Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko alkoholistin "ura" kestää?

Vierailija
19.02.2018 |

Joku lähtee jo kolmekymppisenä. Toinen elää viiskymppiseksi ja sitten maksa pettää. Joku pääsee kuuteenkymppiin jos on aloittanut uransa vasta aikuisiällä. Onko kokemuksia lähipiiristä kauanko läträys voi kestää jos puhutaan että koko ajan on veressä etanolia kierrossa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä kesti n. 30 vuotta, aloitti kolmekymppisenä, hautaan 60-vuotiaana

Vierailija
2/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on teini-iästä asti ryypänneitä 50-60 vuotiaita alkoholisteja. Geeneistä kiinni milloin elimistö pettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä alkoholisoitui nelikymppisenä avioeron jälkeen. Nyt täytti 70v, tosin kunto ei ole kehuttava, alkava alkoholidementia, neurologisia alkoholihaittoja eli meno on hyvin epävarmaa, epilepsiakohtauksia,raajat sökönä kaatuilemisten vuoksi. Maksa on ollut tosi vahvaa tekoa, se kai hyvin yksilöllistä.

Vierailija
4/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä voi tutkia? Olen juonut 20-vuotta humalahakuisesti n. kerran viikossa.

Vierailija
5/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu geeneistä, kuten muut ovat jo todenneet. Jotkut päätyvät hautaan kolmekymppisenä, jotkut voivat olla kännissä puoli vuosisataa. Riippuu tietysti muistakin elämäntavoista ja siitä, paljonko niitä promilleja on päällä. On vähän eri asia olla pikkusievässä koko ajan kuin että promillet eivät laske laisinkaan alle kolmen.

Vierailija
6/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä voi tutkia? Olen juonut 20-vuotta humalahakuisesti n. kerran viikossa.

Maksa-arvot antavat viitteitä tilanteesta. Itse olen juonut humalahakuisesti viikonloput 30 vuotta, eikä maksa-arvoissa tai kunnossa ole mitään vikaa. 

Vierailija
7/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kesti 25 vuotta ja kuoli n.50 vuotiaana alkoholimyrkytykseen. Oudointa oli että sisuskalut oli muuten kunnossa. Aivoissa näkyi vähän kalkkeutumaa. Harvoin elää kunnon alkoholisti 70 vuotiaaksi ja yli jos kokoajan juo.

Vierailija
8/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme veljestä, alkoivat parikymppisinä ryyppäämään ja ketjupolttamaan, eikä kukaan elänyt edes 60-v. Kahdelle näistä tuli syöpä.

Vierailija
9/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma faija alotti n.28v iäs ku ero tuli. Nykyää 60v ja näyttäs vaa kestävän.

Vierailija
10/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvoissa kun alkaa näkyä niin tilanne on jo huono.

Vierailija
11/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin ryyppäämisen 13 vuotiaana ja olen nyt 64. Eli 51 vuotta olen jaksanut

Vierailija
12/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tässä ketjussa ollut kyse alkoholisteista.

Vierailija
13/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun maksa ja muut sisäelimet kestää. Riippuu alkoholistista, kuinka kauan.

Vierailija
14/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina noiden huumeiden kanssa pelanneiden kanssa että kuolinsyy aina tuntematon tai vaikenemisen joku laki piireissä kun vanhoja koulukavereita kiinnostaa?

Vierailija
15/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ryypiskellyt jo melkein 50 vuotta ja vielä on kuulemma hengissä. Fyysisesti, henkisesti se on ollut jo vuosia kuollu.

Vierailija
16/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kesti n. 30 vuotta n. puolet ajasta kännissä.

Vierailija
17/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on ihan joka päivä vetänyt litran kossua ja kaljat päälle vähintään nelkyt vuotta. 

Elää nyt 73-vuotiaana, mutta on jossain määrin dementoitunut ja sepelvaltimotauti. 

Toisaalta on sitä raittillakin tässä vaiheessa yleensä jotain terveysongelmia.  

Vierailija
18/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isällä kesti n. 30 vuotta, aloitti kolmekymppisenä, hautaan 60-vuotiaana

Täällä suunnilleen sama.

Vierailija
19/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmy pääsi yli 7kymppiseksi ja taisi ainakin bändin nimen mukaan ottaa vähän miestä vahvempiakin huumehia.

Sinkkumies

Vierailija
20/35 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on ihan joka päivä vetänyt litran kossua ja kaljat päälle vähintään nelkyt vuotta. 

Elää nyt 73-vuotiaana, mutta on jossain määrin dementoitunut ja sepelvaltimotauti. 

Toisaalta on sitä raittillakin tässä vaiheessa yleensä jotain terveysongelmia.  

Viinaa vetävillähän on yleensä puhtaat suonet, niissä virtaa puhdas kossu.

Sinkkumies