Käykö teillä kauppa facen kirppiksillä/ huutiksessa vai Torissa? Onko Tori ihan dead? Miten tavoittaa ostajat?
Varmasti on hyvää tavaraa. Perheen nuorison merkkivaatteita, perintönä tullutta vanhaa Arabiaa, design-esineitä, joille vaan ei ole käyttöä, eikä tilaa säilyttää. Kuinka pitkä viive on, ennen kuin tavara menee kaupaksi? Ovat myyntiajat pidentyneet? Tarjontaa tietenkin on paljon ja kestää ennen kuin tavara kohtaa oikean ostajan ja oikeaan hintaan. Millaiset kokemukset teillä?
Kommentit (63)
Huutiksesta tulee keskimäärin 90 - 100 e / kk. Viime kuussa tuli 300 e ja tässä kuussa tähän mennessä 150 e.
Viime aikoina olen myynyt huonekaluja, astioita ja lasten vaunut. Vaunuja jouduin myymään pidempään, mutta muut meni yllättävänkin nopeasti. Ja monelle olisi kelvannut.
En tiedä ovatko hintani sitten sopivat vai jo liian alhaiset kun nopsaan menee, mutta parempi näin! Saa toiset käyttöön ja omista nurkista pois.
Vierailija kirjoitti:
Huutiksesta tulee keskimäärin 90 - 100 e / kk. Viime kuussa tuli 300 e ja tässä kuussa tähän mennessä 150 e.
Hienoa!
Mitä myyt? Muutakin kuin lastentarvikkeita ja -vaatteita?
Mikä on mielestänne kohtuullinen myyntiaika? 1-2 viikkoa?
Tori on hyvä paikka myydä, facea en käytä ollenkaan. Minullakin mielikuva, että huutis hiljentynyt takavuosista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka työlääksi koet myynnin? kolme sataa euroa on jo hyvä tili jos myy pelkästään kodintavaraa ja esim. lastenvaatteita. Koostuuko myyntisi pienistä "puroista" vai onko joukossa joku arvokkaampikin esine tai tavara?
Ihan uteliaisuuttani kyselen. Myin facen paikalliskirppiksellä parissa viikossa reilun satasen. Ihan vain purkkia ja purnukkaa. Oma vaivansa mutta olen iloinen tästä tienestistä! :)
Torissa mulla menee kaikki kaupaksi, joskus jopa tunneissa.
Myyn vain ehjiä ja hyväkuntoisia sisustusjuttuja (kaikki valkoinen menee kuin kuumille kiville..),
huonekaluja ja lastentarvikkeita.
Mitään alle 5 € arvoista en laita edes myyntiin.
Huutis on kuollut, nimim. käyttäjä vuodesta 2002. Ennen kävi sielläkin kauppa, mutta nykyään on ihan ghosttown.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka työlääksi koet myynnin? kolme sataa euroa on jo hyvä tili jos myy pelkästään kodintavaraa ja esim. lastenvaatteita. Koostuuko myyntisi pienistä "puroista" vai onko joukossa joku arvokkaampikin esine tai tavara?
Ihan uteliaisuuttani kyselen. Myin facen paikalliskirppiksellä parissa viikossa reilun satasen. Ihan vain purkkia ja purnukkaa. Oma vaivansa mutta olen iloinen tästä tienestistä! :)
Viime kuussa arvokkain tuote oli 30 e, tässä kuussa arvokkain ollut 25 e. Myyty kortteja, koruja, vaatteita, kirjoja, astioita. Pienistä puroista koostuu, välillä joku isompi juttu joukossa,
Joskus joku tuote odottaa pitkäänkin ostajaa. Huutonetissä tavarat on auki pisimmän mahdollisen ajan ja kaikki taitaa tällä hetkellä olla "osta heti"-kohteina. Uusien kohteiden lisääminen on tylsää ja joskus myydyn tuotteen etsiminen, pakkaaminen ja postittaminen on ärsyttävää.
Olen ystäviltä ymmärtänyt, että peruslastenvaatetta ei huoli kukaan edes ilmaiseksi. Jos on joku merkkivaate, sitten kelpaa, jos on hyvökuntoinen eikä hinta ole korkea.
Mietin itsekin, mitä tehdä lapsen pieneksi jääneille vaatteille.
Facessa kirppistelyn lopetin kokonaan kun en jaksanut tätä:
Av
YV
Kukaan ei vastaa mitään
Jono
Vapautan
Kysyn mieheltä
Kainalokainalomitat?
Toimitatko kolmen sadan kilsan päähän kotiovelleni 29.2 klo 15, ilman eri maksua?
Hirvee puljaaminen jonkun kympin rekkulan takia..
Torissa on aiemmin mennyt tavaroita ihan kivasti, mutta nyt on tullut ihan ihmeellisiä ostajaehdokkaita. Vaatimukset kovia, vaikka tuote on ilmoituksessa kuvailtu tarkasti ja sitten tullaan aina tinkaamaan. Viimeksi tuli ostaja yli 100 km:n päästä ja liian vähän rahaa taskussa. Aloitti armottoman tinkaamisen. Kaiveli taskuistaan roskia, karkkipapereita ja ruuveja ja esitteli niitä mulle ja sanoi, että katso nyt, ei ole enempää rahaa. Läheiselle pankkiautomaatille ei suostunut menemään ja rikkomaan rahaa pienemmäksi lähellä olevassa kaupassa. Lopulta asia ratkesi nettipankin kautta, maksoi osan suoraan tilille kun sattui olemaan sama pankki ja maksu näkyi heti.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on hyvää tavaraa. Perheen nuorison merkkivaatteita, perintönä tullutta vanhaa Arabiaa, design-esineitä, joille vaan ei ole käyttöä, eikä tilaa säilyttää. Kuinka pitkä viive on, ennen kuin tavara menee kaupaksi? Ovat myyntiajat pidentyneet? Tarjontaa tietenkin on paljon ja kestää ennen kuin tavara kohtaa oikean ostajan ja oikeaan hintaan. Millaiset kokemukset teillä?
Minkä kokoisia nuorisovaatteita olisi kaupan. Hakusessa pojalle 14v vaatteita. Käyttää miesten kokoa s tai m. Pituutta pojalla 178cm.
Facessa olen myynyt onnistuneesti muuttoylijäämää, eli sekalaista kodin tavaraa. Omia vaatteita myin kolme pussillista yhdelle ostajalle, annoin vapaasti tutkia kaapeista mitä haluaisi :D. Olin itse tuolloin laihtunut pari vaatekokoa, joten mitään säästämisen arvoista ei ollut. Olisin voinut myydä vaikka vaatteet päältäni.
Lastenvaatteita olen yrittänyt myydä torissa. Yhden vaatekoon sain myytyä kokonaan yhdelle ostajalle, muista tuli kyselyjä mutta homma kaatui postikuluihin (3€ kirjeenä yksi vaate ja 6€/pkt useampi vaate). Nyt ovatkin kaikki 30 ilmoitusta vanhentuneet ja ilmoitusten kirjoittelu pitäisi aloittaa alusta. En tiedä onko ihan hintansa väärtti, laiskana olen hinnoitellut vaatteet merkistä ja kunnosta riippumatta 1€/kpl tai 1€/pari :D. Pikkuvikaiset tai pesussa haalistuneet kuitenkin ilmaiseksi. Ei pitäisi olla ylihintaisia jotkut Gapit ja Hilfigerit, Reimat ja Pompdeluxit.
Ei ihmisillä tunnu olevan enää rahaa eikä mistään haluta mitään maksaa. Facebookin roskalava ryhmät käy kuumina eli tavarat kelpaa kyllä, ilmaiseksi.
Lastenvaatteita myin juuri ihan perus kirppiksellä. Ihan vauvan vaatteita koossa 50-62 ja tytön ulkovaatteita 110cm koossa. Meni tosi hyvin kaupaksi ja pelkästään noista sain melkein 200 euroa. Kulahtaneita en myynyt ja asettelin vaatteet värien mukaan ja väljästi. Merkkivaatteita osa ja todella halvat hinnat.
Myymättä jäi pinnasängyn pehmuste, katosverho ja äitiyspakkauksen kopan pehmuste. Noille hinta uutena pari sataa euroa. Ei mennyt kympillä. On vielä neutraalit, luonnonvalkoista ja pellavaa ja ihanan muhkeat. Roskalavaryhmään vaan. Siellä niistäkin tapellaan ;)
Facebookin ryhmissä mulla on käynyt parhaiten kauppa, mutta ryhmä kannattaa valita huolellisesti. Isoissa, ylisuurissa "Etelä-Suomen kirppisryhmä" -tyyppisissä ryhmissä tulee just noita av, yv ja lopuksi kukaan ei vastaa -juttuja. Sen sijaan esimerkiksi oman kaupunginosan (jäseniä 300) tai tietyn vaatemerkin ryhmissä kauppa käy tosi hyvin, usein tavara vaihtaa omistajaa jo samana päivänä.
Huutoa en ole aikoihin käyttänyt, Torissa jotain myin, mutta siellä myyntiajat mun kokemuksen mukaan on tosi pitkiä, useita viikkoja omalla kohdallani,
Arabia on kärsinyt jonkinlaisen inflaation. Itsekin yritin aikani myydä vanhaa arabiaa fb:ssä ja torissa, mutta kyllästyin, kun kuukausien myyntiajasta ja hinnan alennuksista huolimatta ei kukaan ollut kiinnostunut. Vein lopulta kierrätyskeskukseen kipot ja kulhot pölyä keräämään.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oot niihin kamoihin laittanut? Oleellisin tieto siis puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oot niihin kamoihin laittanut? Oleellisin tieto siis puuttuu.
Tämän kuun myynneistä voin sanoa, että omaa rahaa olen laittanut niihin 20 e. Viime kuun myyntien osalta vastaava summa 45 e. Olen myynyt muiden myytäväksi antamia vaatteita, kylkiäisenä tai muuten saatuja tuotteita sekä kahden sukulaisen jäämistöä.
Viime kuun myynti oli kyllä täysin poikkeuksellinen.
Torissa menee lasten ulkovaatteet ja urheiluvälineet kuin kuumille kiville. Huonekalut menee myös hyvin oman kokemuksen mukaan. Menee yleensä yhden viikonlopun aikana. Kyseessä keskisuuri kaupunki.
Kaupaksi käy vain lasten ulkovaatteet ja pienten vauvojen hyvät&halvat vaatteet sekä autojen osat
Huutiksessa ei mene enää mikään, Torissa sain kaupaksi lasten pienet talviurheilukamat nopeasti mutta muut ei ole liikkuneet sielläkään.
FB-kirppiksistä ei ole kokemusta.