Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä? Olette sopineet ystävän kanssa vaikkapa shoppailureissun ja hän rehaa lapsensa mukaan, onko ok?

Vierailija
20.02.2018 |

Vastaavia juttuja?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut omiani mukaan ja kaveritkaan eivät ota lapsiaan mukaan ellei asiasta ole toisin sovittu. Epäselvyyksiä ei ole koskaan ollut.

En ole minäkään ottanut omiani mukaan tämmöisille reissuille, ihan jo ystäviänikin kunnioittaakseni. Ja olihan se nyt mahtavaa päästää vähän tuulettumaan kun lapset olivat pieniä. Heillä kun oli/on isäkin joka jäi mielellään siksi aikaa lasten kanssa ja olemme aina kunnioittaneet toistemme tilan tarvetta ja sitä että joskus on hyvä vähän päästä hengähtämään. Mutta siis yksi ystäväni tosiaan raahaa (siis rehaa) lapsensa aina ja kaikkialle mukaan. En kyllä ymmärrä miksi ei voi jättää kotiin? Kun on niilläkin lapsilla isä. Ehkä sitten luulee että nautin shoppailu- tms. -reissuista hänen lastensa kanssa. No en kyllä, mutta eipä sitä oikein voi mennä sanomaankaan. Olen sitten vähentänyt näitä tapaamisia hänen kanssaan.

ap

Vierailija
22/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän. Yleensä lapset, omat tai toisen, ei haittaa. Nyt olin suunnitellut loppuraskauteen ns. tyttöjen kaupunkipäivää eli kampaajaa, leffaa, shoppailua jne. että saisi vähän rentoutua ja viettää mukavaa päivää rauhassa. Kaverille se sopi, kunnes ilmoitti että ottaa lapset (3kpl, vilkkaita) mukaan kun heillekin ois kiva päästä... Mm.

Älä ole tekemisissä kavereiden kanssa, joilla on lapsia. Sitten kun sinullakin on, voitte taas nähdä. Tuo kaverisi temppu on kyllä törkeä. Kampaaja, leffa ja shoppailu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sovittu, että lapsi ei tule mukaan?

No miksi se lapsi yleensäkään pitää ottaa tuollaisiin paikkoihin mukaan?! Ei kestä sen hermo eikä muidenkaan.

Kyllä vaikka joku kolmetoistavuotias osaa jo nauttia shoppailusta.

Jos ei ollut sovittuna aikuisten shoppailureissuna niin lapsen voi ottaa mukaan.

Miten voi olla muka jonkun kaveri jos ei sen vertaa voi avata suutaan, että sanoo haluavansa pelkkää aikuisseuraa.

Joo siis 13-v. onkin aivan toista maata kuin kaksi alle 3-v. lasta.

Hmmm....no sitä ei vain tahdo loukata toista ja sanoa että mitäpäs jos et ottaisikaan lapsia mukaan.....emminä tiedä.

ap

Vierailija
24/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty minkä ikäinen lapsi on mutta kyllä mun 6v lähtee jo mielellään mun kaa kaupoille. Kierrellään hiplailee vaatteita jopa pari tuntia toisinaan. Ei tarvi mennä leikkinurkkaukseen.

Vierailija
25/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietty minkä ikäinen lapsi on mutta kyllä mun 6v lähtee jo mielellään mun kaa kaupoille. Kierrellään hiplailee vaatteita jopa pari tuntia toisinaan. Ei tarvi mennä leikkinurkkaukseen.

No eihän tuosta lapsesta mitään harmia ole siellä, riippuu sitten varmaan lapsesta. Ihana lapsi sulla.

ap

Vierailija
26/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ärsyttäis, jos toinen ilmestyis lapsensa kanssa paikalle. Vaikka olis kyse jostain 13-vuotiaastakin, niin ei sitä silti voi esim. jutella asioista samalla tavalla, sama juttu jos joku ottais vaikka äitinsä mukaan.

Vierailija
27/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ärsyttäis, jos toinen ilmestyis lapsensa kanssa paikalle. Vaikka olis kyse jostain 13-vuotiaastakin, niin ei sitä silti voi esim. jutella asioista samalla tavalla, sama juttu jos joku ottais vaikka äitinsä mukaan.

No joo, tai miehensä. Eihän siinä tosiaan voi puhua samalla tavalla "tyttöjen juttuja" kuin naistenreissuilla. Harvemmin miehetkään kuljettavat lapsiaan keskenäisissä tapaamisissaan. 🤔🤔🤔

ap

Vierailija
28/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se lapsi yleensäkään pitää ottaa tuollaisiin paikkoihin mukaan?! Ei kestä sen hermo eikä muidenkaan.

Jos ei ollut sovittuna aikuisten shoppailureissuna niin lapsen voi ottaa mukaan.

Miten voi olla muka jonkun kaveri jos ei sen vertaa voi avata suutaan, että sanoo haluavansa pelkkää aikuisseuraa.

Hmmm....no sitä ei vain tahdo loukata toista ja sanoa että mitäpäs jos et ottaisikaan lapsia mukaan.....emminä tiedä.

ap

Niin, parempi vaan ilman selityksiä olla näkemättä kaveria kun ei viitsi mainita, että haluaisi viettää aikaa aikuisten kesken. 😣

Vierailija
29/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rehata = tuoda

rehata = ottaa mukaan

rehata = tuo väkisin, rahaa

mitä tämmöinen rehaaminen on?

Jokainen voi päätellä ihan itse. 😉

Pitäisiköhän tälle perustaa oma keskustelu?

Vierailija
30/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, parempi vaan ilman selityksiä olla näkemättä kaveria kun ei viitsi mainita, että haluaisi viettää aikaa aikuisten kesken. 😣

Ehkä sitä sitten vain täytyisi sanoa....? Sehän siinä kun en oikein tiedä että voiko sellaista sanoa toiselle? Aika helposti möksähtävää tyyppiä on tämä kaveri ja vielä kun kyse on hänen lapsistaan niin saattaapi loukkaantua verisesti.

ap

Vierailija
31/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kokemusta on 13- vuotiaasta.  Siinä se vasta innostunut kaveri oli :D.  Tuijottaa puhelinta kuulokkeet korvissa, huokailee ja pyörittelee silmiään, jos yrittää kysyä jotain :D. Ei ole hääviä shoppailureissua sekään. 

Vierailija
32/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rehata = tuoda

rehata = ottaa mukaan

Jokainen voi päätellä ihan itse. 😉

Pitäisiköhän tälle perustaa oma keskustelu?

Voithan sä perustaa jos niin tahdot tehdä.

Vierailija
33/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rehata = tuoda

rehata = ottaa mukaan

Toiset ne on kyllä järisyttävän tyhmiä.

Vierailija
34/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä sitä sitten vain täytyisi sanoa....? Sehän siinä kun en oikein tiedä että voiko sellaista sanoa toiselle? Aika helposti möksähtävää tyyppiä on tämä kaveri ja vielä kun kyse on hänen lapsistaan niin saattaapi loukkaantua verisesti.

ap

Mitä se haittaisi vaikka loukkaantuisikin jos kuitenkaan et tässä tilanteessa halua häntä tavata?

"Hei Mirkku, ois tosi kiva mennä taas shoppaamaan yhessä, voiskohan Matti vahtia Pajua ja Varpua sen aikaa niin päästäisiin ihan kahdestaan viettämään aikaa? Voitais käydä vaikka ravintelissakin pyörähtämässä?"

Vierailija
35/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kokemusta on 13- vuotiaasta.  Siinä se vasta innostunut kaveri oli :D.  Tuijottaa puhelinta kuulokkeet korvissa, huokailee ja pyörittelee silmiään, jos yrittää kysyä jotain :D. Ei ole hääviä shoppailureissua sekään. 

No juu, näinhän ne tuppaa tekemään. Mulla poikalapsia ja samanlaisiahan ne olivat tuossa iässä kun mentiin jotain ostamaan.

ap

Vierailija
36/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Mitä se haittaisi vaikka loukkaantuisikin jos kuitenkaan et tässä tilanteessa halua häntä tavata?

"Hei Mirkku, ois tosi kiva mennä taas shoppaamaan yhessä, voiskohan Matti vahtia Pajua ja Varpua sen aikaa niin päästäisiin ihan kahdestaan viettämään aikaa? Voitais käydä vaikka ravintelissakin pyörähtämässä?"

Ehkä mä sitten kokeilen kepillä jäätä.

ap

Vierailija
37/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no minun lapsella on tietenkin kyllä isä, mieheni siis, mutta hän on yrittäjä, ja ei pysty olemaan lapsen kanssa arkisin päivällä eikä sesonkiaikoina viikonloppuisin muuten kuin illalla vain. Joten joudun ottamaan vauvani shoppailemaan mukaan. Illalla pääsen tapaamaan ystäviä ilman lasta, kun silloin mies ei ole työssään kiinni. Tosin tämän kaikki tietää, joten kenellekään ei pitäisi tulla yllätyksenä.

Vierailija
38/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Ymmärrän ystäviäni. Jos heillä jostain syystä on lapsi tai lapset mukana, siihen on syynsä. Jokainen äiti, jos vaan voi lähtee kyllä ilman lapsia shoppailemaan. Ei niitä huvikseen oteta seuraksi.

Voin luvata, että kuka tahansa äiti jättäisi lapset kotiin, jos se pullantuoksuinen mummo sanoisi, että lähde vaan ystäväsi kanssa kahdestaan shoppailemaan. Minä hoidan, syötän ja ulkoilutan lapset sillä aikaa.

Mummo??? Leskikö olet vai missä sun mies oikein on?

Vierailija
39/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen iästä! Pieni vauvahan on vielä helppo, riisuu kuumat päällysvaatteet ja antaa tutin suuhun niin makoilee tyytyväisenä ja saattaa nukahtaakin. Mutta uhmaikäinen tai joku nariseva esiteini..  

Vierailija
40/51 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Ymmärrän ystäviäni. Jos heillä jostain syystä on lapsi tai lapset mukana, siihen on syynsä. Jokainen äiti, jos vaan voi lähtee kyllä ilman lapsia shoppailemaan. Ei niitä huvikseen oteta seuraksi.

Voin luvata, että kuka tahansa äiti jättäisi lapset kotiin, jos se pullantuoksuinen mummo sanoisi, että lähde vaan ystäväsi kanssa kahdestaan shoppailemaan. Minä hoidan, syötän ja ulkoilutan lapset sillä aikaa.

Hmm. Itse pääsen kyllä aina halutessani, mutta meillä onkin ydinperhe eikä mikään yh-viritys...