikä mitään karkkeja.

joka päivä sama satsi niin eiköhän ukon maha täyty.

moni ei saa lapsena mitään herkkuja ja sitten syödään kuin hevonen, aikuisena.

meidän ukko oli ihan hullu syömään karkkeja ja kaikkia herkkuja, mutta ei kelvannut tavallinen ruoka.

pistin ukon ojennukseen.  sanoin nyt syöt ensin ruokaa ja sitten saat herkkuja.

oli ukko vähän ihmeissään, kun latasin hänen eteensä kymmenen kääretorttua ja sanoin ala poika pistelemään. söi ahneesti. 

joka päivä sama. oli pullaa, kääretorttuja, kakkuja, jäätelöä jne.

3kk söi ja sanoi, ettei pysty enää syömään makeita.

sen jälkeen on saanut penskojen karkit ja herkut olla rauhassa.

kertoi, ettei kotonaan ollut koskaan saanut mitään herkkuja.

ap on tietty porvoosta taasen ollut. 

Aivan mahtavaa :D

Vierailija
1017/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta av:lla aina ajankohtainen. En olisi ikipäivänä kuvitellut kirjoittavani tänne vertaistuen ominaisuudessa. Tässä sitä kuitenkin ollaan.

Seurustelun alussa mies kertoi tehneensä elämänmuutoksen. Oli laihtunut paljon (siis montakymmentä kiloa) ja löytänyt mieluisan liikuntamuodon. Kaikki vaikutti olevan normaalisti, mutta ihmettelin hänen ruoka-aikojaan. Keskellä yötä hän saattoi kertoa lähtevänsä hakemaan purtavaa. Jos siis viestiteltiin ja minä toivotin hyvät yöt.

Suhde eteni mukavasti ja meillä oli yhteiset arvot sekä haaveet. Muutimme yhteen vuoden jälkeen. Aloin huomata miehen syövän salaa. Jokaisen kauppareissun jälkeen hän tyhjensi ensin ruoat kaappeihin (en saanut auttaa) ja viimeiseksi lähti lähes tyhjännäköisen pussin kanssa olohuoneeseen. Kuului laatikon avaus ja sulkeminen, ja sitten hän toi tyhjän kassin keittiöön. En kysellyt enkä tonkinut. Aloin kuitenkin huomata/kuulla, että kun minä menin nukkumaan, samainen laatikko auki-kiinni toistui. Mies söi iltapalan vasta kun minä nukuin.

Pari vuotta kun kului, mies lopetti harrastuksensa. Hänellä oli siellä kaksi hyvää kaveria, ja nekin jäi. En tiedä, mikä tuli. Mies alkoi lihoa nopeaa tahtia. Minulle alkoi paljastua kuinka paljon hän syö, kun katsoin sitä vierestä. Tein ruokaa, ostin kasviksia ja hedelmiä, mutta hän tilasi joka päivä noutoruokaa. Joskus kaksikin kertaa.

Minä en ole herkuille perso. Voin ostaa kaappiin sipsejä tai pullaa, ja syön sitten, kun on joskus sellainen herkkuhetki. Mies ilmeisesti syö tunne-elämän ongelmiin. Hän rohmuaa nykyään kaikki herkut, mitä meiltä löytyy. Tunnustaa kyllä heti ja sanoo ostavansa uutta tilalle. Minä vastaan, että ei tarvitse. Hän silti ostaa. Ja syö nekin.

Surullistahan tuota itsetuhoa on katsoa. En ole tuntenut häntä silloin ennen, kun hän oli lihava. Siellä on selvästi joku käsittelemätön ongelma. Minä alan olla aika kyllästynyt tähän. Hyvä sentään, ettei ole juoppo, mutta ei syöppö paljoa parempi ole.

Vierailija
1018/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuntoon tule kerran venäjän juutalainen nainen jakomäestä pyysi yöksi.Herättiin yöllä kun se oli jääkaapilla. Hiiri siellä syömässä oikein ahmi ,oli laittanut kassiinsakin.Pyysi saada keittää puuroa ja otti alushousut päälleen.Jätti omansa meille sellaiset vanhan ajan lahkeelliset.Jätti myös kaulassa pidettävän kellon mutta olikin vienyt meiltä rannekellot.Niin tämä selvisi myöhemmin että anoreksia bulimia tauti ja syö ruoka avustuksista eri seurakunnista.Hyvin hoikka . Varmaankin seonnut uskonnoista.Lopulta selvisi että laittomasti passitta Suomessa.Joku oli hänelle maksanut matkan Israeliin Jeesuksen paikoille.Lopulta ei ollut kukaan varma oliko lopulta nainen vai mies.Mutta ruokaa ahmi ja varasteli joka paikassa myös ihan ravintoloista.Maksamatta.

Vierailija
1019/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia isoja muovilaatikollisia karkkeja kannattaa ostaa sillä ne tulee halvemmaksi kuin monta pientä pussia tai irtokarkit. Samoin jäätelö että ostaa kerralla puikkoja paketin tai mehua tiivisteenä ison kanisterin.Kun lapset on teini iässä ne sitten vetää ruokaa suuremmat määrät.Älkää päästäkö asuntoon ketään edes päivällä näpistelemään.Huumejengit käy syömässä jääkaapilla ne kun etsii myytävää tavaraa kodeista.

Vierailija
1020/1186 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollanen mies ja on ex ihan syystä. Söi jopa orvoksi jääneen koiran pennun korvikkeet ja ruuat 🙄🤬 siinä kiva lähteä yöllä etsimään korviketta nälkää hoitavalle vastasyntyneelle pennulle 😥 onneksi pääsin eroon hirveä sika.