Vinkatkaa edullisia astioita - nyt lähti Teema vaihtoon!
Johan tota sinistä Teemaa on tuijotettu sen 15 vuotta. Astiat naarmuilla ja säröillä, ja kattaukset vuodesta toiseen niiiiiin tylsiä! En halua syödä noilta astioilta enää yhtäkään päivällistä.
Haluan vaihtaa ns. kerralla uuteen, mutta mitään Villeroytä en ala ostaa. Vinkatkaa edullisia ja hyviä, vaikkapa Ikean astiostoja, jossa suht silmää miellyttävä tyyli, ja joka olisi helppo hankkia vaikka kerralla.
Kommentit (24)
Mulla Arabian Arcticaa, ja ihan naarmuilla! Pentikin astiat paljon kestävämpiä.
Mulla on Ikean posliininen Skyn-astiasto ollut käytössä jo 6 vuoden ajan. Kalliimpaa kuin Ikean halpa kivitavara, halvempaa kuin Arabian brändihintaiset astiat. :p Kestää helkkarin hyvin, koska tosiaan on posliinia (ohutta, hienorakeisempaa savimateriaalia ja joustavampaa kuin kivitavara).
Skyn-mallistossa tosin ei ole mukeja, vain lautaset, kulhot ja tarjoiluvadit, mutta valkoisena ja modernina helppo yhdistää muihin.
Minäkin olen useammissa paikoissa nähnyt Ikean astioita ihan naarmuilla. Se vasta tylsältä näyttääkin. Meillä on ollut kymmenen vuotta käytössä Arabian valkoinen 24h-astiasto ja tykkään sarjasta edelleen. Sarja täydentyy aina ajoittain ihanilla kausituotteilla, joita olen sitten ostanut aina jonkun kipon verran vaihtelua tuomaan.
Mitä jos säästät sen sinisen Teeman, jos se ei ihan rikki ole, ja hankit sen kaveriksi jotain värikästä ja kuviollista? Värillinen Paratiisi? Se uusvanha sinivalkoinen retrokuosi jonka nimeä en juuri nyt muista, mutta on parhaillaan myynnissä. Tai vaikka lasilautaset?