Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko "bränditön"? Merkkivaatteiden logojen irroittaminen

Vierailija
20.02.2018 |

Kysymys on otsikossa, harrastatko brändilogojen irroittamista vaatteistasi? Eli haluatko olla bränditön?

Aihe tuli tutuksi, kun löysin kirppikseltä uudehkon Lacosten neuleen. Ja neuleen rinnassa oli totta kai se kuuluisa krokotiili. Assosioin tuon logon jostain syystä ylimielisyyteen ja brändin palvontaan - esimerkiksi yläasteella oli paljon tyttöjä, joiden oli "pakko saada" Lacosten tennarit. Pidin sitä silloin huvittavana, ja jotenkin tuo logo on jäänyt symboliksi siitä järjettömästä ylimielisyydestä, jota tietyn brändin vaatteiden pitäminen voi ihmisissä aiheuttaa. (Ja ei, kaikki eivät pidä tiettyjä merkkejä ja vaatteita vain sen brändin ja imagon takia. Vaan mukavuuden, laadun ja vaikka tyylin. Tuon vain esille oman assosiaationi, vaikka se ei kovin rationaalinen tai reilu välttämättä olekaan. )

Onko teillä jotain tiettyjä brändejä tai logoja, joita ette halua, kehtaa tai uskalla käyttää? Mitä ja miksi?

Ja mitä tuohon neuleeseen tulee, ostin sen, ja irroitin logon. Sain laadukkaan paidan, josta tykkään. Se oikeastaan todistaa, ettei mulla ole negatiivisia mielleyhtymiä tuosta brändistä sen takia, että se olisi jotenkin huono. Päinvastoin tuotteen laatu on todella hyvä. Enemmänkin on kyse siitä, etten allekirjoita imagoa, joka tulee vaatteen mukana. Eli en halua brändätä itseäni.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta logotuotteita lainkaan. Suurimmat inhokkini ovat LV ja Guess.

Vierailija
2/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pinnallisista imagosyistä en käyttäisi esim. Michael Korsia, juurikin Lacostetta, Louis Vuittonia, Guessiä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan merkkivaatteita, -laukkuja tai -kenkiä (jos tarkoitat nyt jotain luksusmerkkejä). En poista tai lisää logoja mihinkään. Ostan juuri sitä mitä milloinkin tarvitsen, vältän kuitenkin ihan paskaa kuten jotain ginatricota tms. Pääosin toimivaa urheilullista arkivaatetta enkä jotain nikeä tai karitraata ala leikkelemään tai suttaamaan.

Vierailija
4/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vähän ylipäätään vaatteita. En tunne vaatemerkkejä eivätkä ne merkitse itselleni juuri mitään. En jaksaisi nähdä vaivaa irrottaakseni merkin.

Vierailija
5/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä vaatteita, jotka ei sovi siihen kuvaan tai imagoon jonka haluan itsestäni antaa, esim juuri MK tai Guess tai DKNY. Mutta tämä ei liity logoihin enkä kyllä usko, että käyttäisin niitä ilman logojakaan. Onhan ne muutenkin aika tunnistettavan tyylisiä - kuten on myös aapeen mainitsema lacoste ja moni muu merkki. Jokainen niistä on tehty tietyn tyyliseksi ja on sitä tyyliä, vaikka logot poistaisikin. Eikä se tyyli sovi minulle logotta sen enempää kuin logoillakaan.

Vierailija
6/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen kehtaisi käyttää jotain merkkivaatetta? Vaate kuin vaate. En kyllä alkais jonkun paidan rinnuksesta jotain merkkiä irrottamaan, sehän rikkoo paidan. Huiveista otan kyllä merkin irti, mutta sehän kuulukin, on ommeltu vain muutamalla tikillä joka reunasta.

Vierailija
7/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että en tosiaan parsi ja suttaa piiloon kaikkien merkkien logoja. Ihan käytännön syistäkään. Toiset logot on mulle myös "harmittomampia" kuin toiset. Tuo Lacoste on käytännössä ensimmäinen merkki, jonka olen irti parsinut. Kiinnostava kuulla muidenkin kokemuksia. /AP

Vierailija
8/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tunne merkkejä tai niiden imagoa, on helppo käyttää mitä vain. Tuntuu kuitenkin vähän hassulta, ettei aikuiset ihmiset tiedä tai tunne edes nimeltä suurimpia vaatebrändejä. 

Vierailija
9/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä logoista, enkä ole merkkiuskollinen. Jokaisesta ostetust puserrosta, paidasta, neuleesta jne., poistan ensimmäseksi niskalapun (jos vaan sellainen on, joissain paidoissa se on printattu kankaaseen ja se on tosi hyvä juttu). Ne kutittaa ja ärsyttää mua aivan älyttömästi. Jo pelkkä ajatus niskalapusta saa olon "kutisevaksi".

Vierailija
10/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita joissa on brändilogoja tai mitään muutakaan kuvia tai tekstiä. En nyt mitenkään brändien vastustamisen takia, en vain tykkää niistä. Voisin kyllä irrottaa logon jos vaate olisi muuten mieluisa ja järkevän hintainen (eli en maksa siitä roskiin lentävästä kangaspalasta).

Vierailija
11/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene niin päin että se logo maksaa sen 95 prosenttia tuotteen hinnasta ja se vaate on siinä ikään kuin ylimääräistä.

Vierailija
12/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi tietää? Miten se mun elämää muuttaisi mitenkään? Pitäisikö sun tietää vaikka Skodan tai Fordin uusimpien malliversioiden nimet? Tai paras ratsastussatulamerkki? Tai paras juoksukenkämerkki? Tai parhaat koiravaljaat? Kaikki nämä kiinnostaa mua ja vaikuttaa mun elämään paljon enemmän kuin joku vuittoni.

Vierailija
13/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hommaa isologoisia tuotteita, joskus olen irrottanut logoja jos se on ollut helppo tehdä tuotetta vaurioittamatta. Tuntuu jotenkin huonolta käytökseltä tai jotain jos on merkki kamalan näkyvästi esillä, en tiedä miksi. Tai kuin olisi kävelevä mainos.

Vierailija
14/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä vaatteita, jotka ei sovi siihen kuvaan tai imagoon jonka haluan itsestäni antaa, esim juuri MK tai Guess tai DKNY. Mutta tämä ei liity logoihin enkä kyllä usko, että käyttäisin niitä ilman logojakaan. Onhan ne muutenkin aika tunnistettavan tyylisiä - kuten on myös aapeen mainitsema lacoste ja moni muu merkki. Jokainen niistä on tehty tietyn tyyliseksi ja on sitä tyyliä, vaikka logot poistaisikin. Eikä se tyyli sovi minulle logotta sen enempää kuin logoillakaan.

Mitä tuotemerkkejä suosit jos olet noin tarkka merkkien suhteen?

Vierailija
15/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetän lähes kaikki vaatteeni ompelijalla, joten ei tarvitse logoista piitata. 

Vierailija
16/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama muuten, MUTTA OTTAKAA NYT AINAKIN MIESTEN PUVUNTAKEISTA/PIKKUTAKEISTA NE HIHAMERKIT POIS. Ne KUULUU ottaa pois, mutta silti välillä näkee kun mennään hihamerkki hihansuussa ihmisten ilmoilla. Toki näistä käyttäjistä näkee muutenkin, että puku/pikkutakki ei ole heille mikään perusvaate, mutta eikö sitä merkkiä voi poistaa jo kaupassa ettei kukaan mene nolaamaan itseään se hihassa? Ja ei, sillä ei ole väliä lukeeko siinä boss vai dressman, yhtä noloa. Varsinkin kun sen, onko kyseessä bossin vai dressmanin puku, näkee ilman merkkejäkin vilkaisemalla.

Vierailija
17/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, maksat siitä, että mainostat jotakin brändiä. Eikö ko. tuotemerkin pitäisi maksaa sinulle, koska mainostat heidän brandia?

Itse en osta näkyvillä logoilla olevia vaatteita koskaan. Huvittaa nähdä ihmisiä, joilla lukee rinnassa isolla jokin brändi tai brändin logo 😁

Vierailija
18/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama muuten, MUTTA OTTAKAA NYT AINAKIN MIESTEN PUVUNTAKEISTA/PIKKUTAKEISTA NE HIHAMERKIT POIS. Ne KUULUU ottaa pois, mutta silti välillä näkee kun mennään hihamerkki hihansuussa ihmisten ilmoilla. Toki näistä käyttäjistä näkee muutenkin, että puku/pikkutakki ei ole heille mikään perusvaate, mutta eikö sitä merkkiä voi poistaa jo kaupassa ettei kukaan mene nolaamaan itseään se hihassa? Ja ei, sillä ei ole väliä lukeeko siinä boss vai dressman, yhtä noloa. Varsinkin kun sen, onko kyseessä bossin vai dressmanin puku, näkee ilman merkkejäkin vilkaisemalla.

Tämä. Niiiiiin noloa noloa noloa noloa noloa noloa......

https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/08/29/pitaako-puvun-hihamerkki-…

Vierailija
19/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa minua. Tilaisuudet joissa nykyään joudun käyttämään pukua ovat muuttuneet vanhemmiten erittäin ikäviksi, kukaan ei välitä mistä puku on ostettu. Toivomme että seuraava tapaaminen olisi mukavampi, yleensä sekin on hautajaiset.

Vierailija
20/53 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuotemerkkejä suosit jos olet noin tarkka merkkien suhteen?

En minä ole tarkka merkeistä, päinvastoin! Olen tarkka tyylistä. Nuo mainitut ovat poissa omalta listaltani, koska niissä on ”liikaa”, liikaa blingiä, liikaa kiiltävää, liikaa yksityiskohtaa, liikaa milloin mitäkin, mutta käytännössä aina jotain. Jos samat ykdityiskohdat ovat merkittömässä vaatteessa, se on ihan yhtä lailla ostoslistani ulkopuolella, siinä määrin, että en ehkä edes huomaa sen olemassaoloa. Minä käytän yksinkertaisia ja rauhallisia ja eleettömiä vaatteita. Niitä löytyy monelta merkiltä ja merkittä, mutta tyypillisiä esimerkkejä on esim sand, filippaK, andiata, boss, noom, rils, etc. Mutta edelleen, voin ostaa sopivan eleettömän vaatteen vaikka prisman tarjousrekistä, jos sellainen siellä on (ja joskus joku esim villatakki on ollutkin).