Käykö teillä kauppa facen kirppiksillä/ huutiksessa vai Torissa? Onko Tori ihan dead? Miten tavoittaa ostajat?
Varmasti on hyvää tavaraa. Perheen nuorison merkkivaatteita, perintönä tullutta vanhaa Arabiaa, design-esineitä, joille vaan ei ole käyttöä, eikä tilaa säilyttää. Kuinka pitkä viive on, ennen kuin tavara menee kaupaksi? Ovat myyntiajat pidentyneet? Tarjontaa tietenkin on paljon ja kestää ennen kuin tavara kohtaa oikean ostajan ja oikeaan hintaan. Millaiset kokemukset teillä?
Kommentit (63)
FB:n kaupunginosaryhmissä olen myynyt paljonkin. Kirjoitan napakan ilmoitusviestin, jossa on tuotteen (esim. vaatteen ) koko- ja materiaalitiedot, hinta, maininta käyttömäärästä (eli onko esim. uudenveroinen tms.). Lisäksi ilmoitan AINA, että ei sovituksia, nouto kotoani, en postita, nopeat kaupat etusijalla. Kaupat ovat aina sujuneet hyvin. Yleensä ostajia ilmaantuu samantien, kun ilmoitus on julkaistu ja normaalisti ensimmäinen ostajaksi ilmoittautunut myös ostaa tuotteen, vain kerran olen joutunut siirtymään jonossa seuraavana olevaan.
Etelä-pohjanmaalla myyjä myy ylihintaisaisia tavaroita tori.fissä :D
Tori ainakin on täys noita s**tanan hupivaraajia. Kyllä menee hermo!
Vierailija kirjoitti:
Tori ainakin on täys noita s**tanan hupivaraajia. Kyllä menee hermo!
Tämä Torissa arveluttaa itseänikin. Facen kirppiksillä ainakin näkee ihmisen nimen, joka saattaa olla feikki mutta sellaiset tyypit ylläpito poistaa nopeasti.
Huutiksessa näkee myyjän ja ostajan palautteen. Jos tehnyt vuosia kauppa vaikkakin harvakseltaan niin on kuitenkin luotettavampi (noutojen yms. suhteen) kuin satunnainen haahuilija-huutelija Torissa.
Vierailija kirjoitti:
Vähänkäytetty on toiminut parhaiten myydessä kun olen paketin kantanut matkahuoltoon niin se on yhtä kuin homma ohi ei tarvitse enää miettiä ja mikään ei palaa kotiini sen jälkeen. Vähänkäytetty hoitaa koko myymisen mun ei tarvi tehdä enää mitään.
Olen myynyt huutonetissä ihan hyvin vuosia sitten, mutta viimeksi facessa, oma vaivansa siinäkin tosiaan on, ja nyt meinaan kokeilla tuota vähänkäytettyä, ostin sieltä lapsille merkkivaatteita, en ala niitä kaupasta ostaa vaan sen takia että lukee adidas tai puma.
Mulla olis vaikka ja mitä myytävää, ja ajattelin että alan tosissaan tyhjentää kämppää ja lähettelen ne tuonne, en vaan tiedä miten niitä pitäis hinnotella kun alentavat hintaa aina neljän viikon välein, pitääkö lähtöhinta laittaa varmuuden varoiksi hyvissä tavaroissa korkeammaksi ettei lopulta mene ihan ilmaseksi?
Minulla on ongelma koska olen laihtunut kymmeniä kiloja ja nyt pitäisi hankkia uusi tyyli ihan piristyksenkin vuoksi. Minä ostaisin mielelläni vaatepaketteja, jossa on joko yläosia tai alaosia. Minulla yläosa on eri kokoa kuin alaosa. Ainoa toive on ettei vaatteita ole pesty hajustetuilla pesuaineilla eivätkä vaatteet ole olleet eläintaloudessa koska olen astmaatikko.
Torissa menee omat merkkivaatteet ainakin helsingissä ihan hyvin, fb kirppiksillä jotenkin aina mahdoton säätö, käytän kuitenkin satunnaisesti asuinalueeni ryhmää. Huutiksessa en ole ikinä myynyt mitään
Facen Marketplacessa menee hyvin kaupaksi
Mä myin torissa kahdessa viikossa 90 e 5 tavaraa, yksi tinki 10e, mutta muuten kaikki tulivat kiltisti heti samana päivänä hakemaan, myin laskelmoidusti talviurheiluun liittyvää... kivasti tuli kaappitilaa. Seuraavaksi ajattelin kokeilla annetaan osastoa, mm vanha pöytä.
Missä menisi vaatteet parhaiten kaupaksi? Torista ei tunnu ostavan kukaan, vaikka hinnat on luokkaa 1-2€. Ihan siistejä nuoren naisen vaatteita, mistä voisin itsekin maksaa. Facekirppistä en oo ikinä kokeillut, meneekö siellä paremmin? Ihan fyysisen kirppiksen vaiva-hyöty -suhde on melkein 0...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkäytetty on toiminut parhaiten myydessä kun olen paketin kantanut matkahuoltoon niin se on yhtä kuin homma ohi ei tarvitse enää miettiä ja mikään ei palaa kotiini sen jälkeen. Vähänkäytetty hoitaa koko myymisen mun ei tarvi tehdä enää mitään.
... en vaan tiedä miten niitä pitäis hinnotella kun alentavat hintaa aina neljän viikon välein, pitääkö lähtöhinta laittaa varmuuden varoiksi hyvissä tavaroissa korkeammaksi ettei lopulta mene ihan ilmaseksi?
Suosittelen ennemmin miettimään oikeasti järkevän hinnan. Moni tosiaan tuntuu pyytävän ihan utopistisia hintoja tuotteista. Varsinkin elektroniikan hinta tippuu erittäin nopeasti.
Eikä käytetyistä vaatteistakaan voi mitään tolkuttomia pyytää, koska vanhat mallit myydään jo kaupassa hyvillä alennuksilla.
Eli jos haluat tavarasta eroon, niin mieti mikä on järkevä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Missä menisi vaatteet parhaiten kaupaksi? Torista ei tunnu ostavan kukaan, vaikka hinnat on luokkaa 1-2€. Ihan siistejä nuoren naisen vaatteita, mistä voisin itsekin maksaa. Facekirppistä en oo ikinä kokeillut, meneekö siellä paremmin? Ihan fyysisen kirppiksen vaiva-hyöty -suhde on melkein 0...
FB-kirppis varmaan kätevin tuollaisille. Paikalliset FB-ryhmät hyviä tuollaisille ja sitten jos on tiettyjen merkkien ryhmiä niin niissä hyväkuntoiset vaatteet menevät kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on aiemmin mennyt tavaroita ihan kivasti, mutta nyt on tullut ihan ihmeellisiä ostajaehdokkaita. Vaatimukset kovia, vaikka tuote on ilmoituksessa kuvailtu tarkasti ja sitten tullaan aina tinkaamaan. Viimeksi tuli ostaja yli 100 km:n päästä ja liian vähän rahaa taskussa. Aloitti armottoman tinkaamisen. Kaiveli taskuistaan roskia, karkkipapereita ja ruuveja ja esitteli niitä mulle ja sanoi, että katso nyt, ei ole enempää rahaa. Läheiselle pankkiautomaatille ei suostunut menemään ja rikkomaan rahaa pienemmäksi lähellä olevassa kaupassa. Lopulta asia ratkesi nettipankin kautta, maksoi osan suoraan tilille kun sattui olemaan sama pankki ja maksu näkyi heti.
Torin kautta liikkuu tosi huonosti. Viimeksi sain kusipään ostajan. Takki tarjolla. Selitti rahapulaansa. Suostuin siihen että vien takin hänelle, siis kerrostalon postilokerosta sisään ja hän maksaa liksapäivänä. Jostain syystä luotin äijään, nuori mies kyseessä. Ei maksanut silloin kun liksapäivästä oli jo pari päivää. Kysyin kaksi kertaa, jonka jälkeen viestin, että jos et tänään maksa, niin haen takin takaisin. Mulkvisti. Mä olen pitkäaikaistyötön, hän töissä sentään mutta rahaa ei ole.
Sinä mokasit.
En mogannut. Otin yhteyttä ja sanoin että tulen hakemaan takin pois. Typerys maksoi, alkoi pelätä.
Olen myynyt paljon Facen kirppiksillä, en muualla. Kaikki nenee, kalliimmat asiat kovaan hintaan, halvat halvalla. Asun Kalliossa ja ryhmät on aktiivisia, paljon jäseniä. Helppoa ja kivaa. Kuvien pitää olla kauniita ja tarkat ja pitää kertoa olennaiset tiedot. Ei kukaan jaksa ostaa jotain, mistä ei ole varma.
KUvien kauneus tarkoittaa ihan peruskännyllä otettuja kuvia, mutta asettelen kauniisti, katson että valaistus on kaunis, mutta realistinen, ihan normaalia. Kukaan ei osta epätarkkojen kuvien juttuja, siitä tulee fiilis, että myyjä on jotenkin yksinkertainen ja epäluotettava tms. En näe, että siinä on enemmän vaivaa ottaa kaunis kuva kuin ruma kuva. Itseäni osatajana ärsyttää ilmoitukset, jossa ei mainintaa vaatteen materiaalista. Onhan se nyt aivan eri juttu, onko vaate puuvillaa, vaikkapa viskoosia tai silkkiä. Ja onko se henkkamaukka vai disainer. Laadusta maksaa enemmän.
Pitää osata ajatella ostajan puolesta. Moni pikkulapsen vanhempi etsii joko laadukasta edulkisemmin köytettynä tai peruslaatuja paketteina, että samalla vaivalla saat toimivan paketin vaikka housuja ja paitoja. Virheet tai erikoisuudet pitää mainita. Halpoja vaateita en ala mittailla, kalliimpia alan. Kalleimmat olen myynyt parinsadan hintaan, halvimmat anatnut ilmaiseksi.
Hyvä neuvo on tarkkailla ryhmän tarjontaa ennen kuin tekee oman ilmoituksen.
Torissa menee kaupaksi kaikki perseestä perämoottoriin.
1-2€ riepuja ja kilkkeitä ei osta kukaan. Heittäkää roskiin tai lahjoittakaa.
FB kirppiksen hullujen debiilien kanssa en aio olla missään tekemisissä ikinä.
Itse Katson tori.fi ensin ennen kuin menen kauppaan. Ostan paljon käytettynä. Mutta välillä hinnat ihmetyttää. Tarjoushinnat on samaa luokkaa ja sillä saa uuden. Ja olen huomannut, että hyvä tuote ja hyvä hinta niin menee ennen kuin itse ehdin lähettää postia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on aiemmin mennyt tavaroita ihan kivasti, mutta nyt on tullut ihan ihmeellisiä ostajaehdokkaita. Vaatimukset kovia, vaikka tuote on ilmoituksessa kuvailtu tarkasti ja sitten tullaan aina tinkaamaan. Viimeksi tuli ostaja yli 100 km:n päästä ja liian vähän rahaa taskussa. Aloitti armottoman tinkaamisen. Kaiveli taskuistaan roskia, karkkipapereita ja ruuveja ja esitteli niitä mulle ja sanoi, että katso nyt, ei ole enempää rahaa. Läheiselle pankkiautomaatille ei suostunut menemään ja rikkomaan rahaa pienemmäksi lähellä olevassa kaupassa. Lopulta asia ratkesi nettipankin kautta, maksoi osan suoraan tilille kun sattui olemaan sama pankki ja maksu näkyi heti.
Torin kautta liikkuu tosi huonosti. Viimeksi sain kusipään ostajan. Takki tarjolla. Selitti rahapulaansa. Suostuin siihen että vien takin hänelle, siis kerrostalon postilokerosta sisään ja hän maksaa liksapäivänä. Jostain syystä luotin äijään, nuori mies kyseessä. Ei maksanut silloin kun liksapäivästä oli jo pari päivää. Kysyin kaksi kertaa, jonka jälkeen viestin, että jos et tänään maksa, niin haen takin takaisin. Mulkvisti. Mä olen pitkäaikaistyötön, hän töissä sentään mutta rahaa ei ole.
No eikö tuo nyt ole päivänselvää että ei aio maksaa? En ikimaailmassa alkaisi kiikuttamaan myytävää tuotetta jonkun postilootaan sillä verukkeella että hän maksaa palkkapäivänä. Tuskin mitään palkkaa on edes saanut.
Olen innokkaasti ostellut Facen kirppareilta lähinnä Arabiaa, Iittalaa, Aaltomaljakoita, antiikkia, kunnes sienne tuli joku huijariämmä ja menetin rahani.
Kerrasta meni maku. Voin ostaa kaupastakin.
Halvat vaatteet kannattaa myydä pakettina.
Kuinka työläs vähän. fi on?
Niitähän on kolme saman tyyppistä ....mitä niitä nyt oli? Nelly tms?
Mikä niistä on helpoin ja vaivattomin?