Työttömät mitä teette päivisin?
Olen ollut koko elämäni töissä, ja nyt ensimmäistä kertaa työttömänä. Hakemuksiakaan ei voi koko päivää lähetellä. Oon ollut siis helmikuun työttömänä ja on jo nyt tylsää. Miten jotku jaksaa vuosia? Siis en halua tuomita millään lailla, en vaan itse jotenkin keksi mitään tekemistä.
Kommentit (22)
Meillä on iso talo, jota siivoilen, pesen pyykkiä, lenkkeilen koirien kanssa, käyn kaupassa, laitan ruokaa, hoidan pihaa, katselen netistä sarjoja, tapaan lounastreffeillä ystäviä, teen työpaikkahakemuksia, nukun päiväunia... Puoli vuotta työttömänä, eikä kertaakaan ole ollut hetkeä, ettei ole mitään tekemistä.
Mä luen, maalaan, soitan instrumenttiani, kävelen ulkona tuntikausia, selaan nettiä, nostelen painoja ja treenaan kotona, pelaan shakkia ja muita strategiapelejä tietokonetta vastaan... Kaikkea sitä keksii. On myös aikaa tehdä suuritöisiä ruokia, vaikka hienoihin aineksiin ei ole varaa.
Voihan sitä koittaa päästä johonkin vapaaehtoistyöhön tai muuhun toimintaan.
Ite oon miettinyt samaa. Kun tosi moni liikuntaharrastus (etenkin talvella) on aika kalliita, eikä työttömänä enää ole rahaa samanlaiseen harrastustoiminaan kun työssäkäyvänä. Ulkonakin on niin pirun kylmä, ettei viitsi kovin pitkäksi aikaa lähteä kävelemään. Eikä kirjojakaan jaksa lukea kokoajan... Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso talo, jota siivoilen, pesen pyykkiä, lenkkeilen koirien kanssa, käyn kaupassa, laitan ruokaa, hoidan pihaa, katselen netistä sarjoja, tapaan lounastreffeillä ystäviä, teen työpaikkahakemuksia, nukun päiväunia... Puoli vuotta työttömänä, eikä kertaakaan ole ollut hetkeä, ettei ole mitään tekemistä.
Noista suurin osa on multa poissa laskuista, kun asun kaksiossa ja täällä ei paljon siistimistä ole... Välillä tietenkin. Eikä ole lemmikkiä, ruokaakaan ei voi kokoajan tehdä. Kahvilla käymiseenkään ei kamalasti rahaa liikene kun odotan edelleen tässä liiton rahoja...
Nukun pitkään, katson televisiota, surffaan netissä, käyn lenkillä ja samalla kaupassa ostamassa siideriä/kaljaa, juon kaljaa/siideriä, katson televisiota ja surffaan netissä. Tykkään!
Onko työssä käyvillä tylsää viikonloppuisin tai lomalla? Minä elän joka päivä niinkun sinä elät lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä luen, maalaan, soitan instrumenttiani, kävelen ulkona tuntikausia, selaan nettiä, nostelen painoja ja treenaan kotona, pelaan shakkia ja muita strategiapelejä tietokonetta vastaan... Kaikkea sitä keksii. On myös aikaa tehdä suuritöisiä ruokia, vaikka hienoihin aineksiin ei ole varaa.
Voihan sitä koittaa päästä johonkin vapaaehtoistyöhön tai muuhun toimintaan.
Vapaaehtoistoiminta olis kyllä yks vaihtoehto! Pitääkin tutkia, millaista hommia löytyisi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista suurin osa on multa poissa laskuista, kun asun kaksiossa ja täällä ei paljon siistimistä ole... Välillä tietenkin. Eikä ole lemmikkiä, ruokaakaan ei voi kokoajan tehdä. Kahvilla käymiseenkään ei kamalasti rahaa liikene kun odotan edelleen tässä liiton rahoja...
Olen joskus miettinyt, että sinkuille työttömyys on paljon stressaavampaa kuin perheelliselle. Perheellisellä on aika tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut koko elämäni töissä, ja nyt ensimmäistä kertaa työttömänä. Hakemuksiakaan ei voi koko päivää lähetellä. Oon ollut siis helmikuun työttömänä ja on jo nyt tylsää. Miten jotku jaksaa vuosia? Siis en halua tuomita millään lailla, en vaan itse jotenkin keksi mitään tekemistä.
KIuunnellaan musiikkia.
https://yle.fi/ylex/uutiset/vieraana_huora-yhtyeen_anni_lotjonen_tiedos…
Vierailija kirjoitti:
Onko työssä käyvillä tylsää viikonloppuisin tai lomalla? Minä elän joka päivä niinkun sinä elät lomalla.
No on se mun mielestä eri asia jos on 2 päivää viikosta "vapaalla" kun 7 päivää. Ei mullakaan töissä ollessa ollut tylsää hetkeä viikonloppuisin, mutta mä vaan tylsistyn tähän sarjojen katseluun ja löllöilemiseen. Ehkä olen outo, kun en jaksa töllätä telkkaria tai pyöriä netissä 7 päivää viikossa...
Kannattaa sotkea ja sikailla paljon ja jättää kaikki tavarat ympäriinsä niinkun paska perseestä. Saa illaksi sitten tekemistä, kun pitää siivota. Tällä menty jo vuosi.
Lähinnä dokaan.
On päiviä, jolloin täytyy olla kuosissa, esim. sukujuhlat. Onnistuu ainakin toistaiseksi.
Rahan puolesta en ole tiukoilla, on perinnöt. Ehkä se on kirous, koska varmaan aktiivisemmin hakeutuisin työelämään, jos olisi rahantarve.
Nyt luovutin aika nopeasti. Eli vuosi mennyt näin.
On kyllä tylsää. Toivon vaan että saisin töitä...
Aina voi kiillottaa hopeita tai puhditaa kristallikruunuja, jos ei mitään tekemistä keksi
Olen miettinyt aivan samaa. Olin toissa vuonna kipeänä ja makailin muutaman arkipäivän kotona.. Ja voi että oli tylsää! Leffoja tai sarjoja en tykkää katsoa, ja areenan dokkareistakin mielenkiintoiset oli aika pian katsottu.. Kirjaa taas ei voinut lukea montaa tuntia eikä ruoka maistunut kun ei tehnyt mitään.. Ei sovi yhtään mulle..
Kun on päivät töissä ja vain pari päivää viikossa vapaata, niin se on sopivasti. Aika kuluu mukavasti kotosalla (omakotitalossa asutaan) urheillessa, ystäviä tavatessa yms. normaalissa.
M-86
Tänään olen esimerkiksi aloittanut kevätsiivouksen tytön huoneesta, aikaa on kulunut jo 5 tuntia ja nyt pidän taukoa, olen pyyhkinyt joka ikisen lelun, pessyt legot fairylla jnejne..Parina päivänä käyn salilla, muina teen kotijumpan tai käyn tunnin kävelyllä.
Käyn myös ruokakaupassa ja kokkaan sekä leivon paljon, pesen pyykkiä, silitän, lenkitän koiraa 3x päivässä, tekemistä löytyy melkein joka päivä.
-luen ja opiskelen
-teen kotitöitä ja hoidan juoksevia asioita
-tehnyt rästihommia, kuten käynyt läpi tavaroita, korjannut rikkinäisiä jne
-ulkoilen ja harrastan liikuntaa
-valokuvaan, piirrän, teen käsitöitä
-käyn ilmaisnäyttelyissä ja -tapahtumissa, kirjastossa jne
-olen käynyt tutustumassa lähiympäristössä (kävellen, pyöräillen) uusiin paikkoihin
-netti ja telkkari tietty
Olen opetellut rutkasti uusia reseptejä (ja esim. leipomaan leipää), ottanut selvää eettiseen kulutukseen liittyvistä jutuista (mistä mitäkin kannattaa hankkia, mitä välttää jne) ja terveysasioista, muikannut vanhoista vaatteista uusia, opetellut tekemään itse kosmetiikkaa ja pesuaineita yms. marttailua :D Kaikenlaista mitä en ole työssäkäydessä ehtinyt tai jaksanut tehdä vaikka kiinnostusta olisikin ollut.
Minä liikun paljon ulkona. Käyn myös tarpeettoman usein ruokakaupassa, tyyliin haen kerralla vain maidon ja seuraavana päivänä leivän ja seuraavana tomaattia jne. Kaikkea sitä keksii ajankulukseen...