Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baby Banz vs. lasit optikolta

18.04.2006 |

Pienille pitäisi hankkia aurinkolasit, mutta oon pähkäillyt, kannattaako hankkia Baby Banzit vai optikolta " kunnon" lasit.

Baby Banzeissa on plussaa pään taakse tuleva kiinnitys, mutta mietityttää niiden laatu. Onko niissä 100% suoja UV-säteilyltä ym. tarpeellista? Kertokaahan kokemuksianne ja ajatuksianne!

Mia79 ja touhukaksikko 4,5kk

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on kahdenlaista tietoa siitä, että kuinka isolle päälle ne mahtuvat: max. 43,2cm ja 48cm. (Hyvin outoa, 5cm on aika merkittävä ero) Eli kumpi nyt on se oikea mitta? Meidän vauvan päänympärys on enemmän, kuin tuo 43,2cm ja pitäisi siis tietää, että tilaanko Babyt vai Kids Banzit. Kiitos!

Vierailija
22/33 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansu-81:

Itse hankin pojallemme Baby Banzit ja ovat hyvät, mitä nyt niiden läpi kokeilin auringossa katsoa. Eli karkeasti voisin sanoa, että ovat samaa luokkaa kuin optikolta hankitut (eikä Banzit edes oo mitkään halpislasit.. ~25e).

Toinen juttu taas on ne markettien ym. parin euron lasit, joita en suosittele ostamaan. Syystä että niihin on monesti vain lätkäisty UV-tarra, vaikka todellisuudessa riittävää suojaa ei olisikaan. Monesti linssi on vain päällisin puolin värjätty tummaksi. Tämän lisäksi niissä on vikana tuottaa käyttäjälle optinen harha, jonka seurauksena voi olla hetken " silmät sekaisin" , pienemmälle lapselle voi tulla huonovointisuutta. Olen todennut sen itse omilla halpislaseillani, että kun ne ottaa jonkun ajan päästä pois silmiltä, niin on vähän sellainen kierosilmäinen fiilis..

Mutta siis kyllähän nekin auringonvalolta suojaa, mutta ei välttämättä siltä haitalliselta säteilyltä :)

Mistä tiedät tämän?! Minä juuri keskustelin optikon kanssa, joka sanoi, ettei tälläistä Suomessa ole, vaan kaikki lasit, joissa lukee 100% UV on todellakin sataprosenttisesti ultraviolettisäteily-suojattuja, vaikka hinta olisi mikä...

Eli kiinnostaa lähteesi, josko lapseni silmät ovat sittenkin vaarassa halpislasien takana..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin lasit viime ke eli 19.4. Raportoin, kun paketti saapuu. :D

Vierailija
24/33 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin usella optikolla etsiskelee ensin puolivuotiaallemme aurinkolaseja, kaikilla oli vaan sangallisia malleja hintaan n.40e. olin kuitenkin kuullut niin paljon positiivisia kokemuksia baby bantzeista, että päädyttiin ostaa sellaset lastentarvikeliikkeestä hintaan 25e. ja ollaan tykätty tosi paljon! poika antaa pitää niitä hyvin, eikä ne paina vaikka makoilee vaunuissa yms. sitten hyvä kun niissä säädettävä se hihna, niin on voinut pitää hihnaa pidemmällä kun alla on ollut paksumpi hattu, ja kesällä taas voi kiristää sopivaksi kesähatun kanssa. suosittelen lämpimästä! ja kyllä niissä luki että suojelee ultravioletti A ja B säteilyä vastaan, ja uskon muutenkin että australiassa osataan tehdä kunnollisia laseja kun siellähän se aurinko vasta porottaakin...

Vierailija
25/33 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen juuri aikeissa lähteä lasien ostoon sekä äidille, että vauvalle. Optikolle olen ajatellut mennä, mutta enpä ole varma. Mielelläni kuitenkin maksan hieman enemmän 100% kunnollisista laseista, kuin hommaisin " leikkilasit" . Jostain syystä en luota noihin Banzeihin, mutta kertokaahan nyt tosiaan lisää kommentteja tähän pinoon!

Vierailija
26/33 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri lähiaikoina jostain lehdestä, että joku alan ammattilainen (olikohan optikko vai lääkäri..?) totesi, että halpislasitkin käy ihan hyvin lapsille.

En tiedä sitten, ainahan sitä ajatellaan, että vain " kunnon" (siis optikolta ostetut kalliit) lasit on hyvät. Tai sen ehkä pointti oli, että parempi halpiksetkin kuin ei mitään..?

Mutta niin se ainakin sanoi, että halvatkin on hyvät!

Vierailija
27/33 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja banzien osto edessä. Touhukas 7 kuukautisemme kun ei anna lasien kaun päässä olla, paitsi nukkuessaan...

Vierailija
28/33 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on 100% aurinkosuoja. Me päädyimme lopulta niihin kun kahdet sangat oli jo poikkaistu edellisistä;((

Ostettiin se isompi malli mutta niissä on hieman liian pitkä nauha (ei saa enää kiristettyä) ja meinaa pudota niskaan ulkoillessa,ehkä kesällä jo sopivat!

Vierailija
29/33 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai noissa aurinkolaseissa nyt oikeasti ole muuta eroa kuin hinta, malli, ja käyttömukavuus. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tärkeintä on että laseissa on tuo UV suoja. Niissä optikon laseissa taitaa maksaa se merkki ja ostopaikka. Toki voivat olla kestävämpiä käytössä ja ehkä miellyttävät äitiä enemmän kuin markettien lasit.

Puzzle

Vierailija
30/33 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin aiheesta eri sivuilta ja tulin siihen tulokseen, että kyllä Banzit ovat näppärimmät. Tällaiselta nettisivulta löytyi edullisesti:

http://www.esunproof.co.uk/

Lastentarvikkeessa lasit maksoivat 24,90eur/kpl, nyt tilasin kahdet lasit + molempiin kivat kotelot, hinnaksi tuli noin 41 euroa toimituskuluineen. Lasien pitäisi saapua ensi viikolla. :D

Vierailija
31/33 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hankittiin jo 5-kuiselle Baby Banzit niin ehtii tottua laseihin ennen varsinaisen aurinkokauden alkua.

Tuo pehmeä niskalenkki on kätevä ja tarrakiinnitys takaa, että laseja saa käyttää koko rahan edestä. Mahtuvat pitkään.

Uv-suojassakin löytyy.

Lisäksi baby Banzeja on saatavissa lähes kaikista lastentarvikkeita myyvistä liikkeistä ja värivaihtoehtoja löytyy jokaiseen makuun.

Banzien hintakaan ei juuri päätä huimaa. Jos rikkoontuvat tai katoavat ei tarvitse itkeä kuten ehkä optikolta hankittujen kalliinpien perään.

Vierailija
32/33 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiijä onko ne jonkun merkkiset mut tuttu myyjä kehu niitä ja ne makso jotain 30e, onhan se paljon pienen ihmisen laseista mut uskon et ne on hyvät. Kyselin myös eikö sellaset ois hyvät missä on se nauha mut myyjä ei suositellu sellasia. Ostin sellaset missä korvantaukset on tosi hyvin säädettävissä pikkuisen pään mukaan. Huonosti ne kyllä päässä kestää, pieni käsi haroo niitä koko ajan pois mut toivottavasti pikkunen tottuu niitä aurinkoisella säällä käyttämään...

Vierailija
33/33 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin ymmärtänyt, että Baby Banzit ovat optisesti laadukkaat lasit ja kehitetty nimenomaan suojaamaan Australian voimakkaalta UV-säteilyltä.

Onko jollain ihan tietoa asiasta?

Optikolta kyllä saa hyviä laseja ihan kohtuuhintaan, meidän optikon suosittelemat lasit maksoivat 12 ¿, ovat ihan pienintä linssikokoa ja sangat taipuisaa muovia, jotta eivät paina eivätkä katkea jos tulee vääntöä. Ainoa ongelma, että ovat vielä hiukan isot ja tippuvat jatkuvasti pienen nenän päältä. Siksipä Baby Banzit harkinnassa myös.

Jonsku