Mitä mieltä? Olette sopineet ystävän kanssa vaikkapa shoppailureissun ja hän rehaa lapsensa mukaan, onko ok?
Kommentit (51)
Jos puolisolle/muulle lapsenvahdille on tullut äkillinen este, niin ymmärrän kyllä. Vaikka muuttuuhan siinä shoppailureissun luonne aika rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsen iästä! Pieni vauvahan on vielä helppo, riisuu kuumat päällysvaatteet ja antaa tutin suuhun niin makoilee tyytyväisenä ja saattaa nukahtaakin. Mutta uhmaikäinen tai joku nariseva esiteini..
Tällä mun ystävällä on kaksi alle 3-v. ja vanhempi on kyllä niin koetteleva tapaus että itselläkin alkaa pää sauhuamaan kun sitä menoa katselen, koettelee äitiään minkä taitaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kavereiden kans keskustelut menee silleen, että "hei lähtisittekö te mun, lapsi #1 ja lapsi #2 kans hampurilaiselle ja lelukauppaan", tai "hei miten ois tyttöjen kans lounas/päivällinen ravintolassa x?"
Normaalisti näihin vastataan, voi en pääse lounaalle kun on tuo miniesko ja isänsä työmatkalla, johon kaveri sitten sanoo joko a) miniesko mukaan tai b) sovitaan toinen aika sitten kun isoesko tulee työmatkalta.
Olisi outoa siis raahata lapsi/lapset mukana ilman että erikseen asiasta keskusteltu.
Tietty jos pyytää äitiyslomalla olevaa äitiä, jonka mies käy päivätöissä lounaalle ja suuttuu jos lapsi tulee mukaan. Tai edes puhuu lapsen mukaan ottamisesta. Ei kaikilla ole lapsenvahteja saatavilla.
Miniesko 😍 Ihana ❤
Vierailija kirjoitti:
Täh, mitä se lapsi siinä haittaa?
No siten, että esimerkiksi kahvin ääressä jutustelu on liki mahdotonta, kun lapsi/lapset tylsistyy ja monkuu jatkuvasti "mennään jo!".
Tekemiseksi voitu ottaa mukaan leluja, muttei auta kun lapsi haluaa aikuiset mukaan leikkiin.
Eli ihan kidutusta kaikille se, että lapsi tulee mukaan jos on tarkoitus viettää aikuisten aikaa. Ainakin parisuhteessa olevat vanhemmat voinee sopia, että lapsi jää kotiin toisen vanhemman kanssa siksi aikaa. Tekee oikeasti hyvää vanhemmallekin joskus viettää edes pari tuntia lapsivapaata aikaa.
Ollessani lasten kanssa kotona päivät, niin ei ollut vaihtoehtoa, että olisin tullut ilman lapsia. Illalla ja viikonloppuisin pääsin kyllä shoppailemaan, kun mies oli lasten kanssa.
Nyt kun lapset ovat jo teinejä, niin vaikka varsinkin tytöt tykkäävät shoppailusta, niin teen heidän kanssaan ostosreissut muulloin ja ystävieni kanssa menen ihan yksinään.
Asia ei ole sen vaikeampi kuin kysyä kaverilta koska hänellä olisi mahdollisuus lähteä ihan kahdestaan shoppailemaan. Sen ymmärtää jokainen. Jos kaverilla ei ole sellaista mahdollisuutta, niin hän osaa asian kertoa heti. Jos tulee joku muutos, niin sen ehtii takuulla ilmoittaa ennen lähtöä ja molemmat voivat miettiä mitä tekevät. Helppo juttu.
Hei ap, ehkäpä kaverisi on samassa tilanteessa kuin minä. Löytyy mies, mutta lapset on käytännössä pakko ottaa mukaan, muuten alkaa jumalaton murjotus ja kiukuttelu. Kyllä, minuakin vituttaa roudata aina lapsiani mukana, onneksi on kilttejä, mutta en vaan jaksa sitä miestä joka kiukuttelee kun pyydän häntä olemaan kahden lastensa kanssa.
Älkääkä kysykö miksi hankin kaksi lasta kyseisen miehen kanssa, olen itsekin ihmetellyt sitä. Kai siksi ettei tuo kiukuttelu ollut näin pahaa yhden kanssa ja molemmat lapseni niin kilttejä. Silti olisi kiva kahvitella kaverin kanssa ilman että tarvitsee katsoa minne esikoinen karkaa tai seurustella vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, ehkäpä kaverisi on samassa tilanteessa kuin minä. Löytyy mies, mutta lapset on käytännössä pakko ottaa mukaan, muuten alkaa jumalaton murjotus ja kiukuttelu. Kyllä, minuakin vituttaa roudata aina lapsiani mukana, onneksi on kilttejä, mutta en vaan jaksa sitä miestä joka kiukuttelee kun pyydän häntä olemaan kahden lastensa kanssa.
Älkääkä kysykö miksi hankin kaksi lasta kyseisen miehen kanssa, olen itsekin ihmetellyt sitä. Kai siksi ettei tuo kiukuttelu ollut näin pahaa yhden kanssa ja molemmat lapseni niin kilttejä. Silti olisi kiva kahvitella kaverin kanssa ilman että tarvitsee katsoa minne esikoinen karkaa tai seurustella vauvan kanssa.
'
Kyllä kaverini voi aivan hyvin jättää lapset miehelleen niin halutessaan. Mä vähän luulen että pointti on se että hän jotenkin kuvittelee että MINUN mielestäni on huisin ihanaa kun lapset ovat mukana, jotenkin tuntuu kerjäävän tietynlaisia ihastelevia ja huokailevia kommentteja lapsistaan. En sitten tiedä että kuvittelenko vain....?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, mitä se lapsi siinä haittaa?
No siten, että esimerkiksi kahvin ääressä jutustelu on liki mahdotonta, kun lapsi/lapset tylsistyy ja monkuu jatkuvasti "mennään jo!".
Tekemiseksi voitu ottaa mukaan leluja, muttei auta kun lapsi haluaa aikuiset mukaan leikkiin.
Eli ihan kidutusta kaikille se, että lapsi tulee mukaan jos on tarkoitus viettää aikuisten aikaa. Ainakin parisuhteessa olevat vanhemmat voinee sopia, että lapsi jää kotiin toisen vanhemman kanssa siksi aikaa. Tekee oikeasti hyvää vanhemmallekin joskus viettää edes pari tuntia lapsivapaata aikaa.
Näin juuri. Vähän aikaa ne lapset jäytävät niitä maissinaksujaan tyytyväisinä, mutta sitten se kitinä alkaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok. Ymmärrän ystäviäni. Jos heillä jostain syystä on lapsi tai lapset mukana, siihen on syynsä. Jokainen äiti, jos vaan voi lähtee kyllä ilman lapsia shoppailemaan. Ei niitä huvikseen oteta seuraksi.
Voin luvata, että kuka tahansa äiti jättäisi lapset kotiin, jos se pullantuoksuinen mummo sanoisi, että lähde vaan ystäväsi kanssa kahdestaan shoppailemaan. Minä hoidan, syötän ja ulkoilutan lapset sillä aikaa.Mummo??? Leskikö olet vai missä sun mies oikein on?
Pullan tuoksuisella mummolla tarkoitan nyt kaikkia sellaisia, jotka haluavat mielellään tulla ja hoitaa lapsesi, ihan ilmaiseksi. Oli tai ei sitten oma mies halukas tai vapaa hoitamaan omia lapsiaan. Ei näillä "lapsen isä hoitaa" vaimoilla ole edes kyseistä ongelmaa. He kyllä pääsevät aina halutessaan yksin kauppoihin kiertelemään.
Syitä miksi toiset eivät vaan voi jättää lasten isälle on monia. Omalla kohdalla esimerkiksi kun mieheni on työmatkalla ulkomailla. Toiset ehkä yksinhuoltajia, toiset isät ovat vastuuntunnottomia, toiset sairaita, toiset soitetaan kiireellisesti koska päivystävät jne. Mutta jos sinulla olisi "mummo" siinä naapurissa, niin tuli mitä tuli, niin aina saisit lapset hoitoon ja lähdettyä sovittuun shoppailureissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok. Ymmärrän ystäviäni. Jos heillä jostain syystä on lapsi tai lapset mukana, siihen on syynsä. Jokainen äiti, jos vaan voi lähtee kyllä ilman lapsia shoppailemaan. Ei niitä huvikseen oteta seuraksi.
Voin luvata, että kuka tahansa äiti jättäisi lapset kotiin, jos se pullantuoksuinen mummo sanoisi, että lähde vaan ystäväsi kanssa kahdestaan shoppailemaan. Minä hoidan, syötän ja ulkoilutan lapset sillä aikaa.Hmm. Itse pääsen kyllä aina halutessani, mutta meillä onkin ydinperhe eikä mikään yh-viritys...
Minullakin on ydinperhe ja miehen työn takia se ei kuitenkaan ole, että aina halutessa lähden ilman lapsia. Mutta ehkä työttömien kohdalla se on eri?
Yleensä kavereiden kans keskustelut menee silleen, että "hei lähtisittekö te mun, lapsi #1 ja lapsi #2 kans hampurilaiselle ja lelukauppaan", tai "hei miten ois tyttöjen kans lounas/päivällinen ravintolassa x?"
Normaalisti näihin vastataan, voi en pääse lounaalle kun on tuo miniesko ja isänsä työmatkalla, johon kaveri sitten sanoo joko a) miniesko mukaan tai b) sovitaan toinen aika sitten kun isoesko tulee työmatkalta.
Olisi outoa siis raahata lapsi/lapset mukana ilman että erikseen asiasta keskusteltu.
Tietty jos pyytää äitiyslomalla olevaa äitiä, jonka mies käy päivätöissä lounaalle ja suuttuu jos lapsi tulee mukaan. Tai edes puhuu lapsen mukaan ottamisesta. Ei kaikilla ole lapsenvahteja saatavilla.