Käykö teillä kauppa facen kirppiksillä/ huutiksessa vai Torissa? Onko Tori ihan dead? Miten tavoittaa ostajat?
Varmasti on hyvää tavaraa. Perheen nuorison merkkivaatteita, perintönä tullutta vanhaa Arabiaa, design-esineitä, joille vaan ei ole käyttöä, eikä tilaa säilyttää. Kuinka pitkä viive on, ennen kuin tavara menee kaupaksi? Ovat myyntiajat pidentyneet? Tarjontaa tietenkin on paljon ja kestää ennen kuin tavara kohtaa oikean ostajan ja oikeaan hintaan. Millaiset kokemukset teillä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Facebookin ryhmissä mulla on käynyt parhaiten kauppa, mutta ryhmä kannattaa valita huolellisesti. Isoissa, ylisuurissa "Etelä-Suomen kirppisryhmä" -tyyppisissä ryhmissä tulee just noita av, yv ja lopuksi kukaan ei vastaa -juttuja. Sen sijaan esimerkiksi oman kaupunginosan (jäseniä 300) tai tietyn vaatemerkin ryhmissä kauppa käy tosi hyvin, usein tavara vaihtaa omistajaa jo samana päivänä.
Huutoa en ole aikoihin käyttänyt, Torissa jotain myin, mutta siellä myyntiajat mun kokemuksen mukaan on tosi pitkiä, useita viikkoja omalla kohdallani,
Arabia on kärsinyt jonkinlaisen inflaation. Itsekin yritin aikani myydä vanhaa arabiaa fb:ssä ja torissa, mutta kyllästyin, kun kuukausien myyntiajasta ja hinnan alennuksista huolimatta ei kukaan ollut kiinnostunut. Vein lopulta kierrätyskeskukseen kipot ja kulhot pölyä keräämään.
Totta.
Koitin myydä kirpparilla kolmea vanhaa arabian lautasta, pieniä valkoisia, 0.5€/kpl niin ei mennyt. Eikä mennyt teema ruokalautasetkaan 1.5€/kpl. Ne tosin oli kuluneempia ja keltaisia.
Nämä 'kysyn mieheltä'- tapaukset on kyllä aika legendaarisia. Tällä hetkellä on eräs huonekalu Torissa myynnissä. Seuraavana päivänä ilmoituksesta tuli viesti, että mikä on hinta, jos tulen tänään hakemaan.
En edes tajunnut vastata tähän hintatiedusteluun, kun mielestäni se ihan ilmoituksessa luki. Vastasin kuitenkin olevani muutaman tunnin päästä kotona ja sitten huonekalun voi tulla noutamaan. Sitten takaisin tuli viestiä, kuinka pitääkin vielä kysyä mieheltä ja ilmoittaa, jos tulee.
Ilmeisesti piti ihan normaalina, että koko päivän päivystäisin kotona tai kodin läheisyydessä, jotta pääsin nopeasti singahtamaan ojentamaan huonekalun hänelle. Eipä mitään ilmoitusta ikinä tullut. Ylläri. En vain ymmärrä, että miksei siltä mieheltä voi kysellä jo etukäteen asiasta, ennen kuin ottaa myyjään yhteyttä.
Mä en ole koskaan myynyt/ostanut mitään Torissa tai Huutiksessa. Mä oon liian laiska tai mukavuudenhaluinen? Facen kaupunginosaryhmissä olen myynyt ja ostanut. Aina kaupat sujunut hyvin ja kivuttomasti. Ihmettelen kyllä kovasti, koska monelle tullut tuota av ja yv jankkaamista. Mä kuulun 7 ryhmään Helsingissä. Toki täällä tavaraa ja ostajaa liikkuu paljon enemmän kuin pienemmillä paikkakunnilla. Pelkästään Kallio kierrättää- ryhmään kuuluu yli 40 000 jäsentä. Täällä kyllä noissa ryhmissä nopeasti älähdetään, jos joku yrittää huijata tai käyttäytyy huonosti. Mun myymiset ja ostokset on vain 10-30e. Ehkä kalliimpia tavaroita sitten harkitsisin tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä 'kysyn mieheltä'- tapaukset on kyllä aika legendaarisia. Tällä hetkellä on eräs huonekalu Torissa myynnissä. Seuraavana päivänä ilmoituksesta tuli viesti, että mikä on hinta, jos tulen tänään hakemaan.
En edes tajunnut vastata tähän hintatiedusteluun, kun mielestäni se ihan ilmoituksessa luki. Vastasin kuitenkin olevani muutaman tunnin päästä kotona ja sitten huonekalun voi tulla noutamaan. Sitten takaisin tuli viestiä, kuinka pitääkin vielä kysyä mieheltä ja ilmoittaa, jos tulee.
Ilmeisesti piti ihan normaalina, että koko päivän päivystäisin kotona tai kodin läheisyydessä, jotta pääsin nopeasti singahtamaan ojentamaan huonekalun hänelle. Eipä mitään ilmoitusta ikinä tullut. Ylläri. En vain ymmärrä, että miksei siltä mieheltä voi kysellä jo etukäteen asiasta, ennen kuin ottaa myyjään yhteyttä.
Aina kun tulee tuo mieheltä kysely, melko varmasti tietää, että kauppoja ei synny :D.
Ukko35 kirjoitti:
Facessa kirppistelyn lopetin kokonaan kun en jaksanut tätä:
Av
YV
Kukaan ei vastaa mitään
Jono
Vapautan
Kysyn mieheltä
Kainalokainalomitat?
Toimitatko kolmen sadan kilsan päähän kotiovelleni 29.2 klo 15, ilman eri maksua?Hirvee puljaaminen jonkun kympin rekkulan takia..
Joo, FB-kirppikset ihan kamalia.
Tuohon aikaisempaan voisi lisätä:
- Saanko ilmaiseksi?
- Kuljetatko mun luo?
- Laitatko 50 eri kuvaa tavarasta eri kulmista
- Voin kai tulla katselemaan tavaraa kotiisi / kokeilemaan vaatteita päälle että voin paremmin miettiä
- Mittailen, odottelet varmaan pari tuntia ... pari päivää ...
Hirveä riita siitä, kuka saa jonkin suositun tuotteen. "Ei kun mä olin eka, tuon av oli väärin kirjoitettu niin mun AV menee sen edelle, sun on pakko antaa tää mulle ... Mä ilmoitan tän ylläpidolle!" Johtaa pahimmillaan vaatimuksiin, että tavara pitäisi antaa jollekin täysin vieraalle ihmiselle (kotiinkuljettuna) ilmaiseksi. Ja loputon riita.
Ja sitten tullaan hakemaan ostettavaa tavaraa, kiukuttelua siitä ettei sitä ole viimeisen päälle pakattu kun eihän ostaja nyt tietenkään kassia voi ottaa mukaan.
Ja tinkimistä vielä kaupantekohetkellä. "Että kun en mä haluakaan maksaa näistä sitä sovittua summaa ja mulla on vaan tää 25 euroa käteistä niin kai mä sen sillä saan vaikka sovittiin 50 eurosta?"
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan myynyt/ostanut mitään Torissa tai Huutiksessa. Mä oon liian laiska tai mukavuudenhaluinen? Facen kaupunginosaryhmissä olen myynyt ja ostanut. Aina kaupat sujunut hyvin ja kivuttomasti. Ihmettelen kyllä kovasti, koska monelle tullut tuota av ja yv jankkaamista. Mä kuulun 7 ryhmään Helsingissä. Toki täällä tavaraa ja ostajaa liikkuu paljon enemmän kuin pienemmillä paikkakunnilla. Pelkästään Kallio kierrättää- ryhmään kuuluu yli 40 000 jäsentä. Täällä kyllä noissa ryhmissä nopeasti älähdetään, jos joku yrittää huijata tai käyttäytyy huonosti. Mun myymiset ja ostokset on vain 10-30e. Ehkä kalliimpia tavaroita sitten harkitsisin tarkemmin.
Helsingissä paikalliset ryhmät toimii just johonkin noihin 15 euron tavaroihin kun niistä ei tule sillä tavalla riitaa eikä ahneutta, tämä oma kokemukseni. Mutta just jos on jokin kalliimpi ja haluttavampi tavara, esimerkiksi joku kalliimpi merkkivaate tai huonekalu, niin noissa ryhmissä on aivan törkeää säätämistä ja kauheaa käytöstä. Juuri tuota "av, yv, vapautan, jono, mitat?, kysyn mieheltä ....". Ja paljon alueen ulkopuolisia ihmisiä jotka yrittävät trokata, vaikka ryhmien säännöt kieltävät sen.
Tori.fi ehdottomasti paras kalliimpiin juttuihin.
Huuto.netissä myynyt vuoden sisällä hyvää tavaraa, lähinnä lastenvaatteita noin 150 eurolla. Hirmuvaiva, mutta kiva että jotain mennyt kaupaksi.
Huonosti tavara liikkuu ja postikulut varmaan suurin syy huonoihin kauppoihin.
Itse olen saanut parhaiten torilla kaupattua tavaraa. Face kirpuissa ei niinkään ärsytä av:t ym. vaan lähinnä nykyään ainakin "oman" alueeni kirpuilla on sääntöjä kilometri ja niitä pitää muistaa noudattaa, koska jos teet yhdenkin pilkkuvirheen nämä YP:t jotka ovat omasta mielestään jumalasta seuraavia, kippaavat vaivalla tehdyn ilmoituksen romukoppaan. Ymmärrän säännöistä tasan sen, että mitään laitonta tai k-18 materiaalia ei myydä. Muuten sen on mielestäni tasan myyjän asia kenelle myy ja millä hinnalla. Siksi siis suosin toria.
Parhaiten omalla kohdallani on toiminut Tori. En ole koskaan saanut mitään myytyä fb:ssä tai huutonetissä, ja harvemmin olen itse noista ostanutkaan.
Tori toimii. Sain tammikuussa viikossa myytyä kassillisen tytön vaatetta. Samana iltana kun laitoin ilmoituksen möin pojan luistimet ja tytön luistimet parissa päivässä. Itse olen ostanut sieltä pöydän ja hyllyn töihin ja muksuille vaatetta. Aina on toiminut. Aiemmin olen myynnyt lasten pyörät, stepperin ja muksujen vaatteita ja vauva leluja.
Torissa olen myynyt aika ajoin tavaraa ja on mennyt heti kaupaksi. Tärkeintä on, että ilmoitus on selkeä ja hinta kohdillaan.
Pitkään katselin videotykkiä ja lähinnä nauratti valtaosa ilmoituksista. Aivan tolkuttomia hintoja ja parhaassa tapauksessa ei ollut edes merkkiä tai malli kerrottu ja kuva oli erittäin suttuinen.
Jos tavara on yli kuukauden myynnissä, niin hinta on liian korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä paikalliset ryhmät toimii just johonkin noihin 15 euron tavaroihin kun niistä ei tule sillä tavalla riitaa eikä ahneutta, tämä oma kokemukseni. Mutta just jos on jokin kalliimpi ja haluttavampi tavara, esimerkiksi joku kalliimpi merkkivaate tai huonekalu, niin noissa ryhmissä on aivan törkeää säätämistä ja kauheaa käytöstä. Juuri tuota "av, yv, vapautan, jono, mitat?, kysyn mieheltä ....". Ja paljon alueen ulkopuolisia ihmisiä jotka yrittävät trokata, vaikka ryhmien säännöt kieltävät sen.
Tori.fi ehdottomasti paras kalliimpiin juttuihin.
Ok. Mä pidän tuon mielessä, jos kalliimpaa tulee tarve myydä/ostaa.
Jos asut landella ja et postita niin kauppa ei käy.Itse pk seudulla ja myös postitan niin kaikki menee hyvin (toki edulliset hinnat ja siistiä tavaraa).Euron vaatteet kannattaa myydä vaatepakettina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti piti ihan normaalina, että koko päivän päivystäisin kotona tai kodin läheisyydessä, jotta pääsin nopeasti singahtamaan ojentamaan huonekalun hänelle. Eipä mitään ilmoitusta ikinä tullut. Ylläri. En vain ymmärrä, että miksei siltä mieheltä voi kysellä jo etukäteen asiasta, ennen kuin ottaa myyjään yhteyttä.Aina kun tulee tuo mieheltä kysely, melko varmasti tietää, että kauppoja ei synny :D.
Olen myyjänä vaatebutiikissa.
tunnin palvelun jälkeen löytyy täydellinen asu...kysyn vielä miehen mielipidettä.....
tyyppiä ei näy enää koskaan...
Vierailija kirjoitti:
Torissa on aiemmin mennyt tavaroita ihan kivasti, mutta nyt on tullut ihan ihmeellisiä ostajaehdokkaita. Vaatimukset kovia, vaikka tuote on ilmoituksessa kuvailtu tarkasti ja sitten tullaan aina tinkaamaan. Viimeksi tuli ostaja yli 100 km:n päästä ja liian vähän rahaa taskussa. Aloitti armottoman tinkaamisen. Kaiveli taskuistaan roskia, karkkipapereita ja ruuveja ja esitteli niitä mulle ja sanoi, että katso nyt, ei ole enempää rahaa. Läheiselle pankkiautomaatille ei suostunut menemään ja rikkomaan rahaa pienemmäksi lähellä olevassa kaupassa. Lopulta asia ratkesi nettipankin kautta, maksoi osan suoraan tilille kun sattui olemaan sama pankki ja maksu näkyi heti.
Torin kautta liikkuu tosi huonosti. Viimeksi sain kusipään ostajan. Takki tarjolla. Selitti rahapulaansa. Suostuin siihen että vien takin hänelle, siis kerrostalon postilokerosta sisään ja hän maksaa liksapäivänä. Jostain syystä luotin äijään, nuori mies kyseessä. Ei maksanut silloin kun liksapäivästä oli jo pari päivää. Kysyin kaksi kertaa, jonka jälkeen viestin, että jos et tänään maksa, niin haen takin takaisin. Mulkvisti. Mä olen pitkäaikaistyötön, hän töissä sentään mutta rahaa ei ole.
Viimeksi tunti sitten myymääni tuotetta tingittiin puoleen ja sitten olisi pitänyt postittaa siihen hintaan.Ja siis ilmoituksessa isolla vain nouto..Ja tuote muutenkin tosi halpa jo ja olisi hankala postittaa.Mutta suurimmaksi osaksi Tori hyvä paikka myydä.Mutta älkää suotuko säätöihin...
Vähänkäytetty on toiminut parhaiten myydessä kun olen paketin kantanut matkahuoltoon niin se on yhtä kuin homma ohi ei tarvitse enää miettiä ja mikään ei palaa kotiini sen jälkeen. Vähänkäytetty hoitaa koko myymisen mun ei tarvi tehdä enää mitään.
Naamakirjassa menee parhaiten. Siellä kun näkee automaattisesti myyjän nimen ja yleensä myös kuvan joten jos hän huijaa niin kaikki huomaa sen heti. Näissä muissa voi olla aika pitkään anonyymi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on aiemmin mennyt tavaroita ihan kivasti, mutta nyt on tullut ihan ihmeellisiä ostajaehdokkaita. Vaatimukset kovia, vaikka tuote on ilmoituksessa kuvailtu tarkasti ja sitten tullaan aina tinkaamaan. Viimeksi tuli ostaja yli 100 km:n päästä ja liian vähän rahaa taskussa. Aloitti armottoman tinkaamisen. Kaiveli taskuistaan roskia, karkkipapereita ja ruuveja ja esitteli niitä mulle ja sanoi, että katso nyt, ei ole enempää rahaa. Läheiselle pankkiautomaatille ei suostunut menemään ja rikkomaan rahaa pienemmäksi lähellä olevassa kaupassa. Lopulta asia ratkesi nettipankin kautta, maksoi osan suoraan tilille kun sattui olemaan sama pankki ja maksu näkyi heti.
Torin kautta liikkuu tosi huonosti. Viimeksi sain kusipään ostajan. Takki tarjolla. Selitti rahapulaansa. Suostuin siihen että vien takin hänelle, siis kerrostalon postilokerosta sisään ja hän maksaa liksapäivänä. Jostain syystä luotin äijään, nuori mies kyseessä. Ei maksanut silloin kun liksapäivästä oli jo pari päivää. Kysyin kaksi kertaa, jonka jälkeen viestin, että jos et tänään maksa, niin haen takin takaisin. Mulkvisti. Mä olen pitkäaikaistyötön, hän töissä sentään mutta rahaa ei ole.
Sinä mokasit.
Pakko kysyä että onko sillä hirveästi väliä?
Itse en osta sen takia että voin myydä. Jos omasta käytöstä jää hyväkuntoisena eteenpäin niin hyvä ja jos siitä joku vielä jotain maksaa vielä niin aina parempi.