Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin laihduttaa lopettamalla viininjuonnin

Vierailija
19.02.2018 |

Olen juonut useita vuosia keskimäärin 1 viinipullon päivässä. Laskeskelin tässä viinin kilokaloreita ja tulin tulokseen, että jättämällä 30 kuukausittaista viinipulloa pois "ruokavaliostani", laihtuisin pelkästään sen johdosta 2kg kuukaudessa.

Tammikuussa aloitin laihdutuksen, kävelen päivittäin n. 10000 askelta, ja olen laihtunut sen myötä 1 kg/viikko.

Jos jatkan kävelyä samaan malliin ja jätän viinin kokonaan pois, niin kaiken järjen mukaan laihtuisin 6 kg kuukaudessa. Ruokavaliota en ajatellut muuttaa, koska syön tosi terveellisesti. En edes pidä makeasta, sipseistä yms. Saatan syödä noin kaksi suklaa-patukkaa vuodessa. Tuo viininjuonti on siis ainoa paheeni.

Mitä mieltä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olet alkoholisti.

Vierailija
2/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että lähtöpaino tammikuussa oli 100 kg. Nyt on 94 kg. Tavoite on n. 70 kg. En ole aina ollut ylipainoinen, vaan aloin lihomaan vasta alettuani juomaan viiniä säännöllisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh! Luulin että minä olen juoppo. :-)

Vierailija
4/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Jos on tiukkaa, juo pullo kuussa. Mutta jos vaarana on repeäminen, hae lopetuksen tueksi apua AA-kerhosta.

Vierailija
5/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olet alkoholisti.

Sen toteamiseen ei tarvita kovin paljon selvännäkijän kykyjä. :-)

Mutta siis mielipiteitä laihdutukseeni liittyen kaipaisin.

Ap

Vierailija
6/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kun ajattelet ettei viini ole sinua varten, unohdat koko aineen etkä ala käymään kauppaa itsesi kanssa (vain pieni lasi kerran viikkoon tms.). Olet juonut sen verran paljon ja säännöllisesti, että selkeä lopettaminen on paljon helpompaa kuin vähennysyritykset. T 20 kg laihtunut kun viinan jätin

Vierailija
7/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti auttaa kun jätät viinin pois. Laihtumisen lisäksi pöhötys katoaa, olet energisempi, juot huomaamattasi vettä enemmän, nukut paremmin jne. Paljon tsemppiä sulle! 😊

Vierailija
8/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä :-)

Ap

Vierailija
9/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai laihdut. Jo pelkästään se, että hoidat alkoholismisi kuntoon, auttaa ajattelemaan virkeämmin ja poistaa sen stressin, joten laihtuminen on helpompaa. Muista hoitaa myös syitä alkoholismin takana, ettet repsahda. Laihtuminen varmasti auttaa tsemppaamaan siinäkin. :) Tsemppiä!

Vierailija
10/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toimii varmasti. Itse juon light-sidukkaa, siitäkin tulee 800 kcal per päivä.

Vierailija
11/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten parhaalta tuntuu.

Vierailija
12/13 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin joskus 10 kiloa, kun vähensin kaljanjuonnin muutamaan pulloon viikossa. Sittemmin oon taantunut taas lähtöasetelmaan...

Vierailija
13/13 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholissa on kieltämättä tosi paljon energiaa. Anoppini laihtui joskus useampia kiloja, kun sairastui ja joutui jättämään jokailtaisen sidukan pois.